Se Poate Distruge Transmisia Masinii La Frana De Motor ?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Vin Oct 02, 2009 12:47 pm

@moro: no offence dar la partea despre cureau de distributie nu ai dreptate deloc...cureaua de distributie nu se rupe niciodata din cauza accelerarii bruste, franei de motor etc etc..se rupe doar din cauza ca se blocheaza unele role..si atunci se freaca de ele
la masina mea (120k km) s-a mers cu frana de motor si n-a cazut nimic inca..la masina de servici(70k km) aceeasi situatie

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Vin Oct 02, 2009 1:14 pm

Se mai rupe si asta destul de des , dar mai ales sare de la punct , cand se incearca pornirea vehiculului prin tractare .

Avatar utilizator
HarryE
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 05, 2008 3:15 pm

Mesaj de HarryE » Vin Oct 02, 2009 1:32 pm

QUOTE (Apple @ Oct 2 2009, 10:40 AM) no shit.
asta cu consumul de benzina suplimentar este demna de Cartea Recordurilor. Te-ai gandit mult?

Orice turatie superioara fara apasarea pedalei de acceleratie taie/scade alimentarea.
Yes, shit. E chestie de fizica.
Energia cinetica a masinii cu masa m ce se deplaseaza cu viteza constanta v este E=(m*v^2)/2 Ca sa o opresti trebuie transferata aceasta energie. Prin intermediul motorului sau a frinelor.
Pe romaneste: (motorul se "opinteste" la fel de tare in transmisie cind frineaza ca atunci cind accelereaza, doar ca fortele actioneaza in sens invers). Opinteala "cailor" din motor se transforma in consum. E atit de simplu.

Practic, diferenta de consum nu e mare, dar exista. Cu cit masa masinii e mai mare si diferenta de consum creste.

Pentru Cartea Recordurilor: Cica savantii britanici au descoperit motorul care iti umple rezervorul cu benzina cind mergi la vale, cu frina de motor... ;-) Poate ar trebui propusa la MythBusters...

QUOTE Am folosit frana de motor intotdeauna, chiar si din a V-a intr-a doua. Care e problema? Nu se distruge absolut nimic.
Am folosit si retrogradarea pentru a beneficia de un demaraj mai puternic, iarasi nu s-a intamplat nimic.
Uneori, cand citesc chestii de genul asta, nu ma umfla rasul ci ma bufneste plansul.

Exemplu teoretic: Sunt pe DN1 dupa Comarnic sau DN1A. Am chef sa ajung repede in brasov pentru ca nu sunt la plimbare. Merg cam cu 80-90. Ar trebui sa pun o frana brusca in curbele naspa ca sa zbor de pe asfalt conform sfaturilor voastre.

Ale cui sfaturi?

Frina de motor fara retrogradare e doar o simpla incetinire.
Ideea mea era ca nu poti DISTRUGE transmisia cu frine de motor, ci doar cu accelerari. Dar o poti uza mai repede.

Evident ca frina de motor are rolul ei si ca trebuie combinata cu frina de serviciu.

P.S. Cercetatorii nu erau britanici ci romani, rezervorul se umplea cu accize, nu cu benzina. Si nu erau cercetatori, ci guvernanti.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Vin Oct 02, 2009 1:46 pm

no shit.
Ai studiat vreun grafic de ECU sa vezi ce si cum se intampla la cresteri bruste de turatie si viteze in scadere?
ah, am uitat, la frana de motor, acceleratia e foarte putin apasata si ai cai putere mai putini...

Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Vin Oct 02, 2009 1:52 pm

QUOTE (Apple @ Oct 2 2009, 10:40 AM) Am folosit frana de motor intotdeauna, chiar si din a V-a intr-a doua. Care e problema? Nu se distruge absolut nimic.

Din 5 in 2 folosesti tu frana de motor? Cred ca nu stii ce vorbesti. Daca pui frana pt ca e aglomerat si ajungi in 2 din 5 aia nu e frana de motor ci e doar ceva logic. Sa zicem ca ai macar 300 de ture in 5 si tu bagi 2 si iei piciorul de pe ambreiaj fara sa actionezi pedala de frana aia se poate numi frana de motor doar ca acest mod de folosire a franei de motor e o tampenie inutila si in plus s-ar putea sa distrugi totusi cate ceva. Iar daca vrei demaraj si esti in 5 baga macar 3 nu 2, 2 nu te ajuta la nimic.

Foarte corect ce zice Andrei si Jeff. Daca ai computer de bord te poti convinge.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Oct 02, 2009 1:59 pm

Conform DEX transmisie = ansamblu de organe de maşină, mecanisme, dispozitive cu ajutorul cărora se transmite mişcarea de la un organ la altul.

A nu se confunda cureaua de transmisie (care invarte alternatorul) cu cea de distributie. Cand spui transnisia unei masini te referi la una din componentele ambreiaj -> cutie de viteze.
Cand reduci viteza folosind frana de motor inertia masinii apasa cu o forta in directia asta: roti fata -> planetare -> cutie de viteze -> ambreiaj -> arbore cotit si pistoane. Rezistenta opusa de pistoane in cilindrii fac ca masina sa incetineasca.
Problema se pune daca aceasta franare de motor afecteaza transmisia. Eu zic ca durata de viata a componentelor din transmisie este direct proportionala cu stilul de condus. Poti sa nu folosesti deloc frana de motor dar sa pleci de pe loc ca la cursele de 400m, ca tranmisia tot va avea de suferit.

Daca obisnuiesti sa reduci dintr-a 5-a intr-a doua nu va avea de suferit doar transmisia ci si motorul ca el opune rezistenta. Totusi, eu cred, Apple ca glumesti cand zici ca reduci dintr-a cincea intr-a doua. Sa zicem ca ai 100km/h si bagi a doua iar in a doua la 70km/h ai 6000 de ture. Cat vei avea cand ai 100 si tu esti fortat intr-a doua. Nu am calculat exact, dar cred ca duce spre 8000. Gandeste-te ca aici limitarea electronica a turatiei nu mai are efect. Daca motorul nu a zis nimic pana acum, mai astepta

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Vin Oct 02, 2009 2:00 pm

QUOTE (LAV77 @ Oct 2 2009, 01:52 PM) Am folosit frana de motor intotdeauna, chiar si din a V-a intr-a doua. Care e problema? Nu se distruge absolut nimic.



Din 5 in 2 folosesti tu frana de motor? Cred ca nu stii ce vorbesti. Daca pui frana pt ca e aglomerat si ajungi in 2 din 5 aia nu e frana de motor ci e doar ceva logic. Sa zicem ca ai macar 300 de ture in 5 si tu bagi 2 si iei piciorul de pe ambreiaj fara sa actionezi pedala de frana aia se poate numi frana de motor doar ca acest mod de folosire a franei de motor e o tampenie inutila si in plus s-ar putea sa distrugi totusi cate ceva. Iar daca vrei demaraj si esti in 5 baga macar 3 nu 2, 2 nu te ajuta la nimic.

pentru a treia oara, imi permit sa exclam: NO SHIT?

daca am 3000 de ture intr-a cincea si in fata s-a facut rosu la 50 de metri distanta, cred ca inghet pe asfalt daca pun o frana. nu?

imi pare rau, la cultivat castraveti ma pricep... la masini sunt paralel

mai explicati-mi, poate inteleg si eu....

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Vin Oct 02, 2009 2:23 pm

QUOTE (Adriancar @ Oct 2 2009, 01:14 PM) Se mai rupe si asta destul de des , dar mai ales sare de la punct , cand se incearca pornirea vehiculului prin tractare .


exact..atunci cand o rola e blocata si una se misca din cauza tractarii

Avatar utilizator
LAV77
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 01, 2007 6:51 pm

Mesaj de LAV77 » Vin Oct 02, 2009 2:35 pm

S-a deviat discutia aiurea.
Referitor la scopul discutiei "Se poate rupe transmisia masinii din cauza abuzului asupra franei de motor ?"...daca abuz inseaman de exemplu din 5 in 2 cand in 5 ai macar 300 de ture eu sunt de parere ca, daca nu rupi nimic la transmisie s-ar putea sa rupi ceva prin motor. Daca abuz inseaman ca o folosesti zilnic, dar normal adica 5-4-3-2, indiferent ca ai in cap sa scazi consumul sau sa economisesti la placutele de frana nu cred ca se uzeaza nimic.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Vin Oct 02, 2009 2:36 pm

scopul discutiei este distrugerea sau nu a transmisiei masinii.
Da' totusi, nu-i intrebarea de 1 miliard.
Plecam toti acasa?

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori