Turatie Vs Viteza Si Punctul Optim De Schimb
Flipper, aveam acelasi motor ca tine: 1.6 benzina. Masina era luata din reprezentanta in iulie 2011 de noua, deci nu era motorul de 1.5. La 7100 rpm am dus-o doar de 2 ori. Sincer, eu imi amintesc ca nu aveam peste 100 km/h, insa poate ma insel...nu te contrazic, dar eu asa imi amintesc. Oricum, acum nu mai pot verifica, deoarece am motorul de 1.8 CVT, care e limitat la 6200 rpm, atat in modul automat, cat si in modul manual.
@Apple, sa stii ca masinuta respectiva are acum peste 50.000 km si nu are nici cea mai mica problema . O conduce un coleg de-al meu si nu a mers niciodata in service cu ea, decat pentru revizii. Oricum, s-a intamplat doar de 2 ori sa vada 7100 rpm, deci nu e o mare tragedie.
Si masinuta actuala (1.8 CVT), pe care o am de 1 an si 2 luni si am facut cu ea 52.000 km, am dus-o aproape tot a doua zi in 6000 rpm (uneori de mai multe ori in aceeasi zi) si nu da semne de oboseala, nu gafaie, nu suna ciudat, nu afuma, nu nimic... Sunt facute pentru asa ceva masinutele astea, ca doar nu degeaba au puterea maxima la 6000 rpm.
@Apple, sa stii ca masinuta respectiva are acum peste 50.000 km si nu are nici cea mai mica problema . O conduce un coleg de-al meu si nu a mers niciodata in service cu ea, decat pentru revizii. Oricum, s-a intamplat doar de 2 ori sa vada 7100 rpm, deci nu e o mare tragedie.
Si masinuta actuala (1.8 CVT), pe care o am de 1 an si 2 luni si am facut cu ea 52.000 km, am dus-o aproape tot a doua zi in 6000 rpm (uneori de mai multe ori in aceeasi zi) si nu da semne de oboseala, nu gafaie, nu suna ciudat, nu afuma, nu nimic... Sunt facute pentru asa ceva masinutele astea, ca doar nu degeaba au puterea maxima la 6000 rpm.
N-are nimic daca e turata ocazional pana la maxim, cat timp are presiune la ulei si motorul e cald. Si nu faci un obicei din asta. A mea a trecut de 180.000km si vede DES turatia maxima (6800 la mine) in treapta a 2-a si uneori chiar si pana intr-a 4-a. Sa ai ulei bun in ea si sa nu-ti bati joc retrogradand cand ai viteza prea mare pt treapta respectiva. In rest nu-ti sar pistoanele prin capota asa cu una cu doua, ar trebui sa se rupa o biela sau un bolt.
Conteaza un pic si raportul dintre alezaj si cursa pistonului, motoarele cu cursa mare au cuplu mai bun dar nu-s asa fericite sa se tureze mult pt ca pistonul practic are de parcurs o distanta mai mare decat unul dintr-un motor de aceeasi capacitate dar cu alezaj mai mare.
E drept ca nu are rost daca stai sa te gandesti ca nu e masina de performanta sa castigi ceva semnificativ turand-o la maxim, dar cand te apuca te apuca, si daca vrei o faci. Daca nu nu
Conteaza un pic si raportul dintre alezaj si cursa pistonului, motoarele cu cursa mare au cuplu mai bun dar nu-s asa fericite sa se tureze mult pt ca pistonul practic are de parcurs o distanta mai mare decat unul dintr-un motor de aceeasi capacitate dar cu alezaj mai mare.
E drept ca nu are rost daca stai sa te gandesti ca nu e masina de performanta sa castigi ceva semnificativ turand-o la maxim, dar cand te apuca te apuca, si daca vrei o faci. Daca nu nu
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
Domnilor nu mai ambalati masinile asa de rau. Nu le face bine. Ele nu sunt facute sa fie testate cat pot sa urece in viteza pe fiecare treapta in sine se conduc dupa cuplu si putere, eventual dupa aceste valori masurate la roti si diferit pe treapta de viteza.
Posibil ca unele motoare sa tureze la 7000rpm dar ce sens are sa urci in nemernicie cu ea acolo daca saracutul motor a dat deja tot ce poate pana la 6000rpm.
Va arat pe un grafic de Lancer cum e cu puterea la motor, roata si pierderi in transmisie in functie de turatie.
Posibil ca unele motoare sa tureze la 7000rpm dar ce sens are sa urci in nemernicie cu ea acolo daca saracutul motor a dat deja tot ce poate pana la 6000rpm.
Va arat pe un grafic de Lancer cum e cu puterea la motor, roata si pierderi in transmisie in functie de turatie.
- Fişiere ataşate
-
- stock18_pierderi.jpg (180.57 KiB) Vizualizat de 2684 ori
Asa este. nu are rost sa le omorati aiurea.
Cand aveam Lancer, cutie tiptronica, am facut un test. Am accelerat la maxim si cu a intia si cu a doua pe tiptronic. Computerul masinii mi-a taiat puterea la un moment dat in fiecare treapta, practic imi spunea ca sunt la limita maxima si trebuie sa schimb. Masina imi spunea "fraiere nu mai forja caci o faci degeaba si ca sa ma protejez, uite iti tai gazul".
Nimeni nu zice sa nu le conduceti sportiv, eu am scos untul din masinuta aia, insa nu am forjat-o niciodata asa aiurea.
Cand aveam Lancer, cutie tiptronica, am facut un test. Am accelerat la maxim si cu a intia si cu a doua pe tiptronic. Computerul masinii mi-a taiat puterea la un moment dat in fiecare treapta, practic imi spunea ca sunt la limita maxima si trebuie sa schimb. Masina imi spunea "fraiere nu mai forja caci o faci degeaba si ca sa ma protejez, uite iti tai gazul".
Nimeni nu zice sa nu le conduceti sportiv, eu am scos untul din masinuta aia, insa nu am forjat-o niciodata asa aiurea.
- Master4Mariners
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm
Eu vad Lancerul ca o berlina cu aspect sportiv apartinad clasei compacte si folosita ca si masina de familie . Inutil sa ne comportam in trafic ca si posesorii de masini ai grupului VAG sau BMW . Indiferent ca este vorba de Lancer benzina sau motorina , daca nu este Ralliart sau Evo tot pana in 150 de cai avem si tot ca si masina de familie o folosim . Inutil sa o turam in 7000 rpm , tot nu va fugi mai tare si tot ca si masina de zi cu zi o folosim , nu ca si masina de curse sau liniute . Indiferent de micile imperfectiuni sau neajunsuri , cred ca e o masina care nu ne va lasa la greu si cu care vom merge km buni daca avem grija de ea .
Sa zicem ca esti surprins neplacut intr-o depasire de un derbedeu care accelereaza in timp ce tu esti pe contrasens. O tii pana in limitare intr-a 2-a pt ca sigur ai mai multa putere la 6800 decat ai la 4-5000 sau cat ar pica intr-a treia daca ai schimba la turatia de putere maxima. Dupa cum se vede si in graficul postat, la 6500 ai mai multa putere decat la 5000 deci accelerezi mai tare.
N-are rost sa o duci mereu in limitare evident, dar si turatia maxima are sensul ei cand vine vorba.
N-are rost sa o duci mereu in limitare evident, dar si turatia maxima are sensul ei cand vine vorba.
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
La motorul masinii din graic 6500rpm este zona unde puterea ar fi inceput sa cada dramatic, este de preferat sa schimbi treapta.
Limitarea este mai sus pentru situatii in care ai nevoie sa patinezi rotile sau esti intr-un viraj in care nu e bine sa schimbi treapta in superior.
Schimbarile de viteza se fac dupa puterea la roata in acest caz sunt foarte apropiate insa nu mereu este asa.
Limitarea este mai sus pentru situatii in care ai nevoie sa patinezi rotile sau esti intr-un viraj in care nu e bine sa schimbi treapta in superior.
Schimbarile de viteza se fac dupa puterea la roata in acest caz sunt foarte apropiate insa nu mereu este asa.
Putere maxima nu cuplu maxim te ajuta in accelerare, de aia ti se spune cate mii de cai are un dragster nu ce cuplu.
Pt a afla punctul optim pt schimbarea de viteza se poate face un grafic cu accelerarea in fiecare treapta. Apoi suprapui graficele si acolo unde se intersecteaza ai punctul optim de schimb, peste care nu are rost sa o turezi.
Aici e un link despre asa ceva, chiar daca e vorba despre un turbo diesel, deci curbele de putere si cuplu sunt mult mai abrupte.
Pt a afla punctul optim pt schimbarea de viteza se poate face un grafic cu accelerarea in fiecare treapta. Apoi suprapui graficele si acolo unde se intersecteaza ai punctul optim de schimb, peste care nu are rost sa o turezi.
Aici e un link despre asa ceva, chiar daca e vorba despre un turbo diesel, deci curbele de putere si cuplu sunt mult mai abrupte.
- RACINGCODE
- EVO I
- Mesaje: 4
- Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am
Propunerea noastra este sa ramanem in zona concretului.
Asa ca vom afisa un grafic de Lancer diesel echipat cu motor VW care este declarat cu 140PS si dezvolta stock peste 150PS.
Se pot vedea foarte bine si clar curbele de cuplu si putere la mtoor si la roata astfel incat nu se justifica depasirea celor 4200rpm sub nici o forma.
Asa ca vom afisa un grafic de Lancer diesel echipat cu motor VW care este declarat cu 140PS si dezvolta stock peste 150PS.
Se pot vedea foarte bine si clar curbele de cuplu si putere la mtoor si la roata astfel incat nu se justifica depasirea celor 4200rpm sub nici o forma.
- Fişiere ataşate
-
- ML20did.jpg (178.11 KiB) Vizualizat de 2667 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori