Turatie Vs Viteza Si Punctul Optim De Schimb

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Ian 28, 2013 2:36 pm

QUOTE (RACINGCODE @ Jan 28 2013, 01:59 PM) functie de perceptie si inteligenta le utilizeaza cum doreste.

Ma bucura revenirea voastra pe forum.

In momentul in care am inlaturat banul, am facut-o in speranta ca veti putea aborda o atitudine mai obiectiva - am marea rugaminte sa nu ma dezamagiti.

Concluzia pana in acest punct este ca graficile postate initial de catre voi nu au nici o relevanta cu subiectul de discutie de aici si cu siguranta s-ar fi gasit o metoda mai eleganta de confirmare a acestui fapt.

Multumesc.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 28, 2013 2:42 pm

Vezi tu aici sa se ofere vreo informatii contra cost? Cand ai un grafic al tau atunci poti sa-mi scoti ochii ca mi-l dai gratis. Pana atunci, postezi graficele clientilor.

Simularile nu sunt informatii concrete.

Eu nu zic ca nu e o scula fantastica un dyno, dar trebuie folosit de cineva capabil si in scopurile in care a fost creat.

Anumite masuratori se fac pe sosea, la fel si anumite reglaje. Dyno e comod dar are si el limtarile lui. Insa nu asta discutam aici.

Cat despre perceptie si inteligenta stai linstit ca ii e clar oricui ce faci, de cand dezgropi topicuri sau inviti lumea la DYNO ca sa vada daca ii patineaza ambreiajul. Iti dai seama, altfel nu se poate constata un ambreiaj ce patineaza dom'le. Sau daca nu e implicata tehnologia in constatare nu e profi?

As vrea sa-ti folosesti singur discernamantul si sa nu pleznesti grafice aiurea cand nu e cazul. (grafic cu un turbo diesel a carei masuratoare se opreste la 4200, nici nu stii cata putere are mai incolo si zici ca se vede clar ca nu trebuie turat peste)

Mai bine ti-ai cumpara un windows cu licenta decat sa faci teleshoping cu okada si sa imbuibi lumea cu dyno de parca el e solutia tuturor problemelor posesorilor.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Ian 28, 2013 2:52 pm

QUOTE (andrei @ Jan 28 2013, 02:36 PM) Ma bucura revenirea voastra pe forum.

In momentul in care am inlaturat banul, am facut-o in speranta ca veti putea aborda o atitudine mai obiectiva - am marea rugaminte sa nu ma dezamagiti.

Concluzia pana in acest punct este ca graficile postate initial de catre voi nu au nici o relevanta cu subiectul de discutie de aici si cu siguranta s-ar fi gasit o metoda mai eleganta de confirmare a acestui fapt.

Multumesc.

Multumim frumos!

Mai obiectiv decat date si cifre concrete nu cred ca se poate, comentariile sunt de prisos.
Graficele au rol de a educa si de a intelege exact fenomenul este mai greu la inceput dar usor usor lumea o sa priceapa, chiar si cei mai putin prietenosi.
Am si o biblie dyno care daca vrei ti-o punem la dispozitie in format digital pentru afisarea ei ca sa nu dam in mod neelegant link catre alte adrese.
Ultimul meu grafic cred ca explica foarte bine cum arata chestiunea cu schimbarea.
Trebuie sa recunoastem ca nu e la subiect neavand un astfel de test pentru 1.8 L X.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 28, 2013 3:17 pm

Din fisele alea 2, care e puterea maxima si la ce turatie are loc? Care sunt punctele in care s-a schimbat treapta, ce semnifica bulinele alea 4?

Daca vrei sa ne dai un exemplu concret de asa ceva (daca a fost vreun client interesat de acest aspect) asta arata-ne. Masina X (indiferent de model, marca, tipul motorului, macar sa avem un exemplu daca nu e nici unul cu un motor aspirat din gama lancer x) cu puterea y la turatia z schimba treptele 1-2-3 in la turatia A B si C.

Sa fie clar ce discutam aici. Eu sustin ca treapta nu se schimba la turatia de putere maxima, ci se schimba acolo unde acceleratia in treapta respectiva devine inferioara aceleratiei ce s-ar putea obtine daca s-ar schimba treapta in momentul ala. De ce sa schimb la 6000 daca masina inca trage pana la 6800 si chiar trage mai bine decat intre 4000-5000 intr-a 3-a? A ca stric motorul mai repede, da, uzura ok. E pacat ca nu e masina de cursa, nu merita sa-mi bat joc de ea. OK. Dar sa zici sec ca nu are rost sa o turezi peste pragul de putere maxima e gresit. Nu moare brusc motorul dupa turatia aia, inca mai ai ce face daca stii, vrei si trebuie.

Ca masuratoarea pe sosea cu accelerometrul este la indemana oricui, ieftin si fantastic de precisa nefiind o simulare ca pe dyno e alta discutie.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Ian 28, 2013 3:32 pm

Cred ca parte din raspunsurile solicitate sunt deja scrise anterior. Dar nu stiu de ce nu le-ai vazut. http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... t&p=116465
Te rog sa citesti sau intr-o zi cand ai dumneata timp si avem si noi, sa ne faci o vizita si iti pun pe ecran si-ti explic tot ce vrei.
Cine a sustinut ca se schimba la turatia de putere maxima? Se schimba treptele astfel incat aria de sub grafic sa fie cat mai mare. Sa punem cat mai multa putere pe metru jos.
Si mai este ceva care ingreuneaza si mai mult situatia. Puterea la roti difera pe treptele de viteza si atunci turatia la care se schmba pentru maxim este optima la fiecare schimbare in parte.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Lun Ian 28, 2013 3:46 pm

QUOTE (RACINGCODE @ Jan 28 2013, 01:33 PM) 1. Nu am chemat niciunde pe nimeni si nunam trimis la dyno cu aceasta ocazie.
Mai mult am oferit gratuit imaginea testarilor dyno pt doua modele stock.
2. Daca tu vrei sa lucrezi ieftin este treaba ta. Dar profesionist este altfel.
3. Ai vazut vreodata cum arata un grafic de 0...402m pe dyno?


Domnule sa ne exprimam corect.
Puterea este egala cu produsul dintre cumplu si turatie supra 7023. P (in cai putere) = C(cuplul in Nm) x N (turatia in rpm) / 7023

Nu 5252?

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Ian 28, 2013 3:59 pm

[attachment=18589:f11n.png]Sti tu ceva da nu ai retinut corect 9549 pentru KW.
Nu pot sa scriu fractii frumos aici asa ca atasez o imagine in maxim un minut.
Fişiere ataşate
f11n.png
f11n.png (7.45 KiB) Vizualizat de 6012 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 28, 2013 4:15 pm

Nu am vazut explicatiile la momentul postarii pt ca ai reventi ulterior asupra postarii si le-ai adaugat, la fel si cu cea de-a doua poza. Tu ai postat in mai multe randuri ca nu are rost sa o turezi peste 6000, atat in topicul asta cat si intr-un altul cu lancer clasic. Nu stau sa caut ce ai scris sa iti dau quote, ar trebui sa stii si tu ce ai postat.

Tocmai pt ca puterea difera intre treptele de viteza, si conteaza si rapoartele cutiei un grafic dino cu un run facut intr-o treapta nespecificata si care se opreste repede dupa ce se obtine puterea maxima nu e relevant in discutia asta.

Iar din ultimul grafic tot nu vad care-i puterea maxima si la ce turatie e. Iar punctul de schimb dintre 1 si 2 nu poate fi luat in considerare, patina pe role. Ca sa aflii punctul optim de schimbare din 1 in 2 se putea pleca mai usor de pe loc, si sa ii dea blana atunci cand avea aderenta? Ce rost are startul violent cand cauti punctului optim de schimb treapta? Pe o suprafata plana cum ar fi asfaltul nu rolele lucioase de dino oare cum ar fi stat treaba?

Cand vrei sa aflii punctele optime nu te uiti la un grafic prelevat dintr-o simulare 0-402, faci masuraori special in acest scop. Pe sosea preferabil, ca masinile nu merg pe role.

QUOTE (driverx @ Jan 28 2013, 03:46 PM) Nu 5252?

for imperial conversion:-

P=Power, horsepower
T=Torque, foot-pounds
N=Engine rotational speed, rpm

P=T*N/5252

E in functie de unitatile de masura folosite. Formula

Eu nu vroiam sa fac matematica pe forum, vroiam doar sa explic ca desi cuplul scade la turatii mari, lucrul mecanic produs e totusi amplificat de turatie. Deci chiar daca iti scade cuplul destul de mult, turatia crescuta te ajuta sa dezvolti putere si sa accelerezi puternic.

De aia sunt bune masuratorile pe sosea, pt ca ele nu te inseala precum un grafic. Vezi ca scade puterea si automat crezi ca trebuie sa schimbi. Stiind cat de tare accelerezi intr-o treapta la o anumita viteza, vezi clar unde e punctul optim de schimb. Iar a-ti cunoaste masina bine si a sti cand sa schimbi face o diferenta semnificativa, fara sa dai bani pe resoftari sau tras pe dino.

Butt-dino e la fel de bun in multe cazuri, si cateva unelte simple folosite corespunzator pot rezolva multe dileme.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Lun Ian 28, 2013 4:23 pm

Dyno Mustang este singurul din lume care face simulare rela, exact ca pe strada.
Toate formule scrise mai suns si in material sunt corecte. La formule daca ai sa obsevi pt a evita discutiile sunt trecute si unitatile de masura.
Ai grafice poti sa verifici daca vorbim de cai putere sau KW si Nm. Daca imparti la 5252 insemna ca te referi la ft-lbs si uitam de Nm.
Noi discutam in Nm asa cum o fac majoritatea in Europa.
Eu va spun sa va cunoasteti masinile bine si sa invatati stintific sa le conduceti. Motorul nu trebuie ambalat la limitare din multe motive.
Fişiere ataşate

[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]


Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 28, 2013 4:34 pm

N-am zis ca sunt formulele tale gresite, ii spuneam colegului driver x ca si numarul stiut de el e corect, dar cand folosesti alte unitati de masura in formula.

Tot nu mi-ai zis care-i turatia de putere maxima a masinii testate, ca sa ne raportam si la ea si sa vedem cat de relevanta a fost in alegerea punctului de schimbare a treptei. Si o simulare ramane doar atat, o simulare. NU exista simulare reala. Prin definitie simularea nu e reala.

"Motive" nu e un argument, te rog vino cu explicatii daca binevoiesti sa educi asa cum pretinzi ca faci. Cu un grafic dino nu inchizi gura nimanui. Tehnologia din el nu poate inlocui experienta persoanei care il foloseste.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori