Drl - Daytime Running Light - Ce Parere Aveti?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Mar Mar 01, 2011 10:22 pm

preiau discutia de pe un alt forum cu ocazia acestei decizii a Comisiei Europene.

""

Pina acum ceva vreme stiam ca daca o masina are DRL (daytime running light) inseamna ca "se aprinde faza scurta cind pornesti motoru' si se stinge la oprirea acestuia, "butonu" de lumini fiind pe pozitia 0"
E drept ca mai vedeam cite un DRL din asta... da' il consideram "chinezarie" ...
Da' am vazut ca si firme imho serioase au in lista de produse asemenea DRL-uri (de ex. astia) iar unele masini (ex. Skoda Yeti) au OEM "lampi" separate pt. DRL. In plus, am mai vazut si poza de mai jos in care se arata ca DRL-ul "bate" aproape complet diferit de "faza scurta":

Posted Image

Deci se pare ca DRL nu este ceea ce credeam eu initial ... ma rog, in CAPITOLUL V, Art.44. din OUG 195/2002 se spune ca "(2) ?n circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi ?n timpul zilei luminile de ?nt?lnire." - deci practic se foloseste faza scurta pe post de DRL ...

Avind in vedere cele de mai sus, urmatoarele aliniate din aceeasi OUG:

CAPITOLUL VII

Art.101. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută ?n clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săv?rşite de persoane fizice:
10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate.


Art.112. ? (1) Certificatul de ?nmatriculare sau de ?nregistrare ori dovada ?nlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră ?n următoarele cazuri:
d) vehiculul circulă cu defecţiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive dec?t cele omologate;

precum si faptul ca habar n-am ce se intelege prin omologat / neomologat in acest act normativ ... rog sa va dati cu parerea despre ce si cum trebuie / nu trebuie sa faci daca vrei sa montezi un DRL pe masina si in acelasi timp sa respecti legea din Ro.

""

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Mar Mar 01, 2011 10:53 pm

pot sa spun ca pe la noi (germania) toate masinile noi produse trebuie sa aiba DRL .. acestea trebuie sa se aprinda odata ce rasucesti cheia in contact si sa se stinga cand aprinzi farurile .. pot ramane si aprinse daca acestea la aprinderea farurilor se reduc in intensitate inlocuind lumina de pozitie .. (becurile de la pozitie nu au voie sa se mai aprinda .. deactivate) ..

avand in vedere ca romania face parte din UE .. ma gandesc ca diferentele nu pot fii mari in ce pr?veste regulile ..

ce priveste omologate/neomologate trebuie sa aibe litera "E" urmata de o/un cifra/numar (cel putin aici)

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Mie Mar 02, 2011 8:14 pm

din cate stiu eu toate masinile produse incepand cu 2011 ar trebui sa aibe drl, care sunt diferite de pozitie si faza scurta, trebuie sa fie amplasate la o anumita distanta fata de extremitatile masinii: stanga/dreapta , sus/jos.
omolgat trebuie sa fie de catre rar.
la lancer am inteles ca la farurile cu xenon se pot anula farurile autoadaptive si se poate monta drl.
o alta varianta ar fi montarea unui bec ( h11 in cazul new lancer) cu led ( 18, 36, 68 leduri ), sau montarea unor proiectoare cu leduri legarea lor la instalatia masinii " pe contact" fara intrerupator, adica cand se porneste masina sa se aprinda si aceste becuri.
aceste solutii sunt improvizatii si nu sunt omologate, deci fiecare merge pe barba sa.

Avatar utilizator
diadi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 1:21 pm

Mesaj de diadi » Vin Mar 04, 2011 8:31 am

Tutorial DRL

Interesant montajul, aproape ca ma interesa, dar ce faci noaptea cand vrei sa nu ai luminile aprinse deloc - poare esti intr-o anumita situatie ...
Cred ca ar fi bine de combinat cu un senzor de lumini - seara sa opreasca alimentarea.

Modul
DRL

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Mar 04, 2011 8:42 am

Le cablezi astfel incat sa se stinga atunci cand tragi frana de mana

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Vin Mar 04, 2011 8:54 pm

si daca vrei sa mergi fara lumini? cu frana de mana trasa nu prea merge

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Vin Mar 04, 2011 10:48 pm

asa arata la mine

1. Ca lumina pozitie
2. ca DRL normal


la legatura pentru +12v poti pune un intrerupator si poti sa le dezactivezi complet ..
Fişiere ataşate
TFL_standlicht.jpg
TFL_standlicht.jpg (189.39 KiB) Vizualizat de 6592 ori
TFL__normal.jpg
TFL__normal.jpg (188.61 KiB) Vizualizat de 6579 ori

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Sâm Mar 05, 2011 12:16 am

stai sa inteleg: la masinile vechi, e obligatoriu in Germania sa montezi DL sau nu? Si aici, in cazul de fata, ma refer la Matza mea...

Avatar utilizator
wartech24
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Noi 21, 2010 12:13 am

Mesaj de wartech24 » Sâm Mar 05, 2011 12:28 pm

Nu .. nu este obligatoriu

doar cele care se produc dupa 2011 trebuie sa aiba


1. la inceput multi au vrut sa-si monteze dar T?V nu le omologa motiv ca ar putea sa "deranjeze" pe ceilalti participanti la trafic .. erau astfel interzise ..

2. apoi au aparut producatori care au prevazut ce se va intampla cu privire la DRL si au investit bani in teste si au primit omologarea pentru produsele lor ... asa a fost posibil ca multi ... nu pentru scopul produsului ci mai mult pentru aspectul lor .. sa isi monteze DRL-uri .. producatorii au avut astfel castiguri enorme ..

3. Vazand ca DRL-ul nu prezinta doar un produs folosit de "tuneri" ci poate creste siguranta in trafic s-a decis ca masinile produse dupa 2011 sa aiba obligatoriu DRL ..


e mereu la fel .. ceea ce odata "tunerii" au modificat la masinile lor dar au fost interzise ..in prezent sunt omologate fara probleme fiindca s-a constatat ca poate aduce la o imbunatatire a factorului de siguranta in trafic ..

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Sâm Mar 05, 2011 6:39 pm

eu am avut acum ceva vreme puse cu intrerupator.erau micute si aveau o lumina alba spre albastru care se vedea doar cand era mai intuneric.

de aia am decis sa le dau jos pentru ca arata a "tuning pe genunchi" si nici nu ma ajuta.

acum vad ca au aparut din-ce-in-ce mai puternice si cu luminca mai OK. totusi nu cred ca merita sa investesti 400ron in ele.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori