Cum se pleaca corect la o liniuta ? :D

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Lun Apr 06, 2009 2:48 pm

plecare de la relanti adik..se calca acceleratia cand e ambreiaju cuplat? sau se face plecarea din mers?

nu mi se pare fun de la relanti pt ca la liniutze conteaza cel mai mult soferul..si plecarea e cea mai importanta.am fost la curse legale si multi patinau rotile ffff mult..pierdeau enorm de mult.
prin oras nu e fun deloc.. e adrenalina, dar si mult mai periculos cand e trafic

de ce cand schimb in treapta 2 sau 3 repede..1 secunda sta..apoi incepe sa traga bine? cumva din cauza turbo-lagului? ca sa scap de problema asta de obicei folosesc putzin ambreiaj.. alta metoda? ce se intampla de fapt?

pentru o plecare buna e mai bine sa ai presiune mai mica in cauciucuri sa fie suprafatza de contact mai mare..dar nu pierzi mai mult apoi, la viteza? pt 0-100 ma refer.

daca masina trage foarte bine in treapta 2(dupa 2500 scartzaie chiar daca pleci de la relanti) e mai bine cumva sa schimbi treapta 1 la 3500..sa pici exact pe 2500?

eu am toate intrebarile asteta si as experimenta, dar mi-e prea mila de masina ..si prefer sa spuna cineva inainte.."e o prostie" sau "incearca"

Avatar utilizator
shadow2blade
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm

Mesaj de shadow2blade » Lun Apr 06, 2009 5:42 pm

QUOTE de ce cand schimb in treapta 2 sau 3 repede..1 secunda sta..apoi incepe sa traga bine? cumva din cauza turbo-lagului?
te-ai prins

QUOTE ca sa scap de problema asta de obicei folosesc putzin ambreiaj
asta chiar nu e indicat

QUOTE mai bine cumva sa schimbi treapta 1 la 3500..sa pici exact pe 2500
idea e sa schimbi in treapta superioara exact inainte sa scada puterea. Daca luam un grafic al puterii, schimbarea ar trebui facuta in apexul curbei de putere.

Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Lun Apr 06, 2009 6:22 pm

si cum diminuez turbo lagu?

shadow sunt deacord cu tine ca la majoritatea masinilor asa e, schimbi in treapta superioara cat mai sus, inainte de protectie, dar la lacer did scartaie rau treapta 1, iar 2 trage la limita aderentei, scartaie si aia dar putzin.. deci daca demarajul e la limita aderentei nu conteaza ce treapta folosesc, tot asa va accelera, corect? si toata puterea aia din treapta 1 e irosita daca o duk maxim, oricum nu o calc la fund ca scartaie si mai mult pierd

Avatar utilizator
bunyqu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 05, 2008 2:30 pm

Mesaj de bunyqu » Lun Apr 06, 2009 8:20 pm

aveti niste idei...de ma doare capu'. cum sa pleci frate la relanti? pai si turbina pana 1800 ceface....doarme nu? daca o sa pleci la relanti o sa iti dau avans cu dacia un semafor ))...sincer

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Lun Apr 06, 2009 8:42 pm

Din cate am inteles eu e vorba de cu totul altceva...Si anume:pentru a determina turatia optima de plecare se lasa masina in deplasare la relanti si se accelereaza brusc urmarindu-se turatia la care se rupe aderenta.Ulterior,la o plecare reala se tureaza motorul sub cifra la care s-a rupt aderenta eliberand ambreiajul semirapid.

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Lun Apr 06, 2009 8:44 pm

@bunyqu , sunt curios pentru ce masina te-ai referit ca o faci cu un semafor
In alta ordine de idei , Sebastian a spus bine ce a spus , mai bine lasi masina sa mearga un pic si ca sa nu mai ai piciorul pe ambreiaj. Dar asta nu o aplici prea des la liniute. Daca faci des liniute cu piciorul dat in stanga rapid sau plecat violent de la semafor cu diminuarea turbo-lagului din ambreiaj ---scuze dar nu ma pot abtine sa nu rad un pic - asa ceva nu se face doar daca nu te intereseaza ambreiajul , o sa rupi ceva la ea, cel mai probabil ambreiajul . Daca e mai puternica decat stock , atunci se mai pot ivi si altele.
Ca sa pleci corect la o liniuta , in primul rand trebuie sa simti masina , sa iti cunosti masina , sa ai aderenta maxima si sa incerci pana crezi ca ai reusit. Atunci , intr-un cadru legal incearca-ti fortele daca te tine.
Deja topicul asta mi se pare pentru copii mici care si-au luat jucarii noi.
Andrei , am rugamintea sa inchizi topicul , mie unul nu mi se pare constructiv pentru comunitate. Pentru ce se discuta aici , exista forumuri de specialitate .
Cu stima
Cristi

Avatar utilizator
shadow2blade
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm

Mesaj de shadow2blade » Lun Apr 06, 2009 8:58 pm

QUOTE (PaulT @ Apr 6 2009, 07:42 PM) se accelereaza brusc urmarindu-se turatia la care se rupe aderenta.

Pai cand ai infipt piciorul, a rupt aderenta,deci nu prea vad ce-i de urmarit.

Cristi,ai dreptate, s-a deviat mult.

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Lun Apr 06, 2009 8:58 pm

^^ perfect de-acord.


QUOTE (shadow2blade @ Apr 6 2009, 05:42 PM) idea e sa schimbi in treapta superioara exact inainte sa scada puterea. Daca luam un grafic al puterii, schimbarea ar trebui facuta in apexul curbei de putere.
Nu neaparat, dupa peak hp puterea in general nu scade brusc (desigur sunt exceptii) si cel putin 5-700 rpm tot mai poti merge, cuplul la roata fiind oricum mai mare decat in treapta superioara.

Avatar utilizator
bunyqu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 05, 2008 2:30 pm

Mesaj de bunyqu » Lun Apr 06, 2009 9:56 pm

cred ca nam inteles eu la ce se refera exact oricum nare rost sa intram in polemici.....tre sa avem masiini de liniute si atunci sa ne gandim la asta. apropo de ciupirea ambreiajului...la un diesel cu cuplu atat de mare chiar nu vad bine ambreiajul......asa ca incearca sa nu mai faci asta. stiu te arunca al dracu de bine inainte..dar dupa cum ziceam eu un lancer...nu un evo.

Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Joi Apr 09, 2009 12:03 am

De ce sa inchizi topicul? cine cu minte matura si-ar lua masina sportiva de 140 de cai, care arata ca lancerul? serios acum, toti suntem copii cu jucarii noi..puternice.ce rost are sa ai o masina puternica daca nu stii sa ii folosesti calitatile? d-aia exista topicul asta si e o idee geniala.. sa impartasim experientzele.nci mie nu-mi plac n topicuri..dar nu le frecventez frate.. pana una alta am nijte intrebari la care as vrea un raspuns dak stie cineva:

cum diminuezi/elimini efectul turbolagului?
-(bov stiu..faptul ca nu opreste brusc turbina mi se pare ceva benefic pt ea...dar atunci, de ce nu se pun stock pe masini?)
-cu ambreiajul am vazut ca merge, intr-adevar, il rup..dar n-a zis nimeni ca fac 10 liniutze pe zi ... ca idee nu am facut niciodata nici o liniutza cu masina mea..informativ pt cei exasperati de interesul meu pentru demaraje..de maxim 5 ori am incercat 0-100 eu singur..deci la multi ani ambreiajului meu..daca nu v-ati prins(am scris si mai sus parca) d-aia si intreb pe cei experimentati, ca sa nu experimentez eu pe masina mea..
-astept sfaturi, idei

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori