Cursa organizata de MCAR

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Apr 22, 2008 6:12 pm

Felicitari Alex pentru cel mai bun rezultat in clasa colt 1.5!
Felicitari tuturor celor care si-au exersat indemanarea pe circuitul Amckart!

Stiam de eveniment, initial nu am vrut sa particip din cauza unor probleme personale, insa acum imi pare bine ca am dat curs invitatiei.
A fost o experienta frumoasa si mai ales unica!
Cu aceasta ocazie mi-am verificat indemanarea si capabilitatile masinii pe un circuit destul de sinuos.
Nu a fost raliu, a fost un test de indemanare pentru sofer, iar pentru masina a fost un chin.

In prima mansa am experimentat cam mult, mi-am satisfacut niste curiozitati legate de comportamentul masinii pe viraje/curbe, lucruri pe care nu le-am putut proba pe drumuri publice si am pierdut la capitolul timpi, insa am castigat la capitolele experienta si distractie.

E bun si locul II, raportat la numarul mic al participantilor in clasa colt 1.5 nu e motiv de mandrie, insa raportand timpii obtinuti de mine la toti timpii, colt si lancer la un loc...ma consider multumit de performanta personala!

In mansa a doua am mers mai bine, ca de altfel toti participantii.
Intr-unul dintre tururile de incalzire am iesit de pe circuit. )
Abia astept materialele (filme, poze) de la mcar.

Acum cand ma uit pe materiale disponibile nu mai pare deloc spectaculos, dar in interiorul masinii senzatiile au fost ceva mai intense si zic eu ca abia acum am reusit sa o cunosc mai bine.

Practic, am fortat masina la maxim din mai multe puncte de vedere, desi din punct de vedere tehnic (pilotaj) si competitional nu a fost “intelept” sa fortez la modul asta…pe curbe/viraje, in treapta a doua, cu pedala la blana, in derapaj uneori, patinand si scartaind din pneuri si vibrand din toate incheieturile (coloana de evacuare incepuse sa intre in rezonanta) datorita presiunii exercitate asupra masinii de pe mai multe axe, flamband dintr-o parte in alta de abia ma mai tineam pe locul meu datorita schimbarilor majore si bruste de directie…

Asta nu e tehnica dar de la atatea EVO-uri, uitasem ce conduc... )

Timpi mansa a doua: http://www.mitsubishibucuresti.ro/files ... c_2008.pdf
Galerie foto: http://www.mitsubishibucuresti.ro/Galerie-foto_284.html
Si restul: http://www.mitsubishibucuresti.ro/Racin ... e_283.html

bafta!

PS. Alex, tu ce consum ai scos pe circuit ? )
Eu am scos 3% si daca nu ieseam de pe circuit scoteam 2%!!

Avatar utilizator
andrei6510
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 17, 2007 8:42 pm

Mesaj de andrei6510 » Mar Apr 22, 2008 6:40 pm

Felicitari tuturor participantilor si bineinteles, mai ales castigatorilor!!!

Acum, ca sa fiu un pic rautacios de la departare: mai baieti, cum a fost cu baiatul de la clasa 1.3 care are timp mai bun decat voi la 1.5???????? (asa vad in rezultatele de pe site-ul mcar)


Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Apr 22, 2008 6:52 pm

QUOTE (andrei6510)Felicitari tuturor participantilor si bineinteles, mai ales castigatorilor!!!

Acum, ca sa fiu un pic rautacios de la departare: mai baieti, cum a fost cu baiatul de la clasa 1.3 care are timp mai bun decat voi la 1.5???????? (asa vad in rezultatele de pe site-ul mcar)




Tehnica andrei, tehnica...
Aici nu au contat caii putere...soferul a contat! :wink:
Traseul asta a fost unul de indemanare...

In mansa a doua a obtinut timpi mai buni tipu' cu 1.3, dar per total (mansa I + mansa II) timpii au fost :

alex(negrutzy) - 3:08:96
eu - 3:11:81
tipul cu 1.3 - 3:12:95

Timpii finali pentru toate colturile si lancerurile la gramada (exclus Evo) au fost :

Stepanov Daniel (lancer 2.0) - 3:07:9
Negritescu Alexandru alias negrutzy (colt 1.5) - 3:08:96
Ciorba Vladimir (lancer 2.0) - 3:11.:2
eu (colt 1.5) - 3:11:81
Trapiel Razvan (colt 1.3) - 3:12:9

Poze

Avatar utilizator
trappy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 23, 2008 9:00 am

Mesaj de trappy » Mie Apr 23, 2008 9:17 am

Simt nevoia sa fac o rectificare - nu ca ar conta la ceva, dar asa... din orgoliu. Tipul ala cu Colt 1.3 (adica eu) a avut urmatorii timpi:
Mansa 1 - 1.35.36
Mansa 2 - 1.32.44
Deci timp total - 3.07.80
Nu stiu de ce a aparut greseala de la timpul total, dar timpul de la mansa 1 se poate verifica - am vazut multi participanti facand poza clasamentului dupa prima mansa, afisat pe usa. Poate il are cineva de pe aici si poate sa-l posteze. Deci Coltuletul de 1.3 a batut tot (in afara de EVO).

In rest, felicitari tuturor organizatorilor si tuturor participantilor si sper ca data viitoare sa fie mult mai multa lume pe pista (si pe langa). Si nu in ultimul rand, multumesc mamei mele ca mi-a imprumutat masina ca sa pot participa si eu la acest eveniment .

Avatar utilizator
NeGrutzY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 07, 2007 7:42 pm

Mesaj de NeGrutzY » Mie Apr 23, 2008 10:01 am

Salut Razvan!

Felicitari pentru performanta, personal nu te-am vazut evoluand dar mi-a zis lumea ca ai mers super. Sincer si eu am fost uimit de performanta obtinuta de tine cu coltuletul de 1.3. Inca o data bravo si ne vedem la scoala de pilotaj. :-D

Uite aici o poza cu clasamentul mansei 1: Clasament

Acum am vazut ca era masina mamei tale... eu am 1.5 si mama are 1.3... familie de Coltzari. :-D

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Apr 23, 2008 10:33 am

Salut Razvan!

Asa este, si eu m-am mirat de timpul tau final afisat, care imi parea ceva mai mare decat cel real avand in vedere ca am remarcat ca ai obtinut timpii cei mai buni atat in prima mansa, cat si in a doua, insa nu am stat sa fac calcule, m-am luat dupa ce era afisat, si nici rezultatele din prima mansa nu le mai aveam.

Repet, 1.3 sau 1.5, pe circuitul asta nu a insemnat prea mult, mai mult a contat ce a vrut sa faca pilotul cu masina personala si ce i-a iesit.
Ah si cum se spune in fotbal...cat de mult si-a dorit fiecare victoria. )

In concluzie la Colt, tu esti castigatorul absolut!
Tinand cont ca au fost 12 colturi, este o performanta!

Felicitari si sa ne vedem cu bine la urmatoarea competitie de acest gen.
Cred ca o sa ma inscriu si eu la cursurile scolii de pilotaj pentru ca sunt multe de invatat si nu strica niciodata astfel de cunostinte.

Numai bine!

Avatar utilizator
trappy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 23, 2008 9:00 am

Mesaj de trappy » Mie Apr 23, 2008 11:09 am

Sincer si eu am fost surprins de ce poate sa faca micuta furioasa. Ma asteptam sa ma rog de ea sa alerge mai tare si sa fie foarte instabila.... dar a fost super OK. Si in nici un caz nu ma asteptam sa bat cu ea si clasele Lancer 1.6 si mai ales 2.0. Felicitari tuturor care au ales sa isi cumpere aceasta masina! Asfel de evenimente fac posesorii de Mitsubishi fericiti si posesorii altor marci, doritori de Mitsubishi. La achizitionarea ultimei masini, prima vizita am facut-o la M Car (mama, tata si sotia avand toti Mitsubishi), dar interiorul (materiale si finisaje) lui EVO m-a facut sa aleg alta marca. Sper sa nu supar pe nimeni pentru chestia asta.
Numai bine tuturor si La Multi Ani pentru Sf. Gheorghe (daca se serbeaza cineva pe aici)!

P.S. Stie cineva cat a costat inchirierea circuitului Amkart pentru o zi?

Avatar utilizator
trappy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 23, 2008 9:00 am

Mesaj de trappy » Mie Apr 23, 2008 11:17 am

A... si inca ceva... nu stiu cum o sa decurga programarile pentru scoala de raliu, dar poate ne programam sa mergem toti in acelasi weekend (ma rog, asta daca programul fiecaruia permite). Eu astept sa sune M Car pentru detalii si mai vorbim...

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Apr 23, 2008 12:16 pm

Sincer vorbind, coltul a fost "avantajat" pe acest gen de circuit.
Posesorii de lancer au avut mai mult de furca cu toate aceste viraje stranse.

Lancerul 2.0 e mai bine asezat, dar mai mare si mai greu...chiar daca are CP mai multi, asta nu a contat prea mult aici.
Lancerul 2.0 trage mai bine de jos, dar cam la fel pe toata plaja de turatie, coltul dupa 3500 - 4000 rpm, cand intra mivecu, trage mult mai bine.

Una peste alta, pe acest circuit, cu aceste masini (ma refer doar la colt si la lancer) nu erau de respectat decat niste "reguli" simple...taiat curbele corect, franat in prima jumatate a curbei, accelerat in de-a doua, fara accelerari excesive/patinat pe loc, fara derapaje costisitoare si consumatoare de timpi, o deplasare cat mai liniara, motorul tinut in jurul turatiei de cuplu maxim, samd..."reguli" pe care eu le-am ignorat aproape complet. )
Cred ca s-a vazut asta pentru ca chiar tipii care dadeau startul mi-au sugerat sa o las mai moale ca nu-mi foloseste la nimic si pierd si timpi.
Le-am explicat ca nu ma intereseaza asa de tare timpii, doar ma distrez. )
De fapt problema lor era ca intr-unul unul dintre tururile de recunoastere am iesit de pe circuit si asta nu ii facea fericiti deloc pentru ca le murdaream pista.
Pai ce numai evo ? )

Am tratat totul ca pe un test masina-sofer si am vrut sa vad cum se comporta masina pe viraje abordate peste posibilitatile ei, accelerat, patinat, derapat excesiv si inutil pe acele viraje stranse...pentru ca legile fizicii si limitele masinii nu pot fi invinse, si mai mult decat atat m-am pus in niste situatii care uneori m-au luat prin surprindere si datorita experientei marunte de sofer amator, m-au facut sa gresesc destul de mult, greseli pe care la un condus sportiv, dar fara sa bravez prea mult, nu le fac sau nu le-am facut pana acum.

Una e pe sosea, strada...alta e pe pista, + emotii, samd.

CZ3-ul s-a comportat bine, mai bine ca mine si din ce am observat, si cateva lucruri care le stiam, dar care au devenit mai evidente cu aceasta ocazie...caroserie rigida, construita pentru a suporta motorizari mult mai puternice si de asemenea socuri/presiuni mai mari, franele lucreaza perfect si prompt, directie ok, dar aici ar mai fi loc de imbunatatiri pentru a se elimina jocul din volan, manevrare mai eficienta si mai putin consumatoare de timpi, suspensie acceptabila, dar prea moale pentru pretentiile impuse de o astfel de competitie si de…inaltimea mare a masinii, plus ca mai trebuie coborata putin pentru o stabilitate mai buna, distributie greutatilor la franare pe axe nu este chiar ok cu suspensia stock pentru un condus sportiv in forta si eficient…la franare, centrul de greutate se deplaseaza prea mult spre axa fata care trebuie sa suporte o greutate prea mare si se produce un dezechilibru major; tot ce presupune axa fata (frane fata, discuri, pneuri, amortizoare) trebuie sa suporte o greutate mult prea mare si rezultatul ar fi ca spatele devine prea usor si instabil, automat eficienta franelor axa posterioara scade foarte mult, axa fata mult prea grea, manverabilitatea scade, masina tinde sa traga violent in laterale si se risca pierderea controlului.

Si ar mai fi de spus.
Ramane de vazut ce o sa pot imbunatati la ea in perioada imediat urmatoare.
Cred ca o sa incep cu suspensia....

Razvan, ce masina conduci ?
Sau ce masini ai condus pentru ca din cate vad nu esti sofer de colt.

Avatar utilizator
NeGrutzY
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 07, 2007 7:42 pm

Mesaj de NeGrutzY » Mie Apr 23, 2008 12:26 pm

Tocmai am fost anuntat de catre informatorii mei ce masina conduce Razvan... Incepe cu M si e un model special care incepe tot cu M :-D. Dar o sa il las pe el sa va spuna ce si cum.

Ca o paranteza... evo9 chiar daca e spartan la interior este mult peste alegerea lui ca sportivitate. Parerea mea. :twisted:

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori