Tipuri de franare si eficienta lor

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Oct 13, 2009 2:25 pm

Eu zic ca nu prea.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Oct 13, 2009 2:31 pm

Pai da-mi un exemplu ...Ca eu nu prea vad.Tot ce am spus este perfect relatat si acolo...

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Oct 13, 2009 2:39 pm

"Am spus ca in aceeasi unitate de timp un motor in turatie mai mare va tinde sa absoarba un volum de aer mai mare decat acelasi motor in turatie mai mica...Ceea ce este cu totul si cu totul altceva."Ori , noi aici vorbim de vaccum
"Admisia nu este perfect etans inchisa.Din cauza asta cu cat creste viteza de miscare a pistonului in timpul admisiei vacuumul creeat va fi mai mare."
Pai vorbim de vacum sau de aer ?

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Oct 13, 2009 2:44 pm

Scuza-ma dar...Pai cum se creeaza diferente de presiune????Pistonul incearca sa traga aer si cu cat o face mai rapid admisia fiind obturata cu atat creeaza diferente de presiune mai mari.
Ce am spus este perfect corect.Sa nu-mi spui ca tu prin vacuum intelegi ca este vid acolo....
Spuneai ca pe wiki nu prea se confirma ce am spus.Te-am rugat sa imi spui unde.Inca astept.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Oct 13, 2009 3:04 pm

Pai daca o luam de la definitii ...
Deci vacuum este atunci cand avem o presiune inferioara celei atmosferice.Unde se creeaza diferenta de presiune daca clapeta este inchisa? In capul pistonului ...
Pai pana la urma avem sau nu aer mai mult sau mai putin in capul pistonului?
"Am spus ca in aceeasi unitate de timp un motor in turatie mai mare va tinde sa absoarba un volum de aer mai mare decat acelasi motor in turatie mai mica...Ceea ce este cu totul si cu totul altceva."
"Admisia nu este perfect etans inchisa.Din cauza asta cu cat creste viteza de miscare a pistonului in timpul admisiei vacuumul creeat va fi mai mare."
Deci , ce este vacuumul conform ultimei afirmatii ?
Sau a dex-ului ?

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Oct 13, 2009 4:25 pm

Ai aer mult mai putin...Se creeaza o presiune mult inferioara presiunii atmosferice.In aceeasi unitate de timp (sa zicem 1 minut) prin un motor cu turatie mai mare va trece un volum de aer mai mare decat prin acelasi motor in aceeasi unitate de timp dar la o turatie mai mica.Restrictionand admisia aerului cred ca este clar de ce la o turatie mai mare vei avea o presiune mai mica(sau o diferenta mai mare fata de presiunea atmosferica) decat la o turatie mai mica.Impotriva vacuumului creeat trebuie sa lupte pistonul in deplasarea lui de la PMS la PMI.Tot nu mi-ai indicat unde ma contrazice wiki...Astept cu interes.Daca tii cu orice pret sa ai dreptate nu trebuie decat sa spui.Eu tot ce doresc este ca acest topic sa contina informatii cat mai corecte si accesibile tuturor userilor.Nu am nimic altceva de demonstrat.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mar Oct 13, 2009 5:26 pm

PaulIT,

Din ce imi mai aduc eu aminte din calcule de rezistenta, la turatie maxima la un motor cam de 2 litri diesel si 150 CP imi ieseau niste forte de inertie undeva la aproape 9000 daN. E mult e putin?
Evident ca exista si energia consumata pentru invingerea depresiunii, dar este foarte importanta si energia consumata pentru accelerarea fortata a motorului.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mie Oct 14, 2009 9:38 am

@PaulT
Este simplist sa discutam doar despre un singur timp cand,repet dupa pmi urmeaza comprimarea ,mai exact dupa ce este necesara o forta mai mare pentru la admisie creendu-se o po<patm ,urmeaza un timp in care un gaz aflat la po este comprimat deci este necesara o forta mai mica.
Ar trebui sa facem si precizarea ca ,in diagrama teoretică se consideră admisia şi evacuarea ca fiind procese izobare, comprimarea şi destinderea adiabate şi arderea izocoră.De fapt nu cred ca este nici cazul nici momentul sa discutam aici despre diagrame de pompaj ,cilcluri ale motoarelor sau coeficienti de umplere.
Discutia initiala a fost aceea ca,dupa parerea mea influenta treptei de viteza este mult mai mare decat cea a turatiei.

Daca ati avea curiozitate sa urmariti post-urile mele ati observa ca nu vreau sa demonstrez nimic din ceeea ce sugerati.Dimpotriva transmiterea acestor informatii imi ocupa destul timp dar o fac pentru a ajuta ,absolut dezinteresat ,colegii de forum care au intr-adevar nevoie de informatii corecte.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mie Oct 14, 2009 3:33 pm

Discutiile referitoare la consum s-au mutat aici

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mie Oct 14, 2009 8:31 pm

Adrian ,asta spuneam si eu,dupa pmi urmeaza comprimarea,dar toata forta depusa pentru a comprima ce este in cilindru se elibereaza dupa compresie,in deplasarea de la pms la pmi.Efectul total este nul pentru forta de comprimare.Din pacate nu poti folosi in frana de motor direct treapta 2 sa zicem,daca ai 140km/h.Trebuie sa cobori din treapta in treapta(sau trepte daca te mai ajuti si de frana de serviciu..) in asa fel incat sa nu depasesti(cu mult) turatia maxima a motorului.Forta de franare aplicata de motor este aceeasi.Efectul la roata difera datorita rapoartelor din cutie.La fel cum motorul genereaza acelasi cuplu max si p max,dar efectul in trepte diferite este altul.Important in ambele cazuri este ce ajunge la roata.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori