Mituri? Se Adapteaza Motoarele La Stilul De Condus?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Joi Oct 15, 2009 4:06 pm

am aflat acum cateva zile ca in general masinile se invata si se dezvata de stiluri de condus...de ex un Mercedes are nevoie de vreo 200km de drum cat de cat liber sa se invete cu noile setari.cel mai complicat e pentru cutie automata sa se invete cu noul sofer sau noul stil de utilizare
se pare ca e o chestie valabila cam la toate brand-urile

Avatar utilizator
pick_Boost
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Aug 16, 2007 10:58 pm

Mesaj de pick_Boost » Vin Mar 26, 2010 7:46 pm

deci chestia cu rodatul motorului nou chiar functioneaza , cum am aflat chestia asta ? simplu, eu si un prieten ne-am rebuilduit motoarele la evouri , eu am trecut la un stroker kit de 2.3l si el la un kit de 2.4 , bun toate bune eu dupa ce masina a fost gata am luat-o si am conduso noaptea (in arizona vara este extrem de cald) am facut cu ia aproape 4000km in felul urmator : o conduceam 1 ora dupa care ma opream sa o las sa se raceasca si nu depaseam 2000 rpm si la fiecare 2000km am schimbat uleiul si totul a fost ok acuma prietenul meu a facut rodajul in felul urmator a lasat masina sa mearga la relanti vre-o 12 ore dupa care e a zis ca-i gata rodajul , acum dupa 2 ani motorul meu inca merge superb al lui a mai fost rebuilduit odata , iar astea sunt motoare care sunt abuzate , eu pun jos 680whp si el pune undeva tot pe acolo deci rodajul dupa stilul vechi merge no doubt about`it .
Iar chestia cu motoarele care se adapteaza in functie de sofer este cat se poate de reala , nevastamea conduce un Outlander din 2008 V6 cu cvt transmission AWD cand o conduce ia face cam 460-500 mile cu un plin iar cand o conduc eu nu scoate 350 pe un plin , deci chiar masina isi adapteaza consumul in functie de sofer.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Lun Mar 29, 2010 5:23 pm

Din cate stiu, motoarele moderne sunt rodate gata cand se pun pe masina. Ma gandesc ca am scapat de Dacia 1310 si ca rodajul e mai mult o chestie subiectiva decat obiectiva. Sunt totusi de parere ca trebuie sa-i respectam niste limite cand o cumparam de noua si ca nu trebuie exagerat in turatii.
Despre adaptarea motorului la stilul de condus, sunt de parere ca e un mit.
Ar trebui sa aibe constinta motorul ca sa "inteleaga" ca noi il vrem mai sportiv sau mai lenes, dar nu gasesc nici o explicatie stiintifica pentru cei care sustin ca asa cum iti "inveti" masina asa o ai.
Din cate masini am avut si discutand obiectiv si cu prietenii mei care au avut masini noi, acestia nu au observat nimic care sa confirme mitul din topic.

Avatar utilizator
shocs
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 27, 2009 6:57 pm

Mesaj de shocs » Lun Mar 29, 2010 7:51 pm

QUOTE (pick_Boost @ Mar 26 2010, 08:46 PM) Iar chestia cu motoarele care se adapteaza in functie de sofer este cat se poate de reala , nevastamea conduce un Outlander din 2008 V6 cu cvt transmission AWD cand o conduce ia face cam 460-500 mile cu un plin iar cand o conduc eu nu scoate 350 pe un plin , deci chiar masina isi adapteaza consumul in functie de sofer.
Mi se pare normal sa consume mai mult din moment ce tu o tii in turatii mai ridicate decat sotia ta. Asta nu inseamna ca masina isi adapteaza consumul in functie de sofer, mi se pare o prostie ce ai spus. Soferul face consumul. Eu pe masina mea pot sa scot in oras si 15l/100km si 8-9l/100km, depinde de dispozitia in care sunt si ce stil de condus prefer sa aplic, sportiv sau linistit.

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Lun Mar 29, 2010 8:08 pm

ECU se invata cu un stil de condus din ce imi spun colegii de la service..
asta am vazut si la masina mea dupa ce am scos bornele la baterie si a uitat setarile..consum ridicat in prima faza(6l/100km in afara) care s-a mai domolit dupa cateva sute de km(5.2l)..valorile sunt aplicabile pt acelasi stil de condus
bineinteles ca si factorul uman intervine..nu poti sa o tii in 3500 ture si sa ai pretentia sa se invete ca la 2000..
la cei care au cutie automata si calculatorul ei se invata cu un stil de condus
motoarele noi sunt rodate intr-adevar..dar rodajul e facut 'la rece', asa ca e bine primele cateva mii(in functie de rabdare) sa-l mai menajam

Avatar utilizator
pretorian404
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Apr 24, 2009 9:56 pm

Mesaj de pretorian404 » Mar Mar 30, 2010 11:50 am

Sunt absolut sigur de voi afirma ,si asta din propria experienta.
1.am rodat 2 motoare de dacie- explicatie-datorita lagarelor mari la piese vis a vis de bloc si arbore uzura intervine diferit (in functie de turatii),din acelasi motiv vechilor dacii nu prea le placea uleiul sintetic si cu vascozitate redusa.
2.am rodat si un motor de fabia 2 ,1,2 htp- schimbat la min 3000 de ture-dupa rodaj am mers 300 km in oras schimbat la 2500 de ture efect -consum de benzina in plus cu 2l/100 ,dupa care am mers un 300 km tot in oras dar schimbat in 3300 de ture efect consum mult mai bun.
Consider ca am fost suficient de coerent si explicit.
P.S. Totusi un mare avantaj al schimbului la ture mai inalte se datoreaza faptului ca se schimba mai aproape de cuplul maxim.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Iun 02, 2010 4:24 pm

Masina categoric se invata cu un anumit stil de condus. Dar nu in sensul in care multa lume crede.

Pe de o parte, la o masina condusa preponderent economic (nu subturat) ECU va adapta hartile, si va limita imbogatirea amestecului in perioadele de sarcina mai ridicata. Cea condusa la limita va avea parametrii mai permisivi, amestec mai bogat pt a preveni auto-detonatia etc. De aici un raspuns diferit al motorului atunci cand o calci + diferente de consum.

Pe de alta parte, mai e si problema de uzura. Daca o arzi toata ziua la 6000 de ture categoric motorul se va uza mai repede decat daca mergi 2500-4000rpm. Daca mergi subturat, iarasi, se formeaza depuneri, se infunda injectoare, etc. Toate astea se vor simti atunci cand treci dintr-o masina in alta ( diferentele nu apar imediat, dar in timp categoric se vor simti).

Aerul cald respirat de motor nu e o asa tragedie decat atunci cand vine vorba de PUTERE maxima. In timpul mersului normal, relaxat, 130 km/h constant pe autostrada de ex, e de preferat aer mai cald (mai putin dens) pt ca atunci vei calca mai mult acceleratia (deschide mai larg clapeta ca sa intre un volum mai mare de aer) si astfel pierderile de pompare vor fi mai mici (deschiderea fiind mai mare, motorul va fura mai putina putere in timpul admisiei)> Economie de combustibil. Evident daca vrei performanta maxima, iti trebuie aer cat mai dens, iar la masinile aspirate normal asta inseamna cat mai rece.

Eu iarna de ex mergeam incet, turatii putine (nah ca pe zapada) dar cand prindeam o zi cu soseaua curata si ii dadeam tare, mi se parea ca zboara, ca e super racheta. Normal, ca ma dezobisnuisem de viteza, sunetul a 6500 ture, senzatia de acceleratie. Ecu nu se adapteaza pt totdeauna unui anume stil, daca o sochezi cu un comportament anormal, se adapteaza din prima.
Cat despre rodaj, el se recomanda nu numai pt motor, ci pt intreaga masina (suspensie, frane,transmisie). Pai ce se intampla daca iesi din curtea dealerului, ii dai blana, si faci un circuit sanatos cu ture multe, viteza mare, frane puternice, mai iei si niste gropi... Se duce naiba TOTUL pe ea.

Nu zice nimeni sa o cocolosesti, ba este contraindicat sa ii faci rodajul pe autostrada de ex, sarcina mica, turatie constanta. Trebuie sa o treci prin toate, dar nu fortat, sa accelerezi ferm dar nu brusc, frana sa o folosesti la fel cu moderatie la inceput pana se aseaza placutele ca lumea. E cat se poate de adevarat ca asa cum o rodezi asa o ai, dar asta nu inseamna "batraneste" sau "sportiv", ci ingrijita sau neingrijita.

Motoarele noi sunt intradevar construite cu tolerante mult mai mici, si rodate chimic. Dar asta nu inseamna ca perioada de rodaj poate fi ignorata. Cel putin eu la masina cea noua am incercat din rasputeri sa o menajez in perioada de rodaj.

Disclaimer: Parerea mea...

Avatar utilizator
reptila
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Sep 16, 2010 11:07 pm

Mesaj de reptila » Dum Sep 19, 2010 11:09 am

QUOTE (Apple @ Jun 3 2009, 11:43 AM) Credeti ca ce v-am intrebat in poll e realitate sau e o iluzie indusa de mecanici sau producatori (sau specialistii lui peste prajit)? Exemplificati.
Salut!
Ca sa nu mai dam cu stangu in dreptu sa analizam:
1. Motorul este un amestec de piese metalice si controlere electrice/electronice, cele din urma fie se auto regleaza fie sunt reglate individual sau in ansamblu de catre unitatea centrala(Calculatorul motorului).
2. Ce si cum simtim despre raspunsul motric al unui motor este pur inobiectiv in lipsa unor unitati fizice masurabile.
Detaliem :
Motorul partea mecanica, aliaje diferite(aluminiu, otel, fonta) toate aceste materiale au atat indici termici de dilatare diferiti cat si grade de rezistenta la frecare, puncte de rupere diferite in functie de scopul pe care il servesc. Asa ca este normal catoate aceste componente (cokteil de metale) care trebuie sa lucreze armonios au nevoie de tolerante care sa le permita indeplinirea in comun a scopului, adica problema este chiar in aceste tolerante, de aceea este nevoie de rodaj. Cu cat componentele au precizie ridicata de executare cu atat tolerantele intrisece/extrinsece de atins sunt mai mici adica ajustare in functionare minima.Deci rodaj da.
Acum ca un motor se adapteaza sau nu la stilul de condus e o intrebare cam ciudata avand in vedere ca motorul functioneaza controlata electronic in limite presatbilite in unitatea centrala. Parametri sunt in parte cititi prin diferiti senzori si influenteaza rezultatul final(acceleratie, putere, moment) in corelatie cu parametri fixi (tinte limite). Fiecare motor in momentul porniri face apel la date presalvate in ECU daca acolo sunt doar date prestabilite(baterie deonectata anterior) ecu comanda o serie de senzori pe null initial (lucrand doar cu parametrii prestabiliti) urmand ca in functie de datele acumulate ulterior sa faca ajustari si corelari catre valori optime de functionare (Tinte limite) de aceea recomadare de buns imt dupa deconctare baterie si reconectare lasati motorul 10 - 15 minute sa citeasca lectia si abia apoi predatii noi lectii.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Sâm Dec 11, 2010 7:41 pm

In mod sigur ECU adapteaza diverse date modului in care conduceti. Nu mai stiu pe unde citisem (manualul uneia dintre masini) ca e normal ca atunci cand schimbi stilul de mers (vii de pe autostrada si incepi sa bagi stopuri in oras) la relanti sa simti un usor tremurat al motorului-masinii - este momentul in care in mod dinamic ECU isi reseteaza anumiti parametrii astfel incat sa se adapteze cat mai bine la noile conditii de trafic. Deci se poate nu numai pentru ca ni se pare noua ci si pentru ca e scris chiar in manualul autovehicolului (era fie la focus fie la civic).

La poll ar trebui tinut seama de faptul ca anumite motoare la 3000 ture sunt subturate (boxerul cred ca e asa). Capul meu prost imi spune capentru buna regula cu un motor trebuie sa mergi peste turatia minima de cuplu. (Daca are cuplu maxim pe o plaja de turatii du-te cat mai aproape de limita superioara, caatunci cand schimbi viteza sa pici cu turatia tot in cuplu maxim). La cele care au curba de cuplu ca un V intors (sa zicem ca ai cuplu maxim la 3000 de ture) eu zic ca cea mai frecventa greseala care se face este schimbarea vitezei chiar la turatia de cuplu (la 3000 in exemplul nostru). Adica exact cand masina trage mai bine, zbang, schimbi viteza si iar ai un motor subturat....

Despre automate am vazut la mai multi producatori ca precizeaza ca au aceasta functie de invatare si adaptare la stilul de condus al soferului, asa ca nu cred ca mai are rost sa ne minunam.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Sâm Dec 11, 2010 10:48 pm

Faptul ca rulezi sub turatia de cuplu maxim nu are nici cea mai mica legatura cu subturarea motorului.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori