Cum Se Conduce Un Motor Pe Benzina Cu Turbo?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Dum Oct 02, 2011 4:58 pm

asa cum scrie si in titlu as vrea sa cer pareri de la cei care au avut ocazia sa detina un timp mai indelungat masini pe benzina cu turbina.

eu pana acum am avut numai masini cu motoare aspirate pe benzina si doar o scurta perioada un diesel deci pot spune ca sunt afon in domeniu.

1.ce ar trebui sa stiu despre aceste motoare?
2.cum se exploateaza?
3.la ce sa fiu atent?
4.e la fel de sensibila o turbina pe benzina precum e pe diesel?
5.ce poate pica mai repede?
6.merita investitia intr-o masina cu un astfel de motor in detrimentul unuia aspirat?

as dori daca se poate sa va uitati si in acest topic referitor la dilemele mele

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Lun Oct 03, 2011 6:29 pm

Masinile turbo sunt mai scumpe de intretinut decat cele aspirate, si ofera performanta mult mai buna chiar si stock. In varianta modificata, ajung la performante greu de atins fara turbo, si mult mult mai ieftin fata de aspirat.

O masina turbo benzina se exploateaza la fel ca un turbo diesel. Adica in modul corect, nu cum le folosesc 80% din populatie dupa care se plang de probleme.
As enumera:
- da-i in gura, macar 5-6 ori pe saptamana sa vada turatia de putere maxima sa se curete turbina (NU PE LOC, ci in mers. Nu ma intreba unde se poate da 6000 rpm cu a 3-a )
- da-i benzina buna, o sa ai consum mai bun si mai putine sanse la detonatii cu efecte financiare nasoale
- nu accelera subturat, retrogradeaza pana la o treapta care pica macar pe cuplu maxim (la colt gen 3500 rpm)
- daca ii dai cox, sau faci un drum lung gen 50-100 km sau mai mult - asteapta 3-10 minute cu motorul pornit sa se raceasca turbina. Daca opresti motorul uleiul nu mai circula. Se poate instala un turbo timer pt ceva gen 100 euro.
- foloseste numai ulei de calitate, eventual peste ce recomanda producatorul.
- fa reviziile mai repede decat recomandat cu 500-1000 de km, sau daca e nevoie si mai repede (d-aia e joja la ulei, sa fie verificat din cand in cand)

Avatar utilizator
bogdanAlba
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 29, 2008 9:52 pm

Mesaj de bogdanAlba » Lun Oct 03, 2011 10:47 pm

S-o arzi bine bine de tot, macar din cand in cand sau daca ai ocazia. Nu prea e bine sa o rulezi in oras, ii plac foarte mult (turatiile mari)!!! Ca ulei, recomand Motul. Sa fi ff atent la revizii, oricum sunt mult mai "dese" (la Mitsubishi, la altele marci nu stiu).

Avatar utilizator
ferocus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 01, 2008 6:39 pm

Mesaj de ferocus » Mar Oct 04, 2011 4:18 pm

Mi-ai starnit o curiozitate: ce inseamna "turbina sensibila" ?

Cat despre intrebarile tale, raspunsul meu "nu e nici o diferenta semnificativa ca si exploatare intre aspirata si turbo". In mod normal pui benzina si lichid de spalat parbriz si este suficient.Cel putin asta e parerea mea. Diferente semnificative:

1. La masina turbo pui benzina 99+ care costa. Daca vrei neaparat, poti sa pui si 95, dar strici motorul FOARTE repede.
2. La masina turbo ai putere mai mare sau echivalenta dar cu cilindree mai mica deci impozite, asigurari sunt mai eftine.

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Mar Oct 04, 2011 8:35 pm

Vad ca recomandati ca masina cu turbo sa fie turata. Intrebarea mea este: nu e valabil acelasi lucru si pentru cele aspirate? De vreme ce la Lancerul aspirat de 1.6 cuplul maxim e la 4000 de turatii, iar puterea maxima se atinge la 6000, nu inseamna ca si aspirata trebuie turata? Practic, nu vad diferente la cum se conduce, ci mai degraba la ce iti ofera motorul (putere si performante superioare). Gresesc?

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Mar Oct 04, 2011 8:43 pm

De unde ai scos-o pasta cu benzina de 95 care strica FOARTE repede motorul? E bine sa mergi cu 98 sa pui in valoare toate calitatile motorul dar nu inseamna ca se strica cu 95...calculatorul adaptiv va face toate reglajele necesare (nu vorbim aici de un motor dus catre extrem cu modificarile ) in plus de asta motoarele turbo de la mitsu merg bogat in ceea ce priveste amestecul tocmai sa fie safe.

si ca sa raspund la intrebarea din topic: O masina turbo pe benzina se conduce cu pasiune - dc nu o iei pt treaba asta cred e mai bine sa te indrepti catre altceva.

Avatar utilizator
ferocus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 01, 2008 6:39 pm

Mesaj de ferocus » Mar Oct 04, 2011 9:25 pm

"E bine sa mergi cu 98 sa pui in valoare toate calitatile motorul "

Esti amabil sa detaliezi ce vrei sa spui cu asta ? Sa inteleg si eu, si altii, ca poate puneam benzina gresit pana acum si am cheltuit o gramda de bani degeaba.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Oct 04, 2011 10:05 pm

Da, ai cheltuit o gramada de bani degeaba (din punct de vedere siguranta, pentru ca ceva diferente de ordin dinamic pot exista... desi poate nu pe masura diferentei de pret).. Asta daca nu cumva scrie in cartea masinii ca trebuie folosit numai combustibil cu cifra octanica de minim 98... Sau, poate motorul are harti modificate mai agresiv si, in consecinta, este necesar un combustibil mai rezistent la detonatii, deci cu cifra octanica mai mare.

@sabin.b - Motorul se tureaza atat cat trebuie. Daca mergi constant pe suprafata relativ plana nu ai nici o problema in a il tine la 1500-1600rpm si in treapta 4. Subliniez, mers constant. Vrei sa demarezi, schimbi treapta(in inferioara). Chiar daca turatia de cuplu maxim este la 4000rpm, arunca o privire pe curba de cuplu, sa vezi ca ai disponibil 90% din el pe o plaja extrem de larga.

@adictoma - Ignora sfaturile cu "datul in gura" pentru curatarea turbinei.. Asta se aplica in cazul turbo dieselurilor( si in cazul lor daca sunt exploatate prost).
- Trebuie sa fii atent in ceea ce priveste acordarea unui timp de racire turbinei, dupa un drum cu sarcini semnificative (autostrada, condus agresiv cu demaraje puternice si sustinute). Un timp de maxim un minut este arhisuficient... Dupa un drum de oras, condus linistit nu e nevoie de nici o pauza de racire.. Oprirea motorului la 10 secunde de la oprirea masinii este tot ce trebuie.
- Uleiurile de pe piata sunt majoritatea cu destul de mult peste recomandarile minime ale constructorului, deci nu iti fa probleme... Intervalul reviziilor il poti pastra linistit asa cum este recomandat. Daca stii ca masina este utilizata in "conditii grele" aplici recomandarile corespunzatoare...
- O poti folosi linistit in oras, nu are nici o greata...
- Pentru cine recomanda Motul, as avea o intrebare.. ce ti se apare atat de deosebit la uleiul asta in afara de ASOCIEREA numelui cu lumea curselor auto? Uleiul pentru curse este o treaba iar uleiul pentru utilizare stradala este cu totul alta..

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Mie Oct 05, 2011 9:01 am

QUOTE (ferocus @ Oct 4 2011, 09:25 PM) "E bine sa mergi cu 98 sa pui in valoare toate calitatile motorul "

Esti amabil sa detaliezi ce vrei sa spui cu asta ? Sa inteleg si eu, si altii, ca poate puneam benzina gresit pana acum si am cheltuit o gramda de bani degeaba.


Asa pe scurt - Calculatorul tau destept de EVO va ajusta parametrii motorului sa mearga safe(timing, afr, boost) cu benzina cu cifra octanica mai mare va "trage " mai bine decat cu 95 tocmai datorita la ajustarile astea, dar asta nu inseamna ca vei strica motorul. Odata ce ai masina modificata ma gandesc ca stii si tu lucrurile astea avand in vedere ca probabil ai un setup agresiv si tre sa urmaresti ceva parametrii .
Eu ma refeream la masini stock sau putin modificate - si nu cred ca ai cheltuit banii degeaba pe benzina mai buna.

Referitor la Motul - s-a mai discutat pe sectiunea de tehnic parca. Ideea e ca posibilitatea de a fi contrafacut ca marcile uzuale(Castrol, Mobil) este mai mica. As zice ca la masinile nemodificate nu se justifica pretul mai mare - dar la cela cu ceva modificari unde temperatura/presiunea uleiului poate ajunge la valori periculoase mari/mici atunci Motul s-a dovedit a fi foarte eficient dar nu inseamna ca nu se poate folosi si ca daily driver pt masini "normale"

Avatar utilizator
ferocus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 01, 2008 6:39 pm

Mesaj de ferocus » Mie Oct 05, 2011 2:10 pm

Inclin sa cred ca Mitsubishi m-a pacalit si mi-a dat o masina cu un calculator mai prost.
Al meu nu stie sa ajusteze parametrii proactiv functie de benzina sa mearga mai bine cu 98+. Asa cum merge cu 98 tot asa incearca sa mearga cu 95 (teoretic zic, pt ca am fost mai fricos si nu am pus benzina de 95 niciodata).
Calculatorul meu stie doar sa urmareasca detonatiile si sa ajusteze reactiv timingul ca reactie pe termen scurt si afr ca reactie pe termen mediu. Apoi dupa reactie incearca iar setarile normale, apoi iar detonatii iar reactii si tot asa. Eu m-am gandit ca nu ar fi bine sa las masina sa mearga asa, ca se strica. Iar boostul nici nu stie sa il modifice in conditiile astea.
Deci, ma gandesc eu ca daca exista diferente ca si randament intre 95 si 98 e din cauza ca 95 merge mai prost, nu pt ca 98 merge mai bine.
Intradevar Mitsu a anticipat ca exista cel putin un popor care o sa zica "las-o ba, ca merge si cu 95" si ca sa nu piarda multi bani cu garantia la motoare a setat un amestec ridicol de bogat. Dar situatia amestecului se schimba foarte usor chiar si cu tuningul traditional "romanesc": filtru de admisie si evacuare. Si nu m-as baza pe calitatea benzinei mioritice.

PS: scuze de deraiere off-topic
PS2: am modificat putin semnatura, poate spune mai multe

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori