Se Poate Distruge Transmisia Masinii La Frana De Motor ?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
andrei.pex
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 03, 2008 11:03 pm

Mesaj de andrei.pex » Joi Oct 01, 2009 7:29 pm

Salutare dragi forumisti!
Zilele trecute , navingand pe internet am dat de un site auto ( Sotto ) destul de interesant zic eu, unde am dat de un subiect de discutie ciudatel...
Anume : Se poate rupe transmisia masinii din cauza abuzului asupra franei de motor ?

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Oct 01, 2009 7:56 pm

Nu am gasit pe situl ala exact subiectul respectiv. Parerea mea e ca mai ales pe masinile de serie, sau cele care nu sunt facute pentru performanta (vezi evo), sunt limitate. Si anume, daca o duci la extrem poti afecta integritatea unor piese sau ansamble ale masinii. Ma gandesc ce s-ar intampla daca din viteza a 5-a cu masina destul de turata o bagi intr-a doua. E clar ca ceva se va strica. Forta respectiva trebuie sa se descarce undeva. Ori motorul, ori transmisia vor avea de suferit.
Transmisia este solicitata atat la plecarea de pe loc cat si la franarea de motor. O frana de motor normala nu cred ca o solicita mai tare decat o plecare de pe loc ceva mai sportiva. Acum ca se rupe sau nu nu poti sa bagi mana in foc. Nu e o discutie de genul "daca calci pe un cui, roata se desumfla".

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Joi Oct 01, 2009 10:17 pm

Subiectul este interesant.

Nu este indicat sa folosesti frana de motor in mod abuziv si mai ales frana de motor extrema (asa cum spunea cix...sa bagi din treapta 5 in treapta 2 cu motorul aflat la turatie mare) la motoarele care au transmisia pe curea, intrucat exista riscul sa se rupa cureaua de transmisie si sa sara motorul de la punct adica se desincronizeaza pistoanele si supapele (consecintele pot sa fie din cele mai grave, de la indoirea supapelor pana la inlocuirea motorului). Bineinteles ca acum nu discutam despre masinile gen evo, impreza sau alte masini cu pretentii ale caror motoare sunt construite pentru a face fata solicitarilor intense, ci discutam despre masinile obijnuite.

Nu stiu ce fel de distributie au celelalte modele de mitsubishi, dar lancerul diesel are distributia pe curea, iar eu unul nu folosesc de frana de motor decat atunci cand este necesar (mai ales iarna). Prefer sa schimb un set de placute de frana in plus decat sa patesc altceva mai grav la motor.

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Joi Oct 01, 2009 10:47 pm

Frana de motor in mod normal se face prin retrogradarea succesiva a treptelor de vireza. O retrogradare mai mare poate avea si consecinte nefaste , poate nu chiar imediat , dar daca se abuzeaza cu acest gen de retrogradare , se plateste. Cam ce a spus si Cix si Moro mai mai sus se poate intampla , dar , doar daca se fac retrogradari abuzive ( 2-3 trepte inferioare ) sau in limitare mereu ( aici ma refer la turatia maxima ) .
Deasemenea , frana de motor nu trebuie sa fie violenta , deaorece se poate produce fenomenul de rupere de aderenta cu asfaltul , ceea ce nu e placut.

Avatar utilizator
HarryE
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 05, 2008 3:15 pm

Mesaj de HarryE » Vin Oct 02, 2009 9:22 am

Nici o frina de motor nu streseaza masina la fel de tare ca o accelerare "la blana".
Asta ca pentru a accelera puternic, motorul functioneaza cu mult combustibil in cilindri->CP multi.
La frina de motor, in general pedala de acceleratie e foarte putin apasata (se ridica piciorul de pe acceleratie) deci implicit cai putere putini.
Frina de motor consuma benzina. Energia necesara frinarii este preluata din motor, prin ardere de combustibil.
E mult mai economica frina clasica.
D(o)ar iarna se impune folosirea frinei de motor-pentru a evita ruperea aderentei. Si la coborirea pantelor lungi (sau dese)-pentru a evita supraincalzirea sistemului de frinare.

Transmisia e solicitata mai mult (ca timp) in cazul folosirii dese a frinei de motor. Deci, statistic, exista sanse ca aceasta sa se defecteze mai repede.
Dar de distrus, cred ca doar accelerarile o pot distruge.

La camioane se pune altfel problema...

Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Vin Oct 02, 2009 9:35 am

Dupa parerea mea frana de motor e ceea ce descrie cristibna.
Din 5 in 2 nu poate fi numita frana de motor ci tampenie (stiu persoana care au reusit sa dea din 2 in 1 in loc de 3 la peste 5000 ture si motorul s-a facut terci - opel calibra).
Eu sunt o persoana care foloseste foarte des procedeul...sa-i zicem frana de motor. De fapt schimb in trafic, la drum lung, vitezele la turatii mari in mabele sensuri (la o depasire cand arunci din 4 in 3 poate finumita frana de motor nu? dupa care inapoi 4 cand motorul are deja 5000 sau mai mult). Oricum ideea e ca eu am schimbat 2 kit-uri de ambreiaj, al treilea e deja dus si nu am schimbat pana la 75.000 placutele de frana (atunci cand le-am schimbat mi-au zis de la service ca mai mergeau cel putin 10.000).
Concluzia e ca abuzul de frana de motor cam dauneaza transmisiei si, de regula, cedeaza ambreiajul.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Vin Oct 02, 2009 9:50 am

Procedeul de retrogradare intro treapta inferioara are intra-devar aceste doua aspecte :
1. cand se face , cum spunea ante scriitorul meu , pentru obtinerea unui cuplu mai mare , actionandu-se acceleratia si
2. cand se face pentru reducerea vitezei , fara actionarea accceleratie in scopul diminuarii vitezei , cu debreiere lina.
@HarryE
Daca vorbim de economicitate ar trebui luate in considerare si celelate elemente ale transmisiei ,in principal, discurile si placutele de frana nu numai consumul de benzina.
Folosita corespunzator conditiilor de drum , aderenta ,viteza , panta ,etc . mai exact retrogradarea intro treapata care sa corespunda acestora , cumulat cu evitarea socurilor la debreiere , consider ca frana de motor este superioara celei de serviciu.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Oct 02, 2009 9:53 am

Oricat de impotriva franei de motor ar fi cineva, tot o foloseste mai mult sau mai putin. Chiar si reducerea vitezei prin simpla ridicare a piciorului de pe acceleratie tot frana de motor e. Unii o folosesc special pentru a nu consuma placutele de frana, altii o folosesc pentru ca o considera eficienta, iar altii o folosesc fara sa stie. Frana de motor se foloseste pentru a reduce viteza si nu pentru oprire, iar atunci cand reduci nu e bine sa o folosesti prea brutal.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Vin Oct 02, 2009 10:40 am

QUOTE (HarryE @ Oct 2 2009, 09:22 AM) Nici o frina de motor nu streseaza masina la fel de tare ca o accelerare "la blana".
Asta ca pentru a accelera puternic, motorul functioneaza cu mult combustibil in cilindri->CP multi.
La frina de motor, in general pedala de acceleratie e foarte putin apasata (se ridica piciorul de pe acceleratie) deci implicit cai putere putini.
Frina de motor consuma benzina. Energia necesara frinarii este preluata din motor, prin ardere de combustibil.
E mult mai economica frina clasica.
D(o)ar iarna se impune folosirea frinei de motor-pentru a evita ruperea aderentei. Si la coborirea pantelor lungi (sau dese)-pentru a evita supraincalzirea sistemului de frinare.

Transmisia e solicitata mai mult (ca timp) in cazul folosirii dese a frinei de motor. Deci, statistic, exista sanse ca aceasta sa se defecteze mai repede.
Dar de distrus, cred ca doar accelerarile o pot distruge.

La camioane se pune altfel problema...

no shit.
asta cu consumul de benzina suplimentar este demna de Cartea Recordurilor. Te-ai gandit mult?

Orice turatie superioara fara apasarea pedalei de acceleratie taie/scade alimentarea.

Am folosit frana de motor intotdeauna, chiar si din a V-a intr-a doua. Care e problema? Nu se distruge absolut nimic.

Am folosit si retrogradarea pentru a beneficia de un demaraj mai puternic, iarasi nu s-a intamplat nimic.


Uneori, cand citesc chestii de genul asta, nu ma umfla rasul ci ma bufneste plansul.

Exemplu teoretic: Sunt pe DN1 dupa Comarnic sau DN1A. Am chef sa ajung repede in brasov pentru ca nu sunt la plimbare. Merg cam cu 80-90. Ar trebui sa pun o frana brusca in curbele naspa ca sa zbor de pe asfalt conform sfaturilor voastre.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Vin Oct 02, 2009 10:46 am

Doar ale unora,sa nu generalizam , te rog !

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori