Mitsubishi Pierde Procesul Cu Pininfarina

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Vin Aug 13, 2010 9:33 am

Relaţiile tensionate dintre Mitsubishi şi Pininfarina, legate de producţia modelului Colt CZC, au fost soluţionate de curtea internaţională de la Paris. Japonezii au fost obligaţi să plătească aproape 20 milioane de euro.

De multe ori colaborările dintre doi constructori auto se pot finaliza şi neplăcut. Este şi cazul japonezilor de la Mitsubishi, care au fost siliţi să plătească aproape 20 de milioane de euro foştilor parteneri de la Pininfarina.
Niponii au ?ncheiat cu ceva timp ?n urmă un contract cu carosierul italian, pentru producţia modelului Colt CZC. Deşi parteneriatul presupunea asamblarea a 60.000 de unităţi ?n intervalul 2006 şi 2008, doar 16.695 de exemplare au fost produse. Mitsubishi a acuzat Pininfarina pentru ?nt?rzierea producţiei şi pentru nerespectarea criteriilor de calitate, cer?nd despăgubiri ?n valoare de 43.4 milioane de euro.
Italienii au răspuns la r?ndul lor cu acuzaţii serioase pentru Mitsubishi, care nu a investit suficient pentru a aduce producţia la cifrele estimate iniţial. Despăgubirile cerute de Pininfarina se ridicau ?nsă la 100 de milioane de euro.

Curtea internaţională de la Paris a acceptat ambele cereri de trimiteri ?n judecată şi a dat ?n final dreptate italienilor, oblig?ndu-i pe cei de la Mitsubishi să plătească aproape 20milioane de euro.
Sursa


Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Vin Aug 13, 2010 10:10 am

Atatia bani pentru o masina atat de urata.

Avatar utilizator
laudia1975
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
Contact:

Mesaj de laudia1975 » Vin Aug 13, 2010 10:44 am

20 de milioane nu-s multi bani! Cu banii astia poti cumpara roboti pentru o line de asamblare ! Dar pentru infrastructura, logistica s.a.m.d ca sa-i dai cheie mai ai nevoie de inca pe atat!

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Vin Aug 13, 2010 10:58 am

Pai de bine ce le merge si la italieni, s-au apucat de facut design la plitele pt aragaz.
LINK

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Sâm Aug 14, 2010 12:20 pm

Foarte multe case de design nu deseneaza doar masini, ci tot felul de produse, de la telefoane mobile, pana la yacht-uri sau interioare de avioane.

Pininfarina inca o duce binisor, mai ales datorita statutului de designer fetish al Calutului Cabrat. E singura casa de design italiana ramasa independenta, dupa ce Bertone a dat faliment, iar Giugiaro a fost ''inghitit'' de VW.

Avatar utilizator
bubu_salcie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 13, 2010 4:27 pm

Mesaj de bubu_salcie » Lun Aug 16, 2010 11:30 am

QUOTE (laudia1975 @ Aug 13 2010, 10:44 AM) 20 de milioane nu-s multi bani! Cu banii astia poti cumpara roboti pentru o line de asamblare ! Dar pentru infrastructura, logistica s.a.m.d ca sa-i dai cheie mai ai nevoie de inca pe atat!
Glumesti nu? In vreme de criza, eu cred ca este o suma destul de mare (si nu vb din punctul de vedere al unui om "de rand")

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Dum Aug 22, 2010 6:34 pm

20 milioane nu sunt de neglijat, intr-adevar, insa e o suma modica pentru o companie de talia Mitsubishi.

Avatar utilizator
laudia1975
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
Contact:

Mesaj de laudia1975 » Lun Aug 23, 2010 9:33 am

Ford a cheltuit intr-o tara ca Romania 16 sau 17 mil de euro numai pe instalatii anexe de filtrare si control a deseurilor pentru a obtine autorizatia de mediu! Iar la noi normele de noxe sunt de 10 ori mai acceptabile decat ce e in nordul Italiei!
Parerea mea personala e ca procesul s-a incheiat amiabil de ambele parti !
Intamplarea face ca am asistat si participat (ca angajat) la punerea in functiune a 3 fabrici evident de alt profil si am vazut ce sume se invart in astfel de proiecte. Mentionez ca ramura de productie in care ma desfasor se afla pe ultimul loc in clasamentul activitatilor de productie din Romania alaturi de minerit.
Insa pentru industria auto, cei 20 mil de euro acopera probabil activitati din faza de proiectare / cercetare . In banii astia Pinfarina deconteaza nu mai mult decat initializarea unei astfel de fabrici.

Avatar utilizator
adrian_c
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 03, 2010 3:05 pm

Mesaj de adrian_c » Vin Aug 27, 2010 12:29 am

De aceea nu imi voi cumpara niciodata o masina italiana !

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori