Despre combustibili

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
nholban
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Apr 12, 2012 12:07 pm

Mesaj de nholban » Joi Apr 19, 2012 11:34 am

Salut...

Am sa va spun si parerea mea pe scurt cine vrea putem sa si dezvoltam.

Piata de carburanti din Romania are 3 jucatori importanti si anume fix in aceasta ordine dupa cota de piata Petrom-OMV ,Rompetrol , LukOil. Mai exista Mol cu 100 de statii dar este mic comparativ cu restu. Bineinteles ca fiecare din acesti mari distribuitori de carburant au si parte de productie. Clar Petromidia este cu capacitatea cea mai mare si cu cea mai noua echipare si tehnologizare.

Acum sa vorbim despre carburant.
Singurul carburant certificat din romania este al Rompetrol. Si cu asta am spus tot, Petrom face carburant bun dar trebuie sa mai ia de la altii ca nu ajunge cat produce, Luk in ultimul timp a imbunatatit simtitor calitatea adica nu mai e ce era prin 2007 - 2009 unde dupa ce alimentai la ei treceai prin sedrvice la curatat injectoare. MOL AGIP si Eurooil, Aral, Anaoil, Socar au carburant Rompetrol. Mai mult si Petrom cumpara masiv de la Rompetrol.

a apropo pretul carburantului + adaos comercial rafinarie si distributie + acciza + TVA = pret final (se plateste taxa la taxa deoarece acciza care este o taxa impusa de stat se mai taxeaza cu +24% adica TVA) daca se face un calcul simplu cap 42-44% din pretul carburantului sunt taxe... impuse de statul roman.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Apr 27, 2012 12:47 am

OMV Petrom (SNP) va schimba, marti, denumirea sortimentelor de benzina si motorina comercializate in Romania, decizie care nu afecteaza caracteristicilor carburantilor si preturile acestora, a anuntat compania, potrivit rtv.net.

"Noile denumiri au fost simplificate pentru a facilita procesul de alimentare la pompa", se arata intr-un comunicat al companiei.

Noile denumiri sunt benzina Standard 95 (anterior denumita Premium fara Plumb 95), benzina Extra 99 (anterior Top Premium fara Plumb 99+), motorina Standard (anterior Euro Diesel 5) si motorina Extra (anterior Top Euro Diesel 5).

QUOTE "Noile denumiri au fost simplificate pentru a facilita procesul de alimentare la pompa"

Tare sau ce? Cel putin replica asta ne ajuta in a ne crea o idee vis-a-vis de cum apreciaza el nivelul de inteligenta al consumatorilor. Fapt dovedit de altfel prin scumpirile aplicate in ultima vreme.

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Vin Apr 27, 2012 5:50 am

Intr-un fel este explicabila decizia OMV-Petrom. Fie ca ne place, fie ca nu, trebuie sa recunoastem ca adesea avem de-a face cu un nivel destul de redus al inteligentei in randul soferilor.
Concret, eu am lucrat timp de aproape 2 ani la OMV si am asistat la destule cazuri de clienti care alimentau cu motorina in loc de benzina si invers. Asta se intampla acum vreo 6 ani. Si chiar anul trecut eram in OMV la o cafea si am vazut un tip care si-a bagat 10 litri de benzina in dieselul sau. Si nu vorbesc de soferi straini, ci de romanasii nostri.
Asadar, probabil aceste lucruri au determinat OMV-Petrom sa simplifice denumirile.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Apr 27, 2012 10:45 am

QUOTE (sabin.b @ Apr 27 2012, 05:50 AM) am vazut un tip care si-a bagat 10 litri de benzina in dieselul sau.
E discutabil cazul, din cate stiu eu unii posesori de diesel practica chestia asta mai ales in anotimpul rece ca sa evite eventuale probleme cu pornirea la rece.


De acord, exista neatenti si tute irecuperabile, insa poate o necesitate de rebranding ar fi sunat mai bine ca motivatie pt. publicul larg.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Sâm Apr 28, 2012 3:17 pm

Pe langa tute si alti destepti care baga ce nu trebuie greselile sunt si de partea cealalta.
Eram acum cativa ani in benzinaria OMV de la Udriste cand o tanti a venit sa discute cu seful de tura pt ca baietasul de la pompa a pus ce nu trebuie in rezervor.

Si alta duda pe care o mai stiu a fost cu un sofer de cisterna care a descarcat benzina peste motorina. Urmarile: tot continutul din tanc a fost evacuat si trimis la rafinarie pt decontaminare iar soferul a fost dat afara.
(Toate astea sunt intamplari "dedemult". Nu mai lucrez de ani buni in domeniu)

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Joi Mai 03, 2012 9:59 pm

QUOTE Petrom a scumpit din nou benzina si motorina. Cat castiga statul din aceste majorari

Inca o scumpire a carburantilor le-a stricat ziua soferilor. Cea mai mare companie petroliera din Romania a majorat astazi preturile si pentru benzina si pentru motorina, a doua oara in ultimele doua saptamani.

De astazi, motorina si benzina costa cu 6 bani mai mult, astfel incat cel mai scump sortiment de benzina se apropie de 7 lei litrul.
Petrom explica scumpirea prin majorarea preturilor pe pietele internationale cu pana la 37%, de la inceputul anului, in timp ce, sustine compania, la noi in tara tarifele au crescut numai cu 20 de procente.

Reprezentantii statului au declarat in repetate randuri ca doresc sa opreasca scumpirile in lant ale carburantilor, dar n-au luat nici o masura concreta. Si au uitat sa spuna ca majorare de pret aduce si statului mai multi bani din TVA, impozit pe profit si dividende.

Soferii au fost surprinsi astazi cand au descoperit ca trebuie sa plateasca si 6,61 de lei pentru un litru de benzina si chiar 6,36 lei la motorina.
Din scumpirea carburantilor are de castigat si statul roman. Numai anul trecut a incasat, din dividende, dar si din impozitul pe profit al companiei Petrom, 272 de milioane de euro.

Principalul actionar la compania Petrom este OMV ,cu 51% din actiuni. Urmeaza fondul Proprietatea, Ministerul Economiei si alti actionari mai mici.
De pilda, o scumpire de 10 bani pe litru aduce statului numai din TVA venituri de aproape 3 milioane de euro pe luna, adica 34 de milioane de euro intr-un an.
Si asta pentru ca atunci cand achitati un litru de carburant platiti costul benzinei, adica 42% din pretul final, si o marja de profit a companiei de pana la 14%. Restul, pana la 48%, reprezinta accizele si TVA-ul care ajung in bugetul statului.

Minunat sau ce?
Luna asta imi fac pasaport..

Avatar utilizator
fanto
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 28, 2012 5:24 pm

Mesaj de fanto » Dum Oct 14, 2012 2:15 am

Salutare, de inceput sa zicem asa. Lancer 2008 2.0 Di-D alimentat numai cu OMV Premium, destul de multumit nu am incercat alt tip de motorina pe ea. Teste de motorina facute pe un Golf 3 1.9 Tdi din alte benzinarii si OMV mi s-a parut cea mai ok motorina. De continuare, cateva secrete (nu generalizez dar se poarta), nu ma bag la ce ajunge in pompe (adaus apa, aditivi etc).
-Lukoil-transportat benzina 95 RON, livrata ca 95/98 RON (50-50), 32000 tone total, 1000 tone apa. Diferenta 95/98, vopseaua injectata in benzina. Aditivi, pentru conductibilitate electrica
Pentru alti mari ai petrolului Morgan Stanley, BP (British Petroleum), apa in marfa cum se nimereste, iar ca aditivi...pentru benzina se baga 3 aditivi, unul de conductibilitate electrica, unul pentru cifra octanica si desi nu iese la numaratoare parca mai erau doi aditivi nu imi aduc care aminte acum. La motorina e foarte simplu, conductibilitate electrica si antigel pentru Artic Diesel, si sa nu uit vopseaua care da norma euro. Repet, aceste date sunt pentru livrarea catre depozite de combustibil nu ce ajunge in benzinarii, acolo nu ma bag. Pentru cei care au de comentat in legatura cu ce am scris va spun un singur lucru:
-M/T Akeraios- Morgan Stanley
-M/T Anemos I - Morgan Stanley
-M/T Agisilaos - BP / Lukoil
-M/T Apostolos - BP
-M/T Ayrton II - BP
-M/T Agamemnon II - BP
-M/T Amore Mio II - BP
Pentru interesati M/T ( Motor/Tanker)
Pe toate in afara de ultimul, cel curent, tancuri petroliere de produse: benzina, motorina, jet, kerosen, nafta etc.
marinetraffic.com (nu e reclama) pentru cei ce doresc informatii despre asa ceva, tancuri petroliere.

Avatar utilizator
iceblitz80
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Apr 19, 2012 7:19 pm

Mesaj de iceblitz80 » Dum Oct 14, 2012 11:15 am

Salut,

in DKR-ul meu n-am bagat decat benzina de la OMV cu CO 100 (cu exceptia primei alimentari care a fost de la Luk Oil de langa Mit Motors Baneasa, de unde am luat masina). Eu sunt multumit de benzina de la ei. Sotia, pe Polo-ul ei baga de la Petrom (CO 99) pentru ca benzinaria e la 2 blocuri distanta de blocul nostru. Nicio problema nu pot sa spun ca a avut legat de aceasta benzina. De la Luk Oil in schimb motorina a fost sub asteptari, cand am alimentat masina de servici (noroc ca bagasem doar 20l; am fost la OMV dupa vreo 2 zile si am facut plinul de acolo si si-a revenit dupa vreo 70-80 km) nu tragea deloc si parca se ineca...
N-am incercat benzina de la Mol, insa am prieteni care se declara foarte multumiti de ei.

Eu am ajuns fan OMV datorita faptului ca par mai ingrijiti decat altii, iar in delegatii ma mai opream sa si mananc la ei

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Dum Oct 14, 2012 12:37 pm

Parerile sunt impartite. Eu ingeneral(90%) merg pe benzina Rompetrol Efix pana acum fara probleme doar pretul putin mai mare decat la petrom. Inainte cand aveam logan diesel puneam tot motorina Efix si la fel fara brobleme, pornea la sfert de cheie chiar si la -30grade iar filtrul era curant cadn il schimbam odata la 20.000km. Nu am pus niciodata benzina cu CO mai mare de 95. Benzinarele nu sunt asa pretentioase la calitatea combustibilului inschimb la diesel trebuie avut grija.

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Oct 15, 2012 7:12 pm

Salut.

Din 2009 de cand am luat Mitsu 2.0 DID 140CP pana in 2012 cand s-a facut dauna totala si din 2012 iunie de cand am achizitionat 1.8 DID 117 CP AS&G pana acum am folosit si folosesc numai motorina Rompetrol. SI EFIX si Alto 55 sunt super pt masina. In cazul meu parca masina merge mai unsa, se aude mai frumos, se infige mai tare si parca consumul este mai redus.

Fac comparatie pt ca , doar in situatii exceptionale bag de la alte benzinarii, am cu mine lista de benzinarii Rompetrol din Romania, daca nu ajung pana la destinatie si rezervorul este pe rosu bag de unde apuc. Mi s-a intamplat sa fiu pe rosu in drum spre Ranca si am bagat de la Horezu de la Omv parca, din centru, si parca motorul, si 2.0 did si1.8 did se auzea mai tare, parca nu tragea la fel in depasiri. Mie asa mi se parea.

Nu fac reclama sau altele pur si simplu eu v am comunicat de unde bag eu motorina.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori