Mitsubishi Aniversează 40 De Ani De Prezenţă ?n Europa

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Dum Oct 06, 2013 8:26 pm

Mitsubishi aniversează 40 de ani de prezenţă ?n Europa

?ncep?nd cu octombrie 2013 şi pe ?ntreaga durată a următoarelor 12 luni, Mitsubishi Motors va aniversa 40 de ani de prezenţă ?n Europa. Primul automobil dezvăluit oficial de compania niponă pentru continentul european a fost un Mitsubishi Lancer, ?n anul 1974, la Salonul Auto de la Londra. Primele exemplare Mitsubishi, ?nsă, se vindeau deja din anul 1956 ?n Spania şi din 1962 ?n Grecia.

Totuşi, anume anul 1974 este considerat de niponi drept start oficial al prezenţei lor pe bătr?nul continent. Atunci compania japoneză a semnat

un acord cu cei de la Chrysler, care le-au permis niponilor să-şi v?ndă maşinile cu propria marcă ?n Belgia, Marea Britanie şi Olanda. Necesitatea unei astfel de permisiuni era dictată de faptul că americanii de la Chysler deţineau ?n acele vremuri 15% din acţiunile Mitsubishi, iar mai multe modele Misubishi erau v?ndute ?n SUA cu embleme Chrysler şi Plymouth.

Pentru a-şi asigura un start sonor ?n Europa, Mitsubishi a participat ?n 1977 la raliul ?celor o mie de lacuri? şi a ?nvins din start cu modelul Lancer.

Abia ?n 1995, ?nsă, Mitsubishi lansează primul model dedicat exclusiv europenilor. E vorba de Carisma, creată ?mpreună cu cei de la Volvo, care ?mpărţea platforma tehnică cu modelele Volvo S40 şi V40. Carisma era asamblat la uzina NedCar din Olanda, revenită ?n 2001 ?n proprietatea Mitsubishi Motors.

?n 2004 a fost lansat Coltul european, iar din 2005 niponii au dat startul unei colaborări cu PSA Peugeot-Citroen, colaborare din care s-au născut SUV-urile Peugeot 4007 şi Citroen C-Crosser, create pe platforma lui Mitsubishi Outlander, iar mai nou şi Peugeot 4008 cu Citroen C4 Aircross, create pe baza lui Mitsubishi ASX. De asemenea, ?n 2010 debutează şi tripleţii electrici Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn şi Citroen C-Zero.

?ntre timp, ?n 2010 Mitsubishi lansează producţia mai multor modele ?n Rusia, v?ndute doar pe acea piaţă, iar ?n 2012 Mitsubishi decide ?nchiderea uzinei olandeze NedCar, pe fundalul unor scăderi dramatice a v?nzărilor ?n Europa occidentală şi centrală. ?n acest moment, miza cea mare a niponilor pentru piaţa UE o reprezintă noul Outlander PHEV, un vehicul plug-in hybrid inovaţional, cu care japonezii speră să revină pe linie de profit ?n Europa, asigur?ndu-şi şi cifre frumoase de v?nzări.

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Mar Oct 08, 2013 2:18 pm

Mitsubishi Motors celebrează 40 de ani de activitate pe piața europeană

Luna octombrie marchează ?nceputul unui an de referință pentru Mitsubishi Motors Corporation (MMC), ?ntruc?t compania va celebra 40 ani de prezență continuă pe cea mai strategică piață, piața europeană, de la prima prezentare oficială, la Salonul Auto de la Londra, ?n octombrie 1974, p?nă la lansarea in Europa a ?pionierului? Outlander PHEV la sf?rșitul lui 2013.

Recunoaștere internațională pentru Mitsubishi

Desi autovehiculele Mitsubishi se regăseau deja ?n număr redus, doar ?n c?teva țări europene, precum Spania (1956) și Grecia (1963), inițiativa Mitsubishi de a exporta ?n Europa a venit ca urmare a unui acord unic, ?n februarie 1970, ?ntre Mitsubishi Heavy Industries Co. (MHI) și Chrysler Corporation prin care MHI 1) ?si dezvolta divizia auto deja existentă și 2) fuziona cu Chrysler pentru a crea ?Mitsubishi Motors Corporation? (MMC).

?n mai 1971, un acord suplimentar ?ntre Mitsubishi Motors Corporation și Chrysler International S.A. a inclus distribuirea de autovehicule Mitsubishi prin intermediul rețelei globale de dealeri Chrysler International, excepție fac?nd Japonia, Statele Unite și Canada. ?ncep?nd cu luna septembrie 1971, MMC a devenit societate comercială, deținută de către MHI (85%) ?mpreună cu Chrysler Corporation (15%).

Salonul Auto de la Londra, 1974

Cu toate acestea, din cauza termenilor restrictivi ai acestui acord, volumul v?nzărilor Mitsubishi Motors a rămas foarte limitat ?n Europa (un total de 4,861 unități ?n intervalul 1971 - 1975), perioadă ?n care v?nzările altor marci japoneze au luat av?nt, cresc?nd de la un numar de 16,458 unități ?n 1965, la 126,275 unități ?n 1970, ating?nd 528,486 unități ?n 1975.

?n cele din urmă, ?n 1974, MMC și Chrysler International au ajuns la un acord care să permită MMC să ?și dezvolte propria activitate de marketing și v?nzări ?n Europa.

?ncep?nd de atunci, drepturile de distibuție au fost acordate companiilor independente, ?n primul r?nd ?n Belgia și Luxemburg (?n august 1974), urmate ?n decurs de c?teva săptăm?ni, de către Olanda și apoi Marea Britanie, țara ?n care a avut loc lansarea oficială a brandului Mitsubishi Motors, ?n Europa, la Salonul Auto de la Londra ?n octombrie.

La acest salon de referință, au fost prezentate modelele Lancer și Galant, ce au fost puse apoi la dispoziția publicului european, ?n cele patru țări, ?ncep?nd din 1975, ?n urma unor prezentări de succes similare, la Salonul Auto de la Brussels și la Salonul Auto din Amsterdam (AutoRAI).

Restul țărilor din Europa au fost urmatoarele, fie deschiz?ndu-se către (accept?nd) importurile japoneze (Germania ?n 1977, etc.) ori limit?ndu-și cotele (Franta ?n 1978, etc.)
?n timp ce acordul cu Chrysler International lua sf?rșit, ?n august 1982, MMC ?și stabilise deja primul birou de legatură ?n Rotterdam ?n 1977, precursorul lui Mitsubishi Motors Europe B.V. de astăzi, ce ?nca ?și păstrează sediul ?n Olanda.


O paletă europeană

?n peste 40 de ani de activitate, v?nzările Mitsubishi Motors* au crescut substanțial ?n Europa: de la cele c?teva unități v?ndute la ?nceput, cu amănuntul, ?n 1975, ?n doar 4 țări, p?nă la rezultatul, de 92.411 unități, al ultimului an fiscal, ?n cele 34 de țări, ale teritoriului comercial MME de azi (i.e. excl. Rusia, Ucraina și Kazakhstan), principalele trei piețe ale sale fiind:

- Germania: 22,138 unități

- Marea Britanie: 12,349 unități

- Norvegia: 5,697 unități



? toate depășite de Rusia cu un volum al v?nzărilor de 80,000 unități. Pe această vastă piață rusească, MMC și partenerul său local, au jucat un rol de pionierat fac?nd, din brandul Mitsubishi Motors, unul dintre cei mai vechi jucători din vest (august 1991) ? o acțiune riscantă, ?nsă de succes, ce s-a concretizat, pentru această piață, prin desprinderea de Mitsubishi Motors Europa, ?n aprilie 2007, cu scopul de a deveni o regiune de sine stătătoare. Din 2009, Rusia este servită printr-o societate mixtă ?ntre, Mitsubishi Corporation, și Rolf Group, ce au fuzionat ?n 2012, prin Mitsubishi Motors Corporation, pentru a forma noul ?MMC Rusia?.

Sunt peste 40 de ani, de c?nd MMC a adoptat, de asemenea, procesul de fabricare, pentru prima dată ?n Europa de vest (incl. la fosta fabrică NedCar, din 1995 p?nă ?n 2012) și mai t?rziu ?n Rusia (prin ?PCMA Rus? o societate mixtă fondată ?mpreună cu PSA Peugeot Citro?n, a carei producție a ?nceput ?n Aprilie 2010).

Design-ul (din 1989 p?nă ?n 2009) precum și procesele de cercetare & dezvoltare (?ncep?nd din 1989) au fost de asemenea adăugate pe paleta activităților europene ale MMC.

*excluzand Canter trucks

Original si individual

Indiferent de complexitatea prezenței sale de-a lungul anilor (cronologie mai jos), Mitsubishi Motors a rămas un jucator important pe piața europeană, mențin?ndu-și imaginea unui brand japonez diferit, sigur si eficient, ce și-a făcut simțită prezența ?n segmentele crossover (Outlander, ASX), SUV (Pajero*) și pick-up (L200).

? o poziționare susținută de tehnologii avansate (de la motoare pe benzină cu injecție-directă, ?n 1995, p?nă la varianta Clean Diesel, de azi, de la autovehiculele electrice (i-MiEV ?n 2010), pănă la diversele soluții de reducere a greutății (designul Globall Small din 2012), de la primele sisteme de tractiune activa (?Dynamic 4? din 1987) la sisteme 4x4 extrem de sofisticate (?S-AWC? din 2008), etc.

? imagine susținută ?ncă de la ?nceput prin realizări fantastice ?n domeniul sporturilor cu motor (12 victorii Dakar c?știgate cu Pajero* și 5 campionate WRC c?știgate cu Lancer Evolution ? 4 la categoria de Conducere și unul la categoria Producator), toate aceste victorii av?nd o amprentă auto europeană.

Piața de referință

?n prezent, cu o revenire a profitabiliății, prognozată pentru FY13 și valoarea celor peste 100,000 unități v?ndute, pe an, ?n cele 34 de țări, ale teritoriului său comercial (excluz?nd Rusia), Mitsubishi Motors Europa privește către următorul pas al dezvoltării sale, ca și coordonator al activității MMC ?n Europa.

?aceasta fiind cea mai competitivă dintre toate piețele globale, ?n care cerințele precise ale consumatorilor, strictețea tuturor reglementărilor globale (siguranță, emisii), precum si prezenta celor mai capabili competitori, care vin intotdeauna cu solutii exceptionale, toate, impreuna formeaza o adevarată piață de referință pentru toți jucătorii importanți ai pieței globale.

?n acest context MMC va continua să ?și ?mbunătățească prezența ?n Europa, folosindu-se din plin de emblema sa caracteristică ? supremația ?n domeniul ingineriei ? pentru a-și demonstra abilitățile....

? o poziționare reprezentată, cel mai bine, de autovehiculele de pionierat, precum modelul Outlander PHEV, crossover-ul plug-in hybrid, ce urmează a fi lansat - și viitorii săi urmași inovatori.

*Montero ?n Spania / Shogun ?n Marea Britanie


Ani de referință pentru Mitsubishi Motors ?n Europa

1956: Sunt v?ndute primele autovehicule Mitsubishi ?n Europa (Spania), urmate de Grecia ?n 1963.

1970: Se inființează Mitsubishi Motors Corporation (MMC), ca urmare a unui acord ?ntre Mitsubishi Heavy Industries Co. și Chrysler Corporation.

1974: MMC primește aprobarea Chrysler pentru a vinde ?n Europa ?n nume propriu:
August: primul acord de distribuție (Belgia & Luxemburg), urmat de către Olanda și Marea Britanie.
Octombrie: prezentarea ?n fața publicului european la Earls Court, Salonul Auto de la Londra.

1975: ?nceputul v?nzărilor ?n cele patru țări (Lancer și Galant).

1977: Primul birou de legătură (Rotterdam, Olanda).

Prima victorie la Raliul din Europa (Lancer - castigator in categoria sa la raliul Lakes Rally).

1982: ?ncheierea acordului de distribuție cu Chrysler International S.A.

1985: Biroul de legătură se mută la Frankfurt (Germania).

1989: Se deschide Centrul European de Cercetare și Dezvoltare, l?ngă Frankfurt (Germania).

1991: Demararea operațiunilor ?n Rusia.

1993: Se deschide sediul european de v?nzări și marketing (?MMSE?), l?ngă Amsterdam (Olanda).

1995: Are loc introducerea modelului Carisma, primul produs specific european al MMC (platformă ?mpărțită cu Volvo ? produs la fabrica NedCar).

2001: Mitsubishi Motors achiziționează fabrica NedCar.

2004: Introducerea modelului Colt, doar ?n Europa (platformă ?mpărțită cu DaimlerChrysler ? produs la fabrica NedCar).
Modelul Colt este recompensat cu titlul "Das Goldene Lenkrad" (Volanul de Aur), de către ziarul german de duminica "Bild am Sonntag," publicat de către Axel Springer AG.

2005: Primul parteneriat cu PSA Peugeot Citro?n (cea de-a 2a generație Outlander-dezvoltată ?mpreună cu Peugeot 4007 și Citro?n C-Crosser).

2007: Rusia devine regiune de sine stătătoare, separ?ndu-se de Mitsubishi Motors Europa.

2009: Are loc restructurarea Mitsubishi Motors Europa.

2010: ?nceperea producției la fabrica Kaluga ?n Rusia (?PCMA Rus? o companie mixta MMC ? PSA)*
Introducerea modelului 100% electric i-MiEV pe piața europeană.

2012: Fabrica NedCar este v?ndută grupului VDL Groep B.V. pentru suma simbolică de 1,00 ? (av?nd ?nsă garanția pentru păstrarea locurilor de muncă).
MMC preia 9% din distribuitorul său rus (redenumit mai tarziu ??MMC Rus? ?n Mai 2013).

2013: Prima prezentare, pe piața europeană, a crossover-ului hibrid electric, Outlander PHEV. Mitsubishi Motors Europa se mută ?ntr-un sediu nou, l?ngă Maastricht.

2014: Revenirea la profitul prognozat pentru Europa, pentru FY13.

* Producția modelului Mitsubishi (Outlander) a ?nceput ?n septembrie 2010, modelul Outlander fiind dezvoltat ?mpreună cu Peugeot 4007 și Citro?n C-Crosser.
Fişiere ataşate
PHEV_Lancer_small.jpg
PHEV_Lancer_small.jpg (78.5 KiB) Vizualizat de 4796 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori