Welcome Guest ( Log In | Register )


Salut, vizitatorule!

Te rugam sa te
inregistrezi pentru a beneficia de toate facilitatile forumului!

Inregistrarea este complet gratuita si nu dureaza mai mult de cateva momente!



Important: Asociatia Mitsubishi Club Romania



Booking.com




 
Reply to this topicStart new topic
> Curatare Senzor Map
hadrian27
post Nov 1 2017, 11:44 AM
Post #1


EVO I
Group Icon

Group: Members
Posts: 39
Joined: 16-December 15
From: Oradea
Member No.: 10.599
Auto: Colt CZ3
Inmatriculare: BH-91-DDD



Nu am vazut un topic dedicat si chiar daca nu e mare lucru, totusi consider de folos cateva informatii unor incepatori mai ales ca este o operatiune simpla.

Curatarea am facut-o cu bateria conectata – poate este gresit – va rog sa ma atentionati daca trebuia deconenctata. La pornire nu am avut nici o eroare si totul a decurs normal.

“Senzorul MAP (manifold absolute pressure) masoara presiunea din admisie, si corelat cu temperatura aerului calculeaza masa aerului admis in motor pt a sti ce cantitate de benzina sa injecteze” – dupa cum a mentionat un coleg de al nostru.

Cand cureti clapeta de acceleratie ar trebui sa cureti si senzorul MAP. Acesta este imediat in stanga clapetei, pe galerie.
Pun poza (Colt CZ3 din 2006) iar senzorul se vede usor caci la mine e cel cu culoare verde.

Pentru a scoate senzorul MAP trebuie un torx de 20 (sper sa nu gresesc) – eu am avut o surubelnita cu capul respectiv.
Consider ca senzorul MAP era foarte murdar. Am luat masina second-hand de vreo 2 ani si nu l-am curatat niciodata (cine stie daca mai fusese curatat).

Am decuplat contactele electrice de la senzor si apoi am scos surubul torx a.i. am putut lua tot senzorul in mana pt curatare.
Curatarea, cred (e doar opinie personala de “incepator”) ca nu ar trebui facuta cu curatator de carburator caci pana la urma e un sensor (o fi putin sensibil) si nu este o simpla bucata de metal sau plastic cu depuneri. Eu am folosit spray pentru curatare debitmetru aer de (Liqui Moly) iar pe bucatile de plastic invelitoare ale sensorului m-am ajutat de o surubelnita mica pt indepartarea depunerilor.

Senzorul a iesit curat, dar nu perfect, caci am folosit doar jetul pe el. Trebuia sa il sterg/ating cu ceva?
Va rog faceti completari daca e necesar sau daca am procedat ceva gresit. Multumesc.


Attached File(s)
Attached File  IMG_8905.JPG ( 106.93K ) Number of downloads: 15
Attached File  IMG_8906.JPG ( 89.11K ) Number of downloads: 11
Attached File  IMG_8907.JPG ( 74.49K ) Number of downloads: 12
Attached File  IMG_8908.JPG ( 68.97K ) Number of downloads: 12
Attached File  IMG_8909.JPG ( 74.07K ) Number of downloads: 12
Attached File  IMG_8910.JPG ( 70K ) Number of downloads: 13
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
post Nov 1 2017, 11:44 AM
Post #


Pauza de publicitate


Group: Members

Joined: Today, 09:27 AM







Go to the top of the page
 
Quote Post
spinner
post Nov 1 2017, 11:57 AM
Post #2


EVO III
Group Icon

Group: Members
Posts: 112
Joined: 27-August 15
From: Bucuresti
Member No.: 10.323
Auto: ASX 1.6 2015 + Outl 2.2 2013



De regula se recomanda decuplarea bateriei pentru orice operatiune care implica scoaterea unor mufe de prin motor, indiferent ca este pentru a curata un senzor sau a inlocui o piesa (exceptie filtru aer, ulei, filtru ulei, antigel).
In teorie, decuplarea bateriei duce la o mai buna resetare a parametrilor de functionare si de asemenea la evitarea unor posibile scurtcircuite.

In practica, in 90% din cazuri nu ai probleme daca nu decuplezi bateria.

Altfel, felicitari pentru indrazneala.

PS. Iti recomand sa cureti si dincolo de clapeta de acceleratie, vei descoperi considerabil de multa mazga pe acolo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alexandru.Nae
post Nov 4 2017, 11:18 AM
Post #3


EVO I
Group Icon

Group: Members
Posts: 46
Joined: 27-May 15
Member No.: 10.105
Auto: Lancer 1.6



Salut,

La Lancer, senzorul se numeste MAF, nu MAP. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) (mass air flow sensor)
Atat timp cat nu ai cheia in contact, il poti scoate si cu borna pusa. In practica, are dreptate spinner in ce spune.
Acesta se curata cu spray dedicat ce contine alcool izopropilic... si sub nici o forma nu se atinge zona de masurare cu mana sau alte obiecte!!!
Din punctul meu de vedere, senzorul acela este foarte important, mai ales ca la lancer este pus extrem de aproape de clapeta de acceleratie si se murdareste usor.
Eu il curat la cateva luni si intotdeauna cand fac revizia...

This post has been edited by Alexandru.Nae: Nov 4 2017, 11:28 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Collapse

> Similar Topics

  Topic Replies Topic Starter Views Last Action
No New Posts Topic has attachmentsSenzor Temperatura Lichid Racire
Colt 1.5 benzina
5 hadrian27 199 10th November 2017 - 01:41 PM
Last post by: hadrian27
No New Posts Topic has attachmentsCuratare Egr Si Clapeta Acceleratie 2.0 Tdi (bsy, Outl
(BSY, Outlander II, 2007)
11 driv3r 5.950 9th November 2017 - 03:48 PM
Last post by: kondl
No New Posts Topic has attachmentsSenzori Presiune Roti
Intrebari si eventual raspunsuri
6 volint 3.843 3rd August 2017 - 03:32 PM
Last post by: Snex
No New Posts Topic has attachmentsCuratare Senzor Map (1.8 Benzina)
6 Andrei_Iasi 4.891 20th June 2017 - 09:57 PM
Last post by: lucien
No new Topic has attachmentsSenzor Inaltime Suspensie Spate Mitsubishi Outlander
17 Catalin Florin 5.740 13th June 2017 - 03:19 PM
Last post by: daniel.doboseru


 




Parteneri media:

www.voom.ro | www.autoexpert.ro
RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd November 2017 - 09:27 AM
www.mitsu.ro - Romanian Mitsubishi Enthusiasts