Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2002 Mitsubishi Carisma, 1.8 Gdi
mitsu.ro > Despre Mitsubishi in general > Masina mea si Jurnal de bord > Masina Mea Mitsubishi > Carisma mea
ZTV
Buna Seara, ma numesc Nicolae din Timisoara. Sunt proprietar de 2 saptamani al unei Mitsubishi Carisma, din 2002, motor 1.8 DGI cutie automata. Mi se pare o masina extraordinara, consumul m-a surprins, toate lumea zice ca o sa consuma peste 15 L/100 km. Surpriza, am facut plinul, am facut 103 km, cu clima pornita, mers mai potolit, am bagat exact 10.2 L de benzina, cea ce inseamna un consum de 10 L / 100 km. A doua oara, am facut 207 km, mers mai agresiv, cu turatii intr-e 4000 - 6000, cand am ajuns la pompa a mai intrat 24.6 L de benzina. consum 12.4 L / 100 km. Este on consum super ok.

Va rog sa-mi spuneti niste pareri despre aceasta masina, am avut multe marci, germane, franceza, romana. Dar japoneza nu.
Ce filtru si ce ulei sa bag? Motorul are 127.000 km.
wartech24
in primul rand un bun venit din partea mea si zile placute alaturi de carisma ta

pot spune din cunostintele mele ca un motor GDI (nu DGI) e mai econom decat MPI .. deci poti ajunge la consum mult mai mic decat cel actual .. 8-9 in oras .. 7-8 autostrada ... asta cu cutie automata ..

si trebuie sa te dezamagesc .. nu ai o japoneza .. ci o olandeza .. carisma a fost produsa in olanda ..

ulei ptr GDI poti sa folosesti un 5w-50 sau 10w-60 ..

uita-te sa ai bujiile potrivite ptr GDI si anume NGK IZFR6B ..

uita-te la cum arata clapeta de acceleratie si poti s-o cureti daca e murdara .. dar nu o demonta

la GDI e indicat sa se inchida ventilul AGR .. prin acesta se foloseste la ardere carburantului o parte din noxele esapate .. fapt ce duce la depuneri enorme.. care are apoi ca rezultat un relatiu instabil, consum mai mare si pierzi din putere la motor


ce sa mai spun .. s-o stapánesti sanatos si multi kilometri fara evenimente neplacute
ZTV
multumesc frumos pt informatii. Am luat masina cu 3700 euro. E mult sau putin ?
wartech24
preturile in romania nu le cunosc .. aici in germania pot spune ca e destul de OK .. poti gasi si mai ieftine daca cauti mult .. dar si mai scumpe .. petru cei 127.000 e ok ..
ce e important e sa aiba cureaua la 90.000 km sau 6 ani schimbata .. daca nu vezi sa o schimbi ..
ssTour
salutare Nicolae .. bun venit printre noi si felicitari pentru noua achizitie !
pot sa iti spun ca la nivel de consum si eu sunt la fel de incantat ca si tine.. in schimb eu pe manuala mea scot 5,5 ext si 9 prin oras.
ulei foloseam si eu 10w60 RS ... acum nu mai gasesc de ala...sau s-a schimbat denumirea
cat despre bujii subscriu si eu ca si wartech
offtopic: wartech tu cu ce solutie cureti (sau ai curatat) clapeta ?? si spune-mi daca simti diferenta la inchidere-deschiderea ventilului Agr - ma refer la putere ,consum. ms
wartech24
personal nu detin un GDI dar din informatiile altor membrii dreamcarisma pot sa va spun ceea ce a folosit la ei cu rezultate bune si indicatiile cu privire la motorul GDI

inainte de inchiderea ventilului AGR se face o curatare a canalelor de admisie .. altfel nu are rost ..

e clar ca cu depuneri pe canalul de admisie ai o pierdere chiar daca nu prea semnificanta a puterii dar duce la un consum putin mai mare .. nu degeaba multi isi slefuiesc si lustruiesc canalul de admisie ..si ai apoi un relantiu mai stabil
inchiderea AGR e doar ca masura preventiva pentru depuneri .. si nu aduce singur la aceste rezultate
mai jos in poza poti vedea cum poate arata cu depuneri pe el ..


la curatarea clapetei la mine am folosit un spray ptr curatat placutele si discurile de frana .. de la liqui moly se gaseste si unul special pentru clapeta
http://www.importpieseauto.ro/

ZTV
Am niste intrebari, sper ca nu ma credeti analfabet, dar nu am avut inca mitsubishi si nici cutie automata.

1- Care sunt semnificatia treptelor?Stiu ca P este parcare, R garare, N neutru. Dar ce reprezinta D, "2", "3", 'L'. Am observat ca de exemplu , in pozitia 2, merg pana la 6500 turatie, si jung undeva la 110 - 120 km/h.

2- Langa maneta de schimbator, am un buton pe care scrie "HOLD" , daca apas apare hold si in bord? Ce rol are acest buton ?

3- Cutia este in 4 trepte, dar este hidraulic, electronic, hidramat, sau ce fel de cutie?


Multumesc frumos de ajutor. Chiar imi place foarte tare de ea. Cred ca am gasit masina potrivita wub.gif , sau sper.


Numai bne !

QUOTE (ssTour @ May 22 2011, 01:50 PM) *
salutare Nicolae .. bun venit printre noi si felicitari pentru noua achizitie !
pot sa iti spun ca la nivel de consum si eu sunt la fel de incantat ca si tine.. in schimb eu pe manuala mea scot 5,5 ext si 9 prin oras.
ulei foloseam si eu 10w60 RS ... acum nu mai gasesc de ala...sau s-a schimbat denumirea
cat despre bujii subscriu si eu ca si wartech
offtopic: wartech tu cu ce solutie cureti (sau ai curatat) clapeta ?? si spune-mi daca simti diferenta la inchidere-deschiderea ventilului Agr - ma refer la putere ,consum. ms





multumesc. Esti din Vaslui ? Merg cam de 2 ori vara, si o-data iarna in Vaslui. Poate reusim sa bem o cafea.
wartech24
trepte la cutie automata

P= Park (pentru parcarea masinii)
N=Neutru (ca si la manuala )
R=Reverse ( ptr mers inapoi)
D=Drive (pentru mers normal si fara remorca)
2= aici cutia schimba doar pana in a 2-a (de folosit la urcusuri cu remorca cand simti ca nu trage destul)
3= aici schimba doar pana in a 3-a (de folosit la urcusuri cu remorca)
L= aici ramane in prima treapta (de folosit la urcusuri foarte mari si cu remorca)

HOLD se foloseste in timpul iernii ca sa nu alunece la pornire .. aici masina porneste de pe loc in treapta a doua (egal in ce pozitie e cuplata, adica D, 3 sau 2)si cu cresterea vitezei schimba apoi treptele si undeva pe la 50 km/h schimba in a 4-a si ramane in acesta treapta .. bineinteles daca ai pe 2 ramane pe doi .. daca ai pe trei pleaca in a 2-a si apoi trece in a 3-a .. deci in orice pozitie pleci, masina porneste cu treapta a 2-a si schimba maximal in treapta cea mai mare a pozitiei cuplate ..

sper sa intelegi ce vreau sa zic

si daca ai pe hold dupa ce ai pornit si ai ajuns in treapta cea mai mare poti folosi schimbatorul ca si la una manuala .. deci din D poti schimba pe 3 (ca si trapta 3 la manuala) apoi 2 (ca si la manuala )apoi iara 3 .. deci ca o cutie manuala ..
ZTV
multumesc pt info wartech24. Ramane doar punctul nr.3


3- Cutia este in 4 trepte, dar este hidraulic, electronic, hidramat, sau ce fel de cutie?
wartech24
nu pot sa-ti spun .. dar banuiesc ca e hidraulica ..

pentru ce ai nevoie de aceasta informatie .. ??
ZTV
nimic important, doar asa de curiozitate. Sunt membru si pe daciaclub.ro, si pe clubford.ro, pe daciaclub am fost intrebat si nu am putut sa dau raspunsul.

Oricum, multumesc !
ssTour
da sunt din Vaslui si te astept cu placere la cafea ...sau bere ca de acuma e caldura mare smile.gif fac cinste !!
ms wartech de info...vreau sa ma apuc de curatat clapeta ...cateodata mai am variatii la relanti - cand e ff cald afara si am AC-ul pornit- sper sa nu fie de la altceva
cat despre AGR o sa ma duc la un service ..nu stiu daca ma descurc sa il curat eu - avand in vedere poza...
wartech24
@ ssTour

e vorba de canalele de admisie care sunt pline .. nu ventilul AGR .. dar ventilul AGR se inchide pentru a nu mai permita ca la amestec sa se foloseasca o parte din gazele esapate ...
nu stiu daca un service iti va inchide ventilul .. dar poti intreba .. cat despre curatare stiu ca aici (germania) e scump si mai bine se face pe cont propriu .. bineinteles daca nu ai 2 maini stangi si ai habar ce e un surub si ce e o piulita .. daca intelegi ce vreau sa zic ... dar o intrebare nu costa ..
ssTour
stiu ca e vorba despre canale...ma gandeam sa ma duc la service sa curete- avand in vedere la cum arata in poze ..imi vine greu sa cred ca as putea eu sa curat asa ceva .. in orice caz, o sa ma uit sa vad cum arata mai intai si poate pot sa o rezolv eu- inainte de a o duce in service

p.s mii de scuze de offtopic ...i-am poluat topicul lui ZTV..cred ca trebuie mutata discutia la "probleme si rezolvari carisma" poate vede vreun admin-ms
dorukeloo
QUOTE (ZTV @ May 20 2011, 10:34 PM) *
Buna Seara, ma numesc Nicolae din Timisoara. Sunt proprietar de 2 saptamani al unei Mitsubishi Carisma, din 2002, motor 1.8 DGI cutie automata. Mi se pare o masina extraordinara, consumul m-a surprins, toate lumea zice ca o sa consuma peste 15 L/100 km. Surpriza, am facut plinul, am facut 103 km, cu clima pornita, mers mai potolit, am bagat exact 10.2 L de benzina, cea ce inseamna un consum de 10 L / 100 km. A doua oara, am facut 207 km, mers mai agresiv, cu turatii intr-e 4000 - 6000, cand am ajuns la pompa a mai intrat 24.6 L de benzina. consum 12.4 L / 100 km. Este on consum super ok.

Va rog sa-mi spuneti niste pareri despre aceasta masina, am avut multe marci, germane, franceza, romana. Dar japoneza nu.
Ce filtru si ce ulei sa bag? Motorul are 127.000 km.




Salutare Nicule si...s-o stapanesti sanatos.Eu am una din 2000 motor 1,9 DID si sunt foarte multumit de ea.
Daca ai nevoie de ajutor nu ezita sa ma contactezi mai ales ca si eu sunt din Timisoara si putem schimba pareri.
Numa' bine.
ZTV
super ca m-am dat de cineva din Timisoara. Te rog baga id-ul meu de mess, si daca ai timp maine de o cafea sau suc asi avea multe intrebari.

Multumesc.

id: nicolae.fogarassy
ZTV
la o iarba verde.

cam asta sunt cheltuielile pana acuma:


freon pt climatizare
echilibrare roti (4x)
indreptat jenti + 2 cauciuc de iarna
telescop pt haion (2x)(japan)
ulei motor + cutie, filtre + manopera
placuta de frana fata + manopera
cap planetara partea dreapta + manopera (japan)
inchidere centralizata + alarma + montare
roata rezerva + crick + cheia + placaj
curatat: reg. relanti, clapeta acceler, pompa de benzina…
bateria 72 Ah VARTA
schimb de ulei (castrol magnatec 5w40) + filtre japan parts
bujii NGK (japan) iridium (4x)
rulment spate stanga (japan) + manopera
bobina inductie (japan) + manopera
bieleta bara stab. Fata + spate + bucsareala + placuta spate + manopera (japan)
test masina cap coada la Mitsubishi TM (oferta de reprezentanta)
perii + bucsa + rulment electromotor (japan) + manopera
flansa telescop fata
cauciuc vara (4x) + montat + echilibrat
distributie + pompa de apa + cureele accesoriu (japan)
amortizoare spate MONROE gas tehnologie (2x)
bec halogen xenon plasma fata (2x) si proiectoare ceata (1x)
curatat contacte la injectie
ITP


costurile sunt undeva la 1400 euro piese+manopera. Piesele sunt de buna calitate, iar interventiile a fost facut numai la un service de renume.
wartech24
si toate astea le-ai facut acuma sau in timp de cand ai carisma??
ZTV
am facut in 4 luni si 13000 de km. Acuma cred (sper) ca este in perfacta stare de functionare
ZTV
O laie am ajuns in perfecta stare cu masina. Deja ma dispera, acum mai nou bat planetarele la viraje. A inceput cu dreapta acuma incepe si cu stanga. Ce kkt de masina, sac fara fund !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.