Despre Cvt - Succes Sau Esec Pentru Mitsubishi?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Dum Noi 13, 2011 9:44 pm

Salutare!
Intrucat nu am gasit un topic dedicat, m-am gandit sa deschid eu unul. Inca de la inceput vreau sa atrag atentia ca nu doresc sa transformam discutia intr-o competitie de genul CVT vs. A/T vs. M/T.
Asadar, vreau ca cei care conduc sau au condus CVT sa isi exprime parerea despre aceasta cutie de viteze. De asemenea, spuneti ponturi vizavi de modul de conducere si de intretinere.
Pentru inceput voi prezenta cateva informatii tehnice despre CVT, iar apoi astept completarile voastre. Stiu ca nu sunt multi cu masini cu CVT, mai ales ca ea se intalneste doar pe Lancer si Outlander.

Ce este CVT?
CVT - transmisie cu variatie continua - este un fel de transmisie automata, care ofera mai multa putere utilizabila, economie de combustibil mai buna si o experienta de condus mai lina decat o cutie de viteze automata traditionala.
Desi comenzile sunt la fel ca la o cutie automata (P-R-N-D), totusi modul de functionare este complet diferit. Cutiile automate traditionale ofera un numar fix de rapoarte (sau viteze), de obicei 4, 5 sau 6, in vreme ce CVT are, practic, un numar nelimitat de rapoarte. Despre modul cum functioneaza puteti vedea aici:
http://www.youtube.com/watch?v=MhFK5gfAGpM

Avantajele CVT
Nu vreau sa mai insist pe partea tehnica, deoarece mai interesant ar fi sa discutam despre avantajele si dezavantajele CVT. Intrucat motoarele nu dezvolta o putere constanta, CVT poate varia turatia motorului in functie de nevoi, pentru a accesa maximum de putere, dar si maximum de eficienta in consumul de combustibil. Practic, CVT reuseste sa furnizeze o accelerare mai rapida decat o cutie automata conventionala sau chiar decat o cutie manuala (oare?), oferind in acelasi timp un consum mai mic de combustibil.
In acest sens, cred ca vi s-ar parea interesant filmuletul acesta (o comparatie intre CVT si A/T):
http://www.youtube.com/watch?v=2OMqmpjOHWM

Dezavantajele CVT
Cred ca cea mai mare problema este faptul ca CVT nu este usor acceptata. Mai ales la noi, unde cutiile manuale domina, ni se pare ciudat sa vedem ca masina ia viteza, in timp ce turatia mototrului scade sau ramane constanta. Obisnuinta de a lega turatia motorului de cresterea vitezei ne face sa consideram cel putin ?ciudata? aceasta CVT. In plus, la o cutie manuala sau A/T conventionala, cand apesi pedala la podea obtii o explozie brusca de putere, pe cand la CVT cresterea puterii este mai lina. Totusi, pe mai multe site-uri am vazut ca se afirma faptul ca, desi e mai lina, de fapt cresterea puterii este mai rapida la CVT. Asadar, soferilor doar li se pare ca masina cu CVT este mai inceata, pe cand, de fapt, CVT este mai rapida decat A/T. Probabil doar cutia mauala este mai rapida decat CVT. Oricum, pentru a preintampina aceasta diferenta fata de M/T, acum si masinite cu CVT vin cu un mod manual de schimbare a vitezelor (cu padele).
Un alt dezavantaj este faptul ca CVT nu suporta un cuplu mare si un numar mare de CP. Totusi, mai nou intalnim CVT si pe motoare cu 290 CP (vezi Nissan Maxima). Deci nu cred ca acest dezavantaj mai constituie o foarte mare problema.

Eu ma opresc aici si astept impresii din partea celor care au avut de-a face cu astfel de cutii de transmisie cu variatie continua. De asemenea, daca ati avut probleme cu CVT, spuneti-ne si noua.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Dum Noi 13, 2011 10:20 pm

eu n-am condus niciodata o masina cu cvt, dar cand a aparut pe lancer m-am documentat si eu pe net despre ea si am vazut ca este in general este utilizata de japonezi.
mi-ar place sa conduc o masina cu cvt, cred ca este o experienta deosebita.

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Lun Noi 14, 2011 5:00 pm

ma bucur ca exista un astfel de topic care sa dea posibilitatea impartasirii impresiilor.

eu unul conduc un Outlander echipat cu CVT. pentru a intelege mai bine impresiile mele trebuie inteles contextul: aceasta cutie este montata pe o capitza de fan de 1.7t, echipata cu un motor pe benzina aspirat de 170 CP si 240 (!?) NM disponibili de-abia pe la 4300 RPM

din punctul meu de vedere aceasta cutie are 2 personalitati ce trebuiesc judecate distinct: modul automat si modul manual

In modul automat aceasta cutie are un comportament bizar ce deriva din tendinta ei permanenta de a gasi raportul "perfect" de demultiplicare in conditiile date: motorul pare in permanenta subturat, turatia uneori pare ca scade atunci cand pedala de accel este apasata, intotdeauna exista o latenta la apasarea pedalei intrucat cutia isi cauta optimul. practic in modul auto masina nu are pic de vlaga, decat la apasarea puternica a pedalei, iar atunci vivacitatea vine cu o mica intarziere. acest comportament este normal intrucat la 50 km/h (de ex.) cutia are echivalentul treptei V cu care practic nu ai niciun pic de demaraj

modul auto este interesant insa la pornirea de pe loc (deci 0-100 km/h) sau la apasarea puternia a pedalei, cand demarajul chiar este fulminant in combinatie cu tractiunea Auto. la apasarea pedalei la podea cutia nu mai are ce optim sa mai calculeze asa ca ii da RPM cat poate ea duce in conditii "stepless" adica fara sa simti timpii de schimbare a treptelor. putine masini imi "rezista" la plecarea de la semafor, dar nu sunt eu genul care sa faca liniutze, deci experienta mea este limitata in acest sens.

In modul manual insa, aceasta cutie este un deliciu: schimbarea treptelor se face instant iar controlul este total (treptele se schimba cand vreau eu fie in sus fie in jos). mai mult decat atat, ofera placeri "manuale" ( nu va ganditi la prostii ) inaccesibile cutiilor manuale: de ex. placerea de a schimba din padele treptele cu pedala la podea. raspunsul padelelor este instant. singurul "incovenient" este acela ca treptele trebuie schimbate succesiv si nu poti trece din 4 direct in 2(in cazul unei frane de motor de ex) decat trecand prin 3.

daca nu ar fi modul manual, cutia CVT ar fi una plictisitoare, avantajele ei fiind optimizarea consumului si confortul in exploatare

Avatar utilizator
luke
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 15, 2010 8:56 pm

Mesaj de luke » Mar Noi 15, 2011 10:46 pm

Numai atat ? Voiam sa mai aflu detalii - chiar mi se pare interesanta o cutie CVT - si ma gandesc ca la urmatoarea masina sa iau (eventual tot un Lancer) cu CVT ... Am condus mai demult un SUbaru Forester (ala vechi - meseriashu', nu asta nou - mai cumintit ) si daca nu ma insel avea CVT (automata avea sigur sa nu mai stiu daca era CVT aka Lineartronic sau cum ii zic ei sau automata clasica - da' as inclina sa cred ca era CVT totusi) - astortata la 2.5 Turbo ala de 230 de caluti ... Ce pot sa zic ? A fost o experienta ...cam neegalata pana azi - desi am mai alergat citeva masinute. La Lancer mi se oferise (dat fiind faptul ca m-am hotarat subit sa iau masina ) de pe stoc un 1.5 CVT pe care cel ce-l comandase nu-l mai voia ... Insa cand am vazut demarajul (oficial - de pe site) - mi s-a taiat cheful ... 14 sec ? no way Acu insa, un CVT cu motoru' de 1.8 ar fi alta poveste, nu ? bine, nici asta nu e chiar vreun EVO deghizat - da' macar esti p-acolo, in rand cu lumea ... Dar spuneti-mi va rog : cam cat consuma un Lancer cu CVT ? Da' pe bune, nu povesti ... Adica e mai insetat decat un echivalent cu manuala ? Daca da , cu mult, cu putin ? In demaraje cum e ? As prefera detalii despre 1.8 CVT - da' si despre 1.5 / 1.6 CVT m-ar interesa detalii . Ah, al meu (Lancer) e 1.8 MT . E ok . La inceput ma cam bagase in sperieti - adica era exact cum nu-mi doream - lenes si mancacios (ajungea la la 15 - 16 % - e drept ca se si lucra pe DN la pasarele... ) da' acu e chiar beton ... (8-9 % - Buc + DN ) iar in demaraje te baga in scaun lejer daca ii dai de inteles c-ar fi cazul s-o ia din loc repede ... Plasticele ... hmmm ... da'n rest e baiat bun !

Avatar utilizator
luke
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 15, 2010 8:56 pm

Mesaj de luke » Mar Noi 15, 2011 11:26 pm

Completare : o experienta probabil la fel de intensa ar fi fost drive-test-ul cu Lancerul Ralliart asta nou ! Si asta e o masina beton - pacat ca s-a "nascut" intr-o perioada total nefasta ... Am fost la test cu el - din pacate insa am nimerit si un moment la fel de nefast cum sunt vremurile in care a aparut masina : erau niste ambuteiaje sinistre ... tot ce am apucat sa "intrezaresc " a fost pe stradutele alea din spate de la Expozitiei ... sunetul motorului e demential ... maraitul ala infundat la ralanti, suieratul rautacios al turbinei cand intra in functiune ... iar cireasa de pe tort : am luat o curba de 90 de grade cu 90 la ora (evident masina putea mai mult - da' nu m-am hazardat necunoscand-o prea bine) - pur si simplu nu s-a sinchisit ...senzatia era de tren d-ala de mare viteza care se aseaza pe sine la curba ca nici nu realizezi ca de fapt a fost una... Oricum, chiar daca p-afara seamana - e clar ca Ralliart-ul joaca in alta liga decat Lancer-ul "civil" - care nici el nu-i rau deloc ! Apropo de sunet ... stiu ca traim vremuri "provocatoare" ... asa ca sa nu ma injurati - da' sunetul de diesel pe lancer chiar nu merge ... Nu stiu, pe-asta nou de 1.8 chiar nu l-am auzit - da' ala de la VAG chiar suna ciudat rau pe Lancer ... Si nu, nu sunt vreun pustan intesat de teorii prefabricate ca "japonezele sunt asa iar nemtestile sunt asa " - ci pur si simplu sunt combinatii care nu prea merg : Lancer diesel (repet, cel putin cu ala VAG) e una dintre ele ... SI mai mult , hai sa fim realisti : nici dieselul nu merge chiar cu aer - era cineva pe site incantat ca i-a luat 9 in oras (Buc ) - ce e asa de minunat la asta ? Lancer-ul meu benzina 1.8 ia tot p-acolo ! hai poate ia 10 cand dieselul ia 9 - sincer, diferenta nu mi se pare relevanta ... Iar dieselul chiar daca emite (cu putin) mai putin CO decat benzina, otraveste aerul cu mult mai multe substante nocive ... Adevarata smecherie ca sa consumi putin ar fi un hibrid - chiar daca e mai ciudetel el asa - da' intr-adevar ar merita atentie - un Prius 2 (neaparat 2 ! primul era si uritel foc si lenes )

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mie Noi 16, 2011 10:35 am

QUOTE (luke @ Nov 15 2011, 10:46 PM) Numai atat ? Voiam sa mai aflu detalii - chiar mi se pare interesanta o cutie CVT -

Am condus mai demult un Subaru Forester si daca nu ma insel avea CVT ...

Lancer 1.5 CVT pe care cel ce-l comandase nu-l mai voia ... Insa cand am vazut demarajul (oficial - de pe site) - mi s-a taiat cheful ... 14 sec ? no way
Acu insa, un CVT cu motoru' de 1.8 ar fi alta poveste, nu ?

cam cat consuma un Lancer cu CVT ? Da' pe bune, nu povesti ... Adica e mai insetat decat un echivalent cu manuala ? Daca da , cu mult, cu putin ? In demaraje cum e ? As prefera detalii despre 1.8 CVT -

1. din pacate nu pot scorni detalii picante. cutia CVT este o cutie cuminte in modul auto. in modul manual este .. o cutie manuala insa mai rapida.

2. Subaru Forrester vechi avea cutie automata cu 4 trepte. nu era CVT. Subaru a introdus CVT pe noul Outback, pe versiunea 2.5 benzina. de fapt, putem spune ca doar japonezii folosesc tehnologia CVT (Subaru, Mitsu, Nissan, Honda), iar cutia este produsa tot de o firma japoneza

3. dintr-un motor de 1.5 benzina aspirat nu ai la ce sa te astepti

4. un Lancer cu CVT probabil ca va consuma cat un Lancer manual. cel putin la Outlander, Koleos/X-Trail si Outback consumul este dat in carte identic la cutiile manuale si cele CVT. demarajul de pe loc (0-100) este mai rapid cu CVT auto, desi senzatia la volan este f. lina (practic vezi cum ii depasesti pe ceilalti in timp ce acul turometrului scade). reprizele insa cred ca sunt mai slabe. in modul manual cred ca demarajul si reprizele sunt ceva mai bune la CVT din cauza rapiditatii cu care se pot schimba treptele

asa cum am mai spus, tehnologia CVT este orientata spre consum (in modul auto), iar in modul manual este o solutie tehnica simpla de selectare a rapoartelor de demultiplicare (de unde vine si rapiditatea schimbarii treptelor). daca o cutie manuala are nevoie de un sistem complex de pinioane, sincroane + ambreiaj pentru selectarea treptelor, cutia CVT are o metoda mai simpla de marire a diametrului "pinionului". sistemul CVT este atat de simplu, incat a fost inventat acum 500 de ani de Leonardo da Vinci

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Mie Noi 16, 2011 1:07 pm

O intrebare un pic pe langa subiect, ce revizii implica o cutie CVT,intervale, costuri ? Multumesc.

Avatar utilizator
HarryE
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Noi 05, 2008 3:15 pm

Mesaj de HarryE » Mie Noi 16, 2011 3:28 pm

Condusul cu CVT este extrem de placut. Masina accelereaza uniform (in modul auto), nu smuceste. Trebuie sa te obisnuiesti cu ea, sa tii cont de intirzierea (lag) ce apare in modul auto, daca vrei sa depasesti. Demarajul pare slab, nu ca la diesel. Dar daca ii dai talpa de pe loc, este peste asteptari (nu consider Outlander-ul masina de curse). Este competitiv cu alte masini din aceeasi categorie.
Daca merg in modul auto, pot trece instantaneu in modul manual prin folosirea padelei minus.
Din acel moment accelerarea sa produce prin cresterea turatiei motorului, ca la MT.
Pentru depasiri eu mai apas odata pe -, pentru retrogradare, pentru ca de obicei motorul este sub 1800 rpm pina pe la 100kmh.
Consumul in modul auto este mai mic decit echivalentul condusului in modul manual ( la mine). Am si un C3 de 1.6 120cp ce consuma 8,2-8,5 in acelesi conditii de drum.
Consumul meu mediu este 11-11.5% in Bucuresti si linga. Afara poate fi si 7,8% daca merg numai cu viteza legala (max 100kmh). Cam ca la carte.
Consum Bucuresti-granita AT/HU 9%, Bucuresti-Bruxelles 10%, cu 150+ in Germania.
Eu sunt incintat.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Mie Noi 16, 2011 3:43 pm

QUOTE (avy @ Nov 16 2011, 01:07 PM) ...ce revizii implica o cutie CVT, intervale, costuri?

Salut!
Pentru motorul de 1.8 benzina, de pe Lancer 2008, tot ce se face la aceasta cutie este sa i se schimbe uleiul.
Primul schimb se face la 80.000 km si apoi se merge in continuare din 80 - 80 mii.
Un litru de ulei special pentru ea, costa astazi 17 euro fara tva si sunt necesari 8 litri pentru un schimb.
Manopera de schimb se ridica undeva la 2 ore, respectiv 200 lei, la dealer.

Asta este tot.

Bafta!

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mie Noi 16, 2011 4:38 pm

Si totusi, umbland pe alte forumuri straine, cautand alte probleme am vazut ca multi strainezi isi schimbau CVT-urile de pe Lancer Classic cu manuale. De ce oare?

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori