Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Discuri De Frana Supraincalzite
mitsu.ro > Automobile Mitsubishi > Mitsubishi Colt
claudiunemes
Servus la toata lumea,

Am un Colt SAM Safety 1,3 Benzina din 2008 cu frane pe disc fata/spate. Nu am avut pana acum nici o problema cu masina, sunt foarte multumit de ea.

1. Acum 6 luni (Decembrie, 2017) m-am confruntat prima data cu o problema destul de serioasa. In timpul unui drum relativ scurt (20Km) am vazut in oglinda retrovizoare ca iese fum de la roata stanga spate. Am oprit la o benzinarie sa vad ce se intampla. Discul de frana stanga spate era incins la ROSU, fumul iesind de la apa de pe drum care intra in contact cu discul supraincalzit. Dupa ce s-a racit cat de cat discul am mers imediat la un Service Auto din apropiere. Mecanicul a desfacut roata si sistemul de franare banuind ca este un blocaj de la etrier. Surpriza a fost ca totul era in perfecta stare de functionare, roata se invartea liber fara frecari, pistoanele reveneau, frana de mana functiona in parametri normali etc. Mi-am continuat drumul fara nici o problema si m-am folosit dupa aceea de masina pana in Martie 2018.

2. In Martie (2018) am refacut acelasi drum si de data aceasta ambele discuri de franare de pe puntea spate erau supraincalzite anormal de puternic (nu se putea pune mana pe jenti). De data aceasta drumul era uscat si nu am mai putut vedea fumul de data trecuta, dar cand am ajuns la o intersectie si a trebuit sa opresc, am simtit un miros de feordo ars extrem de puternic. De data aceasta am fortat masina, am mers incet pana la destinatie. Dupa ce discurile s-au racit natural totul a functionat perfect normal. De data aceasta am mers la reprezentanta Mitsubishi din Cluj, si le-am explicat tot ceea ce am scris mai sus. Foarte amabili, au verificat masina, evident nu au gasit nimic in neregula cu ea, dar au resetat computer-ul de bord, partea de franare. Au spus ca au mai avut un caz asemanator la un alt model de Mitsubishi dar cu acelasi sistem de franare. Nefiind convins ca asta este solutia am mers inapoi la Mitsubishi si am schimbat placutele de frana, discurile de frana si lichidul de frana. Totul a mers perfect aproximativ o luna pana cand:

3. In Aprilie 2018, refacand acelasi drum, ohmy.gifsmile.gif in momentul in care am ajuns in aceeasi intersectie laugh.gif oprindu-ma ca sa dau prioritate la intrarea in drumul principal am simtit din nou acel miros extrem de puternic de ferodo ars. Evident m-am dat jos din masina si am verificat discurile. Roata stanga spate (janta) nu putea fi atinsa, atat de incinsa era de la discul de frana. Evident dupa racirea sistemului de franare totul a functionat perfect. Am fost din nou la Mitsubishi si din nou nu au gasit nimic in neregula cu partea de franare. Au testat masina la drum, au desfacut din nou sistemul de franare stanga spate, au verificat frana de mana etc. Singura chestie pe care au gasit-o in neregula a fost ca arcul spirala (suspensie) stanga spate este rupt.

Mi-au propus in final sa schimb cablul de frana, eventual etrierul stanga spate si evident arcurile de la suspensie.

Am decis sa scriu pe acest forum in speranta ca cineva ar putea avea o idee/sugestie care sa imi vina in ajutor.

Va multumesc anticipat!
cristi4x4
Ceva ramane in presiune,etrieri,repartitor frina spate,supapa refulare in pompa de frina.Dat jos curatat,inlocuit cilindri etrieri,culisante etrieri.Cablu de frina de mina si arcurile spate nu au nici o vina.Deasemenea recomand schimbarea rulmentilor pe spate,temperatura si vasilina din rulment nu prea se impaca.
sobolanu'
N-ar fi mai bine sa ocolesti intersectia aia ? tongue.gif
Vic*
Da, cred ca e bantuita smile.gif) Nu ti se blocheaza din cand in cand frana de mana? Eu asa am patit la ambii etrieri de pe spate. Unul s-a blocat pe inchis altul pe deschis. Am schimbat ambii etrieri si nu mai am probleme
Alex44
Prima data fa un flush al instalatiei de franare (ar trebui activat si ESP prin diagnoza ca sa improspatezi si lichidul din pompa ABS) si schimba furtunele de frana. Multe colturi si forfour-uri au problema cu roata asta.
claudiunemes
Multumesc pentru raspunsuri. Da o sa incerc sa schimb furtunele. Am mai primit sfatul asta si probabil ca asta voi face. Etrierele sunt extrem de scumpe, aprox. 1.500 bucata. Astea cred ca o sa ramana ultimele la schimbat cel mai probabil dupa ce voi monta un kit de mentenanta pe cel din stanga.
Va tin la curent cu evolutia problemei.

Sobolanu' - da, sa stii ca nici nu mi-am dat seama ca trec prin padurea Baciului din Cluj-Napoca.
http://www.descopera.ro/istorie/16763369-i...-de-specialisti
mellow.gif
Alex44
Etrier spate stanga <400ron

TRW echipeaza OEM Mitsu, deci poti lua ambii etrieri pt jumate din pret (probabil la reprezentanta ti-au cerut pretul asta).

epiesa nici macar nu e cel mai ieftin/stralucit site.
sobolanu'
ph34r.gif blush.gif
claudiunemes
Servus la toata lumea,

Alex44 - da, asta este pretul la reprenzanta MIT Cluj, 1. Caliper Kit.RR Brake.LH - 1.418,45+TVA269,51 plus 2. Support.RR Brake Caliper - 399.16+TVA75,84. Multumesc de sugestii.
Vic* - Nu, nu am avut alte probleme in afara celor descrise mai sus.
Cristi4x4 - Da, i-am rugat ca de fiecare data cand au dat jos franele sa greseze si rulmentii. Vaselina era toata pe jante.

Astazi 2018.06.05 am patit-o din nou (monkey never learn). In weekend am fost pana la Sibiu si inapoi (Cluj) si masina a mers pefect atat pe autostrada cat si pe nationale, franele s-au comportat normal. Adevarat ca nu am fortat-o din cauza arcului spate rupt si a celorlalte probleme. Astazi este pentru prima data cand mi s-a intamplat in oras si cred ca acum pot sa-mi dau seama cand se mai intampla. Am observat ca la franare masina avea inertie mare, ca si cum asi fi avut o incarcatura grea in spate. Cand am ajuns la destinatie am verificat rotile: fata normal, spatele ambele ardeau, stanga cel mai tare, nu se putea pune mana pe janta, dreapta nu chiar asa de tare dar mult mai calda decat fata.

La Rep. MIT Cluj mi-au spus ca masina are si un Hill Assist mecanic incorporat in sistemul de franare. Am ramas masca, am masina de noua, de peste 10 ani si pana acum nu am stiut asta.

Ce ma deranjeaza este faptul ca nu reusesc sa gasesc pe nimeni in Cluj care sa-mi spuna ce are masina. In ritmul asta cred ca voi ajunge la final sa schimb intreg sistemul de franare, piesa cu piesa, si probabil ca tot nu o sa-mi dau seama ce problema a avut masina. laugh.gif

Va multumesc inca o data pentru tot.
LauCalin
Sfat: cauta informatii asemanatoare si pe alte forumuri monomarca. Teoretic cel putin, sistemul trebuie sa fie in mare la fel, cu ceva modificari minore... tipic japoneze. Ca de-asta multi mecanici fug de japoneze "mancand pamantul". Daca masina nu face mereu ci doar in anumite situatii, nu cred ca trebuie schimbat intreg sistemul. Eu cred ca ceva ramane tensionat. Cati km are masina?
Vic*
Daca e sa schimbi etrieri, eu zic sa iei aftermarket. Nu are rost sa dai la reprezentanta atatia bani. Si eu am pus TRW, si n-am treaba. Suportii de etrieri nu are rost sa ii iei daca cei pe care ii ai nu sunt strambi sau au alte defecte.
Legat de schimbarea lichidului de frana... am citit in workshop manual ca aceasta operatiune trebuie facuta cu motorul pornit si clasicul dat la pedala. huh.gif
Flipper
Senzatia de inertie mare provenea de la faptul ca franai doar cu puntea fata. Un system de franare incins aproape de incandescenta nu mai are eficienta(puntea sate).
Probabil ca etrierele se blocheaza aleatoriu eu zic sa desfaci etrierile, sa le curati temeinic, sa inlocuiesti toate garniturile si lichidul de frana apoi urmarit daca problema mai apare.
Cand discul era rosu ce zona a lui era mai rosie: zona care e stransa intre placate(inseamna etrier blocat) sau zona centrala unde se prinde de butuc(inseamna rulment uzat/defect sau o alta frecare de butuc)?
claudiunemes
Servus la toata lumea,

Am promis ca va voi tine la curent cu evolutia situatiei. Deci...

Am fost astazi la o reprezentanta auto din Cluj, unde am intalnit un sef de service care mi-a explicat extrem de logic ce se intampla si mi-a raspuns extrem de competent si inteligibil la toate intrebarile mele, multe dintre ele puse de voi in aceasta discutie. In primul rand au facut o verificare mecanica. Au desfacut tot ceea ce tine de frane. Conductele sunt perfecte, furtunele sunt ireprosabile (nu prezinta semne de imbatranire, pungi de aer/apa, mizerie etc.), lichidul de frana are valoarea sub 1 (deci nou) si este curat, pistoanele etrierelor sunt perfecte (culiseaza usor etc.), rulmentii perfecti, gresati in limite normale, frana de mana perfecta, pe scurt, din punct de vedere mecanic totul este perfect normal.

Din nefericire, in acest caz, problema provine din POMPA ABS. Spun din nefericire pentru ca am cerut o oferta de la e-piesa pentru o pompa ABS si m-am cam lasat jos cand am vazut pretul: 3.798 LEI cu TVA. Acum nu stiu ce nu functioneaza la pompa ABS: partea hidraulica sau controler-ul electronic? Ma gandesc sa cumpar una din dezmembrari. Inginerul de service mi-a spus ca si una la mana a doua este buna cu conditia ca nu cumva sa fi fost golita de lichidul de frana. Ar trebui sa gasesc una montata si la demontare sa se obtureze conductele si sa se taie dupa obturare in asa fel incat sa ramana lichidul de frana in pompa.

Va multumesc anticipat pentru orice sugestie care m-ar putea ajuta la rezolvarea problemei.

A... am uitat sa va spun la ce reprezentanta auto am fost, SUBARU biggrin.gif

Va doresc o seara placuta!
Vic*
Am o intrebare daca tot ai zis ca e pompa ABS. Nu ai simtit din cand in cand ca pedala de frana e tare inainte sa pornesti masina dimineata cand e mai frig?
Adica inainte sa ii dai cheie.
claudiunemes
Servus Vic
Nu, din pacate nu apăs niciodată frâna înainte de a porni. Eliminând logic toate componentele sistemului de frânare nu mai rămane decât pompa ABS. Mecanic totul este in regula, pompa de frâna funcționează in parametrii normali (măsurată de 3 ori la 3 garaje diferite).
Voi reveni cu noutăți după ce voi schimba pompa ABS.
Va doresc un sfârșit de săptămâna minunat,
Claudiu
stefanpomarac
Salut Vic. De curiozitate: ce inseamna pedala de frana tare inainte de a da cheie?
Vic*
Adica apesi pe frana, pedala coboara putin si cand dai cheie coboara si mai mult. Am auzit ca aceasta problema ar fi legata de pompa de frana, dar nu sunt sigur. E din auzite...
stefanpomarac
La coltul meu, frana e tare si poate fi apasata foarte putin, Dupa ce dau cheie pedala poate fi apasata pana la capat. Nu am avut probleme pana acum ca cele de mai sus.
Vic*
Si de fiecare data e asa? Indiferent de vreme sau de momentul in care o pornesti?
LauCalin
QUOTE (stefanpomarac @ Jun 14 2018, 10:32 AM) *
La coltul meu, frana e tare si poate fi apasata foarte putin, Dupa ce dau cheie pedala poate fi apasata pana la capat. Nu am avut probleme pana acum ca cele de mai sus.


Si la mine e la fel.
Vic, chestia asta am sesizat-o cand motorul era rece si masina nemiscata cel putin 6-7 ore. Daca face asa si cand e motorul cald, nu stiu sa-ti spun. Dar asa cum a zis si colegul, niciodata nu am avut vreo problema.
claudiunemes
Revin cu noutati,

Am ramas la inlocuirea Pompei ABS. Pompa ABS parea sa fie cauza discurilor de frana supraincalzite, in urma verificarilor multiple ale intregului sistem de franare; am zis sa scriu la Bosch sa vad daca nu cumva pot diagnostica/repara pompa ABS. Mi-au raspuns sa fac un test ECU pentru ABS si ESP si sa le trimit datele pentru a evalua daca pompa ABS poate fi reparata sa nu si daca poate fi reparata sa poata evalua costurile reparatiei. Am mers la Mitsubishi si i-am rugat sa faca testul respectiv si daca pot sa-mi dea datele ca sa le trimit celor de la Bosch. Ei spun ca au facut toate testele posibile in privinta pompei ABS si ca nu au gasit nici o eroare. Din pacate nu au putut sa-mi de-a rezultatele (datele) testelor!?! In schimb au spus ca s-au mai uitat inca o data mecanicii la etriere si ca ar fi gasit ceva la mecanismul franei de mana (inglobat in etrier). Nu mi-au spus ce anume au gasit!?! dar mi-au sugerat sa inlocuiesc etrierele, furtunele si cablurile de frana de mana.

Din cauza preturilor extrem de mari ale Pompei ABS, noua de la 3.800LEI epiesa pana la 5.028LEI reprezentanta mitsubishi, second hand aproximativ 250EUR + transport aprox. 50EUR si a raritatii codului BOSCH 0265235097 (semn ca nu se prea strica) am decis eu personal sa schimb etrierele spate, discurile de frana spate, placutele de frana spate, furtunele frana spate (perfecte pe exterior!!!) si cablurile de frana, pe considerentul ca tot aveam de gand sa le schimb datorita supraincalzirilor extreme la care au fost supuse. Zis si facut. Cei de la epiesa m-au ajutat foarte mult in sensul ca am cumparat online de la ei toate piesele OEM, in general TRW cu holograme si toate semnele originalului. Piesele au venit de pe o zi pe alta la preturi mai mult decat rezonabile in comparatie cu cele de la reprezentante.

Astazi (02.07.2018) am fost programat la service la Subaru pentru inlocuirea pieselor. Au schimbat totul, mai putin cablurile de frana de mana, care chiar nu aveau de ce sa fie schimbate. Reveneau extrem de usor, nu erau ruginite, perfect protejate etc. Cand am scos masina de la service totul se misca extrem de usor si nu mai simteam senzatia aceea de "lipire de asfalt" in momentul in care se oprea masina. La scurt timp dupa ce am plecat din service am fost cautat de inginerul de service care, in loc sa arunce furtunele de frana vechi, le-a testat si a constatat ca desi aratau perfect pe exterior pe interior unul dintre ele era facut "franjuri", respectiv prelua presiunea dar nu mai refula, se comporta ca o supapa. Practic furtunul era obturat.

Alex44 - ..."Prima data fa un flush al instalatiei de franare (ar trebui activat si ESP prin diagnoza ca sa improspatezi si lichidul din pompa ABS) si schimba furtunele de frana. Multe colturi si forfour-uri au problema cu roata asta."...

Inginerul de service mi-a recomandat sa schimb si furtunele de frana pe fata si poate cu noroc, nu voi fi nevoit sa schimb si pompa ABS, asta din cauza mizeriilor provenite de pe furtunele corodate pe interior care este posibil sa fi ajuns si in pistonasele pompei ABS.

Deci se pare ca furtunele de frana au cauzat problemele supraincalzirii discurilor de frana. Sper sa fie doar asta, si sa nu trebuiasca sa schimb si pompa ABS. Cum scriam la inceputul acestui topic pana la urma am ajuns sa schimb aproape tot sistemul de franare.

Alex44 - voi incerca sa fac ceea ce ai spus dar din pacate in zona Cluj-ului, echipamentele care pot face asta sunt foarte rare. Am promisiuni de la o persoana privata care are un tester Bosch!!! si voi incerca sa "curat" sistemul de franare candva in august.

Promit ca voi reveni cu concluziile finale dupa o perioada de testare.
Va doresc o seara placuta tuturor,
Claudiu
Vic*
Ceva noutati? Tocmai mi s-a blocat etrierul stanga spate dupa ce l-am schimbat in Aprilie. sad.gif Cred ca am sa schimb conductele de frana, daca nu e praf etrierul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.