Sfat Achiziție Lancer 2016 , 1.6 , Invite
Astazi am vazut un Lancer 2009 de 1,5benzina si 50,000km, negociat la 6200E. Masina mi se pare o idee mai sportiva decat fostul Golf 5 de 1,4 90cp. In afara de revizii la reprezentanta, a avut un accident facut la M Car Distribution (bara fata, grila, traversa intre lonjeroane, absorbant, capota, aripa dreapta) acum 5 ani. Arata bine la varsta ei, insa parca mi-ar face cu ochiul o Mazda 3 de 1,6benzina, 99K km si mai ieftina la doar 5400E. Banii nu sunt insa un criteriu neaparat ci doar element de comparatie!
Parca feelingul cutiei de Lancer e mai placut, dar acceleratia este mai usoara ca la MZD. Ma intreb ce decizie sa iau. La interior elementele sunt mai de calitate la MZD, dar Mitsu arata impecabil in&out si m-am reindragostit dupa aproape 10ani de la lansarea pe piata de cum arata!
Totusi parca mintea zice sa iau treiarul pentru motorul o idee mai sportiv... Help!
Parca feelingul cutiei de Lancer e mai placut, dar acceleratia este mai usoara ca la MZD. Ma intreb ce decizie sa iau. La interior elementele sunt mai de calitate la MZD, dar Mitsu arata impecabil in&out si m-am reindragostit dupa aproape 10ani de la lansarea pe piata de cum arata!
Totusi parca mintea zice sa iau treiarul pentru motorul o idee mai sportiv... Help!
QUOTE (Alex44 @ Jan 12 2018, 11:29 AM) Lancerul este superior
http://www.1001moteurs.com/performance/ ... ancer.html
Mie personal mi s-a parut mai sportiv treiarul, insa voi merge pe Mitsu pt achizitie deoarece la varsta ei arata excelent si se incadreaza foarte bine in buget! Luni dupa ce intru in posesia ei, o sa mai postez inca o parere si poze
http://www.1001moteurs.com/performance/ ... ancer.html
Mie personal mi s-a parut mai sportiv treiarul, insa voi merge pe Mitsu pt achizitie deoarece la varsta ei arata excelent si se incadreaza foarte bine in buget! Luni dupa ce intru in posesia ei, o sa mai postez inca o parere si poze
Defineste sportiv, poate avem concepte diferite.
Pe hartie masinile sunt foarte apropiate, inclusiv curbele de putere/cuplu se suprapun cu diferente foarte mici.
Poate era mai zgomotoasa mazda si ti s-a parut? Ce roti avea mitsu si ce roti avea mazda?
Motorul de pe mitsubishi se tureaza si ii place, intre 4-6000 da tot ce are, dar si peste 6000 accelereaza, pe mine ma mai suprinde limitarea cateodata intr-a 2-a (6800rpm). Dar in acelasi timp poti si merge cu a 5-a prin oras la 1700 ture.
Mivecul intra pe la 3400rpm, sub turatia asta supapele se deschid mai putin (si ca amploare si ca duratie) pt a favoriza consumul/emisiile.
Sunt sigur ca si mazda e foarte ok oricum.
Pe hartie masinile sunt foarte apropiate, inclusiv curbele de putere/cuplu se suprapun cu diferente foarte mici.
Poate era mai zgomotoasa mazda si ti s-a parut? Ce roti avea mitsu si ce roti avea mazda?
Motorul de pe mitsubishi se tureaza si ii place, intre 4-6000 da tot ce are, dar si peste 6000 accelereaza, pe mine ma mai suprinde limitarea cateodata intr-a 2-a (6800rpm). Dar in acelasi timp poti si merge cu a 5-a prin oras la 1700 ture.
Mivecul intra pe la 3400rpm, sub turatia asta supapele se deschid mai putin (si ca amploare si ca duratie) pt a favoriza consumul/emisiile.
Sunt sigur ca si mazda e foarte ok oricum.
QUOTE (Alex44 @ Jan 12 2018, 03:06 PM) Defineste sportiv, poate avem concepte diferite.
Pe hartie masinile sunt foarte apropiate, inclusiv curbele de putere/cuplu se suprapun cu diferente foarte mici.
Poate era mai zgomotoasa mazda si ti s-a parut? Ce roti avea mitsu si ce roti avea mazda?
Motorul de pe mitsubishi se tureaza si ii place, intre 4-6000 da tot ce are, dar si peste 6000 accelereaza, pe mine ma mai suprinde limitarea cateodata intr-a 2-a (6800rpm). Dar in acelasi timp poti si merge cu a 5-a prin oras la 1700 ture.
Mivecul intra pe la 3400rpm, sub turatia asta supapele se deschid mai putin (si ca amploare si ca duratie) pt a favoriza consumul/emisiile.
Sunt sigur ca si mazda e foarte ok oricum.
Stiu doar ca ambele pe 16, dar Mazda inca le avea pe cele de vara!
Era intr-adevar ceva mai zgomotoasa si chiar proprietarul mi-a zis de cateva ori sa nu ma arunc spre 4000. Poate intr-adevar, Lancerul nu l-am calcat asa tare si des.
Oricum dupa achizitie pot sa ma pronunt mai clar asupra motorului. La stabilitate mi s-a parut ok, dar maxim o data i-am dat 90km/h in curba.
Pe hartie masinile sunt foarte apropiate, inclusiv curbele de putere/cuplu se suprapun cu diferente foarte mici.
Poate era mai zgomotoasa mazda si ti s-a parut? Ce roti avea mitsu si ce roti avea mazda?
Motorul de pe mitsubishi se tureaza si ii place, intre 4-6000 da tot ce are, dar si peste 6000 accelereaza, pe mine ma mai suprinde limitarea cateodata intr-a 2-a (6800rpm). Dar in acelasi timp poti si merge cu a 5-a prin oras la 1700 ture.
Mivecul intra pe la 3400rpm, sub turatia asta supapele se deschid mai putin (si ca amploare si ca duratie) pt a favoriza consumul/emisiile.
Sunt sigur ca si mazda e foarte ok oricum.
Stiu doar ca ambele pe 16, dar Mazda inca le avea pe cele de vara!
Era intr-adevar ceva mai zgomotoasa si chiar proprietarul mi-a zis de cateva ori sa nu ma arunc spre 4000. Poate intr-adevar, Lancerul nu l-am calcat asa tare si des.
Oricum dupa achizitie pot sa ma pronunt mai clar asupra motorului. La stabilitate mi s-a parut ok, dar maxim o data i-am dat 90km/h in curba.
Gata, de 3 zile ma bucur de ea!
Daca schimb inainte de 2500 rpm se considera prea devreme? Observ ca motorasul de 1,5 se aude oricum frumos dupa acea valoarea, dar ma gandesc ca acum iarna nu prea as avea motive sa o turez mai tare in trafic. Consumul mi-a ajuns 10-11, iar dupa ce am amestecat 95-ul din rezervor cu un Petrom 99, a ajuns la 11-13. Pare mai sus de ce-mi ziceau fostul proprietar si cartea.
Daca schimb inainte de 2500 rpm se considera prea devreme? Observ ca motorasul de 1,5 se aude oricum frumos dupa acea valoarea, dar ma gandesc ca acum iarna nu prea as avea motive sa o turez mai tare in trafic. Consumul mi-a ajuns 10-11, iar dupa ce am amestecat 95-ul din rezervor cu un Petrom 99, a ajuns la 11-13. Pare mai sus de ce-mi ziceau fostul proprietar si cartea.
- Fişiere ataşate
-
- 20180116_183619.jpg (163.04 KiB) Vizualizat de 6636 ori
-
- 20180116_091106.jpg (324.95 KiB) Vizualizat de 6634 ori
-
- 20180116_091058.jpg (283.83 KiB) Vizualizat de 6633 ori
-
- 20180116_091045.jpg (246.04 KiB) Vizualizat de 6633 ori
-
- 20180116_091034.jpg (329.52 KiB) Vizualizat de 6635 ori
-
- 20180116_090740.jpg (306.49 KiB) Vizualizat de 6635 ori
-
- 20180116_081818.jpg (175.8 KiB) Vizualizat de 6636 ori
-
- 20180116_081156.jpg (315.41 KiB) Vizualizat de 6636 ori
-
- 20180115_144834.jpg (212.7 KiB) Vizualizat de 6636 ori
Sa te bucuri la maxim de ea !
te asteptam cu topic de prezentare complet aici - http://mitsu.ro/forum/index.php?showforum=73
te asteptam cu topic de prezentare complet aici - http://mitsu.ro/forum/index.php?showforum=73
Drumuri scurte cu motorul rece = consum fabulos. Stat pe loc cu motorul pornit = consum infinit.
Poti schimba treptele inferioare sub 2500 daca nu accelerezi tare apoi sau nu e la deal. Subturarea este relativa, depinde de sarcina pe motor. Cu cat vrei sa accelerezi mai tare cu atat mai bine sa o accelerezi mai mult, altfel o sa ovalizezi cilindrii (subturat si in sarcina, pistonul va tremura in cilindru ca atunci cand halterofilii ridica o greutate prea mare si le tremura genunchii)
Iarna nu ajuta benzina cu CO mai mare, frigul indeplineste aceleasi proprietati anti-detonatie. In plus, benzina cu CO mare se aprinde mai greu si contine mai putine calorii, deci vei arde mai multa pt aceeasi putere. Vinovat de acestea este etanolul, regasit in volum mai mare in benzina cu CO 98,99,100. Etanolul are cifra octanica ~110, dar capacitate calorica mai mica (aprox 2/3 din cea a benzinei).
Ai grija sa mentii acumulatorul incarcat si ulei subtire in motor,eu merg cu 0w40 dar iarna poti pune si 0w30 daca mergi mult si are sens sa faci 2 schimburi pe an.
Poti schimba treptele inferioare sub 2500 daca nu accelerezi tare apoi sau nu e la deal. Subturarea este relativa, depinde de sarcina pe motor. Cu cat vrei sa accelerezi mai tare cu atat mai bine sa o accelerezi mai mult, altfel o sa ovalizezi cilindrii (subturat si in sarcina, pistonul va tremura in cilindru ca atunci cand halterofilii ridica o greutate prea mare si le tremura genunchii)
Iarna nu ajuta benzina cu CO mai mare, frigul indeplineste aceleasi proprietati anti-detonatie. In plus, benzina cu CO mare se aprinde mai greu si contine mai putine calorii, deci vei arde mai multa pt aceeasi putere. Vinovat de acestea este etanolul, regasit in volum mai mare in benzina cu CO 98,99,100. Etanolul are cifra octanica ~110, dar capacitate calorica mai mica (aprox 2/3 din cea a benzinei).
Ai grija sa mentii acumulatorul incarcat si ulei subtire in motor,eu merg cu 0w40 dar iarna poti pune si 0w30 daca mergi mult si are sens sa faci 2 schimburi pe an.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori