Se Poate Distruge Transmisia Masinii La Frana De Motor ?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Vin Iun 25, 2010 5:25 pm

Multumesc de explicatie. Am incercat si dubla debreiere si heel&toe si am constatat ca nu am destula inde-piciorare.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Vin Iun 25, 2010 5:30 pm

Cu dubla debreiere te inveti mai usor. Faci cateva repetari mai cu incetinitorul. Daca incerci, chiar te rog sa imi spui si mie daca ti se pare ca ai plecare mai buna fata de retrogradat normal... Succes. Oricum, pedalierul Lancerului se preteaza la joaca, chiar si la heel&toe

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Dum Iun 27, 2010 7:24 pm

Din experienta proprie cu Pajero:

Folosesc foarte des frana de motor, mai ales la teren (nu rupe aderenta si fac econimie de discuri de frana, da, discuri, nu placute!!!), dar si pe asfalt (in ultima perioada cred ca s-a infundat pompa de vacuum) si cand franez normal (adica apas pedala de serviciu) incetineste nitel, apoi dintr-o data aproape ingheata rotile. E o problemuta mica datorata "drumurilor" si scufundarilor facute de-a lungul timpului. Niciodata (NICIODATA), nu mi-a cedat ceva la sistemul de transmisie (adica de la ambreiaj, trecand prin CV, apoi CT, cardane, diferentiale fata/spate, planetare, mrl-uri. Am franat inclusiv pe asfalt din a 4-a in a 2-a (cand am schimbat a 2-a aveam 4800 rpm) tot cu frana de motor si din nou, nu a picat nimic. Asta in conditiile in care masina mea are aproape intotdeauna de la 2 tone in sus, ea fiind proiectata pt 1.6 t. Banui ca si acest mic detaliu conteaza. Sa nu mai spunem de dimensiunea cauciucurilor (276/75/15), fie ca-s opinci sau de teren agresive. Multi din cei care ma stiu, sunt mirati cum de inca imi mai porneste masina, avand in vedere cat si cum si pe unde o bag. Acest mic diesel 2.4 Td, in teren in situatii "triste" sta si cate 5-6-7 minute in 4000 rpm, fie ca este in accelerare sau frana de motor.....

Trecand la capitolul 2 :
Tot din experienta proprie cu DAC-ul personal:

Incarcat + remorca in spate pe drum de munte, retrogradez din 4 in 3 (prin reductor (low)), iar in secunda urmatoare m-i se rupe un tachet de la pistonul 6, de la evacuare. Oups... asta sa fi fost de la frana de motor ? Of course ca da, ca de altfel pica cand era in 2.200 rpm, in sarcina.

------"------- cu un Fiat Ducato 2.8 Jtd (2002 parca):

Incarcat, pe asfalt, din vit a 5-a, retrogradez in a 4-a (unde aveam cam 2400 rpm), apoi moare motorul. Trag pe dreapta, iau la puricat totul si recurg la trasul la sufa pana acasa la mecanicos, unde aflu cu stupoare ca a sarit distributia de la punct, insa numai la pompa de injectie. Deci motorul ok, numai ca nu mai pisa cand trebuia motorina in capul piston. Tras inapoi la 0, dat la cheie si mergea ca nou.

Asadar, in functie de ce masina aveti, frana de motor poate afecta sau nu, nu numai transmisiei, ci si motorului...

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Dum Iun 27, 2010 8:49 pm

DAC-ul ala este un "animal" pe care mi-ar place mult sa-l calaresc..... Fiat-ul probabil ca avea ceva probleme cu cureaua de distributie ca altfel nu avea motiv sa se comporte asa. Pentru Pajero, toata stima .

Avatar utilizator
habeeb
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 02, 2010 3:29 pm

Mesaj de habeeb » Mie Noi 17, 2010 11:19 am

Salutare!am un peugeot boxer care are 810.000 km, am folosit frana de motor ori de cate ori am avut ocazia, fara sa fi vazut diferente de consum plus sau minus, nici alte urmari negative.Eu o folosesc din obisnuinta, de cand am cumparat masina, noua fiind.Ma ajuta mai ales la franarile lejere sau pt reducerea vitezei fara bruscarea masinii.O folosesc de cele mai multe ori impreuna cu frana de serviciu, sporind eficacitatea acesteia.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori