Sfaturi Pentru Soferi - Episodul 1: Condusul Pe Timp De Iarna

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Sfaturi Pentru Soferi - Episodul 1: Condusul Pe Timp De Iarna

Mesaj de andrei » Mie Feb 08, 2012 1:54 pm

1. Folositi treapta de viteza, cea mai mare posibila cu exceptia coborarii dealurilor. Spre exemplu, conduceti in treapta a 3-a, in loc de a 2-a, pe cat posibil. Acest lucru va limita cuplul momentan oferit de motor, iar un cuplu mai mic transmis rotilor inseamna probabilitate mai mica de a derapa.

2. Folosirea primei trepte de viteza la coborarea pe vai ofera cel mai mare control asupra automobilului.

3. Curatati gheata si zapada de pe toate geamurile automobilului inainte de pornire ? parbriz, luneta, geamuri laterale, etc. Curatati de asemenea toate farurile, capota si acopersul masinii. Acest fapt va asigura o vizibilitate buna in conditii grele.

4. Folositi comenzile automobilului cu grija, fara miscari bruste ? aici se includ frana, volanul, acceleratia, etc.

5. Pastrati o distanta mai mare decat in mod obisnuit pana la vehiculul din fata, s-ar putea sa intampinati carosabil foarte alunecos, care ar genera o distanta mai mare de franare.

6. Asigurati-va ca aveti in rezervor suficient combustibil pentru a ajunge cu bine la destinatie. Tineti cont de faptul ca in conditii dificile consumul automobilului creste considerabil, deci ar fi bine sa dispuneti pe cat posibil de rezerve (spre exemplu, rezervor plin, chiar daca aveti de parcurs doar 200 km).

7. Daca planificati o calatorie lunga pe teren accidentat, asigurati-va ca aveti la Dvs. haine groase, alimente si apa, pentru cazuri de extrema necesitate.

8. Inainte de a porni intr-o calatorie lunga in conditii grele de iarna, faceti urmatoarele verificari:
o Asigurati-va de nivelul lichidului anti-freeze
o Verificati stergatoarele parbrizului si lichidul pentru acestea (in nici un caz nu folositi apa aici)
o Verificati luminile automobilului ? faruri, felinare, faruri anti-ceata, etc.
o Verificati si indicatoarele de avarie.
o Verificati incalzirea lunetei si functionarea sistemului de incalzire a interiorului masinii.
o Verificati nivelul uleiului in motor.
o Verificati anvelopele si presiunea in acestea.

sursa

Iar daca totusi, derapati sau ramaneti impotmoliti...

Avem cateva sfaturi practice de la campionul de Raliuri Titi Aur








*material al Romania TV








*material al Antenei 3


Va doresc o iarna fara incidente!

Avatar utilizator
cataz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 11, 2010 7:08 pm

Mesaj de cataz » Mie Feb 08, 2012 4:30 pm

Sfaturi utile si bune de stiut.

Multumim!

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Mie Feb 08, 2012 6:27 pm

Sfaturi bine-venite desigur! In plus, fiecare dintre noi invata comportamentul masinii(lor) sale si va descoperi mici trucuri pentru "stavilirea" animalului din fata casei. Astfel va descoperi usurinta de merge cu esp-ul on sau controlul total al masinii pe off si multe, multe altele

Aveti grija seara sa incercati sa scuturati gheata formata in jurul trenului de rulare. Dimineata va fi mult mai greu.

Avatar utilizator
l.peti
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 20, 2011 9:07 pm

Mesaj de l.peti » Joi Feb 09, 2012 2:46 am

e fain sfatul cu accelerarea in curba sau...daca ai derapat,mai ales daca ai tractiune spate...ar trebui selectate,sau explicate mai bine lucrurile inainte ca cineva sa faca accident.
(si cu tractiune integrala daca accelerezi in momentul deraparii,poate sa fuga fundul masinii...)
cred ca acest sfat a fost dat celor cu tractiune fata... dar nici eu nu vrau sa fiu prea destept...

Avatar utilizator
cosma1973
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 31, 2012 11:35 am

Mesaj de cosma1973 » Joi Feb 09, 2012 1:16 pm

Bune sfaturi! Multumesc!

Avatar utilizator
krucifix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 26, 2010 10:56 am

Mesaj de krucifix » Sâm Feb 11, 2012 9:28 pm

Mi se pare mie mie sau Volvo lu nenea Titi avea tractiune integrala?

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Sâm Feb 11, 2012 9:48 pm

Da... e un cadru in care se vede ca se invarte numai roata din spate si cea din fata sta...

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Dum Feb 12, 2012 1:20 am

E tractiune integrala... se vede intre secunda 15 si 25.

Avatar utilizator
krucifix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 26, 2010 10:56 am

Mesaj de krucifix » Lun Feb 13, 2012 4:47 pm

Mi-ar fi placut sa dea lectii practice pe un logan ceva . Oricum sfaturile sunt foarte bune , pacat insa ca filmuletele astea nu sunt privite si de blondele cu "gipane " si alte avioane care blocheaza intersectiile pentru ca nu stiu sa plece de pe loc sau derapeaza.

Multumim frumos pentru un topic foarte util.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Lun Feb 13, 2012 5:57 pm

Eu zic sa lasati sfaturile care privesc condusul pe timp de iarna si mai bine dati sfaturi cum gasim locuri de parcare in bucuresti pe vremea asta.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori