Turatie Vs Viteza Si Punctul Optim De Schimb

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 28, 2013 10:09 am

Graficul ala nu demonstreaza nimic. Nu mai dezvolt ideea pt ca am poluat destul topicul si asa, dar cine e interesat sa scoata 100% din masina in materie de acceleratie ar trebui sa stie ca nu schimbi toate treptele dupa un punct pe dino unde vezi tu ca incepe sa scada puterea, pt ca la 4200 chiar si turbo dieselul ala produce mai multa putere decat la 2800 sau 2500 sau la cat ar pica turatia in urmatoarea treapta. La o benzina aspirata curba de putere are alta forma si nu scade asa brusc dupa turatia de putere maxima, deci cu atat mai mult te poti duce peste turatia de putere maxima.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Ian 28, 2013 10:26 am

Pentru a invata sa schimbi ai nevoie de un grafic. Graficul nu spune cum sa schimbi iti afieseaza curbele pe care in functie de cutia de viteze le poti exploata corect. Important este sa se raporteze la cel de putere la roata. Deasemenea penteru cine stie sa citeasca poate invata sa conduca eficient si cu consum de carburant onest.
Se face diagrama fierastrau de intersesctare a treptelor de viteza.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 28, 2013 10:57 am

Pai ce am pus eu mai sus stimabile in linkul de pe autospeed? Ii tot dai cu graficul ala dino cu batul de parca ar fi pocalul fermecat. Acceleratia in fiecare treapta conteaza, iar punctul unde se intersecteaza este cel optim pt schimb de treapta. O aplicatie ieftinake pe smartfone si un coleg in masina si aflii direct ce te intereseaza, concret, pe asfalt, in lumea reala. Nu iti trebuie nici o secunda pe dino pt asta. E si el bun la ceva, dar nu e necesar pt a afla unde e optim sa schimbi si cat de mult sa o tii intr-o treapta peste turatia de putere maxima.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 28, 2013 11:16 am

Pai ce am pus eu mai sus stimabile in linkul de pe autospeed? Ii tot dai cu graficul ala dino cu batul de parca ar fi pocalul fermecat. Acceleratia in fiecare treapta conteaza, iar punctul unde se intersecteaza este cel optim pt schimb de treapta. O aplicatie ieftinake pe smartfone si un coleg in masina si aflii direct ce te intereseaza, concret, pe asfalt, in lumea reala. Nu iti trebuie nici o secunda pe dino pt asta. E si el bun la ceva, dar nu e necesar pt a afla unde e optim sa schimbi si cat de mult sa o tii intr-o treapta peste turatia de putere maxima.

Grafice dino poate sa posteze oricine, sa mai dam si sfaturi concrete nu doar sa invitam lumea la stand.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Lun Ian 28, 2013 11:53 am

Puterea=cuplu x turatia(viteza unghiulara) sper sa nu gresesc.

De exemplu la motorul pe benzina cuplul maxim e la 4000rpm iar la 6000rpm unde dezvolta putearea maxima cuplu e o idee mai mic de cat la 4000rpm dar turatia e cu 50% mai mare deaceea acolo constructorul zice ca e puterea maxima. DUpa 6000rpm cuplul scade foarte abrupt si desi turatia creste produsul lor(adica puterea) are o valoare mai mica dupa 6000rpm.

Daca nu ma insel producatorii de masini in specificatii trec datele la iesirea din motor nu ce ajunge la roata( exemplu un motor de 117cp si 143 cuplu maxim reprezinta datele masurate la arborele motorului nu la roata).

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 28, 2013 12:07 pm

Da. Cuplul e forta, iar puterea e forta ori turatie. Imagineaza-ti ca impingi o cana pe masa. Cu acelasi cuplu una e sa o impingi de 2000 de ori si alta e sa o impingi de 6800 de ori. Asa e si in motor. Chiar daca ai 100nm si la 2000 de ture si la 6800, la 6800rpm cuplul ala face mult mai multa treaba. Deci 100nm la 6800 fac treaba cat 200 nm la 3400. Deci daca tu schimbi la 6000 gandindu-te ca la turatia asta dezvolta mai putin cuplu decat la 4000 trebuie sa faci socotelile cu 1.5xcuplu de la 6000.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Ian 28, 2013 1:33 pm

1. Nu am chemat niciunde pe nimeni si nunam trimis la dyno cu aceasta ocazie.
Mai mult am oferit gratuit imaginea testarilor dyno pt doua modele stock.
2. Daca tu vrei sa lucrezi ieftin este treaba ta. Dar profesionist este altfel.
3. Ai vazut vreodata cum arata un grafic de 0...402m pe dyno?

QUOTE (Alex44 @ Jan 28 2013, 12:07 PM) Da. Cuplul e forta, iar puterea e forta ori turatie. Imagineaza-ti ca impingi o cana pe masa. Cu acelasi cuplu una e sa o impingi de 2000 de ori si alta e sa o impingi de 6800 de ori. Asa e si in motor. Chiar daca ai 100nm si la 2000 de ture si la 6800, la 6800rpm cuplul ala face mult mai multa treaba. Deci 100nm la 6800 fac treaba cat 200 nm la 3400. Deci daca tu schimbi la 6000 gandindu-te ca la turatia asta dezvolta mai putin cuplu decat la 4000 trebuie sa faci socotelile cu 1.5xcuplu de la 6000.
Domnule sa ne exprimam corect.
Puterea este egala cu produsul dintre cumplu si turatie supra 7023. P (in cai putere) = C(cuplul in Nm) x N (turatia in rpm) / 7023

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Lun Ian 28, 2013 1:39 pm

Salut Sebi,

Am admirat in permanenta tacit (fara sa simt nevoia sa intervin) multitudinea ta (a voastra) de cunostinte in domeniu si faptul ca vreti sa ajutati, fie si cu sfaturi, comunitatea noastra.
Nu are rost zic eu, sa facem anumite presupuneri despre lucrurile pe care le-a vazut sau nu Alex. N-avem de unde stii. Simt din tonul tau ca esti putin iritat si postul meu vine in reamintirea faptului ca suntem aici cu toti, dintr-o pasiune comuna. Atat.

Mersi,
Malakai.

Avatar utilizator
Master4Mariners
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm

Mesaj de Master4Mariners » Lun Ian 28, 2013 1:54 pm

Foarte diplomat, Malakai ! Bravo !

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Ian 28, 2013 1:59 pm

Multumim pentru punctul tau de vedere si promitem ca vom reveni cu informatii concrete pe care fiecare in functie de perceptie si inteligenta le utilizeaza cum doreste.
Daca aveti intrebari nu ezitati sa le puneti suntem aici tocmai pentru a impartasi cu aceasta comunitate parte din cunostintele noastre in domeniu.
Apreciam aceasta comunitate si ne bucuram de existenta ei.

Din pacate nu am facut o simulare-testare 0...402m pe dyno cu o masina identica cu cea din titlu, dar am ales o surioara mai puternica EVO X.
Graficul este pur orientativ.

In atasamentul 4022 este acelasi lucru doar ca am pastrat doar turatia si puterea pentru aceasta masina.
Am notat cu cifre mai multe puncte de inflexiune ale grafcului.
1. este plecarea de pe loc cand turatia este foarte mare la 4x4, masina patineaza din roti pana prinde aderenta apoi incepe sa urece viteza cu turatia
2. se schimba din treapta 1 in treapta 2. Pentru ca rotile patinau foarte mult s-a schimbat din 1 in 2 la ca. 40KM/h si 4000RPM
3. se schimba corect din treapta 2 in treapta 3. Treapta 2 a urcat la 7300 iar 3 preia de la 5600
4. schimbarea de treapta 3 spre 4 Treapta 3 a urcat la 7100 si cade la 5500.
Dupa cum se observa este ceva mai eficeinta schimbarea din 3 in 4 decat schimbarea din 2- 3 care s-a facut la turatie mai mare.
Pe grafic rosu este puterea si se vede exact cum se mentine in functie de turatie.
Fişiere ataşate
4022.jpg
4022.jpg (160.49 KiB) Vizualizat de 5802 ori
402m.jpg
402m.jpg (183.26 KiB) Vizualizat de 5795 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori