Cele Mai Bune Radiatoare

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Vin Feb 27, 2015 2:36 pm

Salut,

Am inceput sa pierd lichid de racire la Outlander-ul meu (2.0 turbo benzina). Cam 1 litru in 3-4 luni. Am fost la o verificare cu masina.
Concluzia: rezervorul radiatorului este fisurat. Din ce am inteles este o problema comuna la radiatoarele cu rezervor de plastic.

Radiatoare de la urmatorii producatori sunt potrivite pentru Outlander (listez doar citiva):

- DENSO
- NISSENS
- THERMOTEC
- ITN
- NRF
- VALEO
- AVA QUALITY COOLING
- ASHUKI
- NPS

M-am uitat si la firme care produc radiatoare mai performante: Mishimoto, Griffin dar nu produc pentru Outlander sau se fac dar la comanda.

Ce marca de radiator recomandati?
Ma intereseaza in primul rand fiabilitarea si performanta.

Intreb asta nu neaparat pentru Outander. Poate si posesorii de alte modele au nevoie sa schimbe radiatorul si sunt interesati de niste recomandari.

Multumesc.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Vin Feb 27, 2015 4:05 pm

Primele doua din lista ta

Avatar utilizator
myk007
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 26, 2011 7:33 pm

Mesaj de myk007 » Vin Feb 27, 2015 5:28 pm

Stai putin ca nu inteleg.
Rezervorul de plastic este defect (fisurat). Nu ar trebui sa-l schimbi pe acesta ? sau este defect radiatorul ?

Poate ca ceea ce vrei sa afli sunt "cei mai buni producatori de rezervoare de plastic pentru lichidul de racire"

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Vin Feb 27, 2015 6:00 pm

Radiatorul este din aluminiu. Dar in partea de sus se afla un rezervor/bazin din plastic prin care circula lichidul de racire si care in timp se fisureaza.
Acest rezervor are buson s?i un racord de comunicare cu vasul de expansiune.
Din pacate nu am gasit nici un astfel de rezervor sa il cumpar. De reparat nu se poate. Cineva care se ocupa de reparatii radiatoare a spus ca imi poate confectiona unul din aluminiu si sa il sudeze de radiator. Dar costul este destul de mare fata de un radiator nou. Asa incat nu stiu daca se merita.

Practic fisurile sunt in lungul rezervorului si sunt f. mici (deocamdata). Prin ele se scurge lichidul de racire din cand in cand. Se vede cum partea de sus a radiatorului este murdara de antigel uscat. Lichidul s-a scurs si pe radiator si pe alte parti ale masinii.
Cantitatea variaza. Am fost si la drumuri f. lungi si nu am remarcat nici o pierdere si am mers si prin oras si nivelul in vasul de expansiune a ajuns la minim in o saptamana.

Avatar utilizator
eth0tty1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 28, 2007 10:40 am

Mesaj de eth0tty1 » Dum Mar 01, 2015 9:45 am

banuiesc ca unul original de la dezmembrari ar tine inca 10 ani ....... probabil ar fii cea mai ieftina si rapida metoda de a rezolva problema

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Lun Mar 02, 2015 12:45 pm

Sincer nu cred ca un radiator care are poate 6-7 ani va mai tine inca 10. Problema de care vorbesc este o problema comuna la radiatoarele cu rezervor din plastic. Si cum cam toate radiatoarele sunt cu rezervor din plastic probabil in cel mult cativa ani as avea aceeasi problema.
Ar mai fi solutia unui radiator cu rezervor din aluminiu (all in aluminium) dar nu am gasit nimic care sa se potriveasca.

Oricum ar fi, prefer ceva nou, fiabil chiar daca costa ceva mai multi bani. Si daca se poate mai performant ca ceea ce am acum. Pe radiator scrie Calsonic.
Multi pe forumuri recomanda pentru masini japoneze Mishimoto, Koyorad, Denso.
Unii din cei ce si-au pus radiatoare aftermarket spun ca au inceput sa le curga dupa cativa ani (sau chiar luni), sau ca par sa nu raceasca ca cel original.

Sunt sigur ca si altii si-au schimbat radiatorul si ne pot spune parerea lor. Pentru orice tip de masina.
La urma urmei cred ca brandul/tehnologia conteaza si nu tipul radiatorului (vorbesc de dimensiune, nu daca este all aluminium sau custom).

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Mar 02, 2015 1:27 pm

Faci comanda la Brasov si i-ti montezi unul din cupru....bineinteles si pretul e pe masura.Te tine o viata daca nu ai evenimente rutiere cu masina,iar in al doilea rind radiatoarele din cupru disipa mai bine caldura.

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Lun Mar 02, 2015 9:51 pm

Asa este. Cupru disipa mai bine caldura decat aluminiu. Dar toti producatorii mari de radiatoare nu mai fac decat de aluminiu (cu plastic de obicei). Chiar si cele racing am vazut ca sunt numai din aluminiu.
De cupru se gasesc doar pentru masini vechi din anii 90. Cel putin asa am vazut in catalogul Denso.
Iar sa dau comanda pentru unul custom se poate sa ma coste destul de mult si cel mai important nu stiu cat pot sa am incredere ca va iesi ceea ce vreau eu. Adica nu stiu daca va rezista in timp si ca va avea performantele dorite.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mar Mar 03, 2015 3:33 pm

Ca avantaje radiatoarele din aluminiu fata de cele din cupru au ;un cost de productie mai redus,greutate mai mica...iar aici si analogia ta cu racing si cel mai mare avantaj este acela...ca se fisureaza mai rapid deci au durata de viata mai mica.Iar de aici incolo economia de consum adica de piata isi spune cuvintul.
Ca si pret un radiator din cupru de Nissan Patrol circa 0.7 metri patrati cu 4 cm grosime,bazin tot din cupru,identic cu originalul costa cam 1200 lei.Daca e mult sau putin tu hotarasti.Eu unul am optat pentru cel din cupru si nu am nici o urma de regret.
A.....si ca o comparatie unul nou OEM costa 2800 lei,unul after market 800 lei toate din aluminiu.

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Mar Mar 03, 2015 6:51 pm

La Outlander turbo dimensiunea este: 425x686x25. Deci suprafata este de aprox 0.3 mp.
Din ce spui, probabil pretul la un radiator similar din cupru, cu bazin din cupru ar fi pe undeva pe la 700-800 lei sau chiar mai putin.
Banuiesc ca atunci cand spui de Brasov te referi la Conrad termic

Ce dimensiuni ai la radiator? 0.7 mp mi se pare foarte mult.

La radiatoarele Denso (furnizor OE pentru multi producatori) preturile variau intre 800 si 1000 in functie de model.
Nissens - 600-700.
Radiator Koyo (sau Koyorad mai nou) cu 500 de lei. Din aluminiu cu rezervor din plastic. Din ce am gasit pe forumurile din afara cei mai multi sunt foarte multumiti de performantele radiatoarelor produse de Koyo, care este considerata de multi cel mai bun producator de radiatoare aftermarket pentru masini japoneze alaturi de Mishimoto.

O sa il cumpar pe cel de la Koyorad si o sa vad daca totul este ok: daca se potriveste, daca curge, cum raceste.

Oricum sa nu ne indepartam de subiect. Am deschis topicul nu numai sa gasesc eu un radiator (desi evident ca si asta conteaza pentru mine) ci sa ii si ajutam pe cei care au nevoie sa isi inlocuiasca radiatorul sa aleaga unul bun. Si eventual sa le ocoleasca pe cele proaste.
Ideea sugerata de tine este un radiator custom, facut in intregime din cupru. Oricum un radiator din cupru nu poate fi decat custom. Nu cred ca se poate gasi pentru o masina mai noua unul din cupru, decat pe comanda.
Personal mi se pare o idee foarte buna desi nu stiu pentru radiatoarele din cupru detalii legate de greutate, rezistenta in timp, ce antigel trebuie folosit etc.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori