Despre Cvt - Succes Sau Esec Pentru Mitsubishi?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
neophitus
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 10, 2009 1:45 pm

Mesaj de neophitus » Vin Dec 23, 2011 3:42 pm

CVT-ul la Mitsu e un succes, imi pare si acum rau ca nu am luat Outlanderul automat. Urmatoarea masina in mod cert va fi una automata, cel putin pentru cei care merg mult urban e minune.

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Vin Dec 23, 2011 6:42 pm

Intr-adevar este o placere sa conduci o masina cu CVT in oras, dar nu numai. Chiar si la drum intins e o placere. Si ceea ce imi place si mai mult este faptul ca pot sa ma joc cu CVT-ul intre modul Drive si modul Sport. Practic, Mitsubishi a reusit sa imbine foarte bine confortul si sportivitatea.

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mar Dec 27, 2011 10:04 am

sa vedem cat de fiabil este.

un sistem de transmisie fara roti dintate montat pe un SUV este o enigma pentru mine. sa speram ca japonezii de la Jatco au stiut ce au asamblat acolo iar Mitsubushi (sau NIssan sau Subaru) si-au facut bine calculele cand au lansat combinatia asta pe piata: SUV + CVT

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Mar Dec 27, 2011 11:51 pm

la mine, Lancer 2.0 CVT, a trebuit sa schimb placutele la 45.000km cand am si vandut masina.
asa cum am spus intr-un post anterior am fost f multumit de masinuta asta. am scos untul din ea si nu am menajat deloc cutia. desi nu a fost o masina foarte rapida era fun to drive in modul sport.
la drum intins pe cruise control, in functie de viteza, consumul era intre 6 si 8%. inclin sa cred ca era mai econoama pe cruise control ptr ca atunci cand controlezi tu acceleratia sunt mult oscilatii. cand masina mentine viteza, motorul merge mai constant/uniform si consumul este mai mic.

acum am un SUV CVT, de la Nissan si este extrem de confortabil de mers cu masina. nu exista nici o smucitura chiar daca lipesti acceleratia de podea. CVT a fost creat ptr confort.

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Vin Ian 20, 2012 4:45 pm

Revin cu o problema despre care am mai scris pe forum imediat dupa ce am luat masina.
Ori de cate ori conduc putin mai sportiv, avand cutia de viteze pe modul auto (D), se simte un miros puternic de ambreiaj ars. Chiar si daca fac doar vreo 3-4 depasiri mai sportive consecutiv, intr-un timp scurt, imediat se simte in masina acest miros. Mirosul se simte la exterior si mai puternic.
Interesant este faptul ca, daca o pun pe mod sport si schimb eu vitezele manual, atunci nu mai apare acel miros de ambreiaj patinat, indiferent cat de sportiv conduc si cat de mult o turez.
Prima data cand am adus in discutie aceasta problema spunea cineva ca o fi de la faptul ca masina este noua, insa am trecut de 5000 km cu ea si tot la fel se simte acel miros.
Acum, sa nu intelegeti ca scot untul din masina. Dimpotriva! Insa, mirosul apare in momentul in care apas brusc pedala de acceleratie pana la maximum (sau aproape de maximum) pentru a intra intr-o depasire mai din scurt. De altfel, acest stil de conducere este recomandat si de manual. Sau, probabil, in manualul de utilizare se refera la faptul ca trebuie apasata acceleratia pana la maximum pentru a beneficia de puterea maxima a motorului (spre exemplu, intr-o depasire), insa aceasta apasare nu trebuie facuta brusc?
Cei care aveti CVT ati patit asa ceva, sau faceti depasirile "mai sportive" doar pe mod sport (schimbati voi manual vitezele)?

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Vin Ian 20, 2012 5:12 pm

confirm si eu un miros de ars in primii km dar nu imi mai amintesc circumstantele. oricum, mirosul asta te va insoti macar pana pe la 10K km

ce te face sa crezi ca mirosul asta e de la CVT si nu de la diferential ? repet, eu nu am identitficat un "pattern"

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Vin Ian 20, 2012 5:19 pm

La Lancer-ul meu, am folosit o singura data modul Drive, cu schimbatul treptelor din levier si in restul timpului doar padelele, cand am fost nevoit (in depasiri). Cu toate astea nu imi amitesc sa fi apasat pedala pana la fund, surplusul de putere obtinandu-l doar din scaderea treptelor, pentru o turatie mai mare. Nu am simtit niciun fel de miros ciudat, ca rezultat al stilului acesta de condus, insa nu prea inteleg cum obtii tu putere prin apasarea brusca a acceleratiei, pentru ca la mine (repet, nu am apasat-o pana in podea) abia daca se urneste intr-o depasire, indiferent cat de tare/brusc am apasat.

Chiar acum plec si o sa incerc cateva reprize de acceleratie la podea si revin cu pareri.

Stima!

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Vin Ian 20, 2012 6:23 pm

In momentul in care schimb eu vitezele manual, nu apas pedala de acceleratie pana la capat. Insa, in momentul in care e pus pe auto si o apas la maximum, atunci apare situatia.
Ca sa fiu mai bine inteles:
Situatia 1: merg normal si, la un moment dat, vreau sa depasesc. In acel moment, fara schimb modul (cutia de viteze ramane tot pe auto), apas pedala pana la fund. Imediat masina intelege ca am nevoie de forta, creste turatia motorului si pleaca... Eu nu schimb vitezele, ci cutia se ocupa de tot. Ei bine, in aceasta situatie apare acel miros.
Situatia 2: merg normal si, la un moment dat, vreau sa depasesc. Trec pe mod manual (sau sport, cum se mai numeste) si schimb eu din padele (sau din schimbator...tot una este). Retrogradez 1-2 trepte, apoi accelerez si intru in depasire. Este, practic, o depasire facuta ca si cum as avea schimbator manual. Ei bine, in aceasta situatie NU apare acel miros.

QUOTE (godaro @ Jan 20 2012, 05:12 PM) ce te face sa crezi ca mirosul asta e de la CVT si nu de la diferential ? repet, eu nu am identitficat un "pattern"
Sincer, nu stiu de unde este mirosul. De altfel, nu ma pricep prea bine la partea de mecanica. Asadar, eu doar am descris situatia si simptomele si las pe altii, care se pricep, sa traga concluziile de la ce ar putea fi.
Cutie...diferential...sincer, nu ma pricep. Ideea este daca e o problema sau nu (indiferent de unde vine)?

QUOTE (66RRR @ Jan 20 2012, 05:19 PM) nu prea inteleg cum obtii tu putere prin apasarea brusca a acceleratiei, pentru ca la mine (repet, nu am apasat-o pana in podea) abia daca se urneste intr-o depasire, indiferent cat de tare/brusc am apasat.
In timp ce conduci normal, pe mod auto, apasa pedala de acceleratie pana la capat si vei vedea ce se intampla: masina se tureaza si se comporta ca si cum ar retrograda treapta de viteza pentru a obtine un plus de putere. Practic, masina se tureaza pana in 6200rpm si simti ca are putere.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Vin Ian 20, 2012 8:09 pm

Tocmai ce am ajuns acasa si cat am fost plecat am incercat in cateva reprize sa apas pedala pana la podea (ma rog, aproape, ca mi-e mila de masina) si am constatat ca are un foarte mare "lag" - sper ca intelegeti termenul - intre momentul in care pedala e apasata si cel in care masina preia puterea. Nu as avea curaj sa intru in depasiri cu practica asta, decat daca as avea masina din fata la o distanta considerabila si cea de pe contrasens destul de departe... in zare. Nu mi se pare deloc un procedeu care sa "te salveze" dintr-o situatie critica, cel putin nu in fata down-gradarii treptelor de viteza cu padelele ( sau cu levierul ).

Totusi, legat de mirosul de care vorbesti, pot sa spun ca la mine nu se simte nimic. Nici in interior, nici in exterior si cred eu, am forjat-o destul de bine in ultimele ore. Ar mai fii o chestie... eu daca pornesc masina din casa, motorul are timp 12 minute sa se "incalzeasca"... si depasirile nu le-am facut imediat ce am plecat de pe loc. Poate si asta e un semn, stiu si eu, poate nu e suficient de cald motorul, cand o soliciti tu - e doar o supozitie.

In rest, cu padelele inainte, ca ne prinde masina de pe contrasens cu depasirea NETERMINATA!

Stima!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Ian 20, 2012 9:21 pm

Daca nu o calci la fund nu se activeaza kickdown-ul. Deci ori o calci la fund, ori retrogradezi manual. Altfel, normal, nu vei avea suficienta putere pt depasiri mai ales in ro unde nimeni nu iti face loc, ba mai si accelereaza cand se prind ca sunt depasiti.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori