Intretinere Diesel

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Apr 11, 2008 11:08 am

Am cautat pe forum un thread care sa trateze aceasta problema si nu am gasit asa ca am creat eu unul :-D

Eu pana acum am avut doar benzinare (Dacia 1410 -> Ford Mondeo) si acum am Lancerul din semnatutra. Aud din toate partile, de la tot felul de "cunoascatori", pareri de genul : vezi sa lasi motorul pornit dimineata 5 min inainte de a pleca ; vezi sa nu .. vezi sa da .. etc.

As prefera ca posesorii de diesel sau cei care se pricep la motoare sa ne spuna solutii pentru a intretine motoarele cat mai bine.
Pornire, oprire, la ce turatii e de preferat sa schimbi vitezele, cat de mult afecteaza mersul sportiv durabilitatea motorului .. si mai completati voi.

Ideea e ca eu am de gand sa scot tot ce e mai bun din acest motor fara sa ii afectez durabilitatea.

Astept pareri.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Vin Apr 11, 2008 11:28 am

Doua chestii pe care le stiu de la un prieten cu golf tdi (disparut la nisipurile de aur fara urma anul trecut).
Nu merge cu masina subturata. El asa a mers si i s-a infundat nu stiu ce filtru de particule sau catalizator.
Daca masina e alergata (drum lung una alta) cand ai ajuns acasa mai las-o un minut pornita la ralanti ca sa se raceasca turbina.
(Ti le zic din auzite pt ca nu am avut turbo-diesel. Dar cred ca le gasesti scrise pe VWforum)

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Apr 11, 2008 11:40 am

Cu racirea turbinei nu am probleme ca stau la casa si nu am poarta cu telecomanda, deci pana deschid poarta, alea alea ..

O chestie nu am inteles-o. Ai spus "Doua chestii pe care le stiu de la un prieten cu golf tdi (disparut la nisipurile de aur fara urma anul trecut).". Nu stiu cine a disparut Golfu sau prietenul .. Oricare ar fi imi pare rau.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Apr 11, 2008 11:43 am

Mi-am mai adus aminte ceva. Dealerul de la care am luat masina mi-a zis ca in rodaj, primii 1000km sa nu ii dau mai mult de 4000 de ture. Pe-aici pe forum am vazut ca altii considera ca pt rodaj sunt necesari 1500 km si sa nu depasesti 3000 de ture. Oricum eu nu prea depasesc 3000 acum la inceput. Dar e curios de ce asa o diferenta.

Avatar utilizator
zeus_anoxia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 12, 2008 7:22 pm

Mesaj de zeus_anoxia » Vin Apr 11, 2008 3:57 pm


Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Apr 30, 2008 2:21 pm

Ce nu s-a spus si este important:
La oprire - trebuie lasat motorul in relanti pentru cel putin 30 sec pentru exploatari "cuminiti" ale motorului si ceva mai mult cand se merge sportiv. Asta pentru a proteja turbina de uzura prematura. Daca nu se face asta, practic pelicula de ulei din lagarul turbinei se carbonizeaza iar la prima pornire la rece se comporta cam ca un smirgehl fin.
In rest cel mai bine, urmeaza recomandarile privind schimbarea treptelor, pe care le gasesti in "Manualul de Utilizare".

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Joi Mai 01, 2008 12:36 pm

Ba s-a zis chiar in al doilea post 8)
Dar nu strica sa repetam

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Mar Apr 28, 2009 8:42 pm

Un alt aspect demn de luat in calcul:

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Avatar utilizator
balishag
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 07, 2008 11:21 am

Mesaj de balishag » Mie Apr 29, 2009 11:24 am

salut, io unu', s-o luam pas cu pas, dau o data de cheie si ast sa stinga semnul portocaliu (numai stiu cum se numeste) si dup-aia pornesc motorul, vitezele le schimb destul de repede, la 2 - 2.5 mii ture aprox, in functie de necesitate...dar de obicei la drum lung, A2, o calc intotdeauna 170 - 200 si dupa cum au spus si altii de pe forum, lasat motorul inainte de oprire 1 min pt turbina sa se calmeze.

motorina bag de la omv, mall, rompetrol produs similar sprint diesel etc..

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Mie Apr 29, 2009 12:53 pm

este un semn portocaliu.. sau mai galben - martorul de motor si cel portocaliu - indica preincalzirea motorinei

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori