Revizii - Costuri directe si indirecte
Am mai sapat pe ici pe colo si se pare ca ai dreptate, adica MK Kashiyama = cu ce se vinde sub numele de Nipparts in Europa. http://www.budweg.co.uk/brake_pads.htm
Eu am ras setul de placute cu care a venit masina in cca 18.000km, ba mai mult, si discurile trebuiau schimbate. Mi se pare cam putin, chiar daca sa zicem ca merg mai sprinten.
Deci daca ai siguranta ca sunt originale, ia-le.
Eu am ras setul de placute cu care a venit masina in cca 18.000km, ba mai mult, si discurile trebuiau schimbate. Mi se pare cam putin, chiar daca sa zicem ca merg mai sprinten.
Deci daca ai siguranta ca sunt originale, ia-le.
QUOTE (Extremero @ Apr 22 2010, 08:51 PM) Daca stie cineva ce are sula (un ulei top quality 0w40/5w40) cu prefectura (DFP-ul) il rog mult sa-mi explice si mie tehnic.
nu stiu sincer exact cum functioneaza DPF-ul de la mitsu, eu am o mazda 6 cu DPF iar aicea sunt membru ca ma interesa un outie diesel, oricum iti pot explica ce legatura are sula cu prefectura la dpf-urile din grupul ford :
uleiul trebuie sa fie special ca sa suporte dilutia cu motorina, deoarece motorina ajunge in baia de ulei in urma unei regenerari nefinalizate. cica ar mai fi si alte motive, dar eu sincer nu am reusit sa gasesc explicatii pe care sa le inteleg, iar cei de la mazda dau niste raspunsuri cel putin evazive pe aceasta tema, inclin sa cred ca habar n-au despre ce vorbesc plus ca din experienta mea cu ei, am avut o gramada de probleme de la DPF cu masina, pot sa jur ca oamenii nu prea inteleg procesul de nici o culoare.
nu stiu sincer exact cum functioneaza DPF-ul de la mitsu, eu am o mazda 6 cu DPF iar aicea sunt membru ca ma interesa un outie diesel, oricum iti pot explica ce legatura are sula cu prefectura la dpf-urile din grupul ford :
uleiul trebuie sa fie special ca sa suporte dilutia cu motorina, deoarece motorina ajunge in baia de ulei in urma unei regenerari nefinalizate. cica ar mai fi si alte motive, dar eu sincer nu am reusit sa gasesc explicatii pe care sa le inteleg, iar cei de la mazda dau niste raspunsuri cel putin evazive pe aceasta tema, inclin sa cred ca habar n-au despre ce vorbesc plus ca din experienta mea cu ei, am avut o gramada de probleme de la DPF cu masina, pot sa jur ca oamenii nu prea inteleg procesul de nici o culoare.
Dupa cum am mai spus, vreau sa-mi fac revizia intr-un service din Romania, dar de la care sa cumpar doar manopera, consumabilele sa le procur eu. Azi am terminat de adunat consumabilele, iata preturile cu care le-am gasit (toate preturile contin TVA):
- ulei 5w30 Mobil 1 ESP Formula - bidon 4 litri - 180 ron
- ulei 5w30 Mobil 1 ESP Formula - fl. 1 litru - 49 ron
- filtru ulei tip OE 673 ("Filtron" - made in Poland) - 34 ron
- filtru aer tip JFA531 (Japanparts) - 75 ron
- filtru polen tip JFAAMI7 (Japanparts) - 55 ron
- filtru combustibil tip RN298 (Filtri Tecnocar - UE) - 221 ron
Rezulta un total de 614 ron. Fata de preturile din service cred ca fac o economie de vreo 400 de ron (vezi devizul lui Extremero).
Mai ramane sa-mi aleg service-ul. Cluj, Deva sau Timisoara. Vreo recomandare de la voi?
- ulei 5w30 Mobil 1 ESP Formula - bidon 4 litri - 180 ron
- ulei 5w30 Mobil 1 ESP Formula - fl. 1 litru - 49 ron
- filtru ulei tip OE 673 ("Filtron" - made in Poland) - 34 ron
- filtru aer tip JFA531 (Japanparts) - 75 ron
- filtru polen tip JFAAMI7 (Japanparts) - 55 ron
- filtru combustibil tip RN298 (Filtri Tecnocar - UE) - 221 ron
Rezulta un total de 614 ron. Fata de preturile din service cred ca fac o economie de vreo 400 de ron (vezi devizul lui Extremero).
Mai ramane sa-mi aleg service-ul. Cluj, Deva sau Timisoara. Vreo recomandare de la voi?
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
@mecea: E adevarat ce zici. Am citit un studiu de-al francezilor vis-a-vis de fiabilitatea motoarelor diesel in general si ajunsesera la concluzia ca sunt foarte fiabile cu 2 exceptii: in primul rand DPF - la mine la Outlander am 2.0 DiD si deci are sistem deschis DPF, care e mai putin sensibil; nu stiu 2.2 ce sistem are - si in al doilea rand sistemul de injectie, dar mult mai putin. La DPF-urile inchise am inteles ca se ancraseaza de funingine si daca stai in blocaj, ergo esti nevoit sa o scoti din oras la ceva timp sa faci niste km ca sa se curete. Probabil ca d-asta ai avut pe Mazda.
QUOTE (andreiderme @ Jun 3 2010, 03:27 PM) @mecea: E adevarat ce zici. Am citit un studiu de-al francezilor vis-a-vis de fiabilitatea motoarelor diesel in general si ajunsesera la concluzia ca sunt foarte fiabile cu 2 exceptii ...
Nu pui si tu un link la studiul respectiv?
Precis mai sunt si alti curiosi sa vada tot studiul si la ce concluzii a ajuns...
Nu pui si tu un link la studiul respectiv?
Precis mai sunt si alti curiosi sa vada tot studiul si la ce concluzii a ajuns...
@andreirme
nu stiu care e diferenta intre dpf deschis si inchis, nu am mai auzit pana acuma acesti termeni, eu stiam ca exista doua tipuri de DPF-uri active si pasive.
Cele pasive fac procesul de regenerare folosind un aditiv, pe baza de uree, catalizatorul captand cenusa si la un anumit grad de colmatare cu ajutorul aditivului se declanseaza in catalizator regenerarea. Acuma problema acestui tip este ca la 60k km, prima generatie, 120k km, a doua generatie, si 180k km, a treia generatie, sistemul necesita inlocuirea catalizatorului, un proces destul de costisitor. Nu stiu ce sistem are outie 2.0 dar cel 2.2 este din acesta. In ciuda inconvenientului cu catalizatorul mi se pare sistemul pe care ti-l doresti pe masina.
Acuma referitor la cele active cum informatiile despre sistemele DPF a diferitilor producatori sunt destul de vagi, inafara de masinile din grupul ford, Ford, Mazda, Volvo, eu nu am mai auzit pana acuma motoare care sa aiba pe joja marcaje min/max/X, unde X este mult peste max, si inseamna ca gradul de dilutie cu motorina a uleiului din baie este atat de ridicat incat se impune efectuarea reviziei imediat. Oricum acesta este un sistem activ, deoarece inafara de motorina nu foloseste nici un aditiv pentru realizarea regenerarii, iar, cel putin teoretic, nici DPF-ul si nici catalizatorul nu necesita inlocuire, ar trebui sa traiasca etern. In practica masina consuma considerabil mai mult din cauza de motorina arsa in exces la regenerare, iar eu am deja un DPF schimbat in garantie, nu din cauza colmatarii ci din cauza ca nu efectua regenerarile corespunzator, nu se stie de ce. Oricum tehnologia banuiesc ca a fost dezvoltata ca sa se evite schimbarea catalizatorului, dar cel putin cei de la Mazda pe ultimul diesel, pe CX7, au pus reductie catalica, adica pasiv, la 120k km se inlocuieste catalizatorul, are rezorvor adblue, care ar trebui sa acopere 20k km, iar la ford noile dieseluri vin cu acelasi filtru de particule. Cu filtrul pe care il am eu au fost nenumarate probleme in Italia, Anglia, tari deosebit de aglomerate. Si la noi stiu un caz cu cineva la care i-a ramas un injector blocat pe regenerare pe autostrada, fara ca masina sa regenereze insa, toata motorina a ajuns in baie, in mers, a depasit cu mult x si a crapat motorul. Dupa scandal si discutii cei de la Mazda au acceptat schimbarea motorului in garantie, in prima faza refuzand operatiunea pe motiv ca soferul era de vina ca nu si-a verificat nivelul uleiului in baie.
sper ca nu deranjeaza prea tare OT meu
nu stiu care e diferenta intre dpf deschis si inchis, nu am mai auzit pana acuma acesti termeni, eu stiam ca exista doua tipuri de DPF-uri active si pasive.
Cele pasive fac procesul de regenerare folosind un aditiv, pe baza de uree, catalizatorul captand cenusa si la un anumit grad de colmatare cu ajutorul aditivului se declanseaza in catalizator regenerarea. Acuma problema acestui tip este ca la 60k km, prima generatie, 120k km, a doua generatie, si 180k km, a treia generatie, sistemul necesita inlocuirea catalizatorului, un proces destul de costisitor. Nu stiu ce sistem are outie 2.0 dar cel 2.2 este din acesta. In ciuda inconvenientului cu catalizatorul mi se pare sistemul pe care ti-l doresti pe masina.
Acuma referitor la cele active cum informatiile despre sistemele DPF a diferitilor producatori sunt destul de vagi, inafara de masinile din grupul ford, Ford, Mazda, Volvo, eu nu am mai auzit pana acuma motoare care sa aiba pe joja marcaje min/max/X, unde X este mult peste max, si inseamna ca gradul de dilutie cu motorina a uleiului din baie este atat de ridicat incat se impune efectuarea reviziei imediat. Oricum acesta este un sistem activ, deoarece inafara de motorina nu foloseste nici un aditiv pentru realizarea regenerarii, iar, cel putin teoretic, nici DPF-ul si nici catalizatorul nu necesita inlocuire, ar trebui sa traiasca etern. In practica masina consuma considerabil mai mult din cauza de motorina arsa in exces la regenerare, iar eu am deja un DPF schimbat in garantie, nu din cauza colmatarii ci din cauza ca nu efectua regenerarile corespunzator, nu se stie de ce. Oricum tehnologia banuiesc ca a fost dezvoltata ca sa se evite schimbarea catalizatorului, dar cel putin cei de la Mazda pe ultimul diesel, pe CX7, au pus reductie catalica, adica pasiv, la 120k km se inlocuieste catalizatorul, are rezorvor adblue, care ar trebui sa acopere 20k km, iar la ford noile dieseluri vin cu acelasi filtru de particule. Cu filtrul pe care il am eu au fost nenumarate probleme in Italia, Anglia, tari deosebit de aglomerate. Si la noi stiu un caz cu cineva la care i-a ramas un injector blocat pe regenerare pe autostrada, fara ca masina sa regenereze insa, toata motorina a ajuns in baie, in mers, a depasit cu mult x si a crapat motorul. Dupa scandal si discutii cei de la Mazda au acceptat schimbarea motorului in garantie, in prima faza refuzand operatiunea pe motiv ca soferul era de vina ca nu si-a verificat nivelul uleiului in baie.
sper ca nu deranjeaza prea tare OT meu
Motorul 2.2 pe outlander este de la PSA, acelasi motor de pe Freelander 2. Are DPF cu regenerare prin ardere suplimentara de combustibil.
Mazda CX-7 are un rezervor de 5L cu o solutie de uree, care se tot completeaza pe la revizii. Solutia respectiva face toata treaba. Exact procesul nu-l stiu ca nu m-a interesat dar nu este o chestie noua intrucat foarte multe autotractoare (tiruri) folosesc acelasi sistem.
Mazda CX-7 are un rezervor de 5L cu o solutie de uree, care se tot completeaza pe la revizii. Solutia respectiva face toata treaba. Exact procesul nu-l stiu ca nu m-a interesat dar nu este o chestie noua intrucat foarte multe autotractoare (tiruri) folosesc acelasi sistem.
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
@Mecea: Poftim un link. Era greu sa-i dai search pe google?
http://tehag.com/content/index.php?opti ... Itemid=471
Dupa cum spuneam, 2.0 are sistem deschis. Nu stiu cel de 2.2. Lasa "filtrul activ" cu uree ca nu despre asta vorbeam.
http://tehag.com/content/index.php?opti ... Itemid=471
Dupa cum spuneam, 2.0 are sistem deschis. Nu stiu cel de 2.2. Lasa "filtrul activ" cu uree ca nu despre asta vorbeam.
facut revizia de 1 an de zile (benzina 2.4L CVT). cost total 970 RON (consumabile + manopera). nu au trebuit schimbate placute sau alte consumabile, decat cele standard (ulei motor + filtre). revizia am facut-o la M-Car
personal ma declar placut surprins de aceste costuri. mai posed un peugeot 307 1.6 HDI la care o revizie simpla, fara probleme, ajunge pe la 7-800 RON.
am vazut mai sus factura colegului cu motorul diesel PSA de 2.2L, tot pentru o revizie simpla ajunge la 1600 RON deoarece filtrul de motorina este ~400 RON !!! brusc si dintr-odata, consumul de benzina de 9-10L / 100km nu mi se mai mare atat de mare ...
personal ma declar placut surprins de aceste costuri. mai posed un peugeot 307 1.6 HDI la care o revizie simpla, fara probleme, ajunge pe la 7-800 RON.
am vazut mai sus factura colegului cu motorul diesel PSA de 2.2L, tot pentru o revizie simpla ajunge la 1600 RON deoarece filtrul de motorina este ~400 RON !!! brusc si dintr-odata, consumul de benzina de 9-10L / 100km nu mi se mai mare atat de mare ...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator