Scris: Sâm Dec 27, 2008 8:44 pm
Salutare!
Am si eu o problema si nu am reusit sa ma lamuresc inca. Poate reuseste careva mai avizat. Nu am reusit sa gasesc pe forum si atunci am deschis topic nou. Detin un Outlander 2.0 Invite de 15.000Km care reuseste sa ma treaca prin toate starile emotionale cand vine vorba de el, functie de defect sau comportare buna la drum. Deocamdata sunt la stadiul in care cam pun la indoiala mult trambitata fiabilitate si calitate Mitsubishi si ii dau dreptate bunicii care spunea ca la pomul laudat sa nu mergi cu sacul.
De la 1 ian 2009 Euro 4 se cam scoate din productie, ca de... suntem "europeni". Problema e ca vine Euro 5, care are foarte putin sulf, mai mult biodiesel etc. Producatorii Petrom (care apropos nu are inca Euro 5 intre produsele prezentate in pag web), Rompetrol si ailalti spun ca Euro 5 este compatibila pana la lacrimi cu toate motoarele Euro 4, 3, 2, 1 si fara Euro. Cand am cerut fisa de calitate a carburantului la o benzinarie Petrom era sa ma ia aia la bataie (pt. ca pe pompa scria Euro 4 si mie mi-au facturat Euro 5. Pana la urma tot nu am aflat ce am bagat in rezervor, inca sper ca nu benzina!!)
Sulful avea rolul de lubrifiant prin combinarea cu nickelul din piesele pompelor de injectie si injectoarelor, dar facea rau la segmenti, supape si catalizatoare. Scaderea efectului lubrifiant prin reducerea nivelului de sulf ar trebui sa fie compensat prin aditivare cu substante lubrifiante (adaugate sau nu de producatorii carburantilor). Pe de alta parte, se adauga mai mult biodiesel, care intra in conflict cu prevederile grupului VAG pentru carburantii recomandati in 2.0 DiD (se interzice biodiesel). Pentru "incurajare" am niste amici cu VW Passat (modelul cu stopurile rotunde) care au cam schimbat injectoarele la 30.000 si 80.000 si va garantez ca puneau motorina buna, mai mult de afara. Eu doar cu Petrom... ce sa mai zic?
Pana la urma ce motorina punem? Ce aditivi? Ce.... etc. (tot ca va poate trece prin cap legat de carburant diesel)?
Multam frumos
Sarbatori fericite!
Am si eu o problema si nu am reusit sa ma lamuresc inca. Poate reuseste careva mai avizat. Nu am reusit sa gasesc pe forum si atunci am deschis topic nou. Detin un Outlander 2.0 Invite de 15.000Km care reuseste sa ma treaca prin toate starile emotionale cand vine vorba de el, functie de defect sau comportare buna la drum. Deocamdata sunt la stadiul in care cam pun la indoiala mult trambitata fiabilitate si calitate Mitsubishi si ii dau dreptate bunicii care spunea ca la pomul laudat sa nu mergi cu sacul.
De la 1 ian 2009 Euro 4 se cam scoate din productie, ca de... suntem "europeni". Problema e ca vine Euro 5, care are foarte putin sulf, mai mult biodiesel etc. Producatorii Petrom (care apropos nu are inca Euro 5 intre produsele prezentate in pag web), Rompetrol si ailalti spun ca Euro 5 este compatibila pana la lacrimi cu toate motoarele Euro 4, 3, 2, 1 si fara Euro. Cand am cerut fisa de calitate a carburantului la o benzinarie Petrom era sa ma ia aia la bataie (pt. ca pe pompa scria Euro 4 si mie mi-au facturat Euro 5. Pana la urma tot nu am aflat ce am bagat in rezervor, inca sper ca nu benzina!!)
Sulful avea rolul de lubrifiant prin combinarea cu nickelul din piesele pompelor de injectie si injectoarelor, dar facea rau la segmenti, supape si catalizatoare. Scaderea efectului lubrifiant prin reducerea nivelului de sulf ar trebui sa fie compensat prin aditivare cu substante lubrifiante (adaugate sau nu de producatorii carburantilor). Pe de alta parte, se adauga mai mult biodiesel, care intra in conflict cu prevederile grupului VAG pentru carburantii recomandati in 2.0 DiD (se interzice biodiesel). Pentru "incurajare" am niste amici cu VW Passat (modelul cu stopurile rotunde) care au cam schimbat injectoarele la 30.000 si 80.000 si va garantez ca puneau motorina buna, mai mult de afara. Eu doar cu Petrom... ce sa mai zic?
Pana la urma ce motorina punem? Ce aditivi? Ce.... etc. (tot ca va poate trece prin cap legat de carburant diesel)?
Multam frumos
Sarbatori fericite!