Se Poate Distruge Transmisia Masinii La Frana De Motor ?
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
Din experienta proprie cu Pajero:
Folosesc foarte des frana de motor, mai ales la teren (nu rupe aderenta si fac econimie de discuri de frana, da, discuri, nu placute!!!), dar si pe asfalt (in ultima perioada cred ca s-a infundat pompa de vacuum) si cand franez normal (adica apas pedala de serviciu) incetineste nitel, apoi dintr-o data aproape ingheata rotile. E o problemuta mica datorata "drumurilor" si scufundarilor facute de-a lungul timpului. Niciodata (NICIODATA), nu mi-a cedat ceva la sistemul de transmisie (adica de la ambreiaj, trecand prin CV, apoi CT, cardane, diferentiale fata/spate, planetare, mrl-uri. Am franat inclusiv pe asfalt din a 4-a in a 2-a (cand am schimbat a 2-a aveam 4800 rpm) tot cu frana de motor si din nou, nu a picat nimic. Asta in conditiile in care masina mea are aproape intotdeauna de la 2 tone in sus, ea fiind proiectata pt 1.6 t. Banui ca si acest mic detaliu conteaza. Sa nu mai spunem de dimensiunea cauciucurilor (276/75/15), fie ca-s opinci sau de teren agresive. Multi din cei care ma stiu, sunt mirati cum de inca imi mai porneste masina, avand in vedere cat si cum si pe unde o bag. Acest mic diesel 2.4 Td, in teren in situatii "triste" sta si cate 5-6-7 minute in 4000 rpm, fie ca este in accelerare sau frana de motor.....
Trecand la capitolul 2 :
Tot din experienta proprie cu DAC-ul personal:
Incarcat + remorca in spate pe drum de munte, retrogradez din 4 in 3 (prin reductor (low)), iar in secunda urmatoare m-i se rupe un tachet de la pistonul 6, de la evacuare. Oups... asta sa fi fost de la frana de motor ? Of course ca da, ca de altfel pica cand era in 2.200 rpm, in sarcina.
------"------- cu un Fiat Ducato 2.8 Jtd (2002 parca):
Incarcat, pe asfalt, din vit a 5-a, retrogradez in a 4-a (unde aveam cam 2400 rpm), apoi moare motorul. Trag pe dreapta, iau la puricat totul si recurg la trasul la sufa pana acasa la mecanicos, unde aflu cu stupoare ca a sarit distributia de la punct, insa numai la pompa de injectie. Deci motorul ok, numai ca nu mai pisa cand trebuia motorina in capul piston. Tras inapoi la 0, dat la cheie si mergea ca nou.
Asadar, in functie de ce masina aveti, frana de motor poate afecta sau nu, nu numai transmisiei, ci si motorului...
Folosesc foarte des frana de motor, mai ales la teren (nu rupe aderenta si fac econimie de discuri de frana, da, discuri, nu placute!!!), dar si pe asfalt (in ultima perioada cred ca s-a infundat pompa de vacuum) si cand franez normal (adica apas pedala de serviciu) incetineste nitel, apoi dintr-o data aproape ingheata rotile. E o problemuta mica datorata "drumurilor" si scufundarilor facute de-a lungul timpului. Niciodata (NICIODATA), nu mi-a cedat ceva la sistemul de transmisie (adica de la ambreiaj, trecand prin CV, apoi CT, cardane, diferentiale fata/spate, planetare, mrl-uri. Am franat inclusiv pe asfalt din a 4-a in a 2-a (cand am schimbat a 2-a aveam 4800 rpm) tot cu frana de motor si din nou, nu a picat nimic. Asta in conditiile in care masina mea are aproape intotdeauna de la 2 tone in sus, ea fiind proiectata pt 1.6 t. Banui ca si acest mic detaliu conteaza. Sa nu mai spunem de dimensiunea cauciucurilor (276/75/15), fie ca-s opinci sau de teren agresive. Multi din cei care ma stiu, sunt mirati cum de inca imi mai porneste masina, avand in vedere cat si cum si pe unde o bag. Acest mic diesel 2.4 Td, in teren in situatii "triste" sta si cate 5-6-7 minute in 4000 rpm, fie ca este in accelerare sau frana de motor.....
Trecand la capitolul 2 :
Tot din experienta proprie cu DAC-ul personal:
Incarcat + remorca in spate pe drum de munte, retrogradez din 4 in 3 (prin reductor (low)), iar in secunda urmatoare m-i se rupe un tachet de la pistonul 6, de la evacuare. Oups... asta sa fi fost de la frana de motor ? Of course ca da, ca de altfel pica cand era in 2.200 rpm, in sarcina.
------"------- cu un Fiat Ducato 2.8 Jtd (2002 parca):
Incarcat, pe asfalt, din vit a 5-a, retrogradez in a 4-a (unde aveam cam 2400 rpm), apoi moare motorul. Trag pe dreapta, iau la puricat totul si recurg la trasul la sufa pana acasa la mecanicos, unde aflu cu stupoare ca a sarit distributia de la punct, insa numai la pompa de injectie. Deci motorul ok, numai ca nu mai pisa cand trebuia motorina in capul piston. Tras inapoi la 0, dat la cheie si mergea ca nou.
Asadar, in functie de ce masina aveti, frana de motor poate afecta sau nu, nu numai transmisiei, ci si motorului...
Salutare!am un peugeot boxer care are 810.000 km, am folosit frana de motor ori de cate ori am avut ocazia, fara sa fi vazut diferente de consum plus sau minus, nici alte urmari negative.Eu o folosesc din obisnuinta, de cand am cumparat masina, noua fiind.Ma ajuta mai ales la franarile lejere sau pt reducerea vitezei fara bruscarea masinii.O folosesc de cele mai multe ori impreuna cu frana de serviciu, sporind eficacitatea acesteia.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori