Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Amortizoare Colt Vi
mitsu.ro > Automobile Mitsubishi > Mitsubishi Colt
claudiunemes
Buna ziua,

In urma unor probleme recente avute cu partea de franare a Coltului (SAM Safety 1.3 Benzina, 2007, 70kw-95cp), la service au gasit si alte probleme cum ar fi amortizoarele. Pe spate le-am schimbat deja cu Bilstein.

1. Puteam face o alegere mai buna in privinta marcii amortizoarelor spate?

2. Ce marca imi recomandati sa pun pe fata? Am gasit TRW la un pret foarte mic (150Lei bucata).

Va multumesc anticipat,
Claudiu
spinner
de regula echiparea originala e KYB (Kayaba), altfel atat Bilstein cat si TRW sunt ok.
Vic*
Unde ai gasit TRW? Eu pe fata nu am gasit numai Sachs si Bilstein. Echiparea originala Sachs. Eu am pus KYB pe spate si mi se pare ok.
claudiunemes
Servus Vic,

https://www.autopieseonline24.ro/trw/8234059

Prețul este mai mult decât convenabil, nu știu însă cât sunt de bune.
LauCalin
Și eu am pus KYB pe spate. Cele originale (suchs) erau terminate după 50000 de km. Habar nu am cum. Dar curgeau in draci și mașina ziceai că e barca. KYB au fost și mai ieftine și (probabil sunt) mai bune.
Vic*
QUOTE (claudiunemes @ Jul 5 2018, 07:02 PM) *
Servus Vic,

https://www.autopieseonline24.ro/trw/8234059

Prețul este mai mult decât convenabil, nu știu însă cât sunt de bune.


Eu zic ca orice e mai bun decat Sachs. TRW e o marca buna, dar nu stiam ca fac si amortizoare.
ATM
Mi-am pus și eu TRW pe fata, luate de pe AUTODOC (e cam aceeasi firma doar cu adresa site diferită).
La prima vedere, ce sa zic...par lucrate Ok, dar in cutie nu se zice unde sunt făcute. Nu m-ar mira sa fie chinezesti sau poate chiar romanesti-TRW are fabrica si in Timisoara parca?
Comanda vine in 7 zile după plasarea ei și recomand sa o plasați luni, cnd sunt cele mai mari discounturi (22 sau 23%). Cum cel mai mic discount e vineri (12%) asta nseamnă ca discountul real e de fapt 10 sau 11% dar tot e ceva. Dacă se considera reclama se pote șterge.
La montaj nu au fost probleme, respecta cotele producătorului. Atat doar ca piulita de fixare din cap e o piulita absolut normala, pe cand cea originala avea și un guler (un fel de șaibă/talpa integrata ce o facea mai lata). Am preferat sa pun piulitele originale pe masina la montaj.
Concluzii dupa prima saptamana de utilizare- nimic de mentonat, și fac treaba, par destul de rigide, dar și cele originale erau la fel pana sa moara. Vom vedea cat rezista.

Doua cuvinte și despre amortizoarele spate: eu mi-am luat Nipparts, sunt facute in China si mare atentie ca trebuie schimbate și niște blestematii de bucsi/cauciucuri/un suport metalic ce vin in cascada in partea de sus a amortizorului. Mai ales suportul de metal și bucsa(tot Metalica) se mananca in timp de rugina...Ei, alea vin doar pe original, nu se gasesc aftermarket pe nicateri (Febest făcea partea de cauciuc dar nu și metalul) asa ca...inca aștept după ele.
LauCalin
QUOTE (ATM @ Aug 7 2018, 09:15 AM) *
Doua cuvinte și despre amortizoarele spate: eu mi-am luat Nipparts, sunt facute in China si mare atentie ca trebuie schimbate și niște blestematii de bucsi/cauciucuri/un suport metalic ce vin in cascada in partea de sus a amortizorului. Mai ales suportul de metal și bucsa(tot Metalica) se mananca in timp de rugina...Ei, alea vin doar pe original, nu se gasesc aftermarket pe nicateri (Febest făcea partea de cauciuc dar nu și metalul) asa ca...inca aștept după ele.


Eu la Kyb nu am avut nici un fel de problema. S-au montat usor.
Vic*
QUOTE (ATM @ Aug 7 2018, 09:15 AM) *
Mi-am pus ™i eu TRW pe fata, luate de pe AUTODOC (e cam aceeasi firma doar cu adresa site diferitƒ).
La prima vedere, ce sa zic...par lucrate Ok, dar in cutie nu se zice unde sunt fƒcute. Nu m-ar mira sa fie chinezesti sau poate chiar romanesti-TRW are fabrica si in Timisoara parca?
Comanda vine in 7 zile dupƒ plasarea ei ™i recomand sa o plasa›i luni, c�nd sunt cele mai mari discounturi (22 sau 23%). Cum cel mai mic discount e vineri (12%) asta �nseamnƒ ca discountul real e de fapt 10 sau 11% dar tot e ceva. Dacƒ se considera reclama se pote ™terge.
La montaj nu au fost probleme, respecta cotele producƒtorului. Atat doar ca piulita de fixare din cap e o piulita absolut normala, pe cand cea originala avea ™i un guler (un fel de ™aibƒ/talpa integrata ce o facea mai lata). Am preferat sa pun piulitele originale pe masina la montaj.
Concluzii dupa prima saptamana de utilizare- nimic de mentonat, �™i fac treaba, par destul de rigide, dar ™i cele originale erau la fel pana sa moara. Vom vedea cat rezista.

Doua cuvinte ™i despre amortizoarele spate: eu mi-am luat Nipparts, sunt facute in China si mare atentie ca trebuie schimbate ™i ni™te blestematii de bucsi/cauciucuri/un suport metalic ce vin in cascada in partea de sus a amortizorului. Mai ales suportul de metal ™i bucsa(tot Metalica) se mananca in timp de rugina...Ei, alea vin doar pe original, nu se gasesc aftermarket pe nicateri (Febest fƒcea partea de cauciuc dar nu ™i metalul) asa ca...inca a™tept dupƒ ele.

Pe fata sunt ceva flanse sau protectii care ar fi bine schimbate odata cu amortizoarele?
spinner
Daca sunt uzate dincolo de limita decentei, poti schimba si flanse amortizoare/rulmenti, protectii praf pt amortizoare, posibil sa fie nevoie sa schimbi si bieletele antiruliu (au prostul obicei sa se gripeze, asa ca trebuie sa le scoti cu flexul)
ATM
Pe fata exista un rulment sarcina destul de firav, dar la mine inca era intreg. Insa, la nevoie, se gaseste de cumparat. Idem cu protectiile de praf.
Cat despre bieletele antiruliu, ale mele erau rupte amandoua, au surubul original cu diametrul destul de mic. Am pus niste bielete Reinweg, e drept ca nu par ele cele mai scumpe si de lux, in schimb se vede cu ochiul liber cum au surubul mai gros.
Vic*
Mda, vedem anul viitor la ITP cum stau amortizoarele fata. Oricum la drumurile din Timisoara ma astept sa nu mai tina mult. Si daca tot desfac schimb si rulmentii aia de sarcina.
LauCalin
QUOTE (ATM @ Aug 7 2018, 06:55 PM) *
Pe fata exista un rulment sarcina destul de firav, dar la mine inca era intreg. Insa, la nevoie, se gaseste de cumparat. Idem cu protectiile de praf.


Cum se manifesta uzura la rulmentul ala? Cumva la trecerile peste denivelari se aude ca doua table care se freaca una de alta? Uneori la mine asa se aude cand e frig, pe stanga-fata. Vara nu se aude nimic.
Si nu stiu de ce, dar am impresia ca masina asta e cam firava pe partea de suspensii si articulatii. Eu am schimbat, bieletele antirului, amortizoarele spate, un cap de bara pe dreapta luna trecuta si mai nou, incep sa se aude ceva batai si pe partea stanga. Cand masina a fost in garantie s-au schimbat si flansele pe fata. 71000 de km pana acum. Hmmm!
ATM
Nu stiu cum se aude rulmentul uzat, am inteles ca ar batea la denivelari dar nu pot sa zic de la prima mana.
Bataile alea iarna or fi poate de la bucsile barii stabilizatoare? ma gandesc ca la ger cauciucul ala se intareste si contracta si incepe sa aiba joc?
LauCalin
Habar nu am. Nimeni nu i-a dat de cap. Motiv pentru care las masina in pace.
stefanpomarac
Imi dau si eu cu parerea. Acum circa 60000 km am pus pe fata amortizoare sachs, acum circa 12000 pe spate kayaba. Tot de vreo 12000 am inlocuit arcurile stock cu unele sport, ceea ce face condusul foarte troncanitor dar al naibii de precis in directie. Pana acum nu am avut probleme cu aceste amortizoare. Acum vreo 2 ani am avut si eu o oarecare pocnitrua prezenta la viraje. Am schimbat atunci bucse bara stabilizatoare si bielete antiruliu. Sunetul a disparut apoi. Trafic de Bucuresti-Popesti Leordeni cu iesire si pe alte drumuri mult mai proaste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.