Consum Outlander 2
Tocmai m-am intors dintr-un "micut" tur al Spaniei si Portugaliei, in care am parcurs - in 35 de zile - cam 12k km in diverse conditii, dar preponderent pe autostrada.
Media de consum: 9,3 l/100km.
Am mers destul de putin cu 120-130 km/h (mai mult prin Elvetia), majoritar cu 150-160 (Franta, Spania, Portugalia), iar prin Germania cu 180-200 (pe o portiune, am prins chiar 207!). Foarte multumit de performantele motorului (urca foarte usor si fara zgomot pana la viteza maxima) si de comportamentul masinii (foarte sigura si predictibila in viraje, fara tendinte sub- sau supra-viratoare, chiar la viteze mari)
Totusi, nu am reusit sa aflu cum se poate conduce mai economic masina asta ! Am incercat diverse variante de setare a cruise control-ului, dar se pare ca intre 120 si 160 km/h (ambele in viteza a 6-a) nu prea este nicio diferenta, nu am reusit sa scad sub 9%. Din fericire, nici cand am mers cu 180 constant (inclusiv cateva reprize de 200) nu am trecut de 10% (cam 9,8-9,9). Cele mai bune performante le-am obtinut in afara autostrazilor, la viteze de 80 - 100 km/h, cand consumul s-a situat in jurul lui 8% (ceea ce, dealfel, stiam inca din Romaniai). Se pare ca asta ii place cel mai mult masinii, dar asta nu e chiar de natura sa ma incante - nu e genul meu preferat de condus . In fine, trebuie sa mentionez ca in majoritatea timpului am mers cu climatizarea pornita si destul de mult in modul auto-4wd (care, dupa parerea mea, asigura o tinuta de drum mult mai buna deca 2wd). Deasemenea, masina a fost full - 4 persoane +portbagaj ticsit.
Acum, daca e sa fac o comparatie cu rezultatele din anii trecuti, cand - in excursii similare - realizam, cu motorul 1.9 tdi de pe Vento, o medie de 5,3-5,4%, diferenta mi se pare enorma. Totusi, un suv are cu totul alta aerodinamica si greutate si, probabil, plusul mare de comfort fata de Vento trebuie platit cumva
Media de consum: 9,3 l/100km.
Am mers destul de putin cu 120-130 km/h (mai mult prin Elvetia), majoritar cu 150-160 (Franta, Spania, Portugalia), iar prin Germania cu 180-200 (pe o portiune, am prins chiar 207!). Foarte multumit de performantele motorului (urca foarte usor si fara zgomot pana la viteza maxima) si de comportamentul masinii (foarte sigura si predictibila in viraje, fara tendinte sub- sau supra-viratoare, chiar la viteze mari)
Totusi, nu am reusit sa aflu cum se poate conduce mai economic masina asta ! Am incercat diverse variante de setare a cruise control-ului, dar se pare ca intre 120 si 160 km/h (ambele in viteza a 6-a) nu prea este nicio diferenta, nu am reusit sa scad sub 9%. Din fericire, nici cand am mers cu 180 constant (inclusiv cateva reprize de 200) nu am trecut de 10% (cam 9,8-9,9). Cele mai bune performante le-am obtinut in afara autostrazilor, la viteze de 80 - 100 km/h, cand consumul s-a situat in jurul lui 8% (ceea ce, dealfel, stiam inca din Romaniai). Se pare ca asta ii place cel mai mult masinii, dar asta nu e chiar de natura sa ma incante - nu e genul meu preferat de condus . In fine, trebuie sa mentionez ca in majoritatea timpului am mers cu climatizarea pornita si destul de mult in modul auto-4wd (care, dupa parerea mea, asigura o tinuta de drum mult mai buna deca 2wd). Deasemenea, masina a fost full - 4 persoane +portbagaj ticsit.
Acum, daca e sa fac o comparatie cu rezultatele din anii trecuti, cand - in excursii similare - realizam, cu motorul 1.9 tdi de pe Vento, o medie de 5,3-5,4%, diferenta mi se pare enorma. Totusi, un suv are cu totul alta aerodinamica si greutate si, probabil, plusul mare de comfort fata de Vento trebuie platit cumva
Consum mediu minim realizat 8.5% pe un tronson de 15 km (Acasa servici).
Consum mediu in oras: 11-13% in functie de trafic.
Consum pe autostrada (130km) , cruise control 155 kph 2 persoane, cu citeva reduceri la 120 dar si citeva reprize la 180, consum 12.5% (4WD,no ac)
Motor 2.4 benzina, CVT, 8000km
Consum mediu in oras: 11-13% in functie de trafic.
Consum pe autostrada (130km) , cruise control 155 kph 2 persoane, cu citeva reduceri la 120 dar si citeva reprize la 180, consum 12.5% (4WD,no ac)
Motor 2.4 benzina, CVT, 8000km
Consum oras in perioada asta - septembrie - noiembrie 14.5% in conditiile in care iau traficul in piept de la 8.15 si ma intorc pe la 18.00. Adica rush hour! Nu este rau. Passat-ul pe care l-am avut, tot cu cutie automata si tot benzina, consuma 17-18% in aceleasi conditii. Outlander-ul meu 2.4 CVT Instyle are 26000 de mii de km acum.
Salutare,
Din cele mai recente observatii:
- consum urban: variaza intre 8.4% - 8.9% in zilele bune si 13.5% - 14% (chiar 15%) in zielele aglomerate.
- consum mixt: variaza intre 6% si 8% in functie de cat de mult fac pana ies din oras!
De mentionat modelul masinii: Outlander 2.0 DiD 2008 pe care am pus kit de putere Rally Art si filtru de aer CDA de la BMC.
Din cele mai recente observatii:
- consum urban: variaza intre 8.4% - 8.9% in zilele bune si 13.5% - 14% (chiar 15%) in zielele aglomerate.
- consum mixt: variaza intre 6% si 8% in functie de cat de mult fac pana ies din oras!
De mentionat modelul masinii: Outlander 2.0 DiD 2008 pe care am pus kit de putere Rally Art si filtru de aer CDA de la BMC.
QUOTE (Volcov @ Nov 19 2009, 01:32 PM) Salut
Consumurile de care da dovada alintatul de Outlander:
Urban: intre 13- 15 %
Extraurban:
- sub 100 km/h - aproximativ 10%
- peste 100 km/h - se aplica regula - "viteza de deplasare impartita la 10" si iese consumul.
E f bun consumul pt oras cu al meu care e aceeasi versiune ca a ta (motorul de 2l turbo benzina) am consumul ala in oras doar daca merg dupa ora 23 altfel in timpul zilei sare de 16,5l/100km.
in concediu unde am facut 7.000km si 90% autostrada unde am mers cu 120-130 km/h am avut consum 10,2l/100km.
Masina avea portbagajul pana sus plin si 4 pers.
numai faptul ca a luat 230km/h in germania a mai facut sa uit de cat consuma masina asta.
Consumurile de care da dovada alintatul de Outlander:
Urban: intre 13- 15 %
Extraurban:
- sub 100 km/h - aproximativ 10%
- peste 100 km/h - se aplica regula - "viteza de deplasare impartita la 10" si iese consumul.
E f bun consumul pt oras cu al meu care e aceeasi versiune ca a ta (motorul de 2l turbo benzina) am consumul ala in oras doar daca merg dupa ora 23 altfel in timpul zilei sare de 16,5l/100km.
in concediu unde am facut 7.000km si 90% autostrada unde am mers cu 120-130 km/h am avut consum 10,2l/100km.
Masina avea portbagajul pana sus plin si 4 pers.
numai faptul ca a luat 230km/h in germania a mai facut sa uit de cat consuma masina asta.
Salut,
Daca mergi usor cu bestia, pana in 2500 ture o sa ai un consum decent.
Daca iti intra turbina in mod constant atunci consumul e cel pe care il spui.
Problema e ca nu prea poti merge fara sa simti ce poate
Pentru bestie nu conteaza daca e incarcata sau nu - isi face treaba la fel: exact, precis, intr-un cuvant delicios. (bineinteles placerea are pretul ei )
Daca mergi usor cu bestia, pana in 2500 ture o sa ai un consum decent.
Daca iti intra turbina in mod constant atunci consumul e cel pe care il spui.
Problema e ca nu prea poti merge fara sa simti ce poate
Pentru bestie nu conteaza daca e incarcata sau nu - isi face treaba la fel: exact, precis, intr-un cuvant delicios. (bineinteles placerea are pretul ei )
QUOTE (Alexander @ May 26 2008, 10:55 AM) Va salut,
Sunt curios cum stati cu consumul la masinile voastre, Outlander, indiferent de motorizare.
La mine, in functie de stilul de condus (moderat vs. sport), in 5000 km, cu metoda plin-plin coroborata si cu computerul de bord, am inregistrat consumurile:
- 9l - 11l /100km in traficul urban
- 7.7l - 9l /100 km in traficul extraurban
O zi buna,
Alex
7.7 l/100km cred ca as reusi daca as circula cu o viteza constanta de 70km/h...
aaa...si inca ceva! consmul creste putin daca mergi cu cruise activat? mie asa mi s-a parut
Sunt curios cum stati cu consumul la masinile voastre, Outlander, indiferent de motorizare.
La mine, in functie de stilul de condus (moderat vs. sport), in 5000 km, cu metoda plin-plin coroborata si cu computerul de bord, am inregistrat consumurile:
- 9l - 11l /100km in traficul urban
- 7.7l - 9l /100 km in traficul extraurban
O zi buna,
Alex
7.7 l/100km cred ca as reusi daca as circula cu o viteza constanta de 70km/h...
aaa...si inca ceva! consmul creste putin daca mergi cu cruise activat? mie asa mi s-a parut
QUOTE (Kahn @ Nov 25 2008, 11:01 PM) 2.2 Intense+
Salutare tuturor!
Am reusit sa adun primii 2000 km. Parcursi cam 60% in Bucuresti, iar restul... pe DN1. Consum mediu (atat pe calculatorul de bord, cat si prin calculul bonurilor de pompa) - cca.9,1 l/100 km. Nu stiu daca e bine sau rau, pana acum am condus un Vento 1.9 TDI si media era de cca. 6,1-6,2 :roll: .
In medie, parcurg cam 20 k km pe an, respectand proportiile de mai sus - 60 in/40 out. La partea cu "in" inca am un sentiment ciudat cand conduc singur, fara pasageri, prin Bucuresti si vad pe calculator 12/100. Ma simt oarecum vinovat si fata de bugetul familiei (nu sunt chiar sarac, dar nici nu-mi place sa fac risipa) si fata de... cauza ecologista (nu sunt un exagerat dar, totusi, sunt suficient de "verde" pentru a nu accepta tapiteria din piele, de exemplu).
In fine, adevarul este ca am cumparat Outlader-ul pentru cei 40% "out", reprezentand calatoriile prin Europa, pe care le fac incarcat "full", cu familie si bagaje. Sunt convins ca, din acest punct de vedere, am facut alegerea optima.
Totusi, inca nu am reusit sa gasesc un optim intre un consum decent si un condus sportiv. Pe de o parte, am reusit o performanta de 6,7/100 pe un drum Ploiesti-Bucuresti, dar cu pretul unui mers cuminte, cu 70-80 km/h in localitati si 100-110 km/h intre. Pe de alta parte, cand am avut posibilitatea unei viteze mai mari (de ex, intre Ploiesti si Campina) si am incercat sa fortez putin spre 140-150 km/h, media de consum a crescut vizibil spre 8,2-8,4/100. Ciudat este ca acest consum nu pare sa fie influentat de treapta de viteza in care ma aflu. Am incercat, de exemplu, sa pastrez o viteza cat mai constanta - la 130 - cate 10 minute in fiecare dintre treptele a 4-a, a 5-a si a 6-a si am observat ca atat consumul instantaneu, cat si cel mediu au ramas ca batute in cuie (primul, putin sub jumatatea scalei, iar al doilea la 8,3). Sincer, ma asteptam sa constat o economie semnificativa in viteza a 6-a fata de a 4-a, dar acest lucru nu s-a intamplat. Poate sa-mi lamureasca cineva misterul?
Altfel, motorul este excelent si-mi ofera exact ce speram de la el: un comportament sportiv, cu reprize foarte bune si cu un "zvac" remarcabil in depasiri.
salut!
ma uimesti cu un asa consum de ~7% cu 110 km/h in afara...
Salutare tuturor!
Am reusit sa adun primii 2000 km. Parcursi cam 60% in Bucuresti, iar restul... pe DN1. Consum mediu (atat pe calculatorul de bord, cat si prin calculul bonurilor de pompa) - cca.9,1 l/100 km. Nu stiu daca e bine sau rau, pana acum am condus un Vento 1.9 TDI si media era de cca. 6,1-6,2 :roll: .
In medie, parcurg cam 20 k km pe an, respectand proportiile de mai sus - 60 in/40 out. La partea cu "in" inca am un sentiment ciudat cand conduc singur, fara pasageri, prin Bucuresti si vad pe calculator 12/100. Ma simt oarecum vinovat si fata de bugetul familiei (nu sunt chiar sarac, dar nici nu-mi place sa fac risipa) si fata de... cauza ecologista (nu sunt un exagerat dar, totusi, sunt suficient de "verde" pentru a nu accepta tapiteria din piele, de exemplu).
In fine, adevarul este ca am cumparat Outlader-ul pentru cei 40% "out", reprezentand calatoriile prin Europa, pe care le fac incarcat "full", cu familie si bagaje. Sunt convins ca, din acest punct de vedere, am facut alegerea optima.
Totusi, inca nu am reusit sa gasesc un optim intre un consum decent si un condus sportiv. Pe de o parte, am reusit o performanta de 6,7/100 pe un drum Ploiesti-Bucuresti, dar cu pretul unui mers cuminte, cu 70-80 km/h in localitati si 100-110 km/h intre. Pe de alta parte, cand am avut posibilitatea unei viteze mai mari (de ex, intre Ploiesti si Campina) si am incercat sa fortez putin spre 140-150 km/h, media de consum a crescut vizibil spre 8,2-8,4/100. Ciudat este ca acest consum nu pare sa fie influentat de treapta de viteza in care ma aflu. Am incercat, de exemplu, sa pastrez o viteza cat mai constanta - la 130 - cate 10 minute in fiecare dintre treptele a 4-a, a 5-a si a 6-a si am observat ca atat consumul instantaneu, cat si cel mediu au ramas ca batute in cuie (primul, putin sub jumatatea scalei, iar al doilea la 8,3). Sincer, ma asteptam sa constat o economie semnificativa in viteza a 6-a fata de a 4-a, dar acest lucru nu s-a intamplat. Poate sa-mi lamureasca cineva misterul?
Altfel, motorul este excelent si-mi ofera exact ce speram de la el: un comportament sportiv, cu reprize foarte bune si cu un "zvac" remarcabil in depasiri.
salut!
ma uimesti cu un asa consum de ~7% cu 110 km/h in afara...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori