Despre Cvt - Succes Sau Esec Pentru Mitsubishi?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Mar Dec 06, 2011 11:20 pm

Cu siguranta mirosul este specific pieselor/componentelor care sunt inca noi, nu au trecut de perioada de proba.
Am mai vazut aici pe foum o situatie asemanatoare (la un Lancer Ralliart) iar dupa rodaj mirosul a disparut.

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Sâm Dec 10, 2011 4:04 pm

Intr-adevar acel miros a disparut. Insa nu sunt sigur daca a disparut prin simplul fapt ca am mai facut cativa km si au inceput sa se rodeze piesele, sau e legat de faptul ca am inceput sa fac depasiri doar in modul sport, iar nu in mod D (drive). De altfel, cand fac/faceam depasiri in mod D imi da impresia de ambreiaj care patineaza, pe cand in mod sport (cu padele) nu am aceasta impresie. Probabil de aici si acel miros cand faceam depasiri in mod auto (D-drive).
Cat priveste o comparatie cu Lancer 1.6 MT, pot confirma ceea ce s-a spus si mai sus:
- confort sporit pentru CVT
- consum cam mare pentru un motor de 1.8, 140 CP, desi am reusit sa scot 7,3 L/100km extern. Totusi pe acelasi traseu, cu Lancerul 1.6 MT am reusit sa scot 5,7 L/100km cu cauciucuri de vara, respectiv 6,2 L/100km cu cauciucuri de iarna. Cat priveste consumul in oras, am scos intre 11-14 L/100km cu CVT
- lipsa senzatiei de sportivitate in mod auto (D-drive)
Totusi, in mod sport am observat ca CVT-ul da dovada de mai mult "nerv"decat motorul 1.6 MT. Si nu cred ca e doar o impresie, ci cred ca isi spun cuvantul acei cativa caluti in plus si faptul ca schimbarea vitezelor se face mult mai repede decat la cutiile manuale. Asadar, poti face si cu 1.8 CVT cel putin aceleasi lucruri ca si cu motorul 1.6 MT.
Bineinteles, daca vrei sportivitate iti cumperi Ralliart sau EVO

Aaa, era sa uit...in mod auto, probabil din cauza ca lipseste aproape cu desavarsire frana de motor, adesea am impresia ca masina opreste mai greu decat eram obisnuit cu Lancer 1.6 MT, fiind nevoit sa apas cu mai multa forta pe pedala de frana. Sa fie de vina si cele aprox. 100 kg pe care le are in plus 1.8 CVT?
Si parca si directia se comporta putin altfel...e mai rigida decat la 1.6 MT. Dar aici nu sunt foarte sigur...

Avatar utilizator
SBQ
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Feb 04, 2010 12:01 pm

Mesaj de SBQ » Sâm Dec 10, 2011 5:32 pm

Masina chiar opreste mai greu.Eu incerc sa franez cat mai mult in modul sport cu frana de motor(franarea e mult mai prompta si mai eficienta).E mai rigida deoarece suspensia e alta fata de varianta Invite!Aproape sigur vei avea probleme cu franele.Te sfatuiesc sa faci o verificare la 15 mii km inainte de revizie.Succes!

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Sâm Dec 10, 2011 6:16 pm

@SBQ
Acum ca m-ai avertizat, voi incerca sa menajez franele, pentru a nu fi nevoit sa merg in service mai devreme de revizia de 20.000 km. Oricum si pana acum aveam un stil de condus mai precaut, pastrand o distanta mai mare fata de cel din fata mea (am patit-o cu un Peugeot 206 fara ABS in decembrie 2009 si de atunci....). La masinile cu schimbator manual nu eram nevoit sa franez ori de cate ori incetinea cel din fata mea (distanta mai mare fata de el imi permitea adesea sa incetinesc doar din frana de motor). Insa la CVT am observat intr-adevar ca sunt nevoit sa apas pedala de frana mult mai des. Tu cum faci cu franarea in modul sport? Sa inteleg ca treci pe mod sport si retrogradezi vitezele de cate ori franezi (exceptie situatiile de urgenta) pentru a avea frana de motor?
Cat priveste suspensia, mie nu mi se pare mai rigida decat Invite. De vina poate fi si faptul ca am luat masina cu cauciucuri de iarna puse pe jenti de otel pe 16. Probabil cand voi trece la jentile de aliaj pe 18 voi simti mai puternic gropile. Oricum, am observat ca masina e echipata cu o bara de ramforsare pentru amortizoarele fata, ceea ce la Invite nu aveam.

Avatar utilizator
SBQ
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Feb 04, 2010 12:01 pm

Mesaj de SBQ » Sâm Dec 10, 2011 10:17 pm

Cand e situatie de urgenta nu cred k are timp careva sa mai retrogradeze treptele.De cate ori franez retrogradez direct din padele fara a mai muta levierul schimbatorului pe modul sport(e mult mai simplu si mai rapid).Cand vei trece la rotile pe 18 situatia se va schimba complet.Crede-ma!E alta suspensie si cu jantele pe 18 va fi mult mai rigida.

Avatar utilizator
zimbet
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Lun Iun 16, 2008 1:02 pm

Mesaj de zimbet » Dum Dec 11, 2011 9:00 am

salutare. eu am un cvt pe 2.0 benzina. sunt foarte multumit. nu inteleg cum conduceti de vi se duc placutele atat de rapid, de ex eu am 62mii km in 3 ani si nu am schimbat nici o data placutele - practic sunt noi ...

adaug si eu ca in primii 20mii km avea un consum mai ridicat...
acuma am reusit sa scot 6-6,5 pe traseul Brasov - Bucuresti si in medie scot 7-7,5 pe traseul Bucuresti - Chisinau - folosind destul de des Cruise Control

in Bucuresti am un consum mediu de 12-13 si in Chisinau ajung la 10-11...
e diferenta semnificativa la consum intre 18' si 16'...

P.S. 99% il folosesc in mod automat, la depasiri stiu ca trebuie sa accelerez cu 1-2secunde mai devreme...
intradevar in panta nu accelereaza atat de mult si ma ajuta sa am un condus constant...

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Dum Dec 11, 2011 11:25 am

Vad ca folositi des cruise controlul pentru a scoate un consum mai bun. Eu am observat ca, daca il folosesc, motorul este mai turat deca daca nu il folosesc. Exemplu: la o viteza constanta de 60 km/h am vazut ca motorul avea cam 1100-1200 turatii/minut, dar in momentul in care am activat cruiserul a urcat spre 1400 turatii/minut. La dezactivare, a revenit la 1100 turatii/minut. In plus, am mers pe A3 (Turda-Gilau) si am constatat ca e mai mare consumul cu cruser activat, deoarece autostrada nu e lina ca cele din sud (A1 sau A2), ci urca si coboara continuu. Acest lucru facea ca pe urcare mototrul sa se tureze peste 4000 ture/minut pentru a mentine viteza setata pe cruiser.
Asadar, oare nu am putea scoate un consum mai mic fara cruiser?
@zimbet consumurile pe care le mentionezi tu sunt si consumurile pe care le scot eu, desi masina mea are doar 1500 km si inca nu si-a dat drumul motorul. Cu siguranta cei care scot consumuri mai mari au un stil de conducere mai sportiv. Si, probabil, tocmai acest stil de conducere mai sportiv face ca si placutele de frana sa se duca mai repede.

Avatar utilizator
zimbet
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Lun Iun 16, 2008 1:02 pm

Mesaj de zimbet » Dum Dec 11, 2011 2:49 pm

sabin.b
1. nu are cum sa consume mai mult pe cruise control... de ex daca il tii in Drive la o viteza constanta si il muti pe manual ai sa vezi cum sar turatiile, chiar si in viteza a 6-a... e corect ca la denivelari tureaza mai mult, deoarece vrea sa tina mereu viteza constanta, ceea ce la masinile germane e mai calculata treaba... dar per total cu cruise e mult mai econom...
2. in privinta consumului, nu compara 1,8benzina cu 2,0benzina...

P.S. eu conduc de 3 ani si stiu cum e treaba cu CVT-ul... + nu am cum sa conduc sportiv, deaoarece timp de 62k nu am schimbat placutele...

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Lun Dec 12, 2011 6:30 pm

Voi face mai multe teste cu cruiserul pe acelasi traseu, pentru a ma convinge. Oricum, primele impresii sunt, asa cum am mai spus, ca pot scoate un consum mai bun pe mod drive fara cruiser, decat pe mod drive cu cruiser. Afirm acest lucru deoarece cruiserul tine motorul mai turat decat daca as conduce fara cruiser. Eu nu am vorbit de modul manual! Oricum, revin dupa ce fac mai multe teste.

Cat priveste consumul, eu nu am comparat motorul de 1.8 cu cel de 2.0, ci doar am constatat faptul ca aceleasi consumuri pe care le-a mentionat zimbet am reusit sa le scot si eu, chiar in conditiile in care motorul meu e inca nou si nu si-a dat drumul. Oricum, nu stiu daca ar fi foarte deplasat sa comparam consumurile, pentru ca nu e vorba decat de o diferenta de 10 CP. E ca si cum am compara consumurile la motorul de 1.5 109CP cu motorul de 1.6 117CP (iar aici consumurile sunt foarte apropiate). Daca am vorbi de motorul de 2.0 de pe Ralliart sau Evo....atunci chiar s-ar schimba datele problemei; aici ar fi deplasata o comparatie.

Despre placutele de frana...sunt curios daca mai sunt si altii care au masini cu CVT si au observat ca trebuie sa schimbe mai des placutele.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Lun Dec 12, 2011 7:52 pm

OFF TOPIC: Am schimbat placutele la 48.000 km, doar pe fata. Cele pe spate mai tin vreo 10.000 km. Acum am 53.500 km in bord. Bafta!

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori