Consum declarat de producator diferit de consumul real?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Vin Iun 22, 2007 7:56 pm

M-am gandit sa deschid acest thread pentru ca sunt convins ca multi dintre voi au avut curiozitatea de a verifica consumul masinii personale. Constienti fiind de faptul ca aceasta caracteristica este foarte influentabila de stilul de condus si altele, cam care au fost diferentele sesizate dintre consumul inregistrat de voi si cel declarat de producator?

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Sâm Iun 23, 2007 12:06 am

Da,

Consumul declarat de producator nu este obtinut in mai mult de 95% din cazuri. Testele de consum se fac in conditii standardizate (identice pentru toti producatorii), cu combustibili standardizati, in conditii de laborator (temperatura, umiditate, viteza de vant din fata controlate) si consta in simularea unui traseu, cu trecere prin toate treptele de viteza, accelerari si franari, pe durata a aproximativ 11 min.
Acesta este semnificativ mai simplu comparativ cu traficul real din orase.
Consumul respectiv ofera o informatie despre randamentul energetic almotorului, dar indirect.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Sâm Iun 23, 2007 9:44 am

QUOTE (DeBogdan)Consumul declarat de producator nu este obtinut in mai mult de 95% din cazuri.
:shock: Sa ma bata mama daca-nteleg ce vrei sa spui!

QUOTE (DeBogdan)Testele de consum se fac in conditii standardizate (identice pentru toti producatorii), cu combustibili standardizati, in conditii de laborator (temperatura, umiditate, viteza de vant din fata controlate) si consta in simularea unui traseu, cu trecere prin toate treptele de viteza, accelerari si franari, pe durata a aproximativ 11 min.
Acesta este semnificativ mai simplu comparativ cu traficul real din orase.
Consumul respectiv ofera o informatie despre randamentul energetic almotorului, dar indirect.
Eu stiam ca respectivul consum se realizeaza pe banc, la o turatie a motorului corespunzatoare vitezei de 19 km/h, in nu stiu ce treapta de viteza.

Avatar utilizator
Daniel
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 23, 2007 11:21 pm
Contact:

Mesaj de Daniel » Sâm Iun 23, 2007 11:09 am

In Bucuresti este cam greu sa obtii consumul declarat, poate noaptea, la ora actuala la cum se circula faci consumul la ora nu la km.
Si consumul difera de la persoana la persoana mai mult sau mai putin, fiecare are alt stil de condus.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Sâm Iun 23, 2007 12:39 pm

QUOTE (Marty)QUOTE (DeBogdan)
Consumul declarat de producator nu este obtinut in mai mult de 95% din cazuri.
:shock: Sa ma bata mama daca-nteleg ce vrei sa spui!
Cred ca Bogdan se referea la faptul ca in 95% din cazuri, consumul declarat de producator difera de cel obtinut in viata de zi cu zi. :wink:

Avatar utilizator
keny
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 14, 2007 11:04 pm
Contact:

Mesaj de keny » Sâm Iun 23, 2007 7:25 pm

Pe mine ma intereseaza de exemplu cat consuma un Mitsubishi Evo IX.... poate ma ajuta radu lkv cu un raspuns sau orice alt posesor de un astfel de model.

Avatar utilizator
Ady
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 25, 2007 9:31 pm

Mesaj de Ady » Sâm Iun 23, 2007 8:44 pm

QUOTE (Daniel)In Bucuresti este cam greu sa obtii consumul declarat, poate noaptea, la ora actuala la cum se circula faci consumul la ora nu la km.
Si consumul difera de la persoana la persoana mai mult sau mai putin, fiecare are alt stil de condus.

Nimic mai adevarat! am scos la Focus un consum de 7.7% motor de 1.8L tddi 75 cp in conditiile in care am facut de la capatul masinii 102 (sina de cale ferata) pana la lacul Fundeni 1h si 10 min. Am auzit cazuri de 10L% pe laguna 1.9 dci in Bucuresti. De Cielo nu mai zic ca ma dispera deja, consum din 2 cifre mers normal...

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Sâm Iun 23, 2007 9:04 pm

Eu am scos cu cca. 0.9 - 1 l in plus la suta de km., in conditiile in care nu foloseam A/C. Acu' ma dispera, sub 13.6% nu ia nici de frica. Mai mult... DA!

Avatar utilizator
radu_lkv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 17, 2007 1:08 pm

Mesaj de radu_lkv » Sâm Iun 23, 2007 11:17 pm

mie, inainte de a schimba evacuarea si de a o resofta, imi lua ~15l/100km inafara, mers constant la 120-140 km/h :x

acum imi ia, dupa ce am scapar de kkt-urile alea de catalizatoare puse in cipru si de AFR-ul gigant de 9,5 la 1 de fabrica :shock: :evil: , cam 8,5-9l/100km in aceleasi conditii de mers, dar cu o putere mult mai mare

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mar Iun 26, 2007 1:14 pm

Consumul se realizeaza pe un echipament asemanator unui stand dyno. In plus soferul are in fata un ecran in care are afisate informatii despre ce treapta de viteza trebuie sa foloseasca si ce viteza trebuie sa aiba. Toleranta la viteza reala este cam de 2% din cea specificata.

Traseul din testul de consum simuleaza conditii de trafic, cu porniri, stationari, accelerari, schimbare treapta de iteza, in limitele legale, de pana la 60 km/h pentru trafic urban, si maxim 120 pentru mers extraurban, respectiv combinat.

Evident numarul de opriri, stationari, etc, sunt mult, mult mai mici decat cele reale dintraficul orban romaniesc, cu dedicatie maxima cel bucurestean.

Un motor consuma mult in regimuri tranzitorii, la accelerari, deci mai multe accelerari fata de cele din test, consum mai mare... :x

Si nu vad eu ca sa se mai imbunatateasca traficul in romania prea curand , mai ales acum ca toata tara este un santier rutier. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori