QUOTE (outl @ Jul 15 2015, 06:35 PM) Mulți mecanici fac o așa zisa curățare al EGR. Trebuie curățată bine iar după aceea trebuie probata la o pompita de vacuum pt a se vedea dacă face cursa completa.Atentie și la garnitura.Sacadarea la un mers constant ,la o turație de 1800-2000rot/min se datorează 95%EGR.Sub corpul EGR se afla clapeta admisie aer ,nu clapeta acceleratie cum îi mai spun alții, este diesel.
Referitor la cele spuse, nu stiu , nu ma prea pricep, dar intreb si eu , sa fie vreo legatura cu faptul ca acum de ceva vreme scoate un fum negru pe esapament ( la turatii mici ), adica dupa un stat la un semafor, la relanti, si la plecarea de pe loc scoate un fum negru din cauza ca acea clapeta nu inchide/deschide aerul , nu face bine amestecul.....? Adica este vreo legatura intre fum si EGR si mers sacadat...
Ideea e ca nu prea am alternative la mecanici in zona mea, si as vrea sa le sugerez si eu la ce sa se uite sau verifice.
Problema cu sacadarea motorului la mers constant
Dacă scoate fum negru vizibil la turatii mici ,trebuie curățat EGR, dar trebuie sa începi sa faci un drum exterior cu turatii ținute la 3500 rot/ min.In tr 4 este suficient pt a fi în siguranță, pt viteza cât de cât legală. Trebuie verificat și tubulatura turbo pt a nu a avea fisuri.Un condus sănătos pt a nu incarca turbina și EGR este sa nu se coboare sub turația de cuplu maxim adică 2500-2700rot /min.Eu mi-am montat o garnitura de cupru cu o gaura de fi 10 pt a reduce transferul de gaze arse din EGR.Asa nu am mai avut nici avaria în bord.In concluzie nu conduceți bătrâneste.
Pana la urma am rezolvat "problema". Am inlocuit clapeta cea pacatoasa si enervanta. Concluzia e ca nu mai smuceste motorul, nici nu se mai balbaie si nici fum nu mai scoate. Toate aceste simptome au avut o singura cauza- clapeta. Precizez ca pe test cu soft original nu exista nicio eroare si de asemenea am procedat inainte de inlocuire la inca o curatare/degresare. Dupa 2 curatari succesive in decurs de 2 luni - fara rezultat, am hotarat sa o schimb, cei drept nu fara o strangere de inima , citind unul din postarule de mai sus care preciza ca smucitul a aparut dupa inlocuirea clapetei (!!). Asadar in cazul meu s-a rezolvat prin schimbarea piesei, care a fost comandata nu pe original (2200lei) ci pe cod de VW (880 lei). Toate cele bune !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori