Mituri? Se Adapteaza Motoarele La Stilul De Condus?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
predaflorincristian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 9:56 pm

Mesaj de predaflorincristian » Vin Mar 18, 2011 8:19 pm

referitor la intrbarea " se adapteaza motoarele la...." parerea mea de sofer profesionist cu peste 1 milion km este ca motorul nu se "invata" ca sa spun mai in termeni populari cu stilul tau de mers! unii spun ca daca il alergi asa se invata iar daca nu nu prea o sa fuga atunci cand vrei! parerea mea ca motorul nu este animal sa il inveti cu un anume stil ...

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Lun Mar 21, 2011 2:49 pm

parerea unui profesionist cu 1 mil de km conteaza foarte mult.
Dar stau si ma gandesc oare ce face ECU-ul ala, care dezvolta vreo 2 harti de injectie plecand de la harta cu care vine din fabrica.
Ma rog, probabil vad aiurea unele persoane datele din ECU.

Avatar utilizator
Axe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 25, 2010 11:24 am

Mesaj de Axe » Vin Apr 15, 2011 8:31 am

Salutari ! Hai sa-mi dau si eu cu parerea, doar de-oi nimeri ceva. Ha, ha ! Nu cred ca se adapteaza motoarele la stilul de condus, cel putin din punct de vedere electronic. Calculatorul pentru injectie nu face statistici si nu-si adapateaza hartile de raport aer/combustibil/turatie in functie de stilul de condus. Cel putin hartile acelea nu sunt alterabile de calculator. El doar le alege in functie de parametrii (debit de aer, temperatura aerului in admisie, pozitia pedalei de acceleratie, turatia motorului). Ce afecteaza performantele motorului direct in legatura cu stilul de condus sunt depozitele de pe sonda lambda. Cand mergi incet si subturat si faci accelerari in treapta a 4-a de la 1200 de ture se cam afuma sonda aceea. E bine uneori sa iesi din monotonia orasului si sa mai tragi de motor (dupa ce-i cald evident ) pana in 5000 de ture pentru reprize scurte si sa conduci mai sportiv. Cu cat temperatura gazelor de evacuare si presiunea lor e mai mare cu atat sonda lambda e mai spalata de funingine. Chestia cu deconectatul bornei de la baterie......intr-adevar, se reseteaza calculatorul de injectie si isi pierde parametrii salvati in RAM, de aceea apar diferente in functionare imediat dupa deconectarea de la baterie. Oricum, ECU nu face statistici....necesarul de memorie ar fi mult prea mare si cand ar mai avea el timp de asa ceva ??? Atunci cand e activ el trebuie ca controleze un motor .....

Avatar utilizator
diadi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 1:21 pm

Mesaj de diadi » Vin Apr 15, 2011 9:40 am

Nu cred ca am 1 milion de km, dar din experienta personala pot spune ca masina "se da" dupa sofer!
Am avut pe mana de-a lungul anilor, mai multe modele - si cu carburatie si cu injectie (calculator) si toate s-au "adaptat" stilului de condus personal.
Nu cred ca este doar o impresie subiectiva, doarece masinile s-au putut testa si verifica "aptitudinile" ceva mai sportive.
Au fost masini obisnuite, care au ajuns sa-si depaseasca "conditia" - limitarile chiar constructive.
Probabil tendina condusului mai "sportiv" a ramas datorita faptului ca am invatat sa conduc inainte de a sti sa merg cu bicicleta, ucenicia fiind facuta la acele "cluburi ale pionierilor" la "cercurile" de karting, unde faceam pregatire pentru competitii.
Nu stiu cum se petrece acest lucru, dar dupa aproximativ 1000km de mers cu o masina, incep sa se simta diferentele - cel putin asta am constatat eu.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Apr 15, 2011 1:56 pm

Salut tuturor,

Legat de faptul ca ECU de motor invata sau nu, sau face/nu face statistici de harti si alte alea, pot sa va spun ceva - cel putin la Mitsubishi e 1000% sigur.
Exista in managementul motorului ceea ce se numesc short term fuel compensation si long term fuel compensation.
Aceste doua functii chiar asta fac - adapteaza parametrii de functionare intr-o anumita plaja - mai mare pentru primul si mai mica pentru cel de-al doilea.
Pe baza hartilor de injectie aceste functii fac corectii asupra cantitatii reale de combustibil si a avansului la aprindere. Asa ca putem spune ca ECU de motor "invata" in doua moduri.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Apr 15, 2011 2:23 pm

Toate masinile au asa ceva, pt ca sa poata ajusta parametrii generali, scrisi din fabrica, la particularitatile fiecarui motor si la cum se uzeaza acesta in timp. Ex injectoare infundate care saracesc amestecul, depuneri de carbon care favorizeaza detonatia, compresie diferita pe cilindrii din cauza imperfectiunilor din fabrica etc etc. Apoi el se mai invata si cu benzina pe care i-o dai. Si in final si cu tine.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Apr 15, 2011 3:56 pm

Merci pentru confirmare Alex44.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Apr 19, 2011 10:38 am

Buna ziua ,

Cred ca aici sunt doua probleme :
1. cea sustinuta de DeBogdan si Alex44 si anume ca PCM-ul gestioneaza (optimizeaza) , intre anumite limite , performatele vehiculului - perfect valabila ;
2. cea sustinuta de alti colegi , aceea ca performantele unui vehicul sunt in coreletie cu stilul de condus al soferului - mai exact , daca inteleg bine , daca vehiculul a fost condus intr-o maniera de genul turatie/viteza scazute odata cu folosirea unei conduceri '' sportive" acesta , dupa o perioada de '' invatare '' se va adapat noilor cerinte , va raspunde mai repede comenzilor , vor scadea reprizele si demarajele si/sau va creste viteza maxima .
Intrebarea mea este , care ar fi legatura dintre cele doua ''chestiuni " , daca aceasta legatura exista intr-adevar ?

Va multumesc si o zi buna !

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Apr 20, 2011 11:35 am

Adriancar,

Cele povestite de mine lucreaza si in situatia in care masina este condusa de un sofer mai sportiv si in cazul in care este condusa de un sofer mai molcom, cam in urmatorul mod:
- pentru soferul care prefera stilul sportiv va impinge limitele de functionare catre maxim - avans cat mai mare, cantitate de combustibil cat mai mare posibila, optimizare performante in zona de turatii ridicate;
- pentru soferul molcom - va optimiza hartile de injectie si aprinderi pentru regimuri de functionare in sarcini paritale si mici in zona de turatii joase si medii.
Viteza maxima nu are cum sa creasca - limitarea de viteza inervine la aceeasi valoare.
Se modifica modul cum raspunde masina - reprize si demaraje mai bune (condus sportiv) sau consum mai scazut si reprize mai bune in plaja mica si medie de turatie (mers economic).

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mie Apr 20, 2011 1:59 pm

Perfect adevarat !
Lucrurile sunt asemanatoare cu fuctionarea CHT-ului ( NTC rezistor ).
Deci trebuie dezamorsat , cred eu , mitul '' invatarii '' !!!

PS Chestia cu moificarea vitezei maxime a fost o gluma nereusita .

O zi buna !

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori