Turatie Vs Viteza Si Punctul Optim De Schimb

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Mar Ian 29, 2013 6:46 am

Setarea acestui motor imperecheat cu o cutie de viteze CVT ofera la cca 5934rpm maxim de putere pe care-l mentine pana la putin peste 6100rpm. Aici nu vorbim de un varf de putere ci de un palier de putere. In plus afisajul de bord, ceasul de bord arata cu cateva zeci de rpm mai mult. Astfel ca la 6150 reali pe bord poate fi afisata o turatie de 6200rpm.
Puterea acestui motor cu cutie de viteze CVT desi nu este anuntat in mod oficial este putin mai joasa ca la cel cu cutie de viteze mecanica.
Fişiere ataşate
L18CVT.jpg
L18CVT.jpg (147.21 KiB) Vizualizat de 6687 ori

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Mar Ian 29, 2013 10:47 am

Deci , cam 3 pagini fara noima ... Despre ce discutam noi aici .... QUOTE Turatie Vs Viteza Si Punctul Optim De Schimb .
Bun. 2 baieti inteligenti discuta in cotradictoriu, fara sa ma lamureasca si pe mine, ala mai greu de cap, care e raspunsul la titlul topicului. Pe exemple concrete. O dam in grafice, testari dyno, carti. Imi faceti si mie un rezumat la ce discutati?
Sebi, graficele sunt pentru cei care stiu sa le citeasca! Nu toti cei care citesc acest forum le pot citi/interpreta ! Pentru mine, sunt niste opere de arta abstracte. Iar in acest caz, fiecare vede altceva in aceeasi imagine. Si sunt sigur ca nu sunt singurul care vede lucrurile asa.
Alex, nu te mai agita atat. Ofera informatia corecta pentru fiecare. Nu incerca sa-l convingi pe Sebi de ce stii tu, pune informatia pentru restul de cititori.
Punctul optim pentru mine, nu este ala maxim , este cel mai bun. Adica poti schimba intr-un punct care sa fie bun ca si turatie/putere, dar nu e maxim si sa cad intr-o plaja buna de turatie sau putere.
Ce va propun eu , si ar fi foarte frumos va tineti de asta.
Exemple concrete pe model de masina ( la Mitsubishi nu sunt pre multe ), de cum si unde si de ce trebuie schimbat. In cuvinte scrise, nu poze, trimiteri, etc. Daca vi se par totusi prea multe de acopuerit, hai sa incercam sa tinem de topic cu modelele populare acestui forum. Si nu uitati, cele mai multe masini de pe forum sunt masini stoc, de strada, nu de circuit, sau modificate. Pentru ei trebuie sa punem informatia.
Va tare multumesc pentru intelegere si sunt convins ca se poate duce discutia pe fagasul care trebuie.

Avatar utilizator
Donkey
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:02 am

Mesaj de Donkey » Mar Ian 29, 2013 11:17 am

La a mea mi se pare decent că din moment ce intră ?n boost răm?ne acolo fără să maraie intră ?n boost de pe la trei mii şi răm?ne aşa p?nă ?n roşu.

Avatar utilizator
Master4Mariners
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm

Mesaj de Master4Mariners » Mar Ian 29, 2013 12:16 pm

Cristibna@ sunt intru totul de acord cu tine , ai pus punctul pe i. Spre rusinea mea , sincer nici eu nu stiu sa citesc graficele alea. RacingCode mi-a dat si mie in jurnalul masinii 2 grafice , si am preferat sa nu raspund, unul din motive fiind ca nu le-am inteles sau nu am stiut cum sa le interpretez.

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Mar Ian 29, 2013 12:47 pm

Ca sa fie lucrurile mai concrete parerea mea ar trebui graficul dyno si diagrama cutiei de viteze (diagrama fierastrau) si atunci ar fi foarte simplu.Testarea dyno fara diagrama CV nu prea are rost.Doar daca vrei sa stii cati cai ai sau sa ii mai dai power.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Ian 29, 2013 1:01 pm

Nu-i de parca nu l-am intrebat, dar el ocoleste raspunsurile mereu. De ce sunt "punctele de schimb optim" din atasamentul 4022 puse unul pe linia roz de acceleratie si 3 pe cea rosie de putere? De ce nu pe cea albastra, de turatie?

Eu speram sa si obtinem ceva de la Racingcode, ca reclama e clar ca se pricepe sa faca. Dar sa ne dea si ceva util, sa ne alegem si noi, userii, cu ceva. O informatie utila, un sfat, o explicatie. Nu doar nu o tura ca nu e bine. Dar daca nu vrea sa spuna nimic, asta e. Grafice dino si descrierea functionarii unui dino o gasesc si pe net.

Cand se usuca un pic pe jos am sa ies sa fac masurare cu accelerometrul si am sa postez rezultatele.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Mar Ian 29, 2013 3:50 pm

QUOTE (speed29 @ Jan 29 2013, 12:47 PM) Ca sa fie lucrurile mai concrete parerea mea ar trebui graficul dyno si diagrama cutiei de viteze (diagrama fierastrau) si atunci ar fi foarte simplu.Testarea dyno fara diagrama CV nu prea are rost.Doar daca vrei sa stii cati cai ai sau sa ii mai dai power.

Asa este treptele se schimba nu doar dupa motor ci dupa diagrama fieratrau.
Graficul curbelor de putere-cuplu te ajuta cunoscand rapoartele te transmisie sa vezi exact ce este de facut care este optimul.
Noi va oferim graficele pentru motor, rapoartele de transmisie intrand in sarcina fiecaruia sa si le faca sa determine diagrama fierastrau.
Se poate face si pe dyno, nu e complicat, Mustang are aceasta optiune insa trebuie palatit.


@cristibna pentru a ajuta la citirea fiselor dyno am publicat Biblia Dyno, citit si inteleasa ajuta enorm pentru a ridica nivelul discutiei.

Va rog sa suportati inca o paranteza nelegata de acest topic. Unde ar fi bine sa atacam unele mituri auto aici pe forum, discutii tehnice argumentate?

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Mar Ian 29, 2013 5:07 pm

"am publicat Biblia Dyno, citit si inteleasa ajuta enorm pentru a ridica nivelul discutiei."

Sebi, pacat ca ai scris asa ceva si pacat ca ne consideri niste prosti....dar prostii astia sunt posibili clienti....Iar ca si client, nu trebuie sa stiu...platesc ca sa stie altii !!!!

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Mar Ian 29, 2013 5:09 pm

QUOTE Exemple concrete pe model de masina ( la Mitsubishi nu sunt pre multe ), de cum si unde si de ce trebuie schimbat. In cuvinte scrise, nu poze, trimiteri, etc.
Poti face asta Sebi ? Nu am chef/timp sa citesc si sa inteleg acea biblie dyno. Si sunt multi altii care vor niste raspunsuri clare, concise, fara povesti/grafice/carti, fix din acelasi motiv. Chiar daca rasfoiesc acest forum, nu toti avem timp pentru a citi ceva ce doar ne ''ajuta'' sa aflam punctul optim de schimbare in raport cu puterea/turatia/viteza.
Chiar daca citim si intelegem acea ''biblie'' , tot cum am fost invatati/obisnuiti vom schimba . Doar daca vrem sa ne schimbam stilul de condus vom aplica cele din acest topic.
Hai sa facem un test: scrie aici clar pe model de masina si motorizare ce si cum , si cu siguranta toti cititorii acestui forum iti vor fi mai recunoscatori si sau lasa-i cu trimiterile tale si vedem ce iese.
Incearca sa ne explici, nu ne da teme pentru acasa. Ia-ne ca pe niste''fraieri'' care nu stiu nimic despre masini si asa o sa fie mai bine. Explica cu cuvintele tale ce ai de spus, nu ma trimite in alta parte.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mar Ian 29, 2013 5:31 pm

Tot ce dezvolta motorul trece prin cutia de viteze... Ceea ce conteaza in accelerarea masinii este ce ajunge la roata, nu ceea ce ai la volanta. Cu alte cuvinte, intr-o treapta inferioara, chiar daca vei continua accelerarea in zona dintre turatia de Pmax si turatia la care este limitat motorul, vei obtine o accelerare mai buna decat in treapta imediat superioara in care s-ar prelua sarcina undeva in zona dintre turatia de cuplu maxim si cea de Pmax. Adica, voi accelera mai rapid de la 70km/h la 95km/h in treapta II (interval turatie aproximativ 4700-6200rpm ) decat in treapta III (interval de turatie aproximativ 3500-4700rpm). Intervalele de turatie sunt pentru Lancer Clasic 1.6 (cuplu max la 4000rpm, Pmax la 5000rpm, limitare turatie intre 6200-6300rpm), dar modul in care se comporta este aplicabil oricarei masini. Punctul optim de schimbare este strict legat de ceea ce vrei/ai nevoie de la masina in momentul respectiv, nu este ceva universal valabil si cu aplicabilitate in orice situatie...

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori