Folosirea franei de motor scade/creste consumul?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Mie Iun 09, 2010 10:55 am

Eu cred asta, dar nu tin neaparat sa cercetez motorul in frana de motor consuma 0 si se invarte din cauza ca e antrenat de roti

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mie Iun 09, 2010 11:12 am

Daca iau contactul nu inseamna ca am taiat injectia ?
Vehiculul se va opri datorita ftecarilor din transmisie .
Nu cred ca acest exemplu este concludent ...Ba dimpotriva ...

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Mie Iun 09, 2010 11:46 am

Cand accelerezi, motorul invarte rotile. Cand nu accelerezi dar esti in viteza (frana de motor), rotile invart motorul, consum = 0. Daca se scoate din viteza, motorul nu e invartit de roti, ergo consumi benzina.
Deci da, raspunsul e folosirea franei de motor scade consumul mediu.

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Mie Iun 09, 2010 1:01 pm

Adriancar ce tot zici acolo? E un exemplu foarte concludent, nu se intampla NIMIC neobisnuit cand te afli in frana de motor si iei contactul. ECU nu mai functioneaza, injectoarele nu mai injecteaza, pompa nu mai pompeaza si totusi rata de decelerare nu e afectata fata de situatia in care se ruleaza in frana de motor cu contactul pus, 'ntelegi?

metal_militia, cauta un drum drept/parcare libere si incearca, ai sa vezi ca e ok.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mie Iun 09, 2010 5:51 pm

Nu !!!
Va conjur sa cititi cu atentie si sa nu mai faceti confuzii .

Avatar utilizator
awbdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 24, 2008 8:46 pm

Mesaj de awbdan » Joi Iun 10, 2010 12:06 am

ce tot zice ti bre aici??? cum sa i zici cuiva sa ia contactul in mers ??? doamne fereste se gaseste vreunul mai breaz si scoate cheia si l aveti pe constiinta- i se va bloca volanul si plopul e al lui...
cine zice ca nu scade consumul mediu prin folosirea franei de motor ii reconand cu sinceritate sa faca din nou scoala de soferi dar nu cu acelasi instructor.
a fost primul lucru care l am invatat cand mi s a explicat ce i cu pedalele alea trei de la picioare. aia din mijloc se foloseste doar ca sa opresti masina si atat sau in cazurile urgente ( aici trebuie explicata si franarea de urgenta unde 90% apasa concomitent frana si ambreiajul-asta chiar e una din marile prostii facute de un conducator auto) , un sofer adevarat foloseste in oras si afara frana de motor retrogradand vitezele in functie de conditiile de trafic.
cine e gica contra i pot demonstra la prima intanlire cum sta treaba asta.
va spun doar atat ...coltul meu are 75000 km si la revizie placutele au fost gasite de service la jumatate de uzura, si s placutele originale , acum sa va pun o intrebare celor care nu folositi frana de motor , la cate mii de km schimbati voi placutele de frana ?? banuiesc ca nu la 100 000, nu i asa ??? de ce oare ?? pentru ca folositi 99% frana de picior si doar 1% frana de motor...eu ma pot mandri ca masina mea de 1.3 are consum maxim de 6.2 in oras la voi cat are in oras??

Avatar utilizator
fastcarjunkie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm

Mesaj de fastcarjunkie » Joi Iun 10, 2010 2:58 am

Am zis clar ca nu trebuie scoasa cheia din contact, doar pusa in pozitia accesorii in mers, pentru a-si putea demonstra singuri cum sta treaba cu consumul.

awbdan apropo "ziceti".

adriancar sunt curios cum poti argumenta ca nu e cum zic eu.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Iun 10, 2010 8:29 am

chiar asa...nu a zis nimeni de scos cheia din contact. si fie vorba intre noi, la cine trebuie mentionat asa ceva, nu ar trebui sa faca parte din discutia asta.
sunt de acord cu ce zic awbdan si fastcarjunkie, folosesc frana de motor (cateodata chiar mai violent, cu linii rosii la turometru), nu s-a stricat nici o transmisie, merg sportiv si foarte sportiv cu masina (cine ma cunoaste stie) si am si eu consumul la 1.5 bensina - 8 in oras (ca afara consum 12 )
chestia cu 0 consum la mers si spcos din viteza, eu il explic asa: comulterul vede ca masina are viteza, dar nu este in sarcina si considera frana de motor - pentru ca noi avem setat consum / distanta, nu consum / unitate de timp si nestiind ce sa afiseze, zoce ca e frana de motor.
eu cu scangauge pot sa selectez si consum in litrii/ora si nu afiseaza 0 in cazul asta.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Joi Iun 10, 2010 8:36 am

A raspuns @awbdan pentru mine.

Avatar utilizator
koral
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 02, 2009 3:32 am

Mesaj de koral » Dum Iun 13, 2010 10:40 pm

pot sa pun si eu o intrebare pe un caz aparte?
precizez de la inceput ca nu sunt un cunoscator, deci daca gresesc undeva, va rog sa ma corectati.
se da problema asa:

1. merg cu masina constant 90 km/h, in treapta a 5-a, pe drum drept, cu acceleratia apasata usor, doar cat sa mentin viteza constanta. am consum "x".
la momentul "t" decid sa ridic piciorul de pe acceleratie si las masina sa mearga in frana de motor pana la oprire completa ("t1"). am parcurs "a" metri in timpul "t1-t".

compar situatia de mai sus cu:
2. mergand la fel cu masina constant 90 km/h..etc, etc....... am consum "x".
la momentul "t" decid sa o scot din viteza (o las in relanti, la punctul mort) si merg asa pana se opreste masina ("t2"). am parcurs "b" metri in timpul "t2-t".


intrebare:
am inteles din threadul prezent ca in cazul 1, fiind in frana de motor, voi parcurge "a" metri cu consum zero (totusi nu chiar zero, inteleg ca la turatii sub ~1200 reincepe injectia; hai sa presupunem de dragul teoriei ca nu va reincepe, sau daca tinem cont de ea atunci tinem cont si de faptul ca motorul se va opri inecat repede odata ce ajunge la turatii mici si el inca se afla in a 5-a, si poate mai trebuie tinut cont si de altele, dar nu le stiu eu).
in cazul 2 motorul ajunge repede la turatia de relanti, si va merge asa cu un consum oarecare "y" mai mare decat zero, pana la oprire completa.

este "a" mai mare sau mai mic decat "b"?
daca "a" este mai mic decat "b" (cel mai probabil...), atunci - din punctul de vedere strict al consumului raportat la distanta - se renteaza in astfel de conditii frana de motor cu care parcurg o distanta mai mica (consum zero), fata de relanti (cu care voi parcurge o distanta mai mare, dar cu ceva consum)?
banuiesc ca raspunsul va fi: da, se renteaza. asa e?
p.s. n-am verificat practic, e doar un exercitiu de imaginatie.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori