Folosirea franei de motor scade/creste consumul?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Oct 13, 2009 1:52 pm

QUOTE (Jeff @ Oct 13 2009, 12:47 AM) Cred ca ma lupt cu morile de vant
Ok, fie cum zici tu - dar daca tot ai studiat problema, nu putea sa-ti scape consumul instant afisat la relanti versus cel afisat in frana de motor. Sau bordul minte?

Da, bordul minte. Consumul instant e o chestie pur informativa. Daca scoti din viteze la 100 kmh si stai la relanti,nu iti va arata 0 l/100 km ? Asta inseamna ca daca stai pe loc, cu motorul pornit, timp de o zi, la relanti, el nu-ti va consuma nimic?
Legat de consumul afisat pe bord, asta vara, pe centura bucurestiului, intr-o zi de kko cu trafic si nervi, pe bordul de pe un scania incarcat cu 22 de tone, arata un consum de numai 164 de litri, cand dupa vreo 20 km dupa iesire de pe centura, el consumase real cam 11-12 litri. Ceea ce inseamna ca ca bordul arata mult mai mult de dublu...

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Oct 14, 2009 3:32 pm


Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mie Oct 14, 2009 11:31 pm

In frana de motor, motorul nu merge din inertie. Daca ar merge din inertie, ar insemna sa fie oprit din contact. El tot baga benzina, cat sa-l tina pornit la turatia minima fara sa-l opreasca din functiune, in cazul nostru, la relanti. Altfel, cand calci ambreiajul dupa frana de motor, fara sa calci acceleratia, motorul de ce e inca pornit daca pompa de benzina "nu functioneaza"?

Pompa de benzina/motorina nu funtioneaza decat atunci cand motorul nu se invarte deloc. Mai sunt exceptii doar atunci cand nu are combustibil, sau cand contactul este luat si silenoidul din ea nu deschide intrarea de carburant.
Pune contactul la o masina fara sa o pornesti. Da-i drumul la vale in treapta a 2-a si apoi da-i drumul la ambreiaj, fara sa calci acceleratia, pe la o viteza de 20-30 kmh. Cu siguranta va porni, si acesta este un caz de frana de motor !!!

Legat de ce scrie pe afisajul din bord, (parerea mea), la relanti, fiind un consum de kko de vreo 0.5-1 litri LA ORA, la o viteza de 100 kmh, acel consum e infim pentru a mai aparea pe afisaj. Din pacate nu mai am masina care sa arate acel consum instant, asa ca va rog pe voi, sa incercat i sa faceti o frana de motor in treapta 1 pe la vreo 4000 rpm. Chiar sunt curios sa vad ce zice

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Oct 15, 2009 8:49 am

Pai exact 0 zice la cate ture vrei tu. Nu te gandi la motorul vechi de IMS care baga combustibil cat pentru ralanti in timpul franei de motor. Gendeste-te la un motor care are injectia de combustibil controlata de un computer. Cat timp esti in frana de motor motorul este invartit de masina deci alimentarea cu combustibil ar fi degeaba. Singura regula este ca atunci cand turatia mororului scade sub 1200 aprox. se reia alimentarea.
Asta se intampla cand calci ambreiajul. Motorul nefiind alimentat tinde sa se opreasca, moment in care alimentarea se reia si el continua mersul la ralanti.
Daca ai fost atent in filmulet in frana de motor consumul e 0. Cand apasa ambreiajul motorul ajunge la ralanti, deci afiseaza consumul de ralanti care raportat la viteza de deplasare este 0.2. Computerul stie sa afiseze si numere mici, nu aia ar fi problema, si nu are nici un interes sa iti spuna ca are consum 0 daca el ar consuma ceva.

Avatar utilizator
HarryE
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 05, 2008 3:15 pm

Mesaj de HarryE » Joi Oct 15, 2009 12:33 pm

Intrucit e un subiect interesant, am gasit niste articole pe la US Patent Office ce descriau niste sisteme de imbunatatire a frinei de motor prin introducerea de gaze arse in timpul admisiei, pentru marirea cantitatii de "aer" aspirate, iar apoi deschiderea valvei de evacuare la inceputul timpului 3-detenta.
De acolo am tras concluzia ca efectul frinarii este dat de comprimarea aerului in cilindru minim (8 atm la benzina, 16 atm la diesel) si nu de aerul aspirat in timpul admisiei) - (max 1 atm). Oricum, se pare ca nu se introduce combustibil in cilindri in timpul frinei de motor. Deci consum minim, catre 0 la unele tipuri de motoare.
Cititi aici

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Oct 15, 2009 6:05 pm

Daca esti in frana de motor si calci ambreiajul turatia motorului scade(pentru ca nu mai este antrenata din inertia masinii) si se reia alimentarea cu combustibil pe la 1200-1500rpm.De asta nu se opreste motorul.Nu trebuie sa fie oprit din contact pentru a i se taia doar injectia(nu pompa de benzina).Clapeta inchisa si turatie mai mare decat ralanti + 100-200 rpm se traduce pentru ecu ca pedala de acceleratie libera si masina intr-o treapta de viteza.Adica frana de motor,caz in care alimentarea cu combustibil se intrerupe.Restul electronicii functioneaza ok,iar injectia re-porneste pe la 1200rpm.Se si simte momentul in care motorul incepe sa primeasca benzina(sau motorina,dupa caz).

HarryE Ai tras o concluzie gresita.Chestia cu supapa de evacuare deschisa imediat dupa compresie am mai spus-o si eu.E vorba de JakeBrake si o vei gasi la diesele mari,de camioane.Nu la benzina si nu pe masini mici...

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Joi Oct 15, 2009 9:26 pm

Sustin si eu din propria experienta si din testele facute de mine incepand de acum 5 ani pana in prezent cu mai multe masini: masinile cu injectie electronica de benzina sau motorina(nu stiu daca si cele cu injectie mecanica),in frana de motor,peste o turatie de 1200-1600rpm (chiar 1900rpm la colt cz3 1.1 cand este pornit ac-ul...si 1600rpm fara ac),in functie de model,de marca etc....consuma 0%.
Asta este cel mai mare avantaj al injectiei fata de carburator...consumul mai scazut de combustibil.Acum aproape toate masinile au injectie...dar cand se facea trecere de la carburator la injectie prin anii 1980 1990 sau poate mai inainte...si apareau anumite modele cu acelasi motor ca precedentul model dar cu injectie,acestea aveau consumuri mai mici.
Pur si simplu,in frana de motor,acesta se "alimenteaza" numai si numai cu aer....pe esapament iese numai aer....in motor nu se mai face nici o ardere....pistoanele trag aer,compreseaza aer si evacueaza aer. Probabil ca la masinile mai noi nici scanteia nu mai este data de catre bujii.

Avatar utilizator
sobolanu'
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 07, 2007 4:51 pm

Mesaj de sobolanu' » Vin Oct 16, 2009 11:35 am

Cred ca ati uitat ca topicul este despre cresterea sau descresterea consumului in timpul franei de motor. Din ce vad va incontrati fiind, de fapt, toti de acord ca se inregistreaza o scadere ( mai mare , mai mica sau aproape de 0).

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Sâm Oct 17, 2009 1:32 am

Un mesaj primit de la dealerul Mitsubishi intitulat "consumul de combustibil" spune cam asa:

Folositi frana de motor. Masinile care au motoare cu injectie au consum 0 in frana de motor. Astfel, cand folositi frana de motor, se poate spune ca rulati cu masina dumneavoastra pe gratis. Daca turatiile la care se aplica procedeul nu sunt prea ridicate, motorul nu are de suferit pe termen lung. De asemenea, folositi inteligent spatiile din fata si incercati sa anticipati traficul, astfel incat sa franati cat mai rar posibil, accelerarile ulterioare fiecarei apasari a pdealei de frana ridicand si ele consumul.

Daca el minte, si eu va mint

Citind cele scrie mai sus pe acest topic, un pic de teama am inceput sa conduc folosind mult mai rar frana de motor, doar atunci cand situatia o permite ridic piciorul de pe acceleratie, lasand motorul sa franeze pana ajunge la ~1000rpm, dupa care scot din viteza si actionez pedala de frana. rezultatul este o crestere a consumul pe CB cu o medie de 1 litru/100km. Nu m'ar deranja sa platesc mai mult cu 4 lei pentru fiecare suta de km daca precedenta utilizare a franei de motor ar dauna motorului.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Sâm Oct 17, 2009 1:35 am

QUOTE (numai_silviu @ Oct 17 2009, 01:32 AM) Daca turatiile la care se aplica procedeul nu sunt prea ridicate, motorul nu are de suferit pe termen lung.
Cred ca ti-a scapat partea asta.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori