Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2001 Mitsa Carisma 1.6 103cp Comfort Albastru - Matza Mea
mitsu.ro > Despre Mitsubishi in general > Masina mea si Jurnal de bord > Masina Mea Mitsubishi > Carisma mea
Pages: 1, 2, 3
chacha
Deschid cu intarziere si eu un topic despre Mitsa mea (dupa cum vedeti, am preluat de la bunul meu prieten - vechiul proprietar, de numirea de Mitsa si nu Mitsu).

Pana acum acum facut in vreo 6 saptamani aproape 5000 de km cu ea si deja incep sa ma dau cu parerea despre o asemenea masina:

Pe langa drumuri de zi cu zi, Mitsa a facut si urmatoarele trasee:
Bistrita-TarguMures-Brasov-Bran-Rucar-Brasov-Sighisoara-Cluj-Bistrita
Bistrita-Borsec-Bicaz-PiatraNeamt-Focsani-Falticeni-VatraDornei-Bistrita
Bistrita-Lechinta-Cluj-Nasaud-Bistrita

Sa incep cu criticile si plusuriile din dotare:

Critici:
- desi e varianta de dotare Comfort, ii lipseste cotiera desi are consola
- casetofonul radio este prea integrat in masina neputand fi schimbat cu unul oarecare (un MP3 player) iar cei de la reprezentanta mi-au spus ca nu exista pentru ea standard decat RadioCasetofon si CD-audio dar nu Mp3 player ceea ce e putin deranjant. Problema am rezolvat-o cu un triplu-prelungitor de bricheta si un modulator care sincer este o solutie cu rezultate peste asteptari, asteptandu-ma sa fiu dezamagit dar este OK, adica mediu.
- calitatea plasticelor nu mi se par din cele mai bune
- soclul brichetei are un mic joc, adica orice insertie in ea nu sta perfect fixata aceasta producand uneori un scurt zgomot la modulator de exemplu sau o resetare la detectorul de radar insa jocul este f mic, nu apare des
- interiorul este mai potrivit pentru anii 1998 decat 2000+ insa asta nu ma deranjeaza asa tare
- unica defectiune la ea a fost schimbarea cilindrului de ambreiaj insa care printr-un noroc s-a rezolvat usor cu o 38 RON +TVA dupa cum am mentionat in alt topic
- problema ceasului o am si eu, adica ceasul nu isi mentine ora si merge "haotic", nu ma bazez pe el, problema ce mi-ar placea sa o pot rezolva
- o masina rara cu putine informatii despre ea, eu de exemplu caut de o luna jumate in disperare un manual de utilizator la ea, am fost si la dealeri dar degeaba, asa ca orice problema minora/majora se rezolva mai greu din lipsa de informatii....

Plusuri:
- o masina dotata in rest suficient pentru banii acestia: AC, full electrica cu comanda completa de la usi (4 geamuri electrice, blocare usi si geamuri, oglinzi electrice incalzite), computer bord, proiectoare ceata (doar spate), scaune comode, pozitie joasa desi garda destul de inalta la sol, portbagaj incapator (am rabatat weekendul acesta prima oara masina folosind-o la carat de cutii si a intrat destul de mult in ea).
- tinut de drum FOARTE buna, odihnitoare
- o masina fara briz-brizuri dar care isi face treaba foarte bine
- raspuns bun al acceleratiei dar probabil e datorita motorizarii pe benzina eu conducand pana acum doar diesel (E-Classe, Ford Focus, Peugeot 307 si altele dar mai putin)
- cel mai important: NU FACE PROBLEME, e o masina care nu cere bani pe service ceea ce nu cred ca sunt multi care se pot lauda
- zgomotul la viteza mare (maxim 170 km/h am mers eu cu ea) este OK, nu ma pot plange
- izolarea fonica a motorului (sau cum se spune)
- suspensii rigide (desi pe drumuri rele nu e o fericire)
- lumea intoarce capul dupa ea :twisted: daca pot sa o pun ca avantaj, fiind probabil unica in model, eu mai cunoscand o Carisma 98
- culoare placuta ochiului (desi gusturile nu se discuta)



Probabil mai sunt dar nu imi vin in minte nefiind majore, atat critici cat si plusuri. La drum intins este o masina placuta care sincer, desi multi sceptici de japoneze mi-au zis sa scap de ea ca e pacatoasa la service, nu am de gand sa fac asta pentru ca nu prea vede service-ul. Fostul proprietar a avut grija de ea (stiu sigur, fiind un prieten bun si cunoscand dinainte masina). Masina am cumparat-o cu 74 de mii de km si are acum 79 de mii iar pana acum eu am bagat in ea 446 RON insemnand (placute frana fata, cilinfru ambreiaj, curea alternator, curea servo, curatare regulator relanti, schimbare de placute frana toate - pe spate le-am primit gratis de la ex proprietar si manopera la toate) iar inaintea mea, el a bagat in ea atata: distributie la 60 de mii, amortizoare acum cateva luni, sonda lanbda (150 ron), baterie anul trecut si consumabile evident. Peste 1000 de km ii fac revizia la 80 de mii si voi vedea alte costuri. Ulei va avea ca si pana acum Mobil 10w40 Super S, semi sintetic.


Casco cu ceva discounturi am facut la 520 Euro la Omniasig dar full, adica furt, fandalism, avarii, calamitati si ce or mai fi alte optiuni bifate :-D

Parerea mea, la banii care e o astfel de masina, adica eu daca as avea cam pana pe la 8000 (paote chiar desi nu sunt sigur 9000) de euro, cam tot masina asta as cumpara-o. Pur si simplu sunt multmit cu ea si altele mai populare au vazut service-ul mai des si desi poate au bord sau altele mai interesante, nu cred ca le fac la fel de bine ca Mitsa. Per total este o masina care nu te temi ca te lasa...

Mai atasez si 3 poze cu ea si voi mai continua cand vor mai aparea trasee sau evenimente....

Click to view attachmentClick to view attachmentClick to view attachment
chacha
Revin dupa mult timp cu inca niste completari:
- am mentionat anterior la puncte negative ale masinii era ceasul de la bord: am rezolvat problema dintr-un ajutor venit de pe forum, masina nu afisa ceasul corect pentru ca era setat pe modul automat si cauta pe RDS la posturi radio. Odata cu setarea pe manula, problema s-a rezolvat.

O intrebari, pentru cei care au prospectat piata sau pentru detinatorii de Carisma: aveti idee cam cat ar valora masina daca as dori sa o vand? Ma tenteaza trecerea la o Honda Accord sau la un Volvo S40 (model 2005-2006), ca tot e Carisma facuta pe platforma de S40.

Dau niste detalii sau completari despre masina mea pentru a oferi niste completari daca cineva stie un pret. Deci masina are 94 de mii de km (reali garantati), motor 1.6, facuta 2001, inmatriculata 2002, nerulata decat in tara (doar in in concediu a iesit afara), al doilea proprietar dar primul imi este prieten si pot demonstra cam orice legat de istoricul masinii iar ca probleme tehnice, de la km 0 din reprezentanta au fost:
- prietenul meu a schimbat mai demult (cred ca de vreo 2 ani) sonda landa si in ianuarie 2008 amortizoarele, iar in aprilie 2007 bateria.
- parbrizul fata a fost schimbat odata pe Casco datorita ciobiturilor care ti le iei de la drumurile noastre dragi insa oricum a fost pe Casco deci nu conteaza.
- la mine s-a stricat cilindrul de ambreiaj (a fost 38 ron fara tva pretul piesei).

In rest, in ultimele 2-3 luni am schimbat urmatoarele: toate curele consumabile (distributia a fost facuta de prietenul meu la 60 de mii de km, deci nu avea sens sa o schimb), placutele de frana, revizii doua la numar (filtre, ulei - cu mentiunea ca filtre doar japoneze) si am schimbat eu bujiile ca se aprindea un bec si de la tester asta a rezultat (una din bujii) schimbandu-le tot cu japoneze (NGK). In rest masina e brici, atat estetic cat si functional, deci nu intra in calcul ca a fost uzata. Alte adaosuri: are de 2 ani cauciucurile de vara si iarna set complet (vara Toyo, iarna Pirelii), sunt de 15 si cu jante de otel+capace, deci vine si incaltata pe vreo 2 ani lejer. Portbagajul are tavita de la Mircea de pe forum deci masina e si curata din toate punctele de vedere (inclusiv tapiteria originala e impecabila).

Cam asta e masina si sunt foarte curios daca ar fi sa o dau care ar fi pretul ei corect....aaa, si o ultima mentiune e varianta de dotare Comfort (asta pentru cunoscatori) deci are ceva optiuni pe ea (AC, full electrica si altele).

Va rog, o parere de pret (in conditiile in care masina chiar ca e super ok si as accepta orice ii trece prin minte la cineva sa verifice doar sa nu o rupa) sa vad daca ma arunc la o Accord (nu ma injurati cei cu Mitsu) sau un S40 sau imi mai fac treaba cu ea, ca daca ar fi diferenta mare de pret nu as face efortul asta (oricum e mare diferenta dar depinde cat de mare :-D).

Multumesc mult de sfat anticipat.
Prime
Foarte faina, imi place culoarea smile.gif
chacha
Multumesc mult de apreciere...sincer chiar sunt curios cat ar face. Adica pretul corect atat pentru mine cat si pentru cine o ia. Sincer, nu vreau sa o vand dar sunt curios daca ar fi, cam cat sa cer ca sa imi pot face contabilitatea portofelului daca merita sa ma bag mai sus sau e un efort prea mare (mai sus inseamna masina mai noua si altceva...din prisma placerii de a conduce ceva nou)....
Prime
Pai ca si pret...mai mult de 8000 euro deja intri la alta categorie. Poti cumpara masini noi, mai micute, e adevarat, dar totusi noi, de la 9000 in sus. Un 7mii cred ca e pretul corect, fiind pana in 100mii km. Eu cam atat as da. Trebuie sa te gandesti intotdeauna ca fiecare ia decizia astfel: "omul imi cere 8000, mai strang putin cureaua si pun inca 1000-2000 euro si-mi iau una noua".
chacha
Nu e problema, ideea e sa vad cam care ar fi pretul corect pentru masina, nu bisnitareala. Sunt curios de inca vreo doua pareri si daca gasesc in banii astia cred ca as da-o (mai ales cu mentiunea ca nu trebe bagat bani in ea, nimic, nici macar cauciucuri sau alte consumabile, toate fiind noi). Mai are cineva o parere obiectiva despre pret, sa vad daca asta ar fi.

Pe anunturi am vazut Carisma de vanzare, dar ori e modelul 96-00, ori e >2000 dar in general cu motor 1.8 dar si cu dublu la km. De asta imi e greu sa imi fac o parere...
chacha
Revin la jurnal de bord dupa ce nu am mai postat de la inceputuri. Intre timp masina a mai vazut niste revizii si niste schimbari mici:
- montat senzori de parcare Viper (sunt situatii rare cand ii folosesc, in spatii foarte inchise). Senzorii de parcare am preferat sa ii montez in protectorul negru de pe bara din spate, adica undeva la inaltimea de 65 cm desi producatorul de senzori recomanda 45-55 cm insa pentru design am preferat sa ii montez acolo sus pe bara. Ei mergeau si vopsiti insa nu vroiam sa risc sa le afectez "performantele".
- adaugat filtru polen

De plimbat, intre timp a vazut Bulgaria vara, Austria si Ungaria iarna iar la vara probabil va vedea nordul Italiei si Franta (Coasta de Azur).
Ce pot sa zic, exceptand reviziile, nu a cerut bani extra deci chiar nu am ce sa ii reprosez, a urcat pe munti (Rodnei) chiar si unde se termina drumul, a alergat iepuri pe pasuni alpine (stiu ca sunt sadic laugh.gif ), a carat de nu a avut treaba si s-a bagat de multe ori in zone cu "cod galben" sau "cod portocaliu" in perioade cand la stiri astia faceau scandal ca nu au iesit autoritatile sa dea cu antiderapant pe drumuri. Pe scurt e o masina care a tras de toate, nu doar plimbari de oras si s-a comportat impecabil insa are in echipare tot ce cere legea romaneasca si cea europeana (becuri de rezerva, vesta reflectorizanta pentru fiecare pasager in usa soferului, roata de rezerva noua - oara va coace intr-o zi stand acolo inchisa tongue.gif nefiind folosita niciodata, crick si cheie, lanturi, trusa auto medicala - m-am folosit odata de ea si este o porcarie, nu avea nici alcool dezinfectant in ea, extinctor, 2 triunghiuri) si la toate accesoriile le-am dedicat un loc special usor accesibil astfel incat la nevoie sa imi fac treaba cu ele. Si pe langa, bineinteles are harta Romaniei si harta Europei in usa pasagerului pentru ca Mitsa are obiceiul sa plece vineri dimineata unde viseaza joi noaptea si GPS-ul stie doar sa te duca din punctul A in punctul B iar uneori harta iti arata si locuri faine pe unde sa te abati.

Ieri in Focsani a implinit varsta de 100.000 de km, adica in acelasi loc unde a implinit varsta de 0 km deci s-a intors la origine. Pentru asta atasez poze cu bordul in cele doua punte, adica 99.999 de km...
Click to view attachment
... si schimbarea prefixului ...
Click to view attachment
Asta e, a mai imbatranit ea dar deocamdata tot asa vioaie este, sper sa nu inceapa de acum sa dea semne de pensionare mai ales ca ii dau tot ce cere si ce nu cere (si vreau eu sa ii dau blush.gif ).
ligla
felicitari..si la mai multi km fara probleme...
a mea e domnita de oras mai mult, dar va veni si vremea ei sa ne poarte prin europa rolleyes.gif
da' cu becurile, cu becurile cum e dom'le?! tongue.gif
chacha
Uitasem sa mentionez aici blush.gif : de 2 zile si-a schimbat lumanarile din fata cu Philips Xtrem Power care fata de OSRAM-urile gasite in far sunt bijuterie, am ajuns caraus de coloana pe ninsoare prin Bucovina... laugh.gif


Si mai adaug niste poza cu Mitsa ...

Mitsa pe la Colibita
Click to view attachment Click to view attachment
Fulgi de nea peste Mitsa (a se vedea forma fulgilor... rolleyes.gif )
Click to view attachment
Mitza ...si cainele si ....stapanul tongue.gif
Click to view attachment
La o plimbare prin Tihuta...
Click to view attachment
Si pe la Capul Kaliakra
Click to view attachment
driverx
Si cat au costat noile lumanari?
cix
Foarte faina masina. Sa iti aduca si in continuare numai satisfactii ca pana acum stiu ca ti-a adus wink.gif
chacha
Multumesc cix si sincer normal ca si eu sper la fel. O mai iau eu pe aratura cu Honda Accord dar cand ma gandesc cat de multe am patimit in 10 luni cu Mitsa mea (...si aici ma refer de bine, nu de rau), deja este membru cu acte in regula al familiei si nu pot renunta asa usor la ea. Plus ca mai are programate muulte calatorii.... chiar, de 20 minute m-am intors iar la Bistrita din Focsani cu o mica oprire la Voronet laugh.gif , maine la revizie si joi la Cluj probabil.

QUOTE (driverx @ Mar 17 2009, 07:24 AM) *
Si cat au costat noile lumanari?


Sunt H4 dar sincer habar n-am cat costa. Maine fac revizia si platesc totul deodata la service (deci si becurile) dar am vazut la Ausburg ca le au la promotie la 43 RONi bucata.
ligla
frumusica jucaria...o sa merg si eu maine sa-mi iau philips daca zici ca's bune ca tot ma tin de o saptamana..80 lei setul la carrefour am vazut
eu am modelul cu "facelift" unde sigla nu mai este rosie sad.gif..da' o sa o fac eu rolleyes.gif daca imi aduce zambet abtipildul blush.gif ..arata mult mai bine rosie..iar interiorul la faruri este innegrit.farul da bine si negru, dar semnalizarea clara cum e la tine e mai "meseriasa"..
daca sambata e vreme frumoasa si o spal, bag si eu niste poze smile.gif
chacha
Daca vrei faruri clare, vezi ca e 720 RONi fara TVA unul laugh.gif (chiar Mitsubishi, adica facut de Hela)

Legat de sigla, culmea ca parca mie imi place mai mult aia argintie decat actuala rosie (cred ca e chestia cu fructu' oprit ph34r.gif ), mai ales ca pe spate s-a servit unul de un romb si mai am doar doua din trei dry.gif ....

Urmatorul pas care ma tot bate gandul e sa imi vopsesc oglinzile si eventual protectiile (nu stiu cum le zice blush.gif ) in aceeasi culoare cu caroseria, nu stiu cum da ( si lenea e mare deah, nu ca nu as stii lucra in Photoshop blush.gif ) insa chestia e ca am senzorii de parcare (care sunt negrii) si ei zic ca pot fi vopsiti dar mi-e sa nu devina de forma dupa un strat de vopsea pe ei si nu stiu cat de lucioasa o sa para vopseaua pe plasticul opac, raportat la caroserie.

...........

Uitasem, un alt mic adaos este tavita de portbagaj de la Mircea rolleyes.gif care este super.... inca mai caut presuri originale (sau compatibile 100%) cel putin la sofer, pentru ca al meu (Michelin cica...) fuge mereu sub pedale si trebuie sa il trag in timp ce conduc ca sa aiba pedala de ambreiaj cursa pana la fund...
ligla
ma gandeam sa am o "vandalizare in parcare" si sa-mi schimb farurile pe casco biggrin.gif..dar probabil imi vor da tot negre pentru ca piesele se comanda dupa seria de sasiu biggrin.gif..si ale mele sunt zgariate destul de tare.exista o solutie care le poate face inapoi clare.imi scapa acum dar o sa caut.ce tin minte e ca aveai mult de munca dry.gif
era o carisma pe aici cu bandouri vopsite in culoarea caroseriei, dar mie nu prea imi plac..contrastul ii sta mai bine mai ales ca a mea e argintie cu bandouri negre.poate oglinzile ar merita...
ceea ce imi doresc e sa-mi imbrac volanul, schimbatorul, si frana de mana in piele..si partile laterale la scaune.cum da caldura sper sa demarez proiectul biggrin.gif
m-am gandit si la senzori..la fel cum ziceai nu trebuie tot timpul dar au fost si situatii cand le-am simtit lipsa..ziceai ca 65cm nu e prea inalt?!
chacha
65 de cm e prea inalt daca vorbim de o bordura putin mai inalta dar sincer eu nu m-am lovit de situatia in care sa lovesc ceva pentru ca am senzorii mai sus cu 10-20 de cm. Adica deobicei sti ce ai in spate dar nu stii la nivel de cm cat de aproape este si atunci senzorii ajuta. Concluzia este ca eu nu regret ca i-am pus asa sus, m-am uitat pe mobile.de cum arata Mitse cu senzorii pusi pe bara si senzorii pusi pe bandou de protectie si varianta doi mi-a placut mai mult si de aceea am preferat asa. Ca utilitate, se pun clar pe bara dar ce e ciudat e faptul ca am dat bandoul jos si sub el se vedeau doua zone circulare pline care par ca ar fi pentru senzori de parcare deci eu cred ca si din fabrica Mitsu ii pune pe bandou. Depinde mult si de senzorii montati, adica ce deschidere au...
chacha
Sapand prin hartii, am gasit un tester facut prin august anul trecut cand eram in tranzit prin Brasov. Imi poate arunca cineva niste pareri de pe el ca habar n-am sa-l citesc (decat cateva deductii care nu vreau sa le zic laugh.gif ca sa nu ma fac de ras)?
Click to view attachment
Mi se pare mie sau chestia asta seamana cu Dyno?
chacha
Ieri am cumparat Pioneer 4000UB si azi mi-am facut timp sa il schimb. La ora actuala bordul arata astfel:
Click to view attachment
Dupa aceasta operatiune, am inceput sa il testez. Sincer, la prima impresie suna chiar bine boxele OEM de la Mitsu (care am inteles ca sunt chiar Pioneer) dar se vede ca 4000UB poate mai mult decat actuala solutie. Astfel ca pe viitor, ori voi alege sa reglez mai bine egalizatoarele de la Pioneer (care este chiar potent tongue.gif ) si daca tot nu sunt multumit voi trece la schimbarea lor si eventual o insonorizare a zonele.

2 rugaminti, nemaidesfacand azi difuzoarele:
- stie cineva care sunt dimensiunile (ma intereseaza si adancimea) si distantele intre suruburile de prindere la boxele de pe fata si de pe spate?
- e vreun priceput (fan audio car) care cu urechea lui muzicala ma poate ajuta sa reglez mai bine Pioneerul pentru o fidelizare de sunet (LF, HF si egalizatoare)? Pana vineri sunt in Cluj si de obicei in Bistrita iar uneori in Focsani sau pe traseul dintre ele. Multumesc pentru saritori laugh.gif si bere dupa....

Mentionez ca montajul era gratis fiind luat de la Domo, dar sincer, nu mersi, nu dau Matza pe mana unuia pe care nu il cunosc....

LE: Pentru cine e curios de operatiune, se poate citi aici

Si nu ma uitati cu graficul de la postul anterior biggrin.gif ....

PS: Azi cand mergeam la Bistrita mi-a sarit in ochi iar bordul (kilometrajul) dar nu l-am mai pozat ca devine plictisiror: 101010. Deja invata Mitsa comunicarea binara cu soferul, nu e rau.... laugh.gif
andrei
Era un tip Vlad Vana (sfigmo) in Cluj care le are cu high end-urile audio, daca tot esti acolo poate dai de el.
chacha
Multumesc Andrei de pontul cu Sfigmo. Sfigmo este si o firma din Cluj specializata pe audio car iar la o prima impresie, am ramas masca ce poate insemna acest domeniu. Adica sistemele default chiar si de pe masini scumpe (am circulat mult cu seria 7 full, x5 sau a6) sunt nimicuri fata de ce se poate face. Baietii fac cam orice insa evident si costurile sunt pe masura desi nu mi s-a parut ca au manopera scumpa deloc, insa materialele nu sunt ieftine.

In cazul meu, prima cerere a fost sa imi regleze cineva playerul. Ok, s-a jucat cu el astfel incat sa taie frecventele care nu le suporta difuzoarele (sau care distorsioneaza, ma rog), au reglat sau taiat din frecvente incat sa sune bine pentru genul de muzica care il ascult eu, la volumul maxim la care ascult eu sau sa se auda sunetul intr-o anumita zona cel mai bine. Efectiv am ramas masca de cata pasiune exista. Prin aceste simple reglaje (care au durat aproape o ora, pentru ca "au fost adaptate pentru gusturile mele") a inceput o discutie si mai interesanta: ce as putea imbunatati la Carisma cu bani putini. O concluzie care m-a surprins este ca Matza mea (si toate Matzele de acelasi gen evident - avand totul stock) este mult mai bine insonorizata decat celelalte carute din acelasi target de pret, adica materialul inserat in portiere. Pasul doi a fost analiza difuzoarelor. Cele din portiere la mine au o pozitie ciudata, avand obturata cam 30% din suprafata de masca portierei ceea ce a parut ciudat. Cele de pe spate au incinta rolleyes.gif , deci nu sunt doar inserate in caroserie, ceea ce este un mare plus in targetul de pret al masinii. Difuzoarele de pe spate au o calitate chiar buna, incat niste difuzoare ieftine nu implica o imbunatatire a calitatii si acopera bine o gama larga de frecvente (inclusiv joasele la un volum destul de tare - nu te auzi in masina, de la 80 Hz lucreaza foarte bine, merge si mai jos dar la volum mai mic). Dupa ce am analizat masina putin a inceput discutia esentiala: ce imbunatatesc masinii cu bani putini? Raspunsul a fost ca cel mai important la Carisma e sa insonorizam si mai bine portierele pe fata, sa schimbam difuzoarele pe fata cu ceva cam de 350 roni perechea (vorbim de Hertz, DLS sau alte firme consacrate, nu de JBL, Sony si altele de "home"). Difuzoarele se aleg evident in functie de cum imi place sa ascult muzica, adica cu inalte metalice sau melodioase si altele. Totul se adapteaza pe client... O ultima imbunatatire ar fi o mica insonorizare si pe spate doar in zona difuzoarelor. Toata aceasta distractie implica 1200-1400 roni, depinde de cat material intra... Mai jos, nu are sens sa imbunatatesc la masina, neobtinand nimic Asta sincer este o veste buna. Si ce m-a impresionat mult a fost faptul ca doar din reglaje am avut un castig destul de mare, oricum aproape de nerecunoscut fata de reglajele default care le alegeai de la Pioneer, nu pot exprima in procente asta.

Iar cireasa de pe tort tongue.gif a fost sa ascult muzica intr-o masina in lucru ohmy.gif , pur si simplu am innebunit cand am vazut ce inseamna pasiunea si calitatea dar implica multa munca, multe proiectari noi la nivel de incinte si multa fibra de sticla pentru reconstruirea anumitor zone (insa sa para totul stock) dar cu rezultate pe care nu le pot exprima. Si cica masina respectiva era in lucru (era masina personala a unui angajat - nu ii dau numele sa il deranjeze) si facuta cu buget redus blink.gif ,player de 2000 RONi, amplificator extern pe fiecare difuzor cu filtre care permit doar anumite frecvente sa mearga pe fiecare si multe altele. Masina era cica nefinisata si mai e mult de lucru la ea pentru ca vibrau pantalonii la volum tare si nu are voie asta, incintele trebuie sa fie foarte puternice si sa nu vibreze nimic. Ma rog, este o experienta faina sa vezi un SQ (care nici macar nu e clasificat astfel dupa standardele de acolo). Ideea e ca cu proxima ocazie cand scot niste banuti de prin portofel si cateva zile cand nu am nevoie de masina, ma bate gandul sa o aduc la Cluj sa o las la cosmetizare audio la baieti fiind impresionat in primul rand de personalizarea pe client si de pasiunea cu care se lucreaza...


Multa reclama le-am facut laugh.gif dar daca merita, de ce nu? E bine sa evidentiem si ce e bun in tara asta, nu doar defectele de la unii dealeri/service-uri...
chacha
Uitasem sa scriu de revizia de la 100k facuta la masina, sa fiu sincer am facut-o pe la 100400 km din lipsa de timp dar oricum nu are importanta asta. Revizia a fost conform cartii service, adica (preturi fara TVA ca asa sunt pe factura si TVA-ul e calculat la total):

- filtru combustibil Mitsubishi (nu am vrut eu alta firma): 289.38 RON - a durat 8 zile sa aduca filtrul ohmy.gif , pentru ca nu am vrut eu Nipparts sau altele
- filtru ulei: 35.08 RON
- filtru aer: 28.69 RON
- ulei motor Castrol Magnatec 10w40 - 4litri: 129.6 RON
- ulei cutie de viteza Mobil 80w90 - 3.4 litri: 57.14 RON
- lichid frana Aral DOT4: bonus tongue.gif

Pe langa astea, alte mofturi de ale mele (sau nevoi) - preturi tot fara TVA evident laugh.gif :
- lumanari H4 Philips Xtrem Power 2 bucati - 95.46 RON
- senzor (sau contact) usa pasager - care arata ca usa e deschisa: 17.29 RON
- verificare semitren fata/spate - s-a contorizat in ore manopera si nu in produs deci nu am pretul ca produs: asta iar a fost un fel de moft care cred eu ca e necesar sa il faci periodic

Deci manopera a implicat schimbarea tuturor celor de mai sus + aerisire completa circuit de franare + verificare semitren... (adica directie) + reglare lumanari (ca doar le-am schimbat) si a contorizat suma de 207.2 RON (fara TVA evident tongue.gif ). Orele sunt contorizate diferit in functie de atelierul din service in care s-au facut (adica reglare lumanari este in alt atelier decat partea de mecanica sau de partea de teste - vezi directie si mai au unele cu receptie) desi toate atelierele sunt in acelasi service, iar ca timp total la toate atelierele au iesit 3.7 ore. Oricum eu nu ma plang de manopera, mi se pare un pret super...

Toata distractia:
Piese: 652.64 RON
Manopera: 207.2 RON
===============
Total: 859.84 RON (fara TVA) deci 1023.2 RON din buzunarul meu (ca nu decontez nicaieri TVA-ul tongue.gif neavand firma).


Concluzia: motorul trage mai bine (nu e placebo), probabil a scapat de apa din filtru ca avea deja 100.000 de km filtrul ala si acum are unul "brand new" tongue.gif si e mai stabil la turatii mai joase avand si raspuns la pedala de acceleratie la turatii mici. Ce era fain ca eu de obiecei bag plinuri dar inainte de revizie am bagat doar 8 litri ca sa nu merg cu multa benzina in rezervor laugh.gif (filtru de benzina e in rezervor) sa nu imprastie benzina aia prin masina cand lucrau mecanici acolo si se uitau aia la pompa la mine ca la amaratii care baga benzina de 200 de mii (romanica deah dry.gif ).

Azi am trecut si pe gumele de vara, miercurea trecuta prinzand probabil ultima ninsoare pe sosea de iarna asta si uitandu-ma la prognoza am zis ca deja a sosit vremea sa bag Toyo la lucru iar. Abia astept sa abordez curbele iar cum imi place mie laugh.gif si nu celor de pe bancheta din spate. Operatia de schimbare + echilibrare a fost 60 de lei sanatosi.
ligla
la cat e recomandat sa schimbi uleiul in cutie?trebuie sa ma uit pe caiet sa vad cand s-a schimbat al meu dry.gif ...buna ideea cu gumele..voiam sa le schimb acum o saptamana jumatate..la 2 zile a nins
destul de scumpe becurile.la Carrefour au fost 80 lei (TVA inclus tongue.gif)..pe mine m-a costat revizia(filtre motorina+ulei+aer, ulei, manopera)cam cat a fost manopera ta cu TVA tongue.gif
zilele astea trebuie sa-mi fac timp sa bag filtrul de polen(50 ron un MAN parca)ca simt ca intra praful in masina..bagasei niste poze cu operatiunea?ca nu le gasesc sad.gif
chacha
Nu am bagat poze ca nu am stat acolo. Am lasat masina si mi-am vazut de ale mele. Imi fac in acelasi service de la inceput masina (atunci stateam sa vad tongue.gif ) si sincer nu am de ce sa imi fac griji ca sa stau pe capul lor, sunt super baietii si de obicei imi vad de altele cat opereaza ei...

Pai numa' filtru de benzina e vreo 350 de lei cu TVA daca bagi Mitsu deci zi-mi si mie un aprozar de unde sa le cumpar si eu mai ieftin laugh.gif ca nu le mai comand prin service. Si faza e ca a fost o revizie mai mare + una alta mofturi de ale mele... Oricum eu sunt multumit, cand vad la Lancer ca e o revizie 800 lei (ma refer la una banala cu 2-3 filtre + ulei) ma ia groaza wacko.gif ... Vorba lui Cristi daca nu ma insel: ma *** pe ea de garantie decat sa isi mai faca aia vile din garantiile noastre.... ph34r.gif aka revizie la Mitsubishi reprezentanta... Si eu imi fac tot la o reprezentanta dar alt brand tongue.gif

In cartea service la Carisma Diesel nu apare pana la 200 de mii de km schimbare ulei cutie de viteza. Dupa asta, nu stiu, ca acolo se termina tabelul laugh.gif

Eu filtrul de polen nu l-am schimbat ca a fost data trecuta schimbat iar aerul montan de aici nu prea cere asa ceva laugh.gif , oricum am pus si filtrul asta din moft ca din fabrica a venit fara ....
ligla
eu sunt usor in avantaj ca lucrez la un dealer auto si cand am nevoie de ceva pot sa imprumut sculele(daca ma pricep) sau ii rog pe baieti sa-mi faca revizia si ce mai am nevoie contra unor sume modice(50 lei revizia, 100-150 lei distributie).Piesele le comand la un magazin care are reputatia de a fi printre cele mai ieftine.Ma avantajeaza faptul ca e aproape de casa si ca doar dau un telefon si imi comanda ce am nevoie.Nu am pus filtre mistu pentru ca toti care i-am intrebat mi-au spus acelasi lucru(inclusiv patronul magazinului de piese care ar fi putut sa-mi vanda unul mai scump): nu exista diferente.Asa ca mi-am luat un "mid range" ca sa fiu impacat cu mine biggrin.gif
Nu e un moft filtrul de polen din punctul meu de vedere.Chiar se simte praful de cand s-a uscat pe afara.
SickneS
QUOTE (chacha @ Mar 31 2009, 10:14 PM) *
- lumanari H4 Philips Xtrem Power 92 bucati - 95.46 RON


wow, e plina de becuri nu ?! tongue.gif glumesc ... normal ca sunt 2

bv - 100 000 de km - la mai multi
cum s-a comportat pana acum - sa stiu la ce ma astept de la lancier
chacha
Gata, am mai taiat din becuri ca apoi era prea ieftina revizia laugh.gif . S-au apasat tastele aiurea, multumesc de corectare ca apoi se speriau altii cand vroiau Carisma sa isi ia ca ziceau sa au de schimbat o instalatie de pom la masina laugh.gif

Cum s-a comportat pana acum? Pai ce sa zic, plasticarie slaba (parerea mea) dar faina ca e moale insa tehnic vorbind sper sa am parte numai de masini cu 80% din fiabilitatea ei si eu sunt multumit. Fara gluma si jena, a primit mereu ce a cerut dar nu a cerut decat ce scrie cartea service laugh.gif cu mici exceptii, care sunt mentionate anterior in topic. Eu zic ca au facut o treaba foarte buna cu ea astia de la Mitsu, pacat ca nu a avut succes la piata doar ca la orice Google cu cuvintele "Carisma fiabilitate top" se va observa ca ocupa un loc 4 mondial stabil (teste facute de nemti, de britanici,..., deci nu de japonezi). Sincer sper sa iti aduca Lancer-ul tot atatea satisfacti cate mi-a adus mie Matza asta (si o mai asteapta multa daca e si ea de acord laugh.gif ...bineintele si criza). La vara poate o ducem pe la Monte Carlo intre Rolls-uri tongue.gif
ligla
QUOTE (SickneS @ Mar 31 2009, 10:46 PM) *
wow, e plina de becuri nu ?! tongue.gif glumesc ... normal ca sunt 2

bv - 100 000 de km - la mai multi
cum s-a comportat pana acum - sa stiu la ce ma astept de la lancier

pom de craciun a facut-o...din nefericire nu cred ca se pot compara multe masini(nu ma refer doar la mitsu) cu fiabilitatea Carismei.Desi nu e foarte aratoasa(chiar in antiteza cu denumirea zic englezii)fiabilitatea e de necontestat blush.gif
Tare topul..nu ma asteptam smile.gif
chacha
QUOTE (ligla @ Mar 31 2009, 10:41 PM) *
Nu e un moft filtrul de polen din punctul meu de vedere.Chiar se simte praful de cand s-a uscat pe afara.


Hai la mine la tzara (sau la munte, cum vrei sa ii zici laugh.gif ) unde inca mai avem padure (cat de cat) si zapada sta pe marginea drumului daca treci Tihuta (nu si in Bistrita) si ai sa intelegi diferenta de aer. La mine e mai mult pentru extern filtrul ala.

Asta e aerul care il respir eu de pe geam de acasa (noah ca ma si laud acuma blush.gif ):
Click to view attachment
ligla
merci de invitatie..nu zi de 2 ori ca nu se stie tongue.gif...din nefericire tre sa dorm pe banca in parc sa respir aerul ala si pe aici.Imi iau o casuta in padurile de pe langa SV in ritmul in care taie astia copacii pe aici
chacha
Si o sa iti zica nenea Klez ca nu mai are de ce lega troliu la MK si in SV laugh.gif ca si acolo taie aia intr-o veselie (si stiu ce vorbesc mad.gif ).

PS> Zic si a doua oara tongue.gif , ca si asa e singura Matza Carisma>2000 din judet, asa o mai vede si pe a ta odata (a mai vazut-o acum vreun an si sunt cam sigur de ce zic, tin minte numerele cu PVZ tongue.gif )
ligla
e posibil sa o fi vazut ca fostul proprietar a plimbat-o mult in vacante..in ultima vacanta a facut un tur al tarii...vezi ca acu are o Kia sportage..tot cu PVZ doar ca e 04 smile.gif
chacha
Am schimbat azi si parbrizul la Matza (piatra in parbriz, sau mai bine zis pietroi) + vopsit capota motor insa pe casco. Asta e, traim in romanica si camioanele circula neasigurate cu incarcatura pe drum (a se citi cu bolovani in bena).... angry.gif
chacha
Mai pun doua poze cu Matza de azi:
- una cu farurile mele clar tongue.gif si proaspete
Click to view attachment
- si a doua poza cu senzorii de parcare montati demult, sa vedeti cum arata pe bandou (si diamantul furat din sigla mad.gif )

a doua poza am postat-o pe alt site ca am terminat spatiul la fisiere laugh.gif , gata nu mai pun poze de acum, ma rezum la text, deci web 0.9 biggrin.gif
chacha
Azi Matza a iesit la gratar si daca tot a iesit la aer curat, am zis sa curatam si conductele de aer conditionat preventiv cu un spray, cu ocazia asta mai pun 2 poze cat inca arata cat de cat curata laugh.gif (pana la prima ploaie):

chacha
Week-end-ul asta am scos Matza si pe fratiorul ei Golan blush.gif la plimbare, astfel ca trebuit sa suporte iar niscaiva drum forestier, fum de gratar si o spovedanie de Maramures laugh.gif .

Click to view attachmentClick to view attachment
Click to view attachmentClick to view attachment Click to view attachment

PS> Daca va plimbati pe langa granita (ieri m-am plimbat pana la Sapanta) nu uitati sa va butonati telefonul pe Selectie manuala la alegere operator retea. Ieri am vorbit de la Sapanta vreo 30 de minute in total pe roamming in MTS Ucraina (sau ceva de genu ii zice la retea) laugh.gif
driverx
QUOTE (chacha @ Mar 31 2009, 09:14 PM) *
....
- lumanari H4 Philips Xtrem Power 2 bucati - 95.46 RON
....



Merita investitia asta? Eu vin de pe Logan pe Lancer si sunt complet dezamagit de farurile Lancerului. Nu vad nimic.Am o scarba imensa sa bag bani in masina, asa ca n-as merge pe incercate biggrin.gif Ai vazut o diferenta notabila? (exceptand placebo-ul tongue.gif )
ligla
e o diferenta remarcabila..eu aveam philips eco parca si erau mai rau decat lumanarile wink.gif
chacha
QUOTE (driverx @ Apr 21 2009, 11:43 AM) *
Merita investitia asta? Eu vin de pe Logan pe Lancer si sunt complet dezamagit de farurile Lancerului. Nu vad nimic.Am o scarba imensa sa bag bani in masina, asa ca n-as merge pe incercate biggrin.gif Ai vazut o diferenta notabila? (exceptand placebo-ul tongue.gif )


Dupa cum zicea si ligla, intr-adevar merita becurile, nu e vreun efect placebo sau 5% diferenta. Este o diferenta reala. Iar ca off topic, faza cu scarba de a baga bani in masini eu cred in ideea ca daca ii dai, primesti. La toate masinile din gama low de pret (aici intra si Logan si Lancer classic si altele pana in 12-13 mii de euro) nu sunt becuri scumpe default pe ele (la Logan "bat bine" pentru ca bat si in moaca soferului de pe contrasens, no offense, am si un Logan in ograda), iar sincer 25 de euroi nu mi se pare o suma mare pentru a imbunatati tinuta de drum noaptea. Insa sa le reglezi neaparat dupa ce le montezi ca altfel o sa iti iei flashuri, bat mai bine decat alte becuri...
driverx
Cu loganul intradevar iti iei flash-uri una doua daca nu le ai reglate ca lumea. Dupa ce is reglate, INCA vezi ca lumea, dar flash-uri nu prea iti iei. Cu Lancerul rar iau flash-uri, dar noah, mai exista denivelari, dealuri, dar NU vad.

Normal. Pentru confort si siguranta noaptea dau acei 25E. Dar nu pe incercate. De aceea te-am intrebat. Idei de a "investi" in rabla am avut multe (proiectoare, scula 2DIN cu windows CE, computer bord, etc), dar dupa ce am vazut ce rabla am luat, mi-a trecut de bagat bani in ea.
SickneS
in primul rand ... masina ta e mult mai fruoasa cand e curata (albastru de voronet tongue.gif - super culoarea )

driverx sa stii ca si la noul lancer becurile sunt penale ... vreau sa le schimb si eu tot cu philips !
chacha
QUOTE (SickneS @ Apr 21 2009, 04:16 PM) *
in primul rand ... masina ta e mult mai fruoasa cand e curata (albastru de voronet tongue.gif - super culoarea )


Multumesc...si mie imi place in ziua cand o scot de la spalatorie cand e "proaspata" dar asta tine 2-3 zile pe luna tongue.gif ca dupa revine la normal... (adica cele 2-3 spalari care le primeste lunar, mai des nu ii dau decat daca merg la vreo nunta biggrin.gif ). In schimb, pretentioasa culoare, a trebuit sa o vopsesc pe lateral si au stat aia 3-4 ore pana mi-au gasit culoarea (s-a mai decolorat in 7 ani) de mi-au scris codul culorii cu pixul pe parasolar si mi-au zis sa nu sterg scrisul de acolo ca altfel ma trimit la alt service data viitoare biggrin.gif
driverx
Doamne fereste sa fi nevoit sa schimbi parasolarul si sa uiti sa "transferi" codul pe noul parasolar. laugh.gif

Totusi, alta locatie mai creata nu au gasit? De exemplu o hartie impreuna cu o rugaminte de a o pastra bine?
chacha
Sa zicem ca directorul de la service-ul respectiv e mai spiritual si rau de gura laugh.gif insa important e ca fac treaba impecabil asa ca nu ma plang de "glumele" lui. Sa vezi cand mi-am dus masina la revizie si m-a sunat dupa vreo 2 ore sa vin sa imi iau "polizorul" ca e gata laugh.gif , mai sa innebunesc la inceput de glumele lui (eu imi alint cu toate chestiile Matza si ala mi-o face polizor? angry.gif ) dar m-am obisnuit si sincer prefer treaba bine facuta decat vorba dulce ce te duce....
driverx
Polizor? huh.gif Nu m-am prins...
chacha
polizor, drujba, rabla, spune-i cum vrei...mistocareala de service, jargoul lor... laugh.gif
driverx
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Tu de unde ai luat lumanarile alea? Din CJ? Daca da, de unde?
chacha
Se gasesc in Carrefour si sunt mai ieftine decat le-am luat eu de la Ausburg via service. La rafturile alea cu auto in spate unde sunt becurile...
ligla
s-au scumpit si acolo..erau 40 ron cand le-am luat eu si acu le-am vazut la 53 dry.gif
chacha
Au sosit si presurile de la Mircea cu care echipam vara Matza. Poze cu ele:



decebal12345
Sper sa am ocazia sa le murdaresc!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.