4wd Lock - Mod De Folosire

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Joi Feb 18, 2010 10:56 am

Salut,

Completare: am uitat sa precizez - chiar daca modul 4 Lock este selectat si cate o roata de pe fiecare punte patineaza masina sta pe loc. Pentru a iesi din situatia asta cand ASC-ul reduce puterea se decupleaza ASC-ul si se foloseste procedura descrisa de mine anterior.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Joi Feb 18, 2010 11:09 am

@DeBogdan: Nu e clasica, e foarte clasica. Nu are nici un Easy Select, e totul mecanic. Era ca o paranteza, in ideea in care Outlander-ul, cu Lock On, are acelasi principiu ca la mine cu 4x4 On, anume putearea o imparte egal. De acolo vroiam sa iasa in evidenta de ce nu e indicat sa se vireze cuplat, pe asfalt.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Joi Feb 18, 2010 12:24 pm

Acum am inteles ideea.
Merci pentru precizare.

Avatar utilizator
alex167
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Lun Mar 31, 2008 9:35 am

Mesaj de alex167 » Joi Feb 18, 2010 6:53 pm

Ai citit atasamentul de mai sus? Si in special:

"Two 4WD Modes

When "4WD Auto" mode is selected, the Outlander 4WD system always sends some power to the rear wheels, automatically increasing the amount under full-throttle acceleration. The coupling transfers up to 40 percent of available torque to the rear wheels under full-throttle acceleration, and this is reduced to 25 percent over 40 mph. At steady cruising speeds, up to 15 percent of available torque is sent to the rear wheels. At low speeds through tight corners, coupling torque is reduced, providing a smoother feel through the corner.

For driving in particularly challenging conditions, such as snow, the driver can select "4WD Lock" mode. In Lock mode, the system still apportions front and rear torque automatically, but enables greater power transfer to the rear wheels. For example, when accelerating on an upgrade, the coupling will transfer more torque to the rear wheels immediately, helping to ensure that all four wheels get traction. In contrast, an automatic on-demand part-time system would allow front wheel slippage before transferring power, which could hamper acceleration.

In dry conditions, 4WD Lock mode places priority on performance. More torque is directed to the rear wheels than in 4WD Auto mode to provide greater power off the line, better control when accelerating on snowy or loose surfaces, and enhanced stability at high speeds. Rear wheel torque transfer is increased by 50 percent over the amounts in 4WD Auto mode - meaning up to 60 percent of available torque is sent to the rear wheels under full-throttle acceleration on dry pavement. When in 4WD Lock mode, torque at the rear wheels is reduced by a smaller degree through corners than with 4WD Auto mode."


Traducand si rezumand esenta reiese ca:

- In modul 4WD Auto se transmite spre spate, progresiv, pana la maxim 40% din cuplu, si acest maxim doar cand se accelereaza la maxim. Iar la viteze de peste 40mph cuplul se reduce la max. 25% pe spate.
- In modul 4WD Lock se transmite cu 50% mai mult decat in cazul precedent, insemnand pana la 60% din cuplu la acceleratie maxima pe teren uscat. Iar in curbe, cotituri, cuplul se reduce intr-un grad mai mic decat in modul 4wd Auto.

Deci transmisia nu se imparte constant 50-50% la 4wd lock. Ajunge si chiar depaseste valoarea asta dar tot in mod progresiv ca la 4wd Auto, doar ca e intr-o proportie mai mare. Si treaba asta se vede clar si in practica (vezi o gramada de filmulete cu Outlandere pe Youtube). Cuplul e transmis progresiv pe spate in proportie mai mare in special cand calci acceleratia mai tare.

De exemplu aici: http://www.youtube.com/watch?v=MHv2URSAPgw si aici http://www.youtube.com/watch?v=TW9uELsjuyM&NR=1
Nu s-ar fi invartit toate 4 rotile daca era pe 4wd lock si daca proportia era fixa 50-50 precum in teoria voastra?


Iar in ceea ce priveste patinarea ambreiajului - nu prea am avut parte de situatii grele. O singura data am patit, in curte la tatal meu, pe zapada batatorita si un pic de panta - nu am putut porni de pe loc. Mi-au patinat rotile din fata, eram pe 4wd lock si ASC decuplat, in treapta 1 cu piciorul luat de pe ambreiaj (deci nu patinam ambreiajul) si rotile din spate tot nu se invarteau. Abia dupa ce am turat si mai tare motorul si am miscat un pic si din volan, abia atunci s-a urnit derapand intr-o parte. Concluzia - tot aia de mai sus.
Sunt un sofer destul de experimentat si nu e cazul sa fiu suspectat ca patinez ambreiajul aiurea. In schimb, dupa cum am mai spus, in extraurban conduc cu viteza mare, in depasiri de multe ori accelerez la maxim si doar de la asta cred ca s-ar putea trage problema mea cu ambreiajul.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Joi Feb 18, 2010 8:59 pm

QUOTE (alex167 @ Feb 18 2010, 06:53 PM) (...) De exemplu aici: http://www.youtube.com/watch?v=MHv2URSAPgw si aici http://www.youtube.com/watch?v=TW9uELsjuyM&NR=1
Nu s-ar fi invartit toate 4 rotile daca era pe 4wd lock si daca proportia era fixa 50-50 precum in teoria voastra? (...)

In conditiile alea.... nu s-ar fi invartit toate 4 simultan nici daca ai fi sudat diferentialul central
Asta pentru ca celelate 2 diferentiale (de pe puntea fata si spate) sunt deschise si daca aderenta difera de la o roata la cealalta pe aceeasi punte, din pacate se invatre aia care e in aer (sau are aderenta mai mica).
Deci in hartoape din alea vei avea 2 sau max 3 roti care trag.

Ca sa traga simultan toate 4 si sa experimentezi cum lucreaza diferentialul central, ar trebui sa pui masina pe un lac inghetat (sau pe patinoar), cu gheata lustruita, unde teoretic ai plan drept iar coeficientul de frecare (aderenta) e la fel pe toate cele 4 rotile.
Apoi, daca vrei sa "lucrezi stiintific", montezi camere cu frame rate cat mai mare deasupra fiecarei roti, faci cate un semn pe fiecare roata si pornesti filmarea.
Apoi sincronizezi dupa time code cele 4 filme obtinute si le montezi intr-un singur film cu 4 imagini pe ecran.
Eventual adaugi si a 5-a camera, care sa filmeze in interior ce manevre ai facut.

Si apoi vinzi "productia" la cei de la Mythbusters

Avatar utilizator
alex167
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Lun Mar 31, 2008 9:35 am

Mesaj de alex167 » Joi Feb 18, 2010 10:11 pm

Nu stiu daca m-am facut inteles. Eu vroiam sa spun ca raportul 50 -50 % nu e constant, acesta baleiaza in jurul acestei proportii in functie de acceleratie/turatie. V-am povestit ce am patit eu. Mai repet o data: Aveam toate rotile pe sol, nu in aer, doar ca era o panta mica (vreo 10 grade) si nu puteam urni masina. Rotile din fata patinau iar cele din spate nu. Aveam 4wd lock cu ASC decuplat. Am incercat s-o urnesc domol, cum zic toti care se dau experti, adica sa nu ambalez si sa nu patinez rotile prea tare. Dar nu a mers. Puntea spate care avea aderenta NU avea suficienta putere sa urneasca, sa impinga masina. Dupa ce m-am enervat si am turat masina la vreo 4000 rpm in timp ce miscam volanul stanga - dreapta (ca sa-si gaseasca si rotile din fata un pic de aderenta), abia atunci am reusit sa o urnesc, deci, probabil, abia atunci rotile din spate si-au adus ceva contributie.
Si acum, unde vreau sa ajung cu ideea: daca 4wd lock ar fi fost constanta 50 -50% ca la tractoare, indiferent de turatia motorului, mi-ar fi urnit masina, s-au cel putin as fi vazut ca ar fi patinat si rotile din spate. Dar, din pacate nu e asa. Masina s-a urnit abia cand i-am transferat probabil vreo 60% cum se spunea in citatul de pe forumul americanilor.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Feb 19, 2010 9:10 am

rotile tale din fata (stanga probabil) patina, combinata cu ce de pe dreapta spate, pe care nu o vedeai. Chiar daca puntile sunt blocate in 50%-50%, datorita diferentialelor deschise de pe punti, daca o roata pierde aderenta pe fiecare punte, masina ta sta pe loc.
Masina ta s-a urnit in momentul in care cel putin una din cele doua roti care patinau a capatat aderenta si ai avut o punte motoare.

Avatar utilizator
cio_carcotasu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 21, 2009 2:39 pm

Mesaj de cio_carcotasu » Mie Mar 10, 2010 5:00 pm

am "reusit" si eu sa "raman" in zapada pe o strada necuratata din sectorul 5
zapada era super inghetata si am ramas practic cu rotile din fata in aer
in modul 4WD-LOOK( am incercat si 4WD Auto ) pe spate o singura roata patina
dupa cateva minute ( au incercat 2 binevoitori sa ma impinga dar degeaba) am deculpat ASC-ul si am reusit sa merg in spate

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Joi Mar 11, 2010 10:56 am

Bravo, ai intuit bine si te-ai descurcat bine.
Mare atentie la situatii de genul acesta: sa nu uiti sa dai drumul complet la pedala de ambreaij si sa o lasi rotile sa patineze, pentru asta sunt facute, spre deosebire de ambreaij care are cu totul alt rol. Evita sa activezi "senzorul miros de ambreaij incins"

Avatar utilizator
Andrei-Lander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm

Mesaj de Andrei-Lander » Lun Noi 29, 2010 8:37 pm

in carte scrie sa decuplezi sistemul ESP atunci cand iesi dintr-o situatie alunecoasa ca sa ai turatie mare si cuplu. Deci inseamna ca in unele situatii e bine sa ti sistemul ESP cuplat pentru a repartiza puterea si sa nu mai apesi tu pe frana ca sa compensezi diferentialul "chior". Pana la urma in modul LOCK cuplul ajunge intre 50 % si 60 % spate nu ? si asta cand ?... atunci cand accelerez tare am 60 % si cand are 1800 turatii de exemplu am 50 % spate ?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori