Revista Presei - Mitsubishi News -

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Dec 27, 2021 9:53 am

(VIDEO) Un vechi Mitsubishi Delica Space Gear e vehiculul care duce oameni talentaţi prin peisajele grandioase din Kamchatka
Unii oameni se plâng pe faptul că trăiesc în locuri izolate ale planetei. Alţii, însă, văd şi în asta oportunităţi extraordinare. Iar regiunea Kamchatka din Rusia e în mod oficial una din cele mai izolate regiuni ale planetei, având o suprafaţă imensă şi aproape deloc drumuri sau căi de legătură. Aproape întreaga suprafaţă are statut de parc natural, iar pe acolo poţi vedea o combinaţie de relief ce variază de la vulcani şi cenuşă vulcanică în jurul lor până la păduri, râuri, coaste de ocean, sau munţi înzăpeziţi.Pe aici, prin această regiune, operează o echipă de oameni talentaţi în ale filmărilor, care a început prin a filma regiunea şi a publica video-uri pe YouTube. Au un talent debordant, iar video-urile sunt în măsură să te lase fără grai şi respiraţie, într-atât de superbe sunt. Şi pentru că regiunea Kamchatka nu are drumuri spre acele peisaje magnifice, echipa de filmare face uz de offroader-e japoneze rezistente, pentru a ajunge acolo.Sunt maşini relativ vechi, fiind construite încă prin anii 90, la fel ca şi acest Mitsubishi Delica Space Gear, folosit la ultimul lor video, însă aceste vehicule sunt mai rezistente şi mai de nepretenţioase decât altele care se produc în zilele noastre. Şi apoi, ei au nevoie de vehicule cărora să nu le fie frică de mici contacte cu crengi, sau cu rocile din relieful din Kamchatka.Aşa că acest model Mitsubishi s-a dovedit a fi perfect pentru asemenea misiuni. Are motor, cutie şi sistem de tracţiune integrală de Pajero Sport, însă nu are cadrul dur al acelui model. Totuşi, şi-a păstrat calităţi de înaintare excepţionale, având şi diferenţiale blocabile, şi gardă la sol imensă, şi durabilitate legendară. Aşa că acest vehicul clasic, construit în anii 90, înaintează perfect alături de ultima generaţie de dronă, în căutarea de noi şi noi peisaje magnifice.Şi ca să înţelegem mai bine cât de uriaş e talentul acestei echipe din zone îndepărtate, vom spune doar că ei lucrează deja din 2010 încoace, reuşind să devină ambasadori oficiali ai producătorului de drone DJI, dar şi contractaţi de către National Geographic, BBC, FIFA sau New York Times. Încă o dovadă în plus că până şi lucrul din cele mai izolate locuri ale planetei, indiferent de ţara de origine, poate străbate la nivel global, dacă e făcut cu pasiune şi profesionism.Putem vedea mai jos cu toţii cât de superbe sunt imaginile create de ei în acest ultim filmuleţ, pentru care au folosit acest clasic Mitsubishi.
https://piataauto.md/Stiri/2021/12/VIDE ... Kamchatka/






FOTO Mitsubishi va prezenta două concepte, dintre care unul electric, la Salonul Auto din Tokyo

Constructorul japonez Mitsubishi a anunțat două noutăți, pe care le va dezvălui la Tokyo, în cadrul salonului auto ce se desfășoară anual în capitala țării. Una dintre mașini va fi un model urban, cealaltă un automobil sport. Mitsubishi Motors va prezenta la Tokyo, în prima parte a lunii ianuarie, un automobil urban electric din categoria „kei” (denumire folosită în Japonia pentru vehiculele de mici dimensiuni, urbane), sub forma unui concept-car. De asemenea, un al doilea concept va purta logo-ul Ralliart, folosit de constructor pentru modelele sale sport.
Conceptul Kei EV va reprezenta o nouă generație de automobile de mici dimensiuni (kei-car), axate pe siguranță, securitate și confort, dar și pe nivelul redus de emisii. Cosntructorul spune că noul model combină o bună manevrabilitate și dimensiunile practice ale unui kei-car cu puterea și performanțele pe șosea ale unui vehicul electric, în timp ce oferă un nivel de asistență și o conectivitate avansate.Conceptul Ralliart face parte dintr-un segment total opus: aduce laolaltă pasiunea Mitsubishi pentru manufactură și ingineria ce caracterizează această marcă. „Cu senzații premium și o puternică prezență, stilul noului model exprimă viziunea companiei pentru noul Ralliart”, transmite constructorul nipon, parte a Alianței Renault Nissan Mitsubishi.Mitsubishi mai precizează că modelul kei-car va fi lansat în versiunea de serie în cursul anului fiscal 2022 – 2023. Premiera celor două concepte va avea loc pe 12 ianuarie, în carul Salonului Auto din Tokyo.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit ... o-20515585

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Ian 05, 2022 9:23 am

Japonia și Mitsubishi Heavy Industries îl vor ajuta pe Bill Gates să construiască un reactor nuclear de înaltă tehnologie (presă)

Agenția Energiei Atomice din Japonia și Mitsubishi Heavy Industries sunt pregătite să coopereze cu SUA și fondul de investiții al lui Bill Gates pentru a construi un reactor nuclear de înaltă tehnologie în statul american Wyoming, transmite Reuters, care citează cotidianul Yomiuri.
Părțile vor semna un acord în ianuarie pentru ca Agenția Energiei Atomice din Japonia și Mitsubishi Heavy Industries să ofere sprijinul tehnic și datele de la propriile reactoare avansate japoneze, arată publicația niponă, care citează mai multe surse anonime.
TerraPower, un fond de investiții pentru energie nucleară avansată, fondat de Bill Gates, vrea să deschidă centrala Natrium din Wyoming în 2028. Guvernul american va furniza finanțarea pentru a acoperi jumătate din costul proiectului de 4 miliarde de dolari.
Terrapower a luat inițial în considerare posibilitatea de a construi o centrală nucleară experimentală cu compania națională a Chinei pentru energie nucleară, până când a fost nevoit să caute noi parteneri, în contextul în care administrația Donald Trump restricționase acordurile de acest fel cu China.
https://www.digi24.ro/stiri/externe/jap ... sa-1787537


(foto) Incendiu nocturn în capitală. Un Mitsubishi a ars de tot între două Toyota
In această noapte pompierii din municipiul Chișinău au intervenit pentru a stinge trei automobile cuprinse de flăcări. Apelul la Serviciul 112 a fost recepționat la ora 3:09.
Conform informațiilor oficiale, o mașină de model Mitsubishi Outlander a luat foc în curtea blocului de locuit pe strada Dumitru Râșcanu 31/4 din capitală. La fața locului a intervenit un echipaj de pompieri care a lichidat arderea în scurt timp. În urma arderii nimeni nu a avut de suferit.
Conform IGSU, autovehiculul Mitsubishi a fost distrus complet de flăcări. Totodată, focul a afectat două autovehicule parcate în imediata apropiere de acesta, fiind distruse de foc secțiunea motorului și habitaclul unei Toyota Yaris și circa 5% dintr-o Toyota Corolla.
Circumstanțele și cauza producerii incendiului urmează a fi stabilite.
https://autoblog.md/foto-incendiu-noctu ... ua-toyota/



Care este semnificația codului DOT de pe cauciucuri. Unde este și cum se citește corect
Codul DOT apare pe cauciucurile mașinilor și este mult mai important decât cred mulți șoferi. Este un factor esențial atunci când cumpărați anvelope noi deoarece o alegere bună te va face să economisești bani pe termen lung.
Ce este codul DOT și cum se citește corect
Codul DOT indică anul și săptămâna în care au fost fabricate anvelopele.
Din anul 2000, sunt folosite 4 cifre pentru a indica data fabricației. Primele 2 cifre reprezintă săptămâna, iar ultimele 2 cifre anul de fabricație.
De exemplu, pentru codul DOT AG BR9E 0319, care arată faptul că anvelopa a fost produsă în a treia săptămână a anului 2019.
Codul DOT (Department of Transportation) arată:
Cine a fabricat anvelopele
Locul de proveniență al acestora
Garantează faptul că anvelopa a trecut testele și cerințele NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration = Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier).
Numerele inscripționate pe Codul DOT sunt plasate împreună și adesea încercuite într-un oval. Literele „DOT” sunt urmate de minim 8 și maxim 13 litere și/ sau cifre care identifică:
Locul în care a fost produsă anvelopa
Dimensiunea anvelopei;
Codul producătorului;
Săptămâna și anul în care a fost fabricată anvelopa.
Unde este poziționat codul DOT
În mare parte a cazurilor, codul DOT se află pe peretele interior al anvelopelor. Cu toate acestea, poziționarea concretă nu este reglementată, astfel că s-ar putea să fie necesar să vă uitați cu atenție pentru a-l repera.Cumpărarea anvelopelor noi
Chiar dacă ai decis să îți cumperi anvelope noi, asta nu înseamnă neapărat că au fost fabricate recent, dar poți verifica acest aspect prin codul DOT.
Producătorii livrează pneurile comercianților, care mai apoi le depozitează și le vând, astfel că pot ajunge să stea o perioadă considerabilă în depozite, chiar și ani, nu mereu în condițiile corespunzătoare.
Dacă locațiile de depozitare nu sunt reci, climatizate și uscate, anvelopele se deteriorează.
Șoferi evită achiziţia produselor cu DOT vechi deoarece nu cunosc condiţiile în care au fost depozitate, riscând să cumpere anvelope noi, dar deja îmbătrânite.
Când trebuie să înlocuiești pneurile
Anvelopele au o durată medie de viață cuprinsă între 6 și 10 ani. Pentru un șofer care parcurge în medie 24.000 de kilometri pe an, acestea ar trebui înlocuite la patru ani.
Din punct de vedere legal, trebuie să înlocuiești anvelopele atunci când adâncimea benzii de rulare scade sub nivelul de 1,6 mm. În plus, este recomandat ca anvelopele de vară să aibă o adâncime a benzii de rulare de 3 mm, iar anvelopele de iarnă de 4 mm.
https://ziare.com/auto/cauciucuri-de-ia ... ri-1709544




Asigurări auto. De ce plăteşte asigurătorul un parbriz de 5.400 lei, dacă acesta este, de fapt, 1.500 lei


Piaţa asigurărilor din România, o industrie puternic concentrată pe zona asigurărilor auto, se confruntă de mulţi ani cu o situaţie anormală privind valoarea unei piese sau reparaţia pentru o maşină. În timp ce asigurătorii plătesc chiar şi de trei ori preţul unei piese sau unei reparaţii, separat pentru un individ, fără asigurare Casco, reparaţia poate ajunge la o valoare de semnificativ mai mică, relatează Mediafax.
5.400 de lei pe un parbriz care costă, de fapt, 1.500 de lei
Astfel, ajungem la un caz real al unui asigurat Omniasig, N.M. Persoana aceasta, care are un autoturism marca Ford Fiesta, a fost pus în situaţia de a-şi repara parbrizul pe asigurarea Casco emisă de Omniasig.
Deşi procesul s-a încheiat cu bine, la o reprezentanţă Ford, plata pe care asigurătorul a făcut-o pentru parbrizul înlocuit a fost în sumă de 5.400 lei, în condiţiile în care, la o căutare simplă pe internet, preţul unui parbriz pentru această maşină ajungea cel mult 1.500 lei, cu tot cu manoperă.
De ce asigurătorii acceptă să efectueze plăţi exagerate?
În mod normal ar trebui să plătească mai puţin un mare cumpărător, care are o colaborare cu unitatea respectivă sau reprezentanţa. Cât de normal este ca o companie de asigurări să plătească de 3 ori valoarea unei piese sau reparaţii, în timp ce pentru un individ, fără asigurare Casco, preţul este mult mai mic? De ce asigurătorii acceptă să efectueze plăţi exagerate?
ZF a cerut mai multe puncte de vedere din piaţă printre care, în această situaţia specifică, unitatea reparatoare avea un contract cu asigurătorul, prin care respecta condiţiile de lucru, avea furnizorii agreaţi de asigurător şi respectivele cerinţe agreate de cele două părţi.
„Preţul mare sau mic este foarte relativ. Un parbriz poate să coste 700 lei sau 6.000 lei. Sunt mulţi furnizori, fiecare are adaosul lui, ora lui de manoperă. Este normal ca într-un loc să coste 5.000 lei şi în alt loc să coste 1.000 lei“, au explicat surse din piaţa asigurărilor.
"Rata daunei combinată la poliţa Casco este destul de mare"
Pe de altă parte, sunt voci în piaţă care consideră că în acest caz, această tranzacţie poate conţine aspecte care ţin de un beneficiu mutual atât al asigurătorului, câ şi al unităţii reparatoare. Cu toate că preţul este normal să fie diferit de la un loc la altul, companiile de asigurări susţin că rata daunei combinată la poliţa Casco este destul de mare.
În ceea ce priveşte motivul pentru care preţul ar putea fi mai mare la o despăgubire pe baza unei poliţe Casco, pentru o piesă sau reparaţie la o unitate parteneră a asigurătorului, de multe ori asigurăorii preferă să plătească o despăgubire mai mare pentru a facilita o reparaţie mai rapid sau pentru a satisface nevoia imediată a clientului pentru a nu-l pierde.
Astfel, chiar dacă compania de asigurări ajunge să plătească, în baza unei poliţe Casco, o reparaţie semnificativ mai mult decâ ar fi normal, acestea pot include în unele cazuri, timpul de aşteptare, beneficia în plus, toate care sunt în general agreate la început în contractul cu clientul. Până la închiderea acestei ediţii, Omniasig nu a răspuns solicitării ZF referitoare la acest caz.
https://www.dcnews.ro/asigurari-auto-de ... 45210.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Ian 06, 2022 9:56 am

De pe vremea când Mitsubishi Lancer Evo era printre cele mai bune maşini din lume: un exemplar superb din Italia şi epopeea unei încercări nereuşite de a-l vinde


Maşina asta e exact din timpurile când Mitsubishi era o marcă respectată pentru inginerii săi ambiţioşi, iar Lancer Evo era una din cele mai bune maşini din lume, cu unul din cele mai bune sisteme de tracţiune integrale din lume. Şi pentru că era o bijuterie inginerească şi-n versiunea sa de bază, bolizii de raliu cu atât mai mult aduceau victorii după victorii, aceste maşinii fiind cele care au eclipsat treptat dominaţia anterioară a celor de la Audi şi Lancia în raliuri. Ceea ce vedem în faţa noastră e un Mitsubishi Lancer Evo II, deci unul din cele mai clasice şi mai speciale Evo posibile, modificat substanţial într-un bolid apropiat de ceea ce alerga în acele vremuri pe la cursele legendare din raliuri.Lancer Evo II a fost o perfecţionare a primului Evo, având aceeaşi platformă tehnică, dar aplicând perfecţionări ce au devenit necesare în urma carierei scurte a primului Evo, din 1992 până în 1994. Atunci, în 1994, Lancer Evo II în versiunea sa civilă, debuta cu acelaşi propulsor legendar 4G63T, de 2.0 litri turbo, dar cu putere mai mare, de 252 CP. Cutia de viteze era una manuală, iar tracţiunea integrală genială era prezentă obligatoriu. Modelul a avut o carieră şi mai scurtă, fiind produs doar între ianuarie 1994 şi februarie 1995, deci doar 13 luni. Motorul său a fost atât de genial, însă, încât a fost prezent cu acelaşi nume de cod 4G63T până la Lancer Evo IX inclusiv, doar Lancer X aplicând un motor cu cod diferit, dar care era o evoluţie consistentă a aceluiaşi propulsor, în esenţă.Maşina despre care vorbim azi, însă, e deţinută de un italian cu o pasiune absolut incredibilă pentru Lancer Evo. Într-atât de intensă, încât a modificat substanţial maşina sa în stilul celei cu care concura pe atunci renumitul pilot Tommi Makinen. A vopsit-o identic, i-a aplicat chiar şi logo-urile care figurau pe atunci pe bolizii Mitsubishi, a scos şi bancheta spate din interior, a pus scaune Recaro sport, a pus şi o frână de mână tipică de raliu.N-a fost omis nici cel mai mic detaliu, totul făcându-se cu cunoaştere, pricepere şi multă abilitate tehnică, dar şi gust estetic. Cadranele de bord au fost înlocuite cu altele digitale, care reflectă toţi parametrii vitali ai maşinii, importanţi pentru curse.La fel de important e că motorul 4G63T de sub capotă a fost modificat în stilul modificărilor aplicate pe maşinile din motorsport, ba chiar şi operează cu petrol E85 acum. Toate componentele sale interioare au fost schimbate cu altele ranforsate, turbina, canele de admisie, evacuarea — totul e la standarde de motorsport acum, iar puterea rezultată a devenit mai mult decât dublă. Acest Mitsubishi Lancer Evo II din 1994 dezvoltă azi 550 CP!Îi trimite pe toţi spre o cutie manuală cu ambreiaj ranforsat, iar apoi către legendarul sistem de tracţiune integrală. Deci, practic, maşina asta a fost transformată dintr-una civilă genială într-una profesionistă de motorsport, dar în continuare omologată pentru circulaţia pe drumurile publice. Iar asta e foarte important, or, italianul a obţinut toate omologările, odată cu declararea acestui Mitsubishi drept maşină istorică de colecţie în Italia. Prin urmare, eşti absolut liber să-ţi dezlănţui cei 550 CP pe drumurile publice, cu respectarea regulamentului rutier, fireşte.Cert e că maşina a fost modificată la un nivel absolut fantastic, cu păstrarea simbolismului istoric, devenind o bijuterie probabil unică în lume. Are doar puţin peste 2,500 km parcurşi de când a trecut prin modificările substanţiale, deci e impecabilă la nivel de stare tehnică.Iar proprietarul italian a încerca de curând s-o vândă. Şi-a deschis sufletul în faţa potenţialilor cumpărători, i-a organizat maşinii o sesiune foto frumoasă, a publicat un întreg dosar cu acte din istoricul şi omologările maşinii, şi a expus-o la o licitaţie online, însă una nu foarte cunoscută. Din păcate, oamenii de acolo au cam trecut cu vederea genialitatea acestui Mitsubishi, şi miza maximă s-a ridicat pe la doar vreo 20,000 euro. Mâhnit de un preţ atât de derizoriu, proprietarul din Italia a anulat licitaţia şi a decis că n-o mai vinde pur şi simplu.Pentru că uneori e mai înţelept să nu vinzi o maşină care încă nu e apreciată la valoarea sa adevărată. Pentru că asemenea bijuterii pot doar creşte de aici încolo şi atât timp cât o ai deja şi-ţi permiţi s-o mai ţii în garajul tău, vei avea o mai mare plăcere s-o admiri din când în când parcată în garaj, s-o conduci uneori la ocazii speciale, şi să ştii că ai în posesie una din cele mai superbe maşini ale timpului său, decât să încasezi acum o sumă de bani în urma căreia vei rămâne doar cu tristeţea pustie. Chiar şi pur raţional, peste 10 ani acest Mitsubishi Lancer Evo X va ajunge să coste sute de mii de euro cel puţin.Aşa că maşina asta a rămas deocamdată în mâinile aceluiaşi proprietar cu o pasiune imensă pentru Mitsubishi şi probabil va mai sta mult în mâinile lui. Pentru că e prea bună, pentru că e prea genială ca să renunţi atât de uşor la ea!
https://piataauto.md/Stiri/2022/01/De-p ... a-epopeea/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Ian 11, 2022 9:34 am

Dialog polițist-șofer: „Pe Waze arată că sunteți pe cealaltă stradă”

MAI a publicat pe Facebook o discuție dintre un polițist la rutieră și un șofer oprit în trafic.
„Nu aici trebuie să fiți. Pe Waze arată că sunteți pe cealaltă stradă. Asta așa, ca recomandare”, ar fi spus șoferul.
În finalul postării, Ministerul Afacerilor Interne îndeamnă oamenii să respecte legea și să folosească aceste aplicații doar pentru a alege cea mai bună rută.
Ministerul Afacerilor Interne a publicat, prin intermediul Facebook, o discuție dintre un polițist la rutieră și un șofer oprit în trafic.

În dialogul prezentat, șoferul pare că „îl ceartă” pe polițist pentru că nu se afla acolo unde indica aplicația Waze. Waze este o aplicație de tip GPS, deținută de Google, care caută cea mai bună rută pentru a ajunge la destinație, dar șoferii pot marca și locurile în care se află oamenii legii.

Astfel, conducătorul auto îl trage la răspundere pe polițist pentru că ar fi trebuit să fie pe „cealaltă stradă”. În schimb, agentul îi răspunde că se va muta și acolo, odată ce va fi marcat pe Waze în locația actuală.Dialogul dintre polițist și sofer
– Nu aici trebuie să fiți. Pe Waze arată că sunteți pe cealaltă stradă.
– Ne vom muta și acolo.
– Când?
– După ce apărem pe Waze aici. Vă grăbeați, aveați viteză excesivă.
– Nu despre viteză e vorba, domnule polițist. Sunteți poziționați greșit. Asta, așa, ca recomandare.
– Tot ca recomandare, vă sfătuim să utilizați o altă aplicație.
– Știți ceva mai sigur?- Da! Există aplicații pentru taxiuri.
– Eu nu sunt taximetrist.
– Aplicații pentru clienți, domnule. Pentru următoarele 90 de zile permisul dumneavoastră de conducere rămâne la noi. Ați avut viteză și chiar despre ea este vorba.
– Și eu ce fac?
– Acum faceți bine. Dacă nu vă opream, erați în pericol să produceți un accident și atunci chiar nu era bine!

În finalul postării, Ministerul Afacerilor Interne îndeamnă oamenii să respecte legea și să folosească aceste aplicații doar pentru a alege cea mai bună rută, „nu pentru a ocoli echipajele de poliție”.

„Vă recomandăm să folosiți aplicațiile pentru a alege ruta cea mai bună, nu pentru a ocoli echipajele de poliție! Decât să ocolești, mai bine respecți legea… altfel, cine știe ce întâlnești!”, se arată în aceeași postare a MAI.
https://alephnews.ro/media/dialog-polit ... ta-strada/




Proprietarii de mașini vechi ar putea primi 3.000 de lei ca să renunțe la ele, fără să fie obligați să cumpere unele noi
Peste 250.000 de maşini mai vechi de 15 ani ar putea fi adunate de pe străzi și casate în următoarea perioadă.
Un proiect al Ministerului Mediului prevede ca proprietarii care renunță la rable să primească pentru ele aproximativ 3.000 de lei, fără să fie obligați să cumpere un vehicul nou. Banii vor fi asiguraţi de Agenţia Fondului de Mediu și de autoritățile locale.
“Programul de casare a autovehiculelor uzate” prevede deocamdată o sumă recomandată de 3.000 de lei pentru fiecare rablă, iar Administraţia Fondului Pentru Mediu va colabora cu autorităţile locale pentru ca banii să ajungă la proprietari.Concret, 1.500 de lei vor fi asiguraţi din start de AFM, în timp ce primăriile vor da restul sumei, care poate fi diferită în funcţie de oraş.
Lorant Fulop, președintele Administrației Fondului pentru Mediu: “Persoana fizică merge, casează maşina, merge la primărie şi primeşte banii. O primărie o să spună ”2.500 dăm pe o maşină”, poate alta spune ”4.000 dăm”. S-ar putea ca o primărie să spună că ”eu dau vouchere pentru biciclete electrice” şi AFM-ul ajută aceste UAT-uri să plătească rablele respective.”Autorităţile speră să implementeze programul până la jumătatea anului. Iar miercuri, Ministerul Mediului va anunţa şi condiţiile programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, care vor demara pe 4 februarie.
Anul trecut, prin programul Rabla Clasic, cei care au casat o maşină veche au primit o reducere de 7.500 de lei la cumpărarea unui autovehicul nou, dar şi alte bonusuri cuprinse între o mie şi trei mii de lei.Cei care au optat, în schimb, pentru o maşină electrică sau hybrid cu tehnologia Plug-in au primit, pe lângă prima de casare, şi un bonus de 45.000 de lei, respectiv 20.000 de lei. În cadrul acestui program, oamenii şi-au putut cumpăra maşini electrice, chiar dacă nu au dat la schimb o maşină veche.
Potrivit Direcţiei de Permise şi Înmatriculări, în 2020, din cele şapte milioane de autoturisme înmatriculate în România, peste două milioane erau mai vechi de 16 ani. Alte un milion şapte sute de mii erau mai vechi chiar şi de 20 de ani, iar numărul lor creşte anual cu câteva sute de mii.
https://stirileprotv.ro/divers/proiect- ... hicul.html

Anul acesta: Câte radare fixe vor fi instalate pe Valea Prahovei, pe Valea Oltului și pe Autostrada Soarelui
600 de radare fixe vor fi instalate în acest an de autorități pe cele mai importante drumuri din țară. Pe lângă detectarea vitezei autoturismelor, mare parte din noile radare vor putea să verifice și valabilitatea ITP.
Potrivit știri.tvr.ro, cele 600 de radare fixe ar urma să fie instalate pe DN 1 – Valea Prahovei și DN 7 – Valea Oltului, precum și pe Autostrada Soarelui. Noile radare ar urma să fie instalate anul acesta, iar costul este estimat la 12 milioane de euro. Cu ajutorul lor, ministerul de Interne vrea să reducă numărul accidentelor de circulație cu 25% până în 2025.În plus, ministrul de Interne, Lucian Bode, a declarat pentru Digi 24 că, în curând, Codul Rutier va fi modificat printr-o decizie a Guvernului, iar șoferii agresivi vor putea fi amendați.
https://www.puterea.ro/anul-acesta-cate ... -soarelui/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Ian 12, 2022 10:22 am

Primăria Sibiu va amenaja 10 stații de încărcare pentru mașini electrice, alături de cele cinci deja existente
Primăria din Sibiu va amenaja, anul acesta, încă 10 stații de încărcare a mașinilor electrice sau hibride, alături de cele cinci amenajate deja de pe spațiul public. Proiectul are o valoare totală de 2,36 milioane de lei, din care aproape 1,9 milioane de lei vor fi asigurați din Fondul de Mediu.

Primăria Sibiu s-a înscris în “Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiile reședință de județ” inițiat de către Administrația Fondului pentru Mediu. Restul finanțării va fi asigurată din bugetul local.

„Dezvoltând infrastructura publică, încurajăm utilizarea autoturismelor electrice sau hibride. Pe măsură ce numărul de astfel de autovehicule crește în Sibiu, ne vom corela și vom iniția investiții în sensul amenajării de noi astfel de stații publice”, spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Contractul de finanțare pentru fondurile nerambursabile a fost semnat de primarul Astrid Fodor la finalul anului trecut, anul acesta urmând să se organizeze procedura de achiziție pentru realizarea proiectului tehnic, achiziția stațiilor și montarea acestora.

Fiecare stație va avea câte două puncte de încărcare cu o putere de 22kW (încărcare lentă), respectiv 50kW (încărcare rapidă) și vor fi conforme standardului european IEC 61851.

La finalul anului 2021 în municipiul Sibiu erau înregistrate 713 autoturisme hibride și 173 de autovehicule electrice, deținute de persoane fizice sau juridice.

De asemenea, în oraș este funcțional și un Supercharger Tesla, unul dintre cele șapte ale companiei din România, construit lângă un centru comercial din Șelimbăr și dotat cu șase puncte de încărcare.
https://economedia.ro/primaria-sibiu-va ... d6FGf5ByHs
Fişiere ataşate
statie_noua_incarcare_Cazarma_90_2.jpg
statie_noua_incarcare_Cazarma_90_2.jpg (38.66 KiB) Vizualizat de 2015 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Ian 17, 2022 2:11 pm

Mitsubishi K-EV: concept electric pentru Salonul Auto de la Tokyo 2022
Mitusbishi a fost unul dintre pionierii automobilului electric, lansând modelul i-MiEV în 2009. La Salonul Auto de la Tokyo, Mitsubishi va prezenta conceptul K-EV, un urmaș pentru i-MiEV.
Mitusbishi va avea o prezență importantă la Salonul Auto de la Tokyo, ce va începe în data de 14 ianuarie. Nu mai puțin de șapte concepte vor fi expuse, iar printre ele se află modelul K-EV, un concept ce anunță un potențial urmaș pentru Mitsubishi i-MiEV, primul model electric produs de compania japoneză.
Mitsubishi K-EV
Prototipul prefigurează un automobil electric de oraș, ”practic și ușor de condus”. Modelul intră în categoria kei-car, modele mini de oraș, extrem de populare în Japonia. Versiunea de serie va fi comercializată începând cu luna aprilie 2022.Japonezii nu au dat date tehnice suplimentare despre Mitsubishi K-EV. Modelul a fost dezvoltat în parteneria cu Nissan prin compania NKMV, care este un joint venture între cei doi producători japonezi. Nissan va lansa în Japonia un model kei-car similar, folosind aceeași platformă.
Tot la Salonul Auto de la Tokyo, Mitusbishi readuce în lumina reflectoarelor denumirea Ralliart. Conceptul Vision Ralliart are la bază actualul model Outlander cu o serie de modificări estetice. Zona frontală a fost complet redesenată, aripi mai late, un sistem de frânare mult îmbunătățit, jante de 22 de inch și un difuzor aerodinamic spate nou.Vor mai fi expuse și noile Outlander Ralliart Style și Eclipse Cross Ralliart Style. Cele două modele de serie sunt echipate cu o serie de accesorii de caroserie în stil Ralliart.
https://www.autoexpert.ro/mitsubishi-k- ... okyo-2022/



(video) TAS 2022: Ralliart pentru Mitsubishi este ca GR Sport pentru Toyota
Chiar şi Mitsubishi Motors a fost prezentă la Tokyo Auto Salon 2022, acolo unde a venit cu şapte concepte-showcar-uri! Printre acestea se numără niște aşa-zise previzualizări ale unor viitoare modele care vor fi produse sub brandul Ralliart renăscut.
Din ceea ce putem vedea, Ralliart pentru Mitsubishi este ca GR Sport pentru Toyota. Mai exact este vorba despre o echipare de top cu accente puse pe off-road şi sportivitate, în cadrul căreia, în special pentru maşinile de teren, sunt puse la dispoziţie o serie de opţiuni cu privire la suspensie şi roţi, pe lângă un concept de design exterior/interior specific.
În centrul atenției a fost scos conceptul Vision Ralliart cu un aspect ceva mai agresiv. Este realizat pe baza noului Outlander PHEV, dar diferă de acesta în detalii exterioare.
Mașina are un kit de caroserie expresiv, care include extensii masive ale arcurilor roților, un panou decorativ original frontal cu un model hexagonal, o inserție originală perforată pe bara de protecție frontală, un difuzor posterior cu o lampă anti ceață montată central. Caroseria este finisată într-un negru mat, iar anvelope cu profil redus acoperă nişte jante originale de 22 inci.
Singura diferenţă de ordin tehnic (vizibilă) sunt nişte mecanisme de frânare mai eficiente, cu discuri mai mari și etriere Brembo cu șase pistoane. Alte detalii despre mașina de spectacol care simbolizează renașterea sub-brandului Ralliart nu au fost dezvăluite.Încă trei modele cu accesorii Ralliart sunt Eclipse Cross Ralliart Style, Outlander Ralliart Style și Delica D:5 Tough x Tough.
Primele două sunt maşini albe cu accente roșii și negre, cu jante din aliaj specifice, aplicaţii aerodinamice și difuzoare, precum și un set de apărătoare de noroi roșii (în stilul mașinilor de raliuri), abțibilduri şi embleme Ralliart. De cealaltă parte, Delica D:5 Tough x Tough are o serie de elemente stilistice Ralliart, însă marele accent s-a făcut pe adaptarea maşinii pentru ieşiri în off-road.
Mașina diferă de un standard Delica D: 5 printr-o gardă la sol crescută, arcuri și amortizoare originale, anvelope Yokohama Gidlander X-AT cu jante Jaos, prezența unui mic bullbar cu două proiectoare LED și un portbagaj de expediție cu un cort de camping pliabil pe acoperiș.
Un alt loc de dormit pentru până la două persoane poate fi amenajat în cabină.Iar modelul Outlander Wild Adventure Style este, de asemenea, conceput pentru recreere în aer liber, dar arată mai puțin extrem. Al său look se rezumă la mai multe elemente decorative cromate, un portbagaj turistic pe acoperiş, un cârlig de remorcare şi anvelope Toyo Open Country A/T.
https://autoblog.md/video-tas-2022-rall ... ru-toyota/
Fişiere ataşate
Mitsubishi-Vision-Ralliart-Concept-2022_9.jpg
Mitsubishi-Vision-Ralliart-Concept-2022_9.jpg (451.06 KiB) Vizualizat de 1965 ori
Mitsubishi-Outlander-PHEV-Ralliart-Style-2022_5.jpg
Mitsubishi-Outlander-PHEV-Ralliart-Style-2022_5.jpg (301.57 KiB) Vizualizat de 1965 ori
Mitsubishi-Eclipse-Cross-PHEV-Ralliart-Style-2022_3.jpg
Mitsubishi-Eclipse-Cross-PHEV-Ralliart-Style-2022_3.jpg (758.24 KiB) Vizualizat de 1965 ori
Mitsubishi-Delica-D-5-Tough×Tough-2022_11.jpg
Mitsubishi-Delica-D-5-Tough×Tough-2022_11.jpg (589.65 KiB) Vizualizat de 1965 ori
Mitsubishi-Delica-D-5-Tough×Tough-2022_10.jpg
Mitsubishi-Delica-D-5-Tough×Tough-2022_10.jpg (573.9 KiB) Vizualizat de 1965 ori
Mitsubishi-K-EV-1.png
Mitsubishi-K-EV-1.png (943.04 KiB) Vizualizat de 1965 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Ian 19, 2022 9:29 am

(VIDEO) Un Mitsubishi de pe vremea când marca japoneză făcea maşini la care visau cei mai tineri

Cel mai frumos compliment pentru o marcă e atunci când tinerii îi adoră modelele şi visează la ele, le au pe pereţii din cameră sau pe imaginile de background are device-urilor digitale în zilele noastre. Şi Mitsubishi era cândva anume o asemenea marcă.În istoria recentă, Mitsubishi probabil e marca ce a suferit o decadenţă cum puţine alte mărci au reuşit s-o facă, într-atât de mult. Da, marca mai rezistă şi azi şi mai produce, având aparent şi aceleaşi cifre de vânzări de un milion de maşini pe an, dar produce în mare parte maşini raţionale, pick-up-uri, offroader-e şi SUV-uri pe platforme deja învechite, iar cel mai grav e că au dispărut în totalitate maşinile care năşteau emoţii şi pasiune. Au dispărut Lancer-ele Evo apoi şi Lancer-ele simple. Au dispărut Ralliart-urile de cândva. Au dispărut, fireşte şi acele coupe-uri sportive cu motoare mari, de 3 litri, pe care visau să le modifice adolescenţii din anii 90 şi să se dea cu ele mai abitir ca-n jocurile video. Şi din păcate azi Mitsubishi nu are nici un model, care ar putea deveni vreodată un model de colecţie, adorat şi respectat.Iar când vezi un pasionat de Mitsubishi 3000GT, cum e polonezul din video-ul de mai jos, înţelegi cât de mult s-a pierdut între timp din pasiunea pe care o atrăgeau aceste modele japoneze şi marca Mitsubishi în sine. Înţelegi câţi ingineri talentaţi şi ambiţioşi de cândva au tot fost suprimaţi şi ţinuţi cu mâinile legale, să nu mai lanseze nimic la fel de ambiţios şi bun. Şi e păcat.Vezi acest video, filmat de curând în Polonia, cu acest Mitsubishi 3000GT deja legendar, pentru a-ţi aminti de gloria de cândva a acestei mărci nipone. Şi apoi spune, de ce crezi că a ajuns Mitsubishi unde este azi.
https://piataauto.md/Stiri/2022/01/VIDE ... ai-tineri/






Acest Mitsubishi Eclipse s-a vândut rapid pentru 170.500 de dolari
Masinile lui Paul Walker continuă sa se vanda la preturi record. Acest Mitsubishi Eclipse din 1995 s-a vandut pentru 170.500 dolari la Mecum Auctions Kissimmee datorită apariției sale în 2001 The Fast and the Furious .

https://www.msn.com/en-us/autos/enthusi ... NewsSearch

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Ian 25, 2022 12:48 pm

Alianța Renault, Nissan și Mitsubishi vizează o triplare a investițiilor pentru dezvoltarea de vehicule electrice
Alianța franco-niponă compusă din grupurile Renault, Nissan și Mitsubishi Motors va anunța în această săptămână un plan comun care presupune investiții de peste peste 20 de miliarde de euro.
Pe măsură ce producătorii auto consacrați se confruntă cu presiuni din partea unor noi noilor concurenți care profită de reorganizarea industriei auto pentru a dezvolta mașini electrice, Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi încearcă să țină pasul și să revină în avangardă.
Deși în ultimii ani a părut o alianță nefuncțională, iar mărcile din cadrul său și-au dezvoltat produsele mai mult sau mai puțin independent, colaborarea dintre europenii de la Renault și japonezii de la Nissan și Mitsubishi Motors pare a redeveni un grup pregătit să înfrunte schimbările majore prin care trece industria auto.
Conform unor surse citate de Reuters, cele trei grupuri sunt așteptate să anunțe în această săptămână un plan de a investi peste 20 de miliarde de euro în următorii cinci ani pentru dezvoltarea de vehicule electrice. Până în 2030, se așteaptă ca Alianța să lanseze pe piață peste 30 de vehicule electrice complet noi având la bază cinci platforme comune.
Noua investiție se adaugă unui plan aflat deja în desfășurare care implică utilizarea a 10 miliarde de euro pentru electrificarea vehiculelor. Purtătorii de cuvânt ai Nissan, Renault și Mitsubishi nu au răspuns solicitărilor Reuters de a detalia informația.
Conform surselor citate, planul „Alliance to 2030” își propune să arate o „cooperare intensificată” între cei trei producători de automobile, evidențiind o „viziune comună asupra electrificării și mobilității conectate”.
Se preconizează că nu mai puțin de cinci platforme comune vor acoperi 90% dintre vehiculele electrice pe care companiile ar trebui să le dezvolte și să le lanseze până în 2030.
Una dintre aceste platforme, numită CMF-EV, stă la baza unor mașini precum electricele Renault Megane E-Tech și Nissan Ariya, iar alta susține dezvoltarea unor vehicule mai accesibile precum Dacia Spring și alte modele similare ale Nissan. Tot platforma pentru vehicule electrice accesibile este utilizată pentru mașinile vândute de Alianță în China.
Alte două platforme deja existente sunt utilizate pentru vehicule electrice foarte mici comercializate de Nissan și Mitsubishi și pentru vehicule comerciale ușoare.
Până la jumătatea deceniului, Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi își propune să implementeze o a cincea platformă comună. Nissan a decis deja să folosească această platformă și alte componente standardizate pentru a electrifica modelul Micra, în timp ce Renault este de așteptat să vină cu o mașină electrică având la bază același sistem.

Este deja cunoscut faptul că Renault intenționează să lanseze micul vehicul complet electric Renault 5 până în 2024, iar un miniSUV inspirat de clasicul Renault 4L este și el în proiect.

Se așteaptă ca Alianța franco-japoneză să folosească pachete comune de baterii și alte componente cheie pentru mașini electrice. De asemenea, gruparea de producători intenționează să investească în comun în capacități de producție a bateriilor în Franța, Marea Britanie, China și Japonia atingând un total de 220 de gigawați-oră până în 2030.

Prin standardizarea și partajarea bateriilor, Renault, Nissan și Mitsubishi se așteaptă să reducă la jumătate costurile de producție ale bateriilor, iar tehnologia bateriilor litiu-ion cu stare solidă dezvoltată de Nissan ar putea fi utilizată și de partenerii săi.
https://www.economica.net/alianta-renau ... 55699.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Feb 02, 2022 9:44 am

Mitsubishi atacă piața europeană: ce model pregătește
Noul ASX va fi unul dintre cele două modele Renault care vizează consolidarea prezenței Mitsubishi în Europa.
Mitsubishi își va înlocui ASX-ul cu un succesor bazat pe SUV-ul mic Renault Captur.
Noul ASX va fi unul dintre cele două modele bazate pe Renault care vor contribui la consolidarea prezenței producătorului auto japonez în Europa, a spus Mitsubishi.
ASX-ul va fi construit de Renault la uzina sa din Valladolid din Spania și va fi oferit cu sisteme de propulsie hibrid și plug-in hybrid atunci când va fi pus în vânzare în primăvara anului 2023.
Al doilea model bazat pe Renault va urma la sfârșitul anului 2023.
CEO-ul Mitsubishi Europe, Frank Krol, a declarat că noul ASX se va baza pe moștenirea producătorului de automobile ca fiind primul producător care oferă un SUV hibrid plug-in cu Outlander.
„Formatul SUV-ului continuă să crească în popularitate în Europa, iar odată ce hibridele plug-in devin mainstream, suntem pregătiți să ne dezvoltăm pe această moștenire cu următoarea generație ASX”, a spus Krol într-un comunicat.
Mitsubishi se chinuie în Europa
Mitsubishi a declarat în 2020 că va părăsi piața europeană după ce s-a străduit să obțină profit în regiune, dar producătorul de automobile a anulat decizia în 2021, după ce Renault a acceptat să construiască două noi modele Mitsubishi pentru Europa la fabricile sale.
Constructorul, însă, a redus numărul de piețe pe care operează. De exemplu, cele două modele noi nu vor fi vândute în Marea Britanie, a spus compania anul trecut.
Pe piețele europene rămase, cele două modele noi vor fi vândute alături de SUV-ul compact hibrid plug-in Eclipse Cross existent.Vânzările de vehicule Mitsubishi au scăzut cu 32%, până la 69.201 de mașini anul trecut în Europa, arată cifrele JATO Dynamics.
Mașina mică Mirage/Space Star rămâne cel mai bine vândut al mărcii, reprezentând puțin sub jumătate din vânzările producătorului auto.
De asemenea, Mitsubishi se gândește dacă să ofere o mașină electrică în Europa. „Pentru a supraviețui în Europa, avem cu siguranță nevoie de o platformă EV, așa că un EV va fi o posibilitate foarte puternică pentru noi”, a spus Kato în prezentare.
https://playtech.ro/2022/mitsubishi-ata ... regateste/




Un tânăr, ce traversa strada neregulamentar, lovit mortal de un Mitsubishi cu numere străine la Călărași
Un tânăr de 29 ani a fost tamponat de o mașină de Model Mitsubishi cu numere străine, în apropriere de localitatea Bravicea, raionul Călărași. Acesta traversa strada neregulamentar. Totul s-a întâmplat în seara de 31 ianuarie. Informația a fost confirmată de ofițera superioară de presă, Cristina Vicol.
La fața locului s-a deplasat angajații poliției pentru a documenta cazul. S-a stabilit că la ieșirea de pe podul din apropierea localității Bravicea, raionul Călărași un bărbat de 29 ani traversând strada neregulamentar a fost tamponat de un automobil de model Mitsubishi, ce se deplasa regulamentar spre direcția Chișinău.
Victima a decedat din cauza traumelor primite. Șoferul a fost testat cu alcotestul care a indicat 0,00 mg/l alcool în aerul expirat.
https://unimedia.info/ro/news/8beb4096d ... arasi.html




FOTO Noile modele Micra EV și ASX PHEV, pe care Nissan și Mitsubishi le pregătesc pentru Europa, cu ajutorul Renault

Prezentarea planului Alianței Renault Nissan Mitsubishi pentru următorii opt ani, axat pe electrificare, a inclus și informații în premieră despre noi modele pe care mărcile partenere ale Renault, Nissan și Mitsubishi, le pregătesc pentru piața europeană, o piață care se află, potrivit strategiei Leader-Follower, în competențele Renault. Nissan este determinată să recupereze din terenul pierdut în Europa în ultimii doi ani, din cauza crizelor multiple: în primul rând criza internă, care a urmat demiterii lui Carlos Ghosn, în al doilea rând crizei din Alianță, apoi din cauza crizelor pandemice și de semiconductori. După lansarea noii generații Leaf, Nissan s-a concentrat pe cel de-al doilea model electric din gamă, SUV-ul Aryia, care a fost deja prezentat și este gata de lansare în acest început de an. SUV-ul a fost dezvoltat pe noua platformă electrică a Alianței și va fi primul care o utilizează. CITEȘTE ȘI Investitorii străini pariază pe România După el, Nissan nu se oprește aici, pentru că trebuie să-și electrifice întreaga gamă, până în 2035, pentru a mai putea vinde mașini în Europa. Planurile Alianței din acest punct de vedere prevăd investiții comune în platformele electrice și în 35 de modele noi. Pentru Nissan, asta înseamnă o oportunitate pentru segmentul B, care s-a dovedit a fi foarte solicitat în Europa, acolo unde modelul ZOE a reușit să vândă cu succes o mașină lansată acum zece ani și care nu a primit decât un face-lift minor și o baterie mai mare. Nissan B-EV (Micra) Experiența acestui model a fost folosită de Alianță, astfel că, odată cu lansarea unui noi model al mărcii franceze, care reintepretează și în același timp reia numele celebrei Renault 5, Nissan va avea propriul model electric în acest segment. Conform planului prezentat de șefii celor trei companii, va fi un înlocuitor al lui Micra, complet electric, ceea ce înseamnă că se renunță la numele Micra, odată cu trecerea la noua platformă CMF-BEV. Deocamdată a fost publicată doar o imagine de tip teaser, din care răzbat doar câteva detalii estetice. Mașina ar urma să fie lansată în 2024.
„Acest nou model va fi desenat de Nissan și dezvoltat și produs de Renault folosind platforma noastră comună, maximizând utilizarea bunurilor Alianței în timp ce îi va păstra caracterul Nissan”, a anunțat Aswani Gupta, COO al Nissan. „Este un bun exemplu pentru abordarea „diferențierii inteligente”. Urmând iconicei Micra, sunt sigur că acest noi model va oferi încântare clienților noștri din Europa”. Ceea ce se întrezărește din imaginile publicate în premieră arată o preluare foarte interesantă a spiritului MINI, atât la nivelul proporțiilor, cât și la aspectul farurilor rotunde. Mitsubishi ASX 2024 Cel de-al doilea model al Alianței care a fost dezvăluit în premieră în cadrul prezentării a fost noua generație Mitsubishi ASX, un automobil care nu va fi electric, ci va folosi platforma CMF-B a Alianție, care permite utilizarea de motoare cu combustie și hibride. Mașina va prelua structura lui Renault Captur, un model de succes al francezilor, care va completa astfel oferta Alianței în segmentul B-SUV, unde pe lângă Captur mai există Nissan Juke, dar și Dacia Duster. Singura imagine difuzată oferă doar detalii ale părții frontale, cu faruri înguste, moderne, similare cu cele de pe noul Outlander, între care se regăsește o siglă de mari dimensiuni, lăsând să se întrezărească o siluetă sportivă în partea din spate a mașinii. Modelul va fi produs de asemenea de Renault, de data aceasta în Spania, în uzina în care este asamblat și Captur, și va fi lansat în 2023 pe piață. Una dintre puținele informații oferite de oficialii Mitsubishi se referă la posibilitatea ca noul model să fie echipat cu propulsie plug-in hybrid. Mitsubishi a mai anunțat și un al doilea model pentru Europa, de asemenea bazat pe un model Renault, însă nu au fost oferite detalii despre acesta.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit ... t-20578071

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Vin Feb 11, 2022 9:46 am

Cum să protejezi vopseaua mașinii pe timp de iarnă
E necesar ca în sezonul rece să acorzi o mai mare atenție mașinii tale, mai ales că drumarii care curăță șoselele de zăpadă folosesc sare sau clorură de calciu. Caroseria mașinii tale, inclusiv vopseaua, s-ar putea să fie afectată.

Pentru a stopa efectul coroziv provocat de sarea de pe șosele, autoturismul trebuie spălat în mod constant. Curăță și partea de sub mașină pentru că este cea mai expusă.
Asigură-te că, atunci când o speli, aplici și un strat de ceară. Vopseaua va fi astfel mai bine protejată de gheață, zăpadă, ceară sau pietricelele sărite de pe carosabil.
Dacă nu ții iarna mașina într-un garaj, poți apela la o prelată impermeabilă, realizată special pentru sezonul rece.
Și să-ți înfoliezi mașina cu o folie tip PPF este o soluție bună. Nu uita însă că pentru asta, costurile vor fi mai mari.
Dacă observi că vopseaua este ciobită din cauza pietricelelor sărite de pe carosabil, poți folosi vopsea în recipiente mici de la producătorii auto. Rugina va afecta rapid locurile unde nu există vopsea.
Când sezonul rece se încheie, spală autoturismul foarte bine și aplică din nou un strat de ceară, scrie shtiu.ro.
De ce la prima zăpadă din an sunt și cele mai multe tamponări
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC News că "asfaltul este mai puțin aderent când este rece, chiar dacă este uscat", iar "dacă este umiditate și asfaltul devine negru pentru căplouă, e rouă - sau doar umiditatea din atmosferă face asfaltul să se înnegrească -, apare riscul de a întâlni acea gheață neagră, adică poleiul."
"De obicei nu ninge la -20 de grade, ci în jurul temperaturii de 0 grade. Zăpada proaspătă sau mai puțin proaspătă, dar la temperatură ridicată (comparând cu -20 de grade), adică în jur de 0 grade, are aderența cea mai mică. Pentru că roata, cauciucul, nu aluneca de fapt pe zăpadă, ci pe un strat de apă format între cauciuc și zăpadă.", a mai spus Titi Aur.
Astfel, cu cât este mai cald afară, cu atât aderența este mai mică. Și aici vorbim de căldura relativă, adică nu de -20, -30 de grade, ci în jur de 0 grade sau chiar un pic peste, dar ninge. Avem aderența cea mai mică atunci când suntem în jurul de 0 grade, pe zăpadă", a subliniat expertul în conducere defensivă.
https://www.dcnews.ro/cum-sa-protejezi- ... 51190.html


CE impune noi reguli privind poliţele RCA. Cu cât creşte plafonul minim de despăgubire
Comisia Europeană a stabilit noi reguli pe piaţa RCA, dând însă răgaz statelor membre să transpună în legislaţia naţională Directiva europeană 2.118/2021, publicată săptămâna trecută în Jurnalul Oficial al UE.
Directiva trebuie transpusă în legislaţia naţională până în 23 decembrie 2023, se mai arată în documentul citat. Printre noile reguli stabilite la nivel european se numără creşterea limitei minime de despăgubire pentru daunele materiale înregistrate de şoferii păgubiţi în accidente rutiere acoperite de RCA de la 1,22 milioane de euro în prezent, la 1,3 milioane de euro. Limita pentru plăţile aferente vătămărilor corporale şi daunelor morale urcă la 6,45 milioane de euro, de la doar 6,07 milioane de euro în prezent. „Fără a aduce atingere garanţiilor de o valoare mai mare eventual stabilite de statele membre, fiecare stat membru solicită ca sumele pentru care este obligatorie asigurarea menţionată la articolul 3 să fie de minimum: - în cazul vătămărilor corporale: 6 450 000 EUR per accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, sau 1 300 000 EUR pentru fiecare persoană prejudiciată; - în cazul daunelor materiale, 1 300 000 EUR per accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate. În cazul statelor membre care nu au adoptat moneda euro, sumele minime se convertesc în moneda lor naţională prin aplicarea cursului de schimb în vigoare la 22 decembrie 2021, astfel cum este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Din cinci în cinci ani începând de la 22 decembrie 2021, Comisia revizuieşte sumele menţionate la alineatul (1) în concordanţă cu indicele armonizat al preţurilor de consum (IAPC) stabilit în temeiul Regulamentului (UE) 2016/792 al Parlamentului European şi al Consiliului. În cazul statelor membre care nu au adoptat moneda euro, sumele se convertesc în moneda lor naţională prin aplicarea cursului de schimb în vigoare la data calculării noilor sume minime, astfel cum este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene”, se arată în Directivă. Comparatoare de preţuri pentru poliţele RCA Pe de altă parte, Directiva stabileşte că este nevoie de existenţa unor comparatoare de preţuri pentru poliţele RCA, care să fie certificate de autorităţi. Mai precis, directiva dispune că fiecare stat membru din UE va putea să certifice asemenea comparatoare. Aplicaţiile vor permite oricărei persoane interesate să compare gratuit tarifele şi acoperirea poliţelor RCA oferite de asigurătorii autorizaţi. Aplicaţiile respective vor trebui să fie independente de asigurători, dar vor funcţiona cu informaţiile puse la dispoziţie de asigurători. „ Statele membre pot alege să certifice instrumente care să le permită consumatorilor să compare gratuit preţurile, tarifele şi acoperirea oferite de furnizorii de asigurare obligatorie astfel cum este menţionată la articolul 3, ca «instrumente independente de comparare a primelor de asigurare RCA»”, se arată în art. 16a din Directivă, cu precizarea că un instrument de comparare trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
(a) este independent din punct de vedere operaţional de furnizorii de asigurare obligatorie astfel cum este menţionată la articolul 3 şi garantează că furnizorii de servicii beneficiază de egalitate de tratament în rezultatele căutării; (b) menţionează în mod clar identitatea proprietarilor şi a operatorilor instrumentului de comparare; (c) defineşte criterii clare şi obiective pe care se bazează comparaţia; (d) utilizează un limbaj clar şi lipsit de ambiguitate; (e) furnizează informaţii exacte şi actualizate şi precizează momentul ultimei actualizări; (f) poate fi utilizat de toţi furnizorii de asigurare obligatorie astfel cum este menţionată la articolul 3, pune la dispoziţie informaţii relevante şi include o gamă largă de oferte ce acoperă o parte semnificativă a pieţei asigurărilor RCA şi, dacă informaţiile prezentate nu constituie o imagine de ansamblu completă a pieţei respective, furnizează utilizatorilor o declaraţie clară în acest sens, înaintea afişării rezultatelor; (g) pune la dispoziţie o procedură eficace de raportare a informaţiilor incorecte; (h) include o declaraţie conform căreia preţurile se bazează pe informaţiile furnizate şi nu sunt obligatorii pentru furnizorii de asigurări. Se vor putea cere daune direct în statul de reşedinţă al păgubitului, atunci când asigurătorul e în insolvenţă şi e stabilit în alt stat UE. „Fiecare stat membru înfiinţează sau autorizează un organism căruia i se încredinţează sarcina de a despăgubi persoanele prejudiciate care îşi au reşedinţa pe teritoriul său, cel puţin în limitele obligaţiei de asigurare, pentru daune materiale sau vătămări corporale provocate de un vehicul asigurat de o societate de asigurare, din momentul în care: (a) societatea de asigurare face obiectul unei proceduri de faliment; sau (b) societatea de asigurare face obiectul unei proceduri de lichidare, în sensul definiţiei de la articolul 268 alineatul (1) litera (d) din Directiva 2009/138/CE. Fiecare stat membru ia măsurile corespunzătoare pentru a se asigura că organismul menţionat dispune de fonduri suficiente pentru a despăgubi persoanele prejudiciate atunci când sunt datorate despăgubiri. Măsurile respective pot include cerinţe de a plăti contribuţii financiare, cu condiţia ca acestea să fie impuse numai societăţilor de asigurare care au fost autorizate de statul membru care le impune”, se arată în Directivă. Concret, cel păgubit în România va putea cere despăgubiri la autorităţile române atunci când asigurătorul celui care a provocat accidentul este în alt stat din UE şi e în insolvenţă, după cum a explicat avocatnet.ro. Ulterior, autorităţile de la noi vor cere sumele plătite păgubitului de la autorităţile statului în care este asigurătorul aflat în insolvenţă. Se vor introduce reguli asemănătoare şi pentru situaţia în care accidentul se produce în alt stat decât statul de reşedinţă al păgubitului. Acestea vor fi mecanisme noi de despăgubire, pentru care vor fi necesare acorduri la nivelul UE.
https://adevarul.ro/economie/stiri-econ ... index.html

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori