Masini Electrice

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mie Feb 08, 2017 6:31 am


http://www.capital.ro/10000-de-euro-de- ... asina.html

10.000 de euro de la stat ca să-ţi iei maşină

Toţi românii care vor dori să îşi cumpere maşină nouă vor beneficia de un generos sprijin din partea statului. Programul Rabla este modificat, iar voucherul pentru o maşină electrică nouă va fi de 10.000 de euro.

"Pentru încurajarea industriei auto, mai bine zis, producerea de maşini electrice, dar si pentru a ne respecta obligaţiile asumate in cadrul UE, vom extinde programul pentru finanţarea staţiilor de alimentare pentru maşini electrice astfel încât, la 1 ianuarie 2020, pe teritoriul României, să fie funcţionale cel putin 20.000 de puncte de alimentare instalate în reţea", se arată în programul de guvernare al PSD.

Tot anul trecut, Ministerul Mediului a lansat un program prin care primăriile, instituţiile publice şi agenţii economici pot dezvolta staţii de alimentare.

http://www.economica.net/promisiunea-ps ... 31123.html

=================

http://www.businessmagazin.ro/cover-sto ... 79?ref=yfp

Ce maşini electrice cumpără românii?

Creşterea cu 100% a numărului de maşini electrice înmatriculate sau dublarea numărului de staţii de încărcare din România sunt statistici ce par să descrie o piaţă efervescentă, care şi-a descoperit potenţialul şi se află într-un amplu proces de extindere.

Însă dimensiunea actuală a pieţei limitează exact această efervescenţă. Maşinile electrice au devenit un trend la nivel global, iar România urmează această direcţie – dar cu anumite rezerve. Care sunt motivele pentru care unii clienţi aleg noile tehnologii, dar majoritatea preferă încă varianta tradiţională şi ce se poate face în acest sens?

"Încep prin a vă spune că sunt pasionat de maşini. Decizia mea de a cumpăra un anumit model de autoturism nu ţine doar de motivaţia de deplasare de la punctul A la B, ci are şi o puternică componentă emoţională, maşina trebuie să îmi placă, să se conducă bine şi să mă reprezinte”, povesteşte Adrian Ion, unul dintre românii care au ales să treacă la o maşină electrică. „Îţi oferă senzaţii diferite de un model cu ardere internă, tradiţional. Felul în care maşina electrică funcţionează este fundamental diferit, liniar, silenţios, însă fără a răpi din plăcerea condusului. Această plăcere în conducere este dublată de costuri extrem de scăzute de întreţinere şi deplasare: echivalentul în consum de motorină sau benzină ar fi probabil undeva la 1 litru/100 km.”

Au fost mai multe motive pentru care a ales o maşină electrică: faptul că este foarte silenţioasă, că practic se conduce doar cu o singură pedală, maşina decelerând până la stop de îndată ce ridici piciorul de pe acceleraţie, iar frâna se foloseşte doar în caz de urgenţă; faptul că în medie parcurge 50-80 de kilometri pe zi, astfel că range-ul oferit de i3 (BMW i3 cu Range extender – maşina deţinută, n.red.) este suficient pentru nevoile cotidiene – în condiţii de temperatură normală, cu o baterie încărcată se pot parcurge 135 de kilometri, plus range - extender-ul ce depăşeşte 100 km; lipsa costurilor de întreţinere: „La maşina electrică nu există consumabile – ulei, motor sau revizii”, precum şi faptul că nu se mai alimentează la benzinărie, ci o poţi face direct la priza de acasă. „Un alt avantaj este că locurile de parcare pentru maşinile electrice sunt de obicei libere, aşa că dacă vrei să mergi la mall în weekend şi e foarte aglomerat, ai posibilitatea să parchezi maşina şi să o încarci gratuit. Majoritatea mallurilor, magazinele mari, spaţiile de birouri şi chiar unele benzinării oferă acum gratuit posibilitatea de a încărca maşina”, remarcă el.

„Experienţa este extraordinară, nu am niciun prieten care să fi mers cu ea şi să nu fie încântat, pot spune că odată ce ai condus electrică, cu siguranţă tranziţia înapoi, spre o maşină tradiţională, diesel sau pe benzină, este privită diferit”, mai spune Adrian Ion. „Maşina tradiţională va fi percepută ca fiind mai zgomotoasă, mai învechită, indiferent de gradul de confort oferit de clasa maşinii.”

Anul trecut, numărul autovehiculelor electrice şi hibrid vândute în România a ajuns la 1.183 de unităţi, de peste două ori mai multe faţă de 2015 (496 unităţi), potrivit datelor transmise de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Faţă de anul 2015, numărul maşinilor pur electrice (excluzând variantele hibrid) comercializate anul trecut a crescut de trei ori, ajungând la 167 de unităţi. Lider de piaţă a fost producătorul german BMW, cu 65 de unităţi, în vreme ce următoarele locuri sunt ocupate de Mercedes-Benz (37 de maşini vândute) şi Volkswagen (25). În ceea ce priveşte autoturismele plug-in hibride, Toyota rămâne principalul actor (820 de maşini vândute), urmată de Lexus (159) şi Land Rover (19). Astfel, 1% din maşinile noi înregistrate anul trecut în România au fost modele electrice sau hibride; trebuie menţionat şi faptul că piaţa auto a crescut, în total, cu peste 15% faţă de valorile înregistrate în 2015.

La nivel global, automobilele electrice vor ajunge la 35% (41 milioane de unităţi) din vânzările totale în 2040, adică de 90 de ori mai mult decât vânzările actuale (aproape 500.000 de unităţi la nivel global în 2015). Mai mult de atât, scăderea preţurilor bateriilor va reduce costul unei maşini electrice sub cel al unei maşini convenţionale în 2025; astfel, o maşină electrică va putea fi cumpărată cu circa 22.000 de dolari (la valoarea din prezent) în 2040, conform unei cercetări a Bloomberg New Energy Finance (BNEF). Până acum, s-au vândut pe tot globul în jur de 1,3 milioane de maşini electrice, ceea ce reprezintă mai puţin de 1% din totalul autoturismelor mici. Mai exact, susţinute de o serie de factori, vânzările de maşini electrice sau plug-in ar trebui să crească accelerat după 2025. Printre aceşti factori se numără apariţia tot mai multor politici guvernamentale şi facilităţi fiscale, scăderea costului bateriilor şi reducerea cheltuielilor de întreţinere a maşinilor electrice. În concluzie, maşinile electrice ar trebui să devină mai ieftine decât cele pe combustie internă în jurul anului 2025.




Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mie Feb 08, 2017 7:17 pm

http://www.automarket.ro/stiri/o-noua-r ... 75673.html

O nouă rețea europeană de stații de încărcare: furnizorul de energie E.On promite puncte de încărcare de până la 350 kW

Furnizorul de electricitate E.On va construi o rețea europeană de stații de încărcare cu capacități cuprinse între 150-350 kW care vor permite încărcarea unei mașini electrice cu autonomie de 400 de kilometri în maxim 30 de minute.

Europa beneficiază deja de o rețea extinsă de puncte de încărcare pentru mașini electrice, însă producătorii auto și diverse companii specializate încep să-și pună la punct propriile rețele.

Ultimul anunț în acest sens a venit din partea furnizorului german de electricitate E.On, care a intrat într-un parteneriat strategic cu operatorul Clever, care deține deja 1.200 de stații de încărcare în Danemarca.

Obiectivul parteneriatului este dezvoltarea unei rețele de stații europene cu capacități cuprinse între 150 și 350 kW, care vor permite încărcarea unei mașini electrice cu autonomie de 400 de kilometri în 20-30 de minute. Totuși, cele două părți nu au menționat numărul de stații electrice pe care intenționează să le construiască, singura informație fiind că prima stație va fi inaugurată în acest an.


"Sperăm ca ambiția noastră comună să conducă la realizarea primei infrastructuri de încărcare ultra-rapidă din Europa. O rețea de o astfel de magnitudine nu necesită doar fonduri și expertiză, ci va reprezenta și un element cheie pentru creșterea cererii de mașini electrice", afirmă Frank Meyer, vicepreședintele diviziei de business a E.On.

Spre finalul anului trecut, BMW, Mercedes, Ford şi Volkswagen au anunțat formarea unei alianțe pentru a construi în 2017 o reţea de 400 de staţii de încărcare "ultra-rapidă" de 350 kW pentru maşini electrice pe autostrăzile din Europa.

Cele două rețele vor fi mai puternice decât celebrul Supercharger de 145 kW oferit de Tesla Motors, dar şi decât reţeaua cu capacitatea de 150 kW inaugurată recent în Elveţia. În România, cea mai puternică staţie de încărcare este de tip fastcharge DC şi are 50 kW, însă cele mai multe staţii sunt de tip AC de 22 kW.

Via Automotive News, E.On

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Joi Feb 09, 2017 6:27 am

Hyundai Ioniq hybrid, EV to arrive in showrooms this month

http://www.leftlanenews.com/hyundai-ion ... 94474.html

Tesla To Start Pilot Production Of Model 3 On February 20

http://www.carscoops.com/2017/02/tesla- ... on-of.html

Musk Says Tesla Model 3 Is Too Small For A 100 kWh Battery

http://www.carscoops.com/2017/02/musk-s ... small.html

Faraday Future Hit With $210k Lawsuit Over its Domain Name

http://www.carscoops.com/2017/02/farada ... wsuit.html

With Mitsubishi, Renault-Nissan is world's largest maker of all-electric cars

http://www.greencarreports.com/news/110 ... ctric-cars




Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Joi Feb 09, 2017 5:51 pm

Volvo va avea o gamă diversificată de electrice, dar nu renunță la diesel: "Există loc pentru ambele propulsii"

http://www.automarket.ro/stiri/volvo-va ... 75707.html

Electrificarea Americii: Volkswagen va instala peste 500 de stații de încărcare pentru mașini electrice în SUA

http://www.automarket.ro/stiri/electrif ... 75703.html

Poliția din Londra trece pe verde: 700 de mașini hibride și electrice vor intra în parcul auto în 2017 și 2018

http://www.automarket.ro/stiri/politia- ... 75701.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Vin Feb 10, 2017 6:42 am

Volvo's First EV To Launch In 2019 With Potential 100 kWh Battery

http://www.carscoops.com/2017/02/volvos ... -with.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Feb 11, 2017 6:41 am

Volvo plans to launch first EV in 2019

http://www.leftlanenews.com/volvo-plans ... 94517.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Feb 11, 2017 5:05 pm

Tunerul german ABT Sportsline modifica un VW T6! Electric van 2017

http://whattruck.ro/tunerul-german-abt- ... -van-2017/


Pininfarina-designed Hybrid Kinetic H600 EV teased

http://paultan.org/2017/02/10/pininfari ... ev-teased/

Watch the Lucid Air EV get sideways in winter testing

http://www.autoblog.com/2017/02/11/luci ... r-testing/

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Feb 13, 2017 6:38 pm

Autonomie mai mare pentru Ford Focus Electric: compacta primește și în Europa bateria cu autonomie de 225 km

http://www.automarket.ro/stiri/autonomi ... 75733.html

Ford va oferi pana in 2020 un SUV 100% electric cu autonomie de 480 de kilometri

http://www.auto.ro/ford-kuga/ford-va-of ... 55204.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Feb 14, 2017 6:31 am

1,000HP Lucid Air Goes Drifting In The Snow During Winter Testing

http://www.carscoops.com/2017/02/1000hp ... -snow.html

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Feb 14, 2017 5:42 pm

BMW dezvolta un nou tip de baterie pentru mașini electrice: capacitate cu 20% mai mare, greutate mai mică

http://www.automarket.ro/stiri/bmw-dezv ... 75777.html

Într-un viitor îndepărtat: mașina zburătoare autonomă și electrică ne va scuti de problemele de trafic

http://www.automarket.ro/stiri/intr-un- ... 75773.html

Primele detalii despre modelele electrice pregătite de Volvo: baterii de 100 kWh și motoare de până la 600 de cai putere

http://www.automarket.ro/stiri/primele- ... 75769.html

Asasinii din umbră: chinezii de la BYD au vândut cele mai multe mașini alimentate la priză în 2016

http://www.automarket.ro/stiri/asasinii ... 75763.html


Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori