Mituri? Se Adapteaza Motoarele La Stilul De Condus?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Mie Iun 03, 2009 12:43 pm

Credeti ca ce v-am intrebat in poll e realitate sau e o iluzie indusa de mecanici sau producatori (sau specialistii lui peste prajit)? Exemplificati.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Iun 03, 2009 12:56 pm

De ce ai impresia ca recomandarea de a nu depasi 3000 de rpm ar fi vrajeala? Daca nu respecti chestia asta nu e neaparat ca o sa se strice ceva, la fel si invers, daca mergi pana in 3000 de ture nu inseamna ca nu o sa ai probleme. Este o recomandare care nu e greu de aplicat - sunt doar 100km.

Poate ne explici de ce ai dubii in aceasta privinta

LE: Plus ca la a doua intrebare nu se poate raspunde. Ar mai fi trebuit un raspuns "Am mers conform recomandarii, dar nu am avut comparatie ca sa deduc vreo diferenta."

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Mie Iun 03, 2009 1:02 pm

Apple te rog sa incerci ceva. Scoate borna de la baterie (cateva minute) si pune-o la loc si sa imi zici daca masina merge la fel.

Avatar utilizator
santto
EVO I
Mesaje: 14
Membru din: Sâm Ian 26, 2008 8:33 am

Mesaj de santto » Mie Iun 03, 2009 1:05 pm

daca oamenii aia care au fabricat masina iti recomanda sa faci ceva cand masina este noua eu zic ca nu sunt ei nebuni . or fi facut si ei niste teste ceva ca doar fabrica masini de zeci de ani .

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mie Iun 03, 2009 1:07 pm

intrebarea 1 - am respectat indicatiile producatorului pentru ca am mers pe ideea ca e mai destept un pic decat mine pe de altaparte nu are ce sa faca rau, iar trei la mana e normal ca un motor sa se "lase" printr-un inceput mai temperat, dupa care sa poti sa il exploatezi la maxim. ca sa dau un exemplu, un atlet se antreneaza, se incalzeste si dupa aia intra in competitie.
intrebarea 2 - consider ca e normal ca tolerantele unui motor sa se "formeze" dupa cum este exploatat.

aceste doua pareri sunt ale mele si nu inseamna ca indemn pe cineva sa faca ca mine. fiecare cum il taie capul pe banii lui.

QUOTE (Andrei_RC @ Jun 3 2009, 01:02 PM) Apple te rog sa incerci ceva. Scoate borna de la baterie (cateva minute) si pune-o la loc si sa imi zici daca masina merge la fel.
tu ar trebui sa iti dai warn singur la offtopicu asta. (stiu ca nu e offtopic da macar explicate sa inteleaga de ce ii zici asta)

Avatar utilizator
balishag
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 07, 2008 11:21 am

Mesaj de balishag » Mie Iun 03, 2009 1:40 pm

pana de curand, taica-miu a condus un suzuki baleno din 99. el conduce pe genu' "viteza 1 e doar pt pornirea de pe loc si nicidecum s-o calci", deci asa conduce de obicei, nu calca acceleratia tare, schimba la 2000 ture si nu depaseste 120/130 km/ h. a condus maina asta vreo 9 ani si acum cativa ani, a condus una la fel, al unui cunoscut, tot din '98 si mi-a zis ca masina aia se ineaca daca schimba vitezele 'prea devreme", adica cum face cu a lui, a realizat ca aia cere sa-i fie apasata acceleratia mai tare, deci sa fie condusa mai sportiv...aceeasi masina, aceeasi motorizare (1.3)

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Mie Iun 03, 2009 1:47 pm

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Andrei_RC, nu vrb de cazurile resetarii hartilor. E altceva. Eu v-am intrebat punctual daca simtiti masina altfel in functie de stilul de mers. De ex, mergeti lejer 2000 rpm 5 km si apoi vreti sa mergeti mai sportiv. Observati cumva ca dupa cativa km de mers sportiv, masina s-a adaptat stilului sportiv si raspunde mai repede la acceleratii? Dar daca incepeti sa mergeti incet, ce fel simtiti masina dupa perioada de condus sportiv?

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Mie Iun 03, 2009 1:58 pm

Eu am crezut ca ambele intrebari se refera la perioada de rodaj. E ok pollul.
La mine se intampla de multe ori sa mearga diferit masina si nu cred ca e doar din cauza stilului de condus.
Am observat ca daca afara sunt peste 20 grade si senin masina parca rupe locu. Daca e mai racoare si mai si ploua, motorul este ceva mai zgomotos si nu mai e asa infipt.
Am mai observat modificari de comportament si dupa ce alimentez, chiar daca am alimentat cu acelasi tip de combustibil.
Deasemenea daca ma intalnesc pe drum cu un passat si se ia la intrecere cu mine si merg tare (mai turat, cu viteza mai mare), dupa asta se simte o inbunatatire in felul cum reactioneaza motorul la accelerare.

Nu o sa incerc sa dau o explicatie pentru care sunt aceste diferente, desi mie mie se pare logic sa se manifeste asa. Nu stiu cum se comporta un motor cu care s-a mers numai incet si care nu a fost turat niciodata la 4500 de ture (ma refer la DID).

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Mie Iun 03, 2009 2:01 pm

nu stiu daca poti sa "inveti" un motor..dar poti sa inveti o cutie automata..cel putin la Mercedes se poate
mai ales la noul E klasse masina "studiaza" continuu felul in care conduci si reactiile soferului..daca la un momentdat nu se mai inscriu in parametri(sunt mai lente etc etc) apar mici vibratii in volan..la fel la depasirea liniei de demarcatie intre sensurile de mers

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Iun 03, 2009 2:43 pm

QUOTE (Andrei_RC @ Jun 3 2009, 01:02 PM) Apple te rog sa incerci ceva. Scoate borna de la baterie (cateva minute) si pune-o la loc si sa imi zici daca masina merge la fel.

Ehh....ce uita acolo ECU cand scoti bateria nu is neaparat chestii invatate dupa stilul nebunului dintre scaun si volan. "Invata" o serie de parametri dar multe is legate de reglaje adaptive, de exemplu relantiu. Iar relantiul e la fel indiferent de cat de nebun sau cat de mos(h) esti la volan.

Un motor fara a se calibra va merge, dar nu neaparat la fel de bine. Dupa ce a mers o perioada si merge mai bine nu inseamna automat ca s-a mulat la stilul tau...

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori