Tokyo Motor Show 2007

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
Leutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 10, 2007 5:49 am

Mesaj de Leutz » Dum Noi 04, 2007 12:58 pm

Ieri am fost la Motor Show.
Cateva impresii generale, apoi trec la Mitsubishi. O sa le pun in postari diferite, ca sa nu ma lungesc intr-una singura.
Sper sa va aduc informatii noi si utile.

Prezenta a fost simtitor mai subtire decat acum doi ani, lucru la care ma cam asteptam, da' nu chiar asa.
La motociclete: japonezii, Harley - f bine reprezentat, Ducati - f subtire, Triumph - f subtire si un no name chinezesc (sau taiwanez, nici nu stiu ce dracu era). Punct. Mare dezamagire la motociclete.
La utilitare (camioane, furgoane, microbuze, autocare ...etc): doar japonezii.
La masini: japonezii au plusat cat au putut. In rest standuri relativ mici, modele de serie, putine noutati, concepte ... aproape inexistente. Greu de povestit la fiecare in parte, dar pot sa spun cine n-a fost deloc fata de acum doi ani: Fiat, Lancia, Seat, SAAB, Skoda, Opel, absolut nici unul dintre constructorii mici de masini sport si de lux. DC a avut multe, majoritatea mercedes (care se vand bine in jp). GM - dezamagire, doar cateva dintre marci, nici 10 masini in total.
La parts, tunning, audio, video, entertainment: Delicios . Singura parte care a crescut un pic fata de editia trecuta.

Lucrurile de mai sus nu-s chiar neobisnuite. Zic asta pentru ca salonul de la Tokyo e unul ca si Siab-ul nostru (mai mare evident ). Ei l-ar vrea ceva fabulos, state-of-the-art, da' in ciuda eforturilor ramane doar unul orientat pe vanzari. N-o sa aibe niciodata importanta celor de la Geneva, Frankfurt, Detroit ... Prin urmare, constructorii nejaponezi vin si-si expun doar un nr limitat de modele de serie, cu scopul declarat de a mai ciupi ceva clienti pe piata japoneza. Si cum piata japoneza (nivelul de trai si puterea de cumparare in general) e in scadere si va ramane asa mult timp de-acum incolo, cred ca de-aia nici nu s-au mai inghesuit prea multi sa expuna.

2. Foarte multe modele hibrid: benzina-electric, diesel-electric, hidrogen-electric si fel de fel de combinatii, plus cele full-electric.
Mi-au placut in mod deosebit modelele hibride (de serie) de la volvo si de la mercedes. Orium, toti expozantii au avut asa ceva.
(Sper ca nu sunteti printre cei care cred in publicitatea si legendele de genul ... japonezii, cei mai mari, cei mai tari ... care-au inventat, implementat si popularizat automobilul electric/hibrid)

3. Aglomeratie mare de tot. Am injurat :evil: :evil: :evil: de mi-a iesit sufletu' pan-am reusit sa fac si eu cateva poze si filmulete.

Avatar utilizator
Leutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 10, 2007 5:49 am

Mesaj de Leutz » Dum Noi 04, 2007 1:38 pm

Standul Mitsubishi mi-a placut. Nu sunt un mare fan Mitsubishi, am zabovit acolo mai mult ca la altii doar ca sa pot da niste date mai complete , insa pot sa zic ca a fost unul dintre cele mai interesante standuri (cu un show fabulos).

Au prezentat:
modelele existente (evident, cu dotari deosebite):
- Pajero, Outlander
- Delica, 2 tipuri
- Galant Fortis (Lancer-ul cel nou)
- EVO X
- Colt Ralliart Version R
- Clasa usoara: 'i'-ul si noul eK varianta sport RS
- 'i' MIEV - varianta hibrid a lui 'i' (Cu incarcare si de la priza. Va intra in serie in viitorul foarte apropiat)

3 concepte:
- i Miev Sport - full electric, 4WD-SAWC (Super All Wheel Control). Motoarele dispuse IN rotile din fata, transmisie pe toate rotile.
- Concept cX - motor diesel 1.8l (model: 4N13)
- Concept ZT - motor diesel 2.2l si SAWC (model: 4N14) 140kW
Motoarele diesel erau si ele expuse. Pe cel de 2.2 l-am pozat. Is facute din aluminiu si ei zic ca sunt super-low emissions. Cica "clean diesel engine".
Am luat si o cartulie despre motoare, dar ma cam depasesc termenii pt. moment. Pot sa va dau date daca vreti, dar o sa-mi ia ceva pana sa traduc (din jp).
E totusi interesant ca motoarele nu-s prototip. Poate or apare in viitor pe modelele de serie.

Avatar utilizator
Leutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 10, 2007 5:49 am

Mesaj de Leutz » Dum Noi 04, 2007 2:53 pm

Iata si pozele:

http://www.flickr.com/photos/leugeorge/ ... 902044383/

Am studiat in amanunt Lancer-ul, Colt-ul si Evo X. M-am si bagat in ele

Colt-ul:
- mi-a placut schimbatorul de viteze, m-am jucat cu el "pe uscat" ... si se misca super misto.
- finisarile slabute. Ornamentele alea rosii de pe bord is din cel mai jenant plastic pe care l-am vazut si nu erau fixate/lipite bine. Se miscau la atingere.

Lancer-ul:
- finisari surpinzator de slabe pt clasa lui (in europa, dar obisnuit pt piata japoneza. Explicatii mai jos, Sper sa nu-mi dati in cap pt afirmatia asta)
- plasticul de pe usi (deci plastic, in totalitate, inclusiv sita boxelor) foarte prost si urat, de genul celui "turcesc" de pe la noi. La inchiderea-deschiderea usii se misca tot capitonajul usii odata cu manerul de care tragi, intr-un mod foarte suparator.
- "stofa" scaunelor ... sintetica si neplacuta la atingere (genul de la care te ustura pielea cand transpiri pe el).
- in portbagaj mocheta este efectiv "asezata" peste tabla si nici vorba sa arate ca un capitonaj integrat in structura masinii. Deja era pliata si indoita pe la colturi la masinile expuse.
- ornamentul orizontal - o fasie pe capitonajul usilor si pe bord ... din plastic de aceeasi culoare (nu se vede in poze). Se bataia si zornaia la simpla atingere, ca si la Colt. Imbinare defectuoasa. Probabil in mers face zgomot.

EVO 10:
- inauntru senzatia e deosebita. Ma-ntreb cum te simti cand te si misti cu el.
- scaune recaro din piele/piele intoarsa. Suport lateral excelent la fund, picioare, umeri, cap ... Cand m-am asezat in scaun efectiv m-am mulat in el si oricat m-am opintit si balabanit cu toata puterea, acolo am ramas.
- din pacate au pastrat exact acelasi capitonaj de plastic pe usi. Cu aceeasi flambare suparatoare la manipulare.
- si ornamentul orizontal la fel de prost prins.

P.S.
Ca sa nu-mi dati in cap. Nu sunt pretentios, cred c-am fost obiectiv.
Si sunt sigur ca finisajele astea sunt pentru ce se vinde in Jp, pentru ca in Europa nu cumpara nici dracu asa ceva.
Explicatia este ca in Jp masinile sunt foarte ieftine .. jenant de ieftine fata de acasa (Eu)
Reversul medaliei este finisajul. Toate de la Toyota alea scumpe la Daihatsu alea ieftine sufera serios la: insonorizare, calitatea plasticelor, a stofelor etc, dar sunt suficiente in general pt pretentiile lor. M-am urcat in diverse masini p-aici inclusiv in cele de clase mai mari si cam la fel de slabute la capitolul finisari.

(La Colt-ul de serie, de exemplu, interiorul celor pe care le aveti acasa este diferit in proportie de aproape 100% de cele de aici. Bordul arata foarte frumos, de exemplu, dar este prost gandit si ingusteaza simtitor spatiul interior. La volan te simti ca-n cosciug, ca n-ai loc de nimic)

Avatar utilizator
damutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 06, 2007 4:22 pm

Mesaj de damutz » Lun Noi 05, 2007 8:56 pm

Chestia asta cu materialele deosebite in interior mi se pare un moft dus la extrem de europeni,probabil nascocit de italieni si englezi si preluat de toata europa,la fel cum e la americani cu masinile de 3 tone.la asiatici intotdeauna s-a pus accentul pe motor si pe fiabilitatea lui nu pe design interior.mi-ar di placut si mie sa fiu pe acolo sa vizitez si sper sa ajung candva in urmatorii 10 ani.Oricum tin sa-ti multumesc pentru pozele extraordinare impartite cu noi

Avatar utilizator
Johnelu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 04, 2007 3:04 pm

Mesaj de Johnelu » Mar Noi 06, 2007 10:48 am

Nu-ti da nimeni in cap, eventual multumim pentru pozele grozave si pentru relatarea de la fata locului.
Multzam.

Avatar utilizator
QFWFQ
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 03, 2007 3:07 am

Mesaj de QFWFQ » Mie Dec 05, 2007 3:25 am

QUOTE (damutz)Chestia asta cu materialele deosebite in interior mi se pare un moft dus la extrem de europeni
Nu cred ca este chiar asa si cred ca pretentia cumparatorilor joaca si ea un rol in progres. De vreun an de zile am observat ca unele reviste auto americane, mai atente, au inceput sa atraga atentia ca masinile din Europa, adica de pe o piata mai pretentioasa decit cea americana, sunt mai performante si mai bune decit cele care circula prin America. Eu nu vad nici un motiv pentru a nu te simti bine intr-o masina: o insonorizare eficienta, adica nu foarte foarte, ca sa poti auzi totusi motorul - macar in zona soferului - si unele zgomote exterioare utile in condus si - nu in ultimul rind, ca sa poti totusi auzi si o muzica mai rafinata - o cromatica (chiar in cazul negrului) placuta ochiului si un finisaj de buna calitate. Atunci cind cumparam o masina, nu cumparam doar un motor pe roti si conteaza nu doar cum suntem noi vazuti de altii in masina, ci si cum ne simtim noi in ea. Nu in ultimul rind, o realizare proasta a interiorului masinii ne poate crea probleme de sanatate: o usa sau geam cu rosturi ne pot provoca in timp probleme cu dantura ori reumatice; scaune prost concepute ne pot crea probleme de coloana vertebrala; pedaliere nefericite ne pot aduce probleme la articulatiile picioarelor, etc., un interior prost conceput ne poate crea o senzatie de oboseala, iar noi dorim ca, dupa 30 de ani de soferie, sa alergam inca focosi dupa femei si nu sa ne destepeneasca doctorii prin spitale, cu injectii. In plus, trebuie sa te gindesti si la pasagerii tai. Daca tu, ca sofer, nu prea ai ochi pentru interior, fiind cu ochii pe sosea ori pe cadrane, interiorul este important pentru pasagerii tai, carora nu le poti cere sa se holbeze tot timpul pe geam. Un interior de buna calitate le face si lor calatoria mai placuta. De aceea, eu sunt solidar cu europenii si nu mi se pare ca pretentiile sunt exagerate. Este oare nefiresc sa pretinzi ca un ornament sa fie bine si trainic fixat odata ce il platesti? Mie mi se pare ca nu. Cu prietenie.
Fişiere ataşate
pres2.jpg
pres2.jpg (14.26 KiB) Vizualizat de 7516 ori
pres1.jpg
pres1.jpg (11.38 KiB) Vizualizat de 7517 ori

Avatar utilizator
Leutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 10, 2007 5:49 am

Mesaj de Leutz » Mie Dec 05, 2007 5:00 am

Subscriu cu "S" mare la parerea lui QFWFQ.
Traim in sec. XXI si deja motorul dateaza de cand nici bunicii nostri nu se nascusera. Greu in zilele noastre sa mai faci sa apara mult doritele diferente majore de performanta pura ...
Peste mai putin de 10 ani o sa privim deja cu alti ochi era "combustiei" si o sa ne incante (sau nu) alte tipuri de 'mecanica', mai mult sau mai putin performante.
Prin urmare ceea ce face diferenta poate a fost dar nu mai e si in mod sigur nu va fi in mod esential mecanica in sine. Toate au mers, merg si vor merge cam la fel.

Pastrand totusi discutia in limita topicului, atata timp cat tot ce e pe piata ofera aproximativ aceleasi performante dinamice, aerodimanice, de consum, de fiabilitate s.a.m.d. dar cu diferente de pret de 3-4-5-6-7k sau mai mult E-uri, e clar ca (,) calitatea vietii la bord e cea care in final conteaza.

Avatar utilizator
keny
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 14, 2007 11:04 pm
Contact:

Mesaj de keny » Joi Dec 06, 2007 1:11 am

dragute pozele

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori