Trepidatie in caroserie in timpul demarajului
Scris: Mie Ian 16, 2019 4:07 pm
Buna ziua,
am un Outlander 2008 , 2.2 diesel , 4wd , motor 4HN , 68.000 Km de curand achizitionat din Romania (masina noua a fost luata din Romania, de la reprezentanta, de catre primul proprietar).
Imediat dupa ce am schimbat distributia (la 10 ani), la reprezentanta, am observat un fenomen ciudat:
In treapta a 2-a , cand demarez intre 1500-2000 rpm , apare un tremurat/balans/vibratie de frecventa joasa care se simte in caroserie/scaun/pedale si se pare ca vine dinspre motor.
Se simte , dar mai putin si in treapta a 3-a cam in acelasi interval de rotatii si in timpul demarajului.
La turatii mai mari dispare.
Aparent cu cat e mai in sarcina, cu atat se simte mai mult.
alte aspecte:
-toate cauciucuri sunt noi , rotile au fost reechilibrate de 2 ori dupa ce am constatat acest lucru , apoi schimbate de pe spate pe fata.
-nu se aude nici un zgomot.
-daca nu accelerez sau daca scot din viteza nu tremura.
-am schimbat 3 din cele 4 tampoane. nu am schimbat inca cel de la cutie. Mecanicul (de la reprezentata) mi-a zis ca nu are rost (dupa ce l-a inspectat).
-la plecare de pe loc nu se manifesta(patinat ambreiaj).
-am impresia ca atunci cand e motorul rece, fenomenul este mai redus.
-exista o mica scurgere ulei in zona baii, intainte de schimbarea kitului, dar dupa momentul schimbarii acestuia se pare ca s-a intensificat , si ar avea ca si cauza etanseitatea baii de ulei sau a simeringului din partea volantei (conform acelasi mecanic). Poate fi doar o coincidenta pentru ca masina a fost folosita mai mult.
-cateodata , cu masina de pe loc , daca apas ampreiajul , sa zicem 20-30% din cursa , se simte o mica bataie in pedala.
sugestia pe care am primit-o de la reprezentanta este ca ar putea fi volanta. Problema este insa ca fenomenul a aparut exact dupa schimbarea kitului ...
As dori sa va intreb daca cineva s-a confruntat cu asa ceva si ce rezolvare a gasit.
- e posibil ca sa se fi gresit cu ceva la momentul schimbarii distributiei: tensionare , pus la punct , etc. , sau piese proaste (kit original)
- sa sa se fi dereglat / indoit / rupt ceva in momentul in care motorul a fost inclinat pentru operatiunea de schimbare de kit distributie.
va multumesc si scuze pentru eventualele greseli , sunt nou pe aici
am un Outlander 2008 , 2.2 diesel , 4wd , motor 4HN , 68.000 Km de curand achizitionat din Romania (masina noua a fost luata din Romania, de la reprezentanta, de catre primul proprietar).
Imediat dupa ce am schimbat distributia (la 10 ani), la reprezentanta, am observat un fenomen ciudat:
In treapta a 2-a , cand demarez intre 1500-2000 rpm , apare un tremurat/balans/vibratie de frecventa joasa care se simte in caroserie/scaun/pedale si se pare ca vine dinspre motor.
Se simte , dar mai putin si in treapta a 3-a cam in acelasi interval de rotatii si in timpul demarajului.
La turatii mai mari dispare.
Aparent cu cat e mai in sarcina, cu atat se simte mai mult.
alte aspecte:
-toate cauciucuri sunt noi , rotile au fost reechilibrate de 2 ori dupa ce am constatat acest lucru , apoi schimbate de pe spate pe fata.
-nu se aude nici un zgomot.
-daca nu accelerez sau daca scot din viteza nu tremura.
-am schimbat 3 din cele 4 tampoane. nu am schimbat inca cel de la cutie. Mecanicul (de la reprezentata) mi-a zis ca nu are rost (dupa ce l-a inspectat).
-la plecare de pe loc nu se manifesta(patinat ambreiaj).
-am impresia ca atunci cand e motorul rece, fenomenul este mai redus.
-exista o mica scurgere ulei in zona baii, intainte de schimbarea kitului, dar dupa momentul schimbarii acestuia se pare ca s-a intensificat , si ar avea ca si cauza etanseitatea baii de ulei sau a simeringului din partea volantei (conform acelasi mecanic). Poate fi doar o coincidenta pentru ca masina a fost folosita mai mult.
-cateodata , cu masina de pe loc , daca apas ampreiajul , sa zicem 20-30% din cursa , se simte o mica bataie in pedala.
sugestia pe care am primit-o de la reprezentanta este ca ar putea fi volanta. Problema este insa ca fenomenul a aparut exact dupa schimbarea kitului ...
As dori sa va intreb daca cineva s-a confruntat cu asa ceva si ce rezolvare a gasit.
- e posibil ca sa se fi gresit cu ceva la momentul schimbarii distributiei: tensionare , pus la punct , etc. , sau piese proaste (kit original)
- sa sa se fi dereglat / indoit / rupt ceva in momentul in care motorul a fost inclinat pentru operatiunea de schimbare de kit distributie.
va multumesc si scuze pentru eventualele greseli , sunt nou pe aici