Despre combustibili
Sa povestim despre detonatii (knock, ping). Pot sa apara din mai multe cauze: avans prea "avansat", benzina cu cifra octanica prea mica (cu tendinte de autoaprindere), amestec prea sarac etc. Tendinta de autoaprindere este in schimb un fenomen benefic la motoarele diesel. In general masinile noi au un senzor de detonatii care ii spune calculatorului cand e problema. In cazul Mitsu Evo, la detectarea unui nr. prea mare de detonatii (se zice ca 5-6 e maximul admis) calculatorul interpoleaza automat harta de injectie normala (high octane) cu cea de detonatii (low octane), protejand motorul. Pentru a evita (mai ales la masinile tunate) fenomenul "knock" se recomanda folosirea celui mai bun combustibil (nu va zgarciti la benzina de 98, macar). Un ceas de amestec (AFR meter, air-fuel ratio meter) e si el bun. La unele masini se poate face un artificiu in sensul legarii unui dispozitiv de avertizare luminoasa pe senzorul de detonatii, foarte util. La fel, un boost prea mare la motoarele turbo poate duce la detonatii, pe langa suprasolicitarea turbinei.
NU adaugati kerosen la benzina, are tendinte mari de autoaprindere. Dintre aditivii recomandati pentru cresterea cifrei octanice sunt toluenul si metanolul, si unii aditivi comerciali (Octane Booster) - s-au efectuat studii si s-a demonstrat ca acestia ridica CO cu 1-3 grade.
Cifra octanica este masurata dupa niste standarde internationale, de baza sunt doua sisteme: RON (research octane number) si MON (motor octane number). In SUA se foloseste MON, in Europa RON - diferenta este de cca. 4-5 grade, adica benzina de 93 din SUA este cam 97-98 la noi.
Mai multe detalii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
http://www.prime-mover.org/Engines/GArt ... ctane.html
NU adaugati kerosen la benzina, are tendinte mari de autoaprindere. Dintre aditivii recomandati pentru cresterea cifrei octanice sunt toluenul si metanolul, si unii aditivi comerciali (Octane Booster) - s-au efectuat studii si s-a demonstrat ca acestia ridica CO cu 1-3 grade.
Cifra octanica este masurata dupa niste standarde internationale, de baza sunt doua sisteme: RON (research octane number) si MON (motor octane number). In SUA se foloseste MON, in Europa RON - diferenta este de cca. 4-5 grade, adica benzina de 93 din SUA este cam 97-98 la noi.
Mai multe detalii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
http://www.prime-mover.org/Engines/GArt ... ctane.html
Autoaprinderea e ok la diesele, dar detonatiile diesel nu sunt ok nici la aceste motoare.
Detonatiile sunt, practic, arderi explozive declansate spontan in afara frontului de flacara, cu viteze de ardere de zeci de ori mai mari decat arderea normala. Efectele sunt nocive pentru motor, indiferent ca este benzinar sau diesel.
Detonatiile sunt favorizate de mersul subturat, pe perioade lungi de timp, folosind benzine de proasta calitate (CO scazuta, continut ridicat de sulf). astea combinate generaza depuneri de calamina care in timpul functionarii se comporta ca puncte fierbinti care aprind spontan amestecul carburant.
Detonatiile sunt, practic, arderi explozive declansate spontan in afara frontului de flacara, cu viteze de ardere de zeci de ori mai mari decat arderea normala. Efectele sunt nocive pentru motor, indiferent ca este benzinar sau diesel.
Detonatiile sunt favorizate de mersul subturat, pe perioade lungi de timp, folosind benzine de proasta calitate (CO scazuta, continut ridicat de sulf). astea combinate generaza depuneri de calamina care in timpul functionarii se comporta ca puncte fierbinti care aprind spontan amestecul carburant.
http://postimage.org/image/amtvig04/
Daca tot vorbim despre combustibili, eu o sa iau doar ce e bun in lista asta.
Daca tot vorbim despre combustibili, eu o sa iau doar ce e bun in lista asta.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: AlexHecy și 88 vizitatori