Scris: Mie Mai 21, 2008 8:05 pm
Am rezolvat (intr-un fel problema). Si asta e valabil pentru toti cei care intalnesc fenomenul de sacadare a motorului la 2000 ture cu mers constant. (e ca si cum ai pune si ai ridica piciorul de pe acceleratie de multe ori si foarte repede)
Am vorbit cu mecanicul meu de Mitu, cel mai smecher , mecanic sef, etc,etc.
Mi-a zis ca problema e de la supapa EGR, care se colmateaza din cand in cand. Si calculatorul o inchide si o deschide de mai multe ori. Asta da sacadarea. Se poate face o resoftare, dar nu e garantat ca te ajuta (drept dovada nu a mers 100% la tine). Problema se poate intalni la orice masina cu EGR (adica cel putin orice turbodiesel modern). El mi-a spus ca are un BMW seria5 ultima generatie care face asa la 1700. Pentru cei care nu stiu, EGR este o supapa, care cuplata recicleaza gazele de ardere si le trimite din nou in admisie. Ceea ce e important si eu unul m-am linistit, este ca NU FACE RAU MOTORULUI, adica nu are nici o importanta, decat ca e neplacut. Se poate curata in service, dar se va intampla din nou (asa ca eu zic ca doar resoftarea are rost, asta daca ai un soft mai vechi).
Parerea mea, personala, neavizata, formata si dupa mai multe articole citite, este ca nenorocita de supapa se colmateaza din cauza statului la relanti prelungit (=Bucuresti/sau blocaj pe autostrada). Francezii care au scris articolul spun ca e recomandat ca CEL PUTIN LA 1000 km, daca nu la 500, sa iesi din oras si sa circuli cu viteza min 10 minute. Recomandarea era pentru evitarea colmatarii filtrului FAP (de la euro IV), dar banuiesc ca e valabila si pentru EGR. Si daca stai sa te gandesti si ce calitate are motorina... (eu unul pun de la OMV, dar...)
Am vorbit cu mecanicul meu de Mitu, cel mai smecher , mecanic sef, etc,etc.
Mi-a zis ca problema e de la supapa EGR, care se colmateaza din cand in cand. Si calculatorul o inchide si o deschide de mai multe ori. Asta da sacadarea. Se poate face o resoftare, dar nu e garantat ca te ajuta (drept dovada nu a mers 100% la tine). Problema se poate intalni la orice masina cu EGR (adica cel putin orice turbodiesel modern). El mi-a spus ca are un BMW seria5 ultima generatie care face asa la 1700. Pentru cei care nu stiu, EGR este o supapa, care cuplata recicleaza gazele de ardere si le trimite din nou in admisie. Ceea ce e important si eu unul m-am linistit, este ca NU FACE RAU MOTORULUI, adica nu are nici o importanta, decat ca e neplacut. Se poate curata in service, dar se va intampla din nou (asa ca eu zic ca doar resoftarea are rost, asta daca ai un soft mai vechi).
Parerea mea, personala, neavizata, formata si dupa mai multe articole citite, este ca nenorocita de supapa se colmateaza din cauza statului la relanti prelungit (=Bucuresti/sau blocaj pe autostrada). Francezii care au scris articolul spun ca e recomandat ca CEL PUTIN LA 1000 km, daca nu la 500, sa iesi din oras si sa circuli cu viteza min 10 minute. Recomandarea era pentru evitarea colmatarii filtrului FAP (de la euro IV), dar banuiesc ca e valabila si pentru EGR. Si daca stai sa te gandesti si ce calitate are motorina... (eu unul pun de la OMV, dar...)