Masina Pe Firma->pers Fizica

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
Avenger
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 15, 2011 7:54 am

Mesaj de Avenger » Mie Iul 27, 2011 8:48 am

Buna, vreau si eu sa ma alatur comunitatii mitsu cu un lancer/colt(nu e stabilit inca)anul asta, sper. Ieri mi-a venit o idee cum ca sa vorbesc cu unchiu' sa luam o masina pe firma, care iese mai ieftin, el neplatind TVA si eu sa-l cumpar de la el, pe persoana fizica, adica pentru mine. Si acum intrebarea ar fi, se poate asa ceva, daca il cumpar de la el, cum e TVA-ul? Am auzit ca tot trebuie platit cand am schimba proprietarul, si m-ar interesa cat si cum, daca se poate, etc. Daca cineva a mai facut la fel, sau stie cum se procedeaza, cat se plateste, adica putine detalii, ar fi excelent. Orice informatie este binevenita.
O alta intrebare ar fi, daca este service sau nu in Bistrita(pentru cine stie) pentru ca site-urile dealerului local sincer m-au bagat in ceata, la fel si site-ul mitsu.

Daca cumva nu am postat in locul potrivit, rog frumos un moderator sa mute topicul unde trebuie.

Multumesc frumos, si inca o data, orice informatie e binevenita.

Avatar utilizator
chacha
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 11:12 am

Mesaj de chacha » Mie Iul 27, 2011 5:30 pm

QUOTE (Avenger @ Jul 27 2011, 07:48 AM) O alta intrebare ar fi, daca este service sau nu in Bistrita(pentru cine stie) pentru ca site-urile dealerului local sincer m-au bagat in ceata, la fel si site-ul mitsu.
Este reprezentanta, sunt cei de la Comautosport, fostii Daewoo, actuali Toyota, Mitsu, Opel, Chevrolet.

In rest, legat de legislatie, nu ma pricep la ce intrebi....

Avatar utilizator
pytu_mon
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 05, 2010 2:02 am
Contact:

Mesaj de pytu_mon » Mie Iul 27, 2011 8:06 pm

Salut, dar de ce nu lasi masina pe firma unchiului tau?
La revanzare catre tine sigur va trbui platit TVA-ul, nu stiu in ce conditii dar va trbui platit.

Avatar utilizator
PIRI
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 12:16 pm

Mesaj de PIRI » Mie Iul 27, 2011 8:26 pm

Masina inmatriculata pe firma ,inseamna si costuri mai mari la : Impozit anual,RCA,taxa de drum.

Avatar utilizator
Avenger
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 15, 2011 7:54 am

Mesaj de Avenger » Joi Iul 28, 2011 7:05 am

@chacha
reprezentanta/dealer stiu ca este, am fost la ei cand inca erau prin decebal, dar nu eram sigur de service.

@PIRI
si eu care credeam ca o sa fie mai ieftin asa pe firma.

multumesc tuturor de info.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Joi Iul 28, 2011 9:38 am

E mai ieftin. Mai poti amortiza diverse chestii, benzina uneori etc. TVA-ul se plateste daca o scoti de pe firma, insa daca o trece pe numele tau dupa nu stiu cati ani oricum va avea o valoare foarte mica.

Avatar utilizator
ClaudiuS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 21, 2008 11:34 am

Mesaj de ClaudiuS » Sâm Iul 30, 2011 1:31 am

Trebuie sa-ti faca contabilul firmei un calcul si apoi vei vedea daca merita sau nu:
1. valoarea masinii = poate firma sa acopere valoare tva a masinii din tva-ul colectat pe trimestrul respectiv ? (altfel te rogi de boc sa-ti ramburseze tva-ul)
2. masina trebuie sa ramana cam 4 ani pe firma = in momentul vanzarii sa aiba valoarea neamortizata cat mai mica, pentru ca la acea valoare se va calcula tva-ul datorat la stat
3. castigul = tva cumparare
minus tva vanzare
plus 16% din orice cheltuiala deductibila cu masina (amortizare, revizii. piese schimb, parca cu exceptia benzinei, trebuie verificat)
minus diferentele de RCA. casco, rovigneta si impozit pe care o PJ le are in plus fata de o PF

Parerea mea este ca merita pentru masini foarte scumpe > 30k euro si firma sa nu fie pe pierdere in cei 4 ani.

EX: masina de 30k se vinde dupa 4 ani cu 3k
tva cumparare = 6k
tva vanzare = 0.6k
ch. ded = 3.5k amortizare + celelalte deduceri
dif PJ-PF maxim 1k
castig = aprox 8k euro, poate fi mai mare in functie de alte cheltuieli

pentru o masina de 12-15k cat este minim un lancer, castigul ar fi de 3-4k pe durata a 4 ani, deci cam o mie pe an

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Lun Oct 31, 2011 4:07 pm

Eu zic s-o lasi pe firma pana face 5 ani si e amortizata. Apoi faci un dosar in care atasezi o hartie de la un service unde s-a facut o constatare si trebuie inlocuite piese de xxxeuro. Apoi vinzi masina la valoarea de piata - xxxeuro de asa fel ca sa ramana cateva sute...nu chiar ca la remat. Unii au facut asta de mai multe ori


Succes!

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Lun Oct 31, 2011 4:50 pm

cum vrei tu sa faci nu esti in castig.
in primul rand daca o cumperi pe firma nu poti folosesti cupoanele remat, deci din start 3000 euro pierduti, de fapt cam cu 2000 euro depinde cu cat cumperi tu cupoanele.
intradevar firma isi poate recura tva, dar tu tva va trebui sa il platesti la achizitionarea masinii, iar apoi firma in functie de domeniul de activitate isi va recupera tva-ul de la la stat, adica la sfantu' asteapta.
amortizarea masinii se face in 4 ani.
daca firma o vinde inainte va trebui sa compari valoarea de vanzare cu valoarea amortizata pana in prezent pentru ca daca pretul de vanzare este mai mare decat valoarea amortizata, atunci diferenta se va considera venit al firmei si vor trebui platite taxe pentru acest venit.
daca tot o cumperi pe firma este convenabil sa o tii pe firma 4 pana se amortizeaza si se deduc cheltuielile de inmatriculare, intretinere, revizii, asigurari, etc. fara benzina. dintre toate doar rca este mai mare pe firma, nu stiu rovigneta sa fie mai mare.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori