Trepidatie in caroserie in timpul demarajului

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
mvio1234
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Lun Noi 19, 2018 3:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Trepidatie in caroserie in timpul demarajului

Mesaj de mvio1234 » Mie Ian 16, 2019 4:07 pm

Buna ziua,
am un Outlander 2008 , 2.2 diesel , 4wd , motor 4HN , 68.000 Km de curand achizitionat din Romania (masina noua a fost luata din Romania, de la reprezentanta, de catre primul proprietar).

Imediat dupa ce am schimbat distributia (la 10 ani), la reprezentanta, am observat un fenomen ciudat:

In treapta a 2-a , cand demarez intre 1500-2000 rpm , apare un tremurat/balans/vibratie de frecventa joasa care se simte in caroserie/scaun/pedale si se pare ca vine dinspre motor.
Se simte , dar mai putin si in treapta a 3-a cam in acelasi interval de rotatii si in timpul demarajului.
La turatii mai mari dispare.
Aparent cu cat e mai in sarcina, cu atat se simte mai mult.


alte aspecte:
-toate cauciucuri sunt noi , rotile au fost reechilibrate de 2 ori dupa ce am constatat acest lucru , apoi schimbate de pe spate pe fata.
-nu se aude nici un zgomot.
-daca nu accelerez sau daca scot din viteza nu tremura.
-am schimbat 3 din cele 4 tampoane. nu am schimbat inca cel de la cutie. Mecanicul (de la reprezentata) mi-a zis ca nu are rost (dupa ce l-a inspectat).
-la plecare de pe loc nu se manifesta(patinat ambreiaj).
-am impresia ca atunci cand e motorul rece, fenomenul este mai redus.
-exista o mica scurgere ulei in zona baii, intainte de schimbarea kitului, dar dupa momentul schimbarii acestuia se pare ca s-a intensificat , si ar avea ca si cauza etanseitatea baii de ulei sau a simeringului din partea volantei (conform acelasi mecanic). Poate fi doar o coincidenta pentru ca masina a fost folosita mai mult.
-cateodata , cu masina de pe loc , daca apas ampreiajul , sa zicem 20-30% din cursa , se simte o mica bataie in pedala.

sugestia pe care am primit-o de la reprezentanta este ca ar putea fi volanta. Problema este insa ca fenomenul a aparut exact dupa schimbarea kitului ...

As dori sa va intreb daca cineva s-a confruntat cu asa ceva si ce rezolvare a gasit.
- e posibil ca sa se fi gresit cu ceva la momentul schimbarii distributiei: tensionare , pus la punct , etc. , sau piese proaste (kit original)
- sa sa se fi dereglat / indoit / rupt ceva in momentul in care motorul a fost inclinat pentru operatiunea de schimbare de kit distributie.



va multumesc si scuze pentru eventualele greseli , sunt nou pe aici
MITSUBISHI OUTLANDER II, 2008, 2.2 DI-D 4WD DIESEL 156 CP 4HN

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Re: Trepidatie in caroserie in timpul demarajului

Mesaj de spinner » Mie Ian 16, 2019 4:37 pm

Distributia este pe partea opusa cutiei de viteze (ambreiaj,volanta). Sansele sa se fi stricat ceva in timpul schimbarii distributiei sunt mici.
Pe de alta parte, la schimbarea tampoanelor motorul poate ajunge in pozitii mai "incomode", treaba asta poate duce la intensificarea pierderii de ulei in zona baii/cutiei daca etansarile sunt deja compromise.
Tremuratul poate fi cauzat de volanta, dar nu e tocmai ieftin sa verifici. Daca ar fi patinat si ambreiajul, atunci grupai problemele si puteai sa inlocuiesti complet volanta cu masa dubla (pe care o ai deja) cu un kit de conversie la volanta cu masa simpla + kit ambreiaj.
Din punct de vedere financiar kit conversie + ambreiaj costa aprox cat volanta cu masa dubla.
Mare parte a celor care au facut conversie nu au probleme, dar exista cazuri in care au existat in continuare trepidatii.
His: Outlander MK3, 2.2 DI-D
Hers: ASX MK2, 1.6 DI-D

Ex: Lancer X, 1.6, 2011

mvio1234
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Lun Noi 19, 2018 3:23 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Trepidatie in caroserie in timpul demarajului

Mesaj de mvio1234 » Mie Ian 16, 2019 6:21 pm

@spinner, multumesc mult pentru mesaj.
referitor la distributie,imi cer scuze ca revin, pentru a elimina acest lucru, ce parere aveti , mai este cazul sa insist la service pentru a re-verificare a punerii la punct , tensionarii curelei etc, lucruri strict legate de eroare manopera instalare sau reglaj kit/ kit defect ?
E vreo sansa ca fenomenul sa fie cauzat strict de neinstalarea corecta a curelei/rolelor ?

daca are vreo relevanta , adaug ca vibratia se simte si in maneta de viteze.

multumesc din nou
marius
MITSUBISHI OUTLANDER II, 2008, 2.2 DI-D 4WD DIESEL 156 CP 4HN

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori