Sfaturi Pentru Soferi - Episodul 1: Condusul Pe Timp De Iarna
Sfaturi Pentru Soferi - Episodul 1: Condusul Pe Timp De Iarna
1. Folositi treapta de viteza, cea mai mare posibila cu exceptia coborarii dealurilor. Spre exemplu, conduceti in treapta a 3-a, in loc de a 2-a, pe cat posibil. Acest lucru va limita cuplul momentan oferit de motor, iar un cuplu mai mic transmis rotilor inseamna probabilitate mai mica de a derapa.
2. Folosirea primei trepte de viteza la coborarea pe vai ofera cel mai mare control asupra automobilului.
3. Curatati gheata si zapada de pe toate geamurile automobilului inainte de pornire ? parbriz, luneta, geamuri laterale, etc. Curatati de asemenea toate farurile, capota si acopersul masinii. Acest fapt va asigura o vizibilitate buna in conditii grele.
4. Folositi comenzile automobilului cu grija, fara miscari bruste ? aici se includ frana, volanul, acceleratia, etc.
5. Pastrati o distanta mai mare decat in mod obisnuit pana la vehiculul din fata, s-ar putea sa intampinati carosabil foarte alunecos, care ar genera o distanta mai mare de franare.
6. Asigurati-va ca aveti in rezervor suficient combustibil pentru a ajunge cu bine la destinatie. Tineti cont de faptul ca in conditii dificile consumul automobilului creste considerabil, deci ar fi bine sa dispuneti pe cat posibil de rezerve (spre exemplu, rezervor plin, chiar daca aveti de parcurs doar 200 km).
7. Daca planificati o calatorie lunga pe teren accidentat, asigurati-va ca aveti la Dvs. haine groase, alimente si apa, pentru cazuri de extrema necesitate.
8. Inainte de a porni intr-o calatorie lunga in conditii grele de iarna, faceti urmatoarele verificari:
o Asigurati-va de nivelul lichidului anti-freeze
o Verificati stergatoarele parbrizului si lichidul pentru acestea (in nici un caz nu folositi apa aici)
o Verificati luminile automobilului ? faruri, felinare, faruri anti-ceata, etc.
o Verificati si indicatoarele de avarie.
o Verificati incalzirea lunetei si functionarea sistemului de incalzire a interiorului masinii.
o Verificati nivelul uleiului in motor.
o Verificati anvelopele si presiunea in acestea.
sursa
Iar daca totusi, derapati sau ramaneti impotmoliti...
Avem cateva sfaturi practice de la campionul de Raliuri Titi Aur
*material al Romania TV
*material al Antenei 3
Va doresc o iarna fara incidente!
2. Folosirea primei trepte de viteza la coborarea pe vai ofera cel mai mare control asupra automobilului.
3. Curatati gheata si zapada de pe toate geamurile automobilului inainte de pornire ? parbriz, luneta, geamuri laterale, etc. Curatati de asemenea toate farurile, capota si acopersul masinii. Acest fapt va asigura o vizibilitate buna in conditii grele.
4. Folositi comenzile automobilului cu grija, fara miscari bruste ? aici se includ frana, volanul, acceleratia, etc.
5. Pastrati o distanta mai mare decat in mod obisnuit pana la vehiculul din fata, s-ar putea sa intampinati carosabil foarte alunecos, care ar genera o distanta mai mare de franare.
6. Asigurati-va ca aveti in rezervor suficient combustibil pentru a ajunge cu bine la destinatie. Tineti cont de faptul ca in conditii dificile consumul automobilului creste considerabil, deci ar fi bine sa dispuneti pe cat posibil de rezerve (spre exemplu, rezervor plin, chiar daca aveti de parcurs doar 200 km).
7. Daca planificati o calatorie lunga pe teren accidentat, asigurati-va ca aveti la Dvs. haine groase, alimente si apa, pentru cazuri de extrema necesitate.
8. Inainte de a porni intr-o calatorie lunga in conditii grele de iarna, faceti urmatoarele verificari:
o Asigurati-va de nivelul lichidului anti-freeze
o Verificati stergatoarele parbrizului si lichidul pentru acestea (in nici un caz nu folositi apa aici)
o Verificati luminile automobilului ? faruri, felinare, faruri anti-ceata, etc.
o Verificati si indicatoarele de avarie.
o Verificati incalzirea lunetei si functionarea sistemului de incalzire a interiorului masinii.
o Verificati nivelul uleiului in motor.
o Verificati anvelopele si presiunea in acestea.
sursa
Iar daca totusi, derapati sau ramaneti impotmoliti...
Avem cateva sfaturi practice de la campionul de Raliuri Titi Aur
*material al Romania TV
*material al Antenei 3
Va doresc o iarna fara incidente!
Sfaturi bine-venite desigur! In plus, fiecare dintre noi invata comportamentul masinii(lor) sale si va descoperi mici trucuri pentru "stavilirea" animalului din fata casei. Astfel va descoperi usurinta de merge cu esp-ul on sau controlul total al masinii pe off si multe, multe altele
Aveti grija seara sa incercati sa scuturati gheata formata in jurul trenului de rulare. Dimineata va fi mult mai greu.
Aveti grija seara sa incercati sa scuturati gheata formata in jurul trenului de rulare. Dimineata va fi mult mai greu.
e fain sfatul cu accelerarea in curba sau...daca ai derapat,mai ales daca ai tractiune spate...ar trebui selectate,sau explicate mai bine lucrurile inainte ca cineva sa faca accident.
(si cu tractiune integrala daca accelerezi in momentul deraparii,poate sa fuga fundul masinii...)
cred ca acest sfat a fost dat celor cu tractiune fata... dar nici eu nu vrau sa fiu prea destept...
(si cu tractiune integrala daca accelerezi in momentul deraparii,poate sa fuga fundul masinii...)
cred ca acest sfat a fost dat celor cu tractiune fata... dar nici eu nu vrau sa fiu prea destept...
Mi-ar fi placut sa dea lectii practice pe un logan ceva . Oricum sfaturile sunt foarte bune , pacat insa ca filmuletele astea nu sunt privite si de blondele cu "gipane " si alte avioane care blocheaza intersectiile pentru ca nu stiu sa plece de pe loc sau derapeaza.
Multumim frumos pentru un topic foarte util.
Multumim frumos pentru un topic foarte util.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 64 vizitatori