Mitsubishi Vrea Sa Deschida In Romania O Fabrica De Motoare

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Mar 04, 2017 6:15 am

Mitsubishi vrea sa deschida in Romania o fabrica de motoare. Zonele vizate de japonezi pentru investitia de 200 mil. euro

http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/ ... -euro.html

Dupa Renault, Ford si Daimler, un alt mare producator de masini vrea sa-si deschida o fabrica de motoare in Romania. Este vorba despre Mitsubishi.

Potrivit unor surse guvernamentale, suntem in competitie cu Ungaria si Slovacia pentru investitia estimata la peste 200 de milioane de euro. Vestea vine dupa ce anul trecut am avut cel mai mare nivel de investitii straine directe din ultimii 8 ani: 4 miliarde.

De saptamana viitoare vom avea si o noua fabrica de componente pentru avioane, la Turda, iar americanii de la GoPro infiinteaza si ei un birou la Bucuresti. Japonezii de la Mitsubishi au fost miercuri la Guvern sa intrebe ce le-ar oferi Romania ca sa-si deschida aici fabrica de motoare cu turbina pe care ar vrea sa o construiasca anul viitor.

Au pus ochii pe doua zone: una in Timis, alta in Prahova, potrivit unor surse. Ambele sunt in apropierea autostrazilor deja construite, ca sa poata sa isi duca repede produsele spre Vest. In paralel, niponii negociaza si cu Slovacia si Ungaria, asa ca deocamdata nu fac declaratii despre intentiile lor.

Anul trecut, compania Mitsubishi a fost cumparata de concernul Renault-Nissan. Experienta francezilor cu Dacia ar putea fi decisiva, dar deocamdata negocierile vizeaza mai multe facilitati, beneficii, scutiri de taxe, de impozite - adica un ajutor de stat.

Fiind o investitie mare, estimata la peste 200 de milioane de euro, dupa negocieri, japonezii ar merge la Finante unde sunt puse pe hartie detaliile tehnice, Consiliul Concurentei le trimite la Bruxelles pentru aprobare si abia dupa acceptul Comisiei Europene statul poate acorda ajutorul in valoare de maximum 50% din investitie.

Intr-un clip de promovare facut in octombrie anul trecut, despre Romania, vorbesc chiar reprezentantii investitorilor straini.

Stella Ronner-Grubacic, ambasadorul Olandei: "Olanda e investitorul numarul unu in Romania din mai multe motive: in primul rand are resurse, este bogata, are foarte multi tineri, talentati, cu educatie buna."

Iar accentul e pus pe numarul mai mare decat media europeana al femeilor calificate in domeniile stiinta si inginerie. Pe salariile inca mici, fata de alte state din jur, pe potentialul de crestere economica. Imagini frumoase, colorate, fara sa aminteasca de drumurile insuficiente si proaste sau de cele mai mari probleme remarcate de Europa la noi: coruptia si legile schimbatoare.

Saptamana viitoare, belgienii de la Sonaca deschid langa Turda o fabrica de piese pentru avioane in valoare de 11,8 miliarde de euro. Japonezi de la Roki deschid si ei una, de filtre auto, la Arad, iar pe servicii si IT americanii de la Amazon si-au anuntat "descinderea" la Bucuresti, unde deja fac angajari pentru cele o mie de posturi disponibile.

Celebri pentru camerele lor panoramice, cei de la GoPRO deschid si ei un birou local.

Pe cifre, invetitiile straine directe au fost in 2016 la maximul ultimilor 8 ani: 4 miliarde de euro, cu 22% mai mult decat in 2015.


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Mar 06, 2017 7:24 pm

http://www.automarket.ro/stiri/mitsubis ... 76117.html

Mitsubishi, interesată să construiască o fabrică de motoare în România: Prahova și Timiș luptă cu Slovacia și Ungaria



Mitsubishi este interesată să deschidă o fabrică de motoare în Europa, iar țările cu care poartă negocieri sunt România, Slovacia și Ungaria, potrivit unor informații neoficiale.

Mitsubishi are planuri de extindere în Europa și intenționează să construiască o fabrică de motoare în zona central-estică a continentului.

Postul de televiziune Digi24 susține că producătorul japonez negociază deschiderea unei uzine de motoare în România, zonele vizate fiind amplasate în județele Prahova și Timiș, întrucât acestea oferă acces la autostrăzi. Pentru moment, singura confirmare a venit din partea premierului Sorin Grindeanu, care nu a oferit însă niciun fetaliu cu privire la natura sau stadiul discuțiilor.

Pe harta celor de la Mitshibishi se află însă și zone din Ungaria și Slovacia, țări care în trecut au reușit să atragă mult mai ușor investiții din partea constructorilor auto decât România.



În toamna anului trecut, Nissan a devenit acționarul principal al Mitsubishi cu 34% din acțiuni, tranzacția venind în urma unui amplu scandal de trucare a testelor de emisii în care a fost implicat producătorul japonez. De asemenea, la sfârșitul lunii februarie, Carlos Ghosn a renunțat la funcția de CEO al Nissan pentru a se concentra pe reducerea costurilor la Mitsubishi.

Mitsubishi este aproape inexistent pe piața europeană, fiind constructorul cu cea mai mică cotă de piață pe Bătrânul Continent (0.7%), după ce a comercializat doar 106.000 de mașini în 2016, în scădere cu 14% comparativ cu 2015.

Via Digi24

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Mar 06, 2017 7:52 pm

http://www.carscoops.com/2017/03/mitsub ... ngary.html

Mitsubishi Looking At Romania, Hungary And Slovakia For New Engine Plant

With Carlos Ghosn at the reins of Mitsubishi after the Nissan takeover last year, the Japanese company is now looking at expanding its operations by opening a new engine plant.

They already spoke to the Romanian government earlier this week, according to Digi24, but an official decision has yet to be taken.

Nevertheless, if given the green light, then the Japanese could open their new engine assembly facility either in Timis or Prahova, and for a good reason - both locations are nearby motorways that could help them export their products in Central and Western Europe with ease.

Said to rise at over €200 million ($210 million), the investment would create numerous new jobs and eventually contribute to the local budget.

However, besides Romania, Mitsubishi are also negotiating with the local authorities in nearby Hungary, and Slovakia, and with several important demands that include tax deduction and government support, it won't be an easy task deciding on where to open the engine plant.


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mie Mar 15, 2017 8:12 pm

Cazul MITSUBISHI: de ce fug marii investitori de Moldova si de Iasi ca dracul de tamaie:

http://www.ieseanul.com/cazul-mitsubish ... de-tamaie/

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Dum Mai 07, 2017 8:34 am

Ar fi ceva. La mine la Braila sunt Yazaki fac cabluri pt industria auto.. mai vin unii din Taiwan (China ce sa mai...) sa faca o fabrica de leduri, etc...
N-ar fi rau sa se mai miste si la noi putin economia, mai ales ca eu stau in cea mai defavorizata zona... Braila.. e vai mama ei saraca precum si Tulcea si alte orasele prin moldova. (Nu ca Braila ar fi in Moldova impreuna cu Tulcea, nu asta am vrut sa zic, ca idee, mai sunt in Moldova).

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori