Cum Se Conduce Un Motor Pe Benzina Cu Turbo?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Mie Oct 05, 2011 5:05 pm

Nu merge mai bine cu 98, merge mai prost cu 95
Insa, de la recomandat sa mearga cu 98 pana la stricat motorul si asta foarte repede, cu benzina de 95, e cale lunga
In cazul tau benzina de 95 nu are ce cauta in rezervor - dar odata ce schimbi 80% din motor (asa presupun ca ai ajuns la prox 600cp la motor) dar dupa cum am spsus si mai inainte - -e valabil pt motoare nemodficate) Si eu folosec la ambele masini numai benizna de 98+ pt ca merg mai bine cu asta, nu de frica ca ar crapa. Probabil ca ale mele au nimerit un calculator mai destept

Bafta cu masina tie si spor la cumparat masini persoanei care a deschis topicul

Avatar utilizator
lvenoml
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 03, 2010 10:28 am

Mesaj de lvenoml » Joi Oct 06, 2011 11:04 am

Mai eu si in tico am bagat benzina de 100 si n-am suferit. La cat e benzina acum, chiar se simte diferenta aia?

Anyway, nu conteaza daca e turbo sau aspirat, bagi benzina dupa cum recomanda producatorul masinii.

Iar daca o modifici, bagi benzina in fuctie de ce zice si tunerul. In cazul Piasinni pt colt czt/ralliart cu soft, tunerul recomanda benzina de minim 98, deci preferam sa nu ma risc, si sa bag tot timpul benzina de 100.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Dum Oct 09, 2011 3:41 pm

Sunt unele masini turbo care merg linistit cu benzina de 95. Totul depinde de cum au fost proiectate.
Eemplu: VW scirocco modelul nou.

Insa Mitsubishi Evo si Ralliart si Subaru au indicatie min 98 sau peste - dupa cum scrie si in carte si inclusiv pe capacul de la rezervor.
Nu stiu insa care sunt indicatiile la Colt Czt si Ralliart.

Referitor la cum se conduce ... ca orice motor turbo trebuie lasat la ralanti sa se raceasca un pic dupa ce a fost alergat.

Avatar utilizator
fleanta
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 10, 2010 3:24 am

Mesaj de fleanta » Joi Feb 02, 2012 12:43 am

1.ce ar trebui sa stiu despre aceste motoare?
Daca esti pasionat ... cat mai multe ... daca nu "apa paie si bataie"
2.cum se exploateaza?
dupa bunul plac ... atata timp cat o faci corect ...
3.la ce sa fiu atent?
am observat ca majoritatea a zis de racirea turbinei, oare, doar asta sa fie ... eu zic ca si incalzirea ei e la fel de importanta, apar fisuri mai rpd cand e rece si o forjezi decat atuncea cand e calda si se raceste ea ...
4.e la fel de sensibila o turbina pe benzina precum e pe diesel?
da ... ori ca e o turbina de benzina/ori diesel are acelasi principiu supraalimentarea ...
5.ce poate pica mai repede?
la turbo eu zic ca turbina si dupa celelate componente (segmenti, supape, chiuloasa ...)
6.merita investitia intr-o masina cu un astfel de motor in detrimentul unuia aspirat?
da, e tehnologia mai noua dar nici cu aspiratele nu iti e rusine, americani stiu de ce ... doar cilindreea o sa fie exagerata la aspirate si la noi e jale sa vorbim de la 4000 cm3 in sus ...

referitor la restul cu 98 vs 95 eu zic ca e un fas, pitici romanesti, daca ai o masina de 300+ si e modificata sau nu daca ai chef sa mergi linistit nu cred ca va dauna cu nimica daca o alimentezi cu 95, vrei sa o alimentezi si sa storci toti 300+ cp bagi 98+ si faci valvartej in rezervor. asta e parerea personala daca sunt opini contra sunt binevenite ...

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Joi Feb 02, 2012 1:16 am

@fleanta: ai trecut la benzinar sau intentionezi sa o faci?

Vazand intrebarile tale si gandindu-ma la faptul ca, cel putin momentan detii un diesel, am facut analogia cu un articol ce-l citisem mai demult si pe care am considerat ca ar fi util sa il preiau; se gaseste postat aici.

Avatar utilizator
fleanta
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 10, 2010 3:24 am

Mesaj de fleanta » Joi Feb 02, 2012 2:12 pm

@andrei: probabil, nici eu nu stiu momentan ce vreau dar m-am uitat si la cate ceva turbo+benzina
Interesant articolul cu expluatarea diesel-ului pt cine nu stia cum se utilizeaza ... si cea cu importanta filtrelor aer/polen. Eu unul vara oresc AC-ul si dau caldura la 28 iar in 15/20 de sec totul este uscat.
La expluatarea diesel-ului sunt cateva chestii care nu stiu cat de adevarate sunt din ce stiu eu pe degeaba ai cuplu daca turbina nu iti lucreaza in parametri adica la noi ai cuplu de la 1800 rpm iar turbina cel putin la mine e in parametri pe la 2150/2250 rpm, daca o lasi in treapta a 2-a pe la 1600 rpm si bagi talpa in ea o simti ca pleaca pe la 2200 rpm e cuplu dar nu e turbina abea pe la 2200 o simti ca smuceste mai sanatos, iar cum zice articolul si cum ai scris tu daca la 1800 rpm bagi talpa in ea o simti cap leaca dar peste 2200 rpm o sa obseriva are vlaga corespunzatoare. Eu unul mai ales pe vreme rece o las vreo 2 min sa mearga la relantiu iar abea dupa o pun in miscare si nu sar de 2200 rpm pana nu imi ajunge apa la 90 de gr. si au fost zile cand rulam si 10/15 de min pana urca temperatula la 90 de gr. la benzina fiind mai rapida urcarea temperaturi motoruli in aceleas conditii si aceiasi cilindree, avantaje si dezavantaje. Ce mai fac eu, la prima pornire in ziua respectiva merg cu masina pana imi urca la 90 de gr. chiar daca dureaza 20 de min. pana se incalzeste iar mie de acasa pana un am nevoie sa ajung imi ia 10 min. mai ma invart un pic pana s-a incalzit, eu unul cel putin asa procedez.
O zi buna tuturor.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Joi Feb 02, 2012 3:30 pm

Recomandarile de acolo sunt pentru eficientizarea consumului de carburant. Personal nu am apucat sa studiez foarte mult modul in care se conduce un diesel pentru ca, daca ar fi sa aproximez, cam 95% din masinile diesel pe care le-am condus au fost masini de test-drive si nu am cautat sa descopar consumul la o exploatare economica.

PS: daca te gandesti la un benzinar turbo, am auzit ca baietii astia de la Mitsubishi au niste bondari cu motoare de 1.5 supraalimentate si 150 de cai fooooarte smecheri!

Acum la modul serios, pretul la care a ajuns pe piata second-hand un CZT mai ca ma face sa ma gandesc si eu la un upgrade.

Avatar utilizator
VasyNo1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 04, 2011 11:34 am

Mesaj de VasyNo1 » Joi Feb 02, 2012 6:59 pm

Este foarte adevarat cu benzina peste 98.. Eu am EvoX pe benzina si in carte si pe capacu de la rezervor scrie sa bag benzina peste 98, si nu scrie recomandat, scrie obligatoriu... se strica injectoarele... in primul rand, si daca mai ai si garantie te pisi pe ea...eu am garantie...si daca as baga benzina 95 si mi s-ar strica injectoarele m-as pisa pe ea de garantie findca aia de la garantie iau proba de benzina si vad ca nu ai 98 si iti taie garantia... si din moment ce asa este recomandat de ce tre sa vina cineva sa zica ca baga 95 ca e mai smecher...nu cred ca este mai smecher decat cei care au facut masina

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Joi Feb 02, 2012 8:37 pm

Nu din cauza injectoarelor trebuie sa folosesti benzina cu cifra octanica 98... Alea nu au nici o treaba.

Avatar utilizator
VasyNo1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 04, 2011 11:34 am

Mesaj de VasyNo1 » Joi Feb 02, 2012 8:42 pm

Intreaba un mecanic sa vezi ce se strica cand nu folisesti benzina care trebuie

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori